Datorită costurilor de producție mai mici, China a devenit țara în care se fabrică o bună parte dintre produsele marile companii din întreaga lume, de la telefoane, laptopuri și televizoare până la haine și încălțăminte, toate acestea fiind ulterior exportate inclusiv în Europa.
Mașinile se numărau printre puținele produse care nu "beneficiau" de acest tratament, însă Volvo marchează astăzi o nouă premieră mondială.
Constructorul suedez a anunțat că Volvo S90 a devenit prima mașină importată din China în Europa, după ce un prim lot de unități a ajuns în localitatea belgiană Zeebrugge după ce a călătorit de la fabrica Daqing din China.
Transportul a fost realizat pe noua linie de cale ferată care conectează China de Europa, principalul avantaj al acesteia fiind reducerea timpului de transport cu două treimi comparativ cu transportul naval. În plus, transportul cu trenul reduce emisiile de dioxid de carbon cu circa o treime comparativ cu transportul naval.
Pentru siguranță, fiecare tren conține 225 de mașini în containere speciale, iar fiecare container transportă trei mașini amplasate în diverse unghiuri pentru a maximiza spațiul.
Mașinile sunt imobilizate prin diverse dispozitive pentru a nu se mișca în timpul transportului.Pentru început, trenurile cu Volvo S90 vor pleca din China o dată pe săptămână, însă suedezii speră să mărească frecvența pe baza comenzilor în creștere. Noul Volvo S90 poate fi comandat în România la prețuri care încep de la circa 50.000 de euro.
Via Volvo
Eu nu cred ca se va schimba ceva in ceea ce priveste numarul clientilor din Romania. Oricum, din mai multe motove, Volvo nu se numara printre preferintele romanilor in domeniu auto. Iar cei care sunt cu adevarat fani ai marcii sunt suficient de inteligenti sa inteleaga ca producerea in China nu schimba nimic in ceea ce priveste calitatea. Din potriva! Chinezii sunt un popor de oameni extrem de muncitori si cu un simt al datoriei extrem de ridicat. Nu vad pentru de ce i-am acuza inutil. La urma urmei fara bani chinezesti Volvo a ar fi istorie ca si multe alte marci Europene care prin natura imprejurarilor au ajuns sa apartina unor marci de peste ocean. Intr-un cuvant, mai bine Volvo la chinezi si in viata decat Saab sau Rover la americani dar in cosciug.
Singura intrebare care cred ca s-ar ridica ar fi cea legat de pret. Dupa cum stim taxele vamale pentru masin NON UE sunt destul de mari, iar Volvo este un brand destul de scump. Ori au reusit chinezii prin forta de munca ieftina sa compenseze suma care reprezinta taxe vamale ce s adauga la pretul masini, ori aceste masini se vor vinde in tari europene care nu fac parte din UE....
as fi putin mai rezervat in ceea ce priveste calitatea fortei de munca din China; in sensul in care in Europa n-ar fi nici o problema, idem Coreea, si in SUA au fost mici rateuri (vezi prima generatie de X de la BMW). Bine, lucurile se schimba, e vorba de anii trecuti, toata lumea evolueaza si incearca sa se ridice la standardele impuse. China e in trend si totusi electronicele mici nu sunt comparabile cu un ansamblu atat de complex cum e un automobil.
Daca Volvo a reusit sa-si impuna pretentiile legate de calitate si chinezii le vor satisface vom vedea. Sa speram ca prima "sarja" de S90 nu se va dovedi un cap serie cu viciile inerente si suedezii n-au scap o piultia neverificata. Probleme ar putea sa apara dupa ,cand in virtutea ideii va chinezii si-au intrat in mana cei de la Volvo sa relaxeze verificarile la sange.
singurul lucru care ma deranjeaza e ca un produs cu radacini exclusiv europene a ajuns sa fie produs de "altii" dar inteleg ca life is a bitch si o tabla tot tabla ramne. Orcium, decat sa aruncam cu pietre, gen "tot o chinezarie facuta pe vapor ramane" mai bine ne-am ofusca pe cei care au lasat un simbol european sa intre pe maini "straine". Daca asta ar fi chiar asa o mare scofala sau n-am vedea partea plina a paharului....toate marcile instrainate au renascut. Si au facut-o frumos de tot.
PS. eu raman un potential client de Volvo
Cred ca rezervele dumneavoastra nu se justifica. China are suficiente fabrici de masini apartinand unor producatori indigeni sau occidentali astfel incat sa poata beneficia de o profesionalizare pe scara larga a mainii de lucru. Nu cred ca noua, in calitate de cetateni romani, ne-ar conveni sa stim ca un client de Ford din Franta (spre exemplu) ar stramba din nas stiind ca masina pe care urmeaza sa o cumpere este fabricata in Romania ...
Atata vreme cat masini coreene si japoneze se fabrica in Europa, nu vad de ce ne-ar deranja daca masini europene ar fi fabricate pe alte continente. Apropos de chinezi .... La un moment dat se anunta cu surle si trambite deschiderea un fabrici GW in Bulgaria .... Care o mai fi stadiul proiectului?
Cum ziceam, chinezii pot face bine. Dar pot face si rau. Depinde decat de lunga'i lesa. Discutia poate luneca spre alte zone...nu e cazul.
imi mentin rezervele, prefer sa fiu realist (85%)spre pesimist ( 15%) decat sa pornesc cu ideea ca dpdvd calitativ Volvo suedez e 100% unul made in China. Cel putin nu intr-o prima faza.