Constructorul suedez a anunțat oficial că a produs ultimul său motor diesel și marchează, astfel, un sfârșit de epocă. Ultimul motor alimentat cu motorină a fost produs la fabrica de la Torslanda din Suedia, iar acesta este montat pe un exemplar XC90, produs la aceeași uzină. De această dată, însă, acest exemplar al lui Volvo XC90 va fi expus în muzeul World of Volvo din orașul Goteborg din Suedia.
Ultimul Volvo cu motor diesel are sub capotă unitatea de 2.0 litri turbo cu 4 cilindri de 235 de cai putere. Unitatea face parte din familia de motoare Volvo Engine Architecture (VEA), care a debutat în 2013.
Odată cu producerea ultimului motor diesel, Volvo pune capăt unei perioade de 45 de ani cu mașini cu motoare alimentate cu motorină. Primul Volvo cu motor diesel a fost modelul 244 DL G6, care a fost lansat în 1979. Acesta avea un motor Volkswagen cu 6 cilindri. De-a lungul timpului, constructorul scandinav a încheiat parteneriate cu Volkswagen și cu fostul grup PSA pentru furnizarea de motoare diesel.
Primul motor diesel produs și dezvoltat integral de Volvo a apărut abia în 2001. Acesta era un propulsor cu 5 cilindri care a fost fabricat la uzina de la Skovde din Suedia. Aceeași fabrică produce acum motoare electrice.
Din 2030, Volvo va deveni o marcă pur electrică.
via Automotive News Europe (înreg.)
XC90 T6 consuma ca la balamuc. Mai mult decat un GLS V8 AMG. Asta cand nu e la SPA in service.
Go woke, go broke.
Volvo sa nu se bazeze de tot pe chinezi ca e subreda treaba si pe acolo. Falimentele, preluarile si achizitiile sunt in toi in China iar piata interna si externa isi cam arata limitele de suportabilitate si acceptabilitate.
Vezi ca mai sunt experti pe aici care ziceau ca Volvo e produs in China de vreo 10 ani, dar vad ca ultimul model de motor si de XC90 e produs in Suedia.
Si mai sunt unii care le plang de mila si ii vad falimentari, dar se pare ca se descurca bine chinezii si scot modele dupa modele.
A se vedea ca BYD e primul producator din lume care a asamblat peste 7 milioane de masini electrice si PHEV.
Deci: Volvo inca produce modele in Suedia si Belgia pentru piata europeana si Volvo inca vinde bine PHEV si electrice.
PS: calul are și niște avantaje. Se alimentează din mers, se lubrifiaza singur.
"Refractari" sunt cei ce n-au electrica dar si mai refractari sunt cei ce-au avut si n-au mai vrut. Nasol moment, mishto coliva.