Volvo trebuie să recupereze distanța față de principalii săi rivali și promite să facă asta printr-o abordare complet nouă până la finalul acestui deceniu.
Hakan Samuelsson, președintele executiv Volvo, a declarat că principalul atu al suedezilor în fața BMW, Audi și Mercedes va fi simplitatea. Volvo se va feri de complexitate, exemplul oferit de Samuelsson fiind extrem de elocvent. El a folosit trei numere pentru a sugera diferențele dintre suedezi și germani: 55, 37 și opt.
Numerele 55 și 37 reprezintă totalul butoanelor regăsite pe ultimele două modele lansate de rivalii germani BMW, Audi și Mercedes. Cifra opt reprezintă numărul butoanelor folosite pentru a controla principalele funcții de pe Volvo XC90.
”Nimeni nu își dorește butoane ascunse în zone întunecate ale bordului sau în jurul scaunelor”, a declarat Samuelsson, făcând referire la amalgamul de butoane pe care le regăsim în interiorul rivalilor germani. Tot el a susținut că Volvo va încerca o alternativă nouă, mult mai simplistă, încercând să își clădească o reputație în acest sens.
”Nu vom încerca să copiem rivalii noștri. Nimeni nu vrea să cumpere o copie. Toți vor ceva original, iar noi asta vom încerca să le oferim”, a concluzionat Samuelsson. Oficialul susține că Volvo se va adresa clienților care prețuiesc mai mult confortul, siguranța familiei și mediul înconjurător, decât puterea motorului.
Un alt efort de reinventare a brandului, amintit de Samuelsson în discursul său oficial, este sistemul de livrare la mașină. Cu ajutorul unei aplicații, cumpărăturile de la supermarket sau hainele de la curățătorie vor putea fi livrate direct la mașină. Curierul va avea acces în interiorul mașinii o singură dată, pentru a livra comanda. După aceea, mașina se va încuia, iar proprietarul va primi un SMS de notificare.Samuelsson susține că ofensiva Volvo abia a început. Următorii patru ani vor fi cruciali pentru constructorul suedez, care promite o avalanșă de modele noi. Asta va face ca la sfârșitul acestui deceniu, în 2020 adică, cel mai vechi model din gama Volvo va fi actualul XC90.
Tot până atunci, Volvo speră să atingă un prag de 800.000 de vânzări anuale, o creștere importantă de la cele 465.000 de unități livrate în 2014.
acum volvo vine cu ceva "nou si original"..........................
cred ca daca ar fi in jur de 15-20 de butoane 'principale' ar fi perfect.....
Pe volanul ala alea enspe mii de butoane sunt joystickuri de nu se iau in considerare ?
Pe usi deasupra boxelor alea ce sunt ?
Pe langa asta, eu cred ca trebuie sa intelegi ca e nevoie de o balanta, de un interior echilibrat. Nu vrei prea multe butoane sa nu-ti distraga atentia de la condus, dar nu vrei nici prea putine pentru ca atunci trebuie sa intri in meniuri si submeniuri sau depinzi prea mult de comenzile vocale. Deci?
La masina sunt comenzi pe care imi place sa le fac dintr-un singur gest, fara sa trebuiasca sa deschid gura sau sa-mi iau ochii de la drum. Da, arata foarte bine interiorul ala. Imi place pentru ca e simpul si curat. Dar daca vreau sa dau drumul la aer conditionat sau sa-mi reglez scaunul si trebuie sa intru in meniuri, atunci nu merci.
Ei in afara de capitolul siguranta pe care s-au concentrat si asta e filozofia marcii, nu au excelat la calitate comparativ cu hitleristele Mercedes si BMW.
Cred ca nu ai vazut cate probleme au la motoarele 2.4D care sunt foarte renumite, sau ca aveau pe S40 motor 1.9d de la Renault, sau acuma au motoare de la PSA, astia ii numesti tu foarte buni ? Foarte buni si peste toate capitolele la ce anume ?
In afara de argumentul ca sunt "SUEDEJI" dom'nle, care-i morala ? Au 2 perechi de urechi ?
Cand zici ceva de hitleriste, trebuie sa ai o baza. Gandeste-te la istoricul automobilist al Germaniei, al industriei lor, si apoi compara toate astea cu o tara inghetata, in care pilotii ei care sunt foarte buni se antrenau prin paduri cu masinile (drumuri forestiere), iar nemtii pe Nurburgring.
Suedia este cu mult peste multe tari europene si face masini egale ca si a nemtilor, dar sa zici ca este peste la toate capitolele deja e trasa de par afirmatia.
Iar daca erau atat de buni si de populari, azi nu erau pe mana unor galbejiti (care se pare ca fac treaba buna), insa conteaza mult si imaginea. Nu s-o ajuns sa fie vanduti de bine ce le era. De ce nu apartine BMW chinezilor ? Te-ai intrebat vreodata ?
De ce Renault sau alte marci sunt ajutate de statul Francez ? Chiar si SUA ajuta Caddilac parca.
Suedia de ce nu a facut asta ? In ce stare se afla SAAB acuma ? Ca deja au aparut povesti mai rau ca si cu elodia. Ba ca e in faliment, ba ca a falimentat, ba ca reinvie, ba ca , ba ca ...
Mie noile modele mi se par foarte tari si mi-as dori unul.
Mi s-a crapat display-ul la in LC 120. Nu am mai putut regla aerul conditionat si nici alte comenzi ca radio, bass, memorii etc.
Am fost la Toyota sa inlocuiesc cumva gemuletul acela. Surpriza...nu exista separat. Trebuie comandat cu totul: scor 27.000 lei...fara TVA
Noroc ca am ramas pe o temp oK 21.5 cu 22.5 pasager, si cu dezmembrarile...ca dublam valoarea masinii.
Asa ca...
si eu vad cel putin ciudata disparitia butoanelor, dar sa nu fim exagerati. O sumedenie de functii le accesam cand si cand. Sau le facem odata si gata. Cel mai potrivit ar fi personalizarea ecranului cu botoanele de care avem nevoie dupa preferinte sau functie de anotimp (gandindu-ma la saracul MPT caruia i se raceste brusc posteriorul cand este in marsarier)
Pe viitor nu va ma trebui nici un buton sau volan , ca deja unele Volvo-uri merg singure, se parcheaza singure si ne intreaba doar daca ne convine pretu pe ora de parcare.
Pentru S: Volvo da face camioane, iar motoare facea "doar" pentru racheta la NASA, CU VOLVO AERO , preferand pana la Geely sa preia cele mai fiabile motoare existente: la S/V 40 gen I pe benzina erau de la Mitshubishi cu calitate mult peste ce era la ora respectica:"cuzzentii nu aveau umar",erau perfecti mad in Japan cu CTC GOTEBURB..........la diel era Renault care megeu si 700.000 daca respsectai intervalele si puneai motorina si piese de calitate!
DRUMURI BUNE TUTUROR!
Disparitia unor butoane nu este intotdeauna ceva de lauda si bun. Prefer o rotita de care sa invart si care sa regleze ventilatia decat sa intru intr-un meniu pentru asta. Nu ma deranjeaza sa apas un buton pentru incalzire scaune. Ma deranjeaza insa sa scriu o adresa pentru navigatie apasand ca la mesajele text din taste ca la telefoanele vechi. Pentru asta ii vad utilitatea unui touch screen.
Drumuri bune tuturor si luati ce va place si va ajuta.
Poate ca inainte sa criticati acest sistem, nu ar strica sa-l incercati.
In alta ordine de idei, nu vad de ce Volvo a sarit calul. Este un lucru care caracterizeaza noul XC90 si este promovat... pe buna dreptate as spune, din moment ce nimeni in acest segment nu mai ofera asa ceva.
Atunci cum e mai bine, sa ai majoritatea butoanelor la dispozitie din prima si sa le simti tactil sau sa umbli dupa ele prin meniuri? Eu inteleg ca estetic este mai curat un bord aerisit, nimic rau in asta, dar cand ai nevoie de ceva la 130 km/h pe autostrada, printre camioane, nu cred ca e sanatos sa te apuci sa cauti comenzi sau sa zbieri de 2-3 ori sa te inteleaga "aparatura" ce vrei sa zici. Inca odata, eu cred ca trebuie gasita o balanta in toate.
Sa vezi atunci ergonomie de top!
Vrei mai cald, dai de 4 ori click scurt si o data lung.
Vrei sa schimbi postul de radio, dai 3 click-uri scurte, 4 lungi si o rotire la stanga.
Vrei sa dai avarii, apezi de 3 ori lung, nervos si infundat.
Vrei sa bagi adresa pentru GPS.... hmmmm.
again marketing
acuma pe bune...chiar voi butonati oglinzi, geamuri, AC, muzica incalzire scaune cand ai PRIORITAR altceva de facut? Nu exista mental o lista de actiuni pe care le faceti la momentul "tz" si cealalt la momentul "tz+1"?
Io stiu ca avem doua maini, doua picioare, doi ochi si doua urechi, atentie distributiva; da' cu un ochi la slanina, unu la faina, vorbim la telefon, ne scuturam "tzigarea", schimbam replici cu gagica, reglam volumul, trimitem "bezele" boului care a trecut razant, ne asezam oglinda...am omis ceva?....parca e deja cam mult.
PS. am uitat sorbitul tacticos din cafea.... :D