Volvo S60 va primi o ediţie specială Polestar la Salonul Auto de la Los Angeles. Modelul va fi tot un concept, dar vestea bună este că surse din cadrul Volvo anunţă o posibilă versiune de serie. Până la confirmarea acestei posibilităţi, putem să admirăm pozele de presă ale acestui model şi să ne întrebăm cum se conduce un S60 de 508 CP şi 575 Nm. Cei de la Volvo spun că S60 Polestar are nevoie de 3.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, pe când viteza maximă trece de pragul de 300 km/h.
Conceptul care prefigurează o versiune de performanţă a lui Volvo S60 a debutat în luna iunie. Acesta prezintă un pachet de caroseriei cu un design conservator, un set de jante de aliaj de 19 inch diametru, bare anti-ruliu mai mari, amortizoare Ohlins şi un sistem de frânare de performanţă. Motorizarea este un T6 echipat cu o nouă chiuloasă, camere de combustie modificate, o admisie perfecţionată, un sistem de evacuare Ferrita din oţel inoxidabil şi un turbocompresor Garrett 3171.
Volvo nu este la primul său model Polestar, având în portofoliu o versiune "nebună" a lui C30.
Respectiva compactă dezvolta 405 CP şi 510 Nm dintr-un motor turbo de 2.5 litri, cu cinci cilindri în linie. Motorul potent era completat de un sistem de tracţiune integrală Haldex şi de două diferenţiale autoblocante, marca Quaife, care ajuta la transferul optim de resurse. Ţinuta de drum a fost şi ea îmbunătăţită cu un set de amortizoare Ohlins, mult mai rigide, alături de un set de jante de 19 inch BBS, echipate cu anvelope Pirelli PZero 235/35.Via Jalopnik
Deci producatorul A intra peste segmentul de piata al producatorului B si pe specialitatea lui; B riposteaza si scoate un concurent pentru specialitatea lui A samd, pana la punctul in care toti producatorii se vor transforma din specialisti in generalisti, adica vor avea cate un model in fiecare clasa si mai departe urmeaza debandada: supracapacitate, identitate de marca diluata sau pierduta, oferte redundante (doar un exemplu, la intamplare: Mitsu ASX / Peugeot 4008 / Citroen C4 Aircross) si confuzie in randul clientilor.
Pentru profit e nevoie de notorietate, in liga jucatorilor Premium. De aici acest S60 Polestar, de aici R8, Phaeton, CTS-V si restul modelelor pomenite de colegi.
Eu zic sa ne bucuram de masina, si de diversitate. Si de faptul ca mai avem o alternativa intr-o clasa pe care oricum nu multi ne-o permitem.
Ciudat cum o astfel de companie(la fel si Caddy, Lexus si Holden) poate sa se ia la tranta cu "traditia" MB & BMW. Traditia asta se pare ca nu mai face 2 lei in ziua de azi.
Totusi, observ ca unele marci incep sa renunte usor-usor la caracteristicile care le-au consacrat in ideea ca specificul altor marci a devenit mai interesant pentru ei si vor sa-l adopte/copieze. Nu-mi dau seama daca propozitia " Traditia asta se pare ca nu mai face 2 lei in ziua de azi." o spui cu amaraciune sau cu zambetul pe buze.
Fiecare marca trebuie sa-si recunoasca radacinile, sa-si valorifice trasaturile si punctele forte, sa le slefuiasca pana la perfectiune si bineinteles apoi sa se bucure pe merit (la profit ma refer) de aprecierea pe care i-o acorda piata. Speranta mea este ca soarta va face in asa fel incat sa-i pedepseasca pe cei care vor sa para altceva decat ceea ce sunt si pentru care sunt cunoscuti - asa ar fi onest.
Restul au mai dat-o in bara ocazional, sau si-au diluat pretentiile de premium (MB cu a-klasse si toata gama de utilitare, Volvo inca e curat, dar ei abia au intrat in liga premium, BMW incet incet isi revine, dar in deceniul trecut erau dezastru la dotarile entry-level, practic se bateau cu hyundai si suzuki).
Sunt de acord cu tine, dar in alta viziune: mie nu imi plac masinile care se chinuie sa faca mai multe lucruri deodata, gen crossovere, coupe-cabrio, SUV, SAV si cum s-or mai numi... si toate derivatele din ele. Nu vreau o masina ultra sport, dar cu 7 locuri, garda la sol mare, ieftina de intretinut si cu consum cat bricheta.
Daca vreau o masina sport, vreau sa fie mare, joasa, galagioasa, cu un consum enorm si cu o manevrabilitate foarte buna. Nu vreau sa car jumate din cartier cu mine si nici sa consume 2%.
Nu mai intelege nimeni nimic din masinile noi, nu mai au personalitate si nu mai inspira nimic.
Faptul ca Mercedes produce si utilitare si camioane Actros si Unimog-uri face ca gama sa de automobile sa fie mai putin premium? Crezi ca afecteaza asta cu ceva imaginea Clasei S? MB este un constructor generalist, in cele din urma, si asta nu de ieri de azi. Pe logica asta nici Volvo nu este curat: ai vazut ambulantele Volvo sau camioanele Volvo?
La BMW, "dotarea" cea mai importanta este placerea sofatului, care cu greu se regaseste la alta marca. Versiunile de baza erau intentionat mai spartane, mai minimale in dotari, pentru ca nu in dotari sta esenta BMW-ului. Lista de optionale oricum nu lasa pe dinafara orice iti puteai imagina, chiar si in deceniul trecut. Era (acum nu prea mai este), daca vrei, o marca mai "purista", desi termenul asta poate avea alte conotatii, cel putin pe acest site. Totusi, comparatia BMW cu Hyundai si Suzuki este cel putin hilara.
Iar in ceea ce priveste masinile sport iar m-ai bagat in ceata: vrei si mare si manevrabila in aceasi timp? Pai se bate cap in cap cu ce spuneai mai devreme: masinile care se chinuie sa faca mai multe lucruri deodata. Dar niciunul nu iese cum trebuie. Legile fizicii, recte inertia, nu prea ii permite unei masini mari sa fie si manevrabila.
Iar acum duda dudelor, cireasa de pe tort, (nu te supara): dorinta lui Ztele pentru o masina cu consum enorm :))))))))))))))))))
@Gigamotors: "devii macelar" pentru ca poti, si ai posibilitatea sa te impui si pe teritoriul altora. Altfel, ramai in colt, ncecunoscut. inc azul acesta, Volvo vine direct in extrema, cu o masina mult mai puternica decat a concurentei. Si S60 se bate cu Seria 3, A4 si C klasse ;)
Hai ca am trait sa o aud si pe asta: camion premium. Eu inteleg, pana la o limita frustrarile pe care le starnesc marcile
germane, dar totusi....camion premium ..... pfaahahaha :)))))) Camioanele sunt hamali pentru a cara caramizi, fier, ciment, vaci, porci, gaini, alimente, absolut orice, pana si kkt din fosele septice. Daca ai impresia ca exista vreo urma de premium la camioane....e nasol atunci. Sper ca nu mergi la club sau la opera cu vidanja premium, nu? Sau ...aa, mai stii?
Despre masinile sport vroiam sa zic ca nu vreau sa fie considerata Smart Roadster ca masina sport. Eu personal, masina sport consider CL500, GT-R, Camaro, Challenger, etc... masini care nu-s tocmai mici.
Si da, consider ca o masina cu motor mare trebuie sa consume mult, trebuie ca pretul sa se reflecte si in consum si intretinere, sa nu fie accesibila tuturor. Si asta face parte din exclusivitate.
@Giga: am comparat bmw cu suzuki si hyundai prin prisma dotarilor, si a materialelor, la BMW (aici ma refer strict la seria 3) erau absolut dezastroase si 102 cp nu era foarte "ultimate driving machine". Consider ca se dilueaza excesiv brandul si mesajul inspirat de marca cu asemenea produse.
Vorbind despre camioane, eu inteleg ce-a vrut sa zica Fopel, exista camioane premium, Volvo si Scania fiind 2 exemple. E vorba de materialele folosite in interior, de confortul oferit si de modul in care pot sa transpuna pe sosea puterea bruta. Nu se compara nimic cu senzatia unui R730 sau a unui FH16 :)
Eu zic ca Lexus, Infiniti si Cadillac au ramas singurii producatori cu adevarat premium.
Dan, Lexus, Cadillac si Infiniti, lasand la o parte camioanele, nu construiesc A1, seria 1, seria 3 cu geamuri la manivela, A-klasse ... etc.
Asa cum spunea si @mntsn, probabil ca acest lucru se simte cel mai bine la BMW, fiind printre foarte putinii care ofera motor fata si tractiune spate, un centru de greutate cat mai jos si o repartizare a maselor (aproape) perfecta. Mai adauga si o cutie de viteze foarte precisa si toate astea nu pot insemna decat ceva minunat.
Si oricum o dai, totusi intr-o masina premium te simti mai bine inca de la prima cheie. Parca motorul toarce mai frumos, mirosul e altul, ambianta e mai primitoare... si evident ca astea au pretul lor.
Cat despre camioane premium... nu cred ca exista asa ceva. Daca Scania, MAN sau Volvo ar face camioane premium ar da faliment.
A deviat grav discutia :)
Ehhh si tu acum, daca discutam in contradictoriu nu inseamna ca a deviat grav discutia, ba chiar e foarte la obiect. Interesant mod de a te retrage, oricum...
Din nou, nu pot sa fiu total de acord cu tine: spui ca o masina premium nu ar trebui sa fie accesibila tuturor-ok, normal; ca trebuie sa fie exclusivista-ok si ca aceasta exclusivitate sa se reflecte si in costuri mari de intretinere, inclusiv carburant-aici nu mai sunt de acord.
Nu mai suntem in anii 80-90, tehnologia a evoluat foarte mult, iar eficienta este piatra de temelie acum in industria auto. De ce trebuie sa consume o galeata de benzina pe km ca sa faca parte din categoria masinilor exclusiviste si costisitoare, cand poate foarte bine sa aiba cheltuieli minime de exploatare si un pret mare de achizitie, exclusivist, prohibitiv pentru mase (ca sa fiu in asentimentul tau), justificat de tehnologiile inglobate, inclusiv cele legate de eficienta. La urma urmei daca vrei sa treci drept elitist nu e neaparat nevoie sa-ti faci abonament la peco, iar masini care se pliaza pe conceptia asta (scumpe, performante si cu consum cat bricheta) sunt din ce in ce mai multe, amintesc cateva: Porsche 918, Mercedes SLS E-Cell, Tesla Roadser, vor veni in curand Audi R8 e-tron, BMW i8, Jaguar C-X75, Cadillac ELR. Suficient de exclusivist?
Lexus,Cadillac,Infiniti,si chiar Volvo,nu am vazut si nici nu exista sa aiba geamuri la manivela pe spate.
Nici macar CT-ul de la Lexus nu are asa ceva,care este cel mai mic din gama.Germanii astia de care vorbiti voi,sunt in urma rau de tot.Pana si acele suruburi sau pini pt inchiderea si deschiderea usilor ii mai are.Japonezii ,Americanii si chiar Coreenii au scapat de mult de ei.La Mercedes vezi si acum acei pini pe usi,care iti lasa un gust amar neplacut la o marca premium,ai senzatia ca esti intr-un logan cand te uiti la pinii aia de inchidre/deschidere a usilor.Iar Mercedes ,eu nu inteleg ce se vrea a fi,este un hibrid.Se vrea a fi si marca premium dar se injoseste enorm producand tractoare,utilitare pana si pe ratb-uri vezi mercedes.Pot sa spun si eu ca am mers cu Mercedes ,cand colo am mers cu Ratb-ul (ce dragut ha).O marca premium inseamna la propriu o marca premium fara a se abate de la comfor si lux deplin la alte ''utilaje agricole'' .S-ul a fost candava cea mai buna cand nu exista concurenta deosebita si o piata aglomerata cu astfel de sedanuri.Dar acum exista Lexus LS600hl,care este un etalon veritabil in aceasta clasa,mai ales versiunea ''long'' dispune si pierea scaunului din spate pentru intinderea picioarelor (o dotare care pe S class nu o vezi nici optional).Dar sa ii lasam pe altii sa se scalde in continuare in visele lor netede cum ca ''masinile din jermanika-s cele mai bune din lume'' ha-ha-ha.
Aici iti dau dreptate, dar cu jumatate de gura. Mi-ar place un Fisker Karma, de ex, dar cred ca eu imi exprim frustrarile vis-a-vis de faptul ca suntem generatia aia de tranzitie de la combustie interna la electric (sau ce alta tehnologie mai apare).
Pe cat mi-ar place un Karma, mult mai mult mi-ar place un Lamborghini Diablo.
Am folosit consumul ca termen prohibitiv.