Volvo S60 clacheaza rusinos la testul de prevenire a impactului

De Cornel Șocariciu
Publicat Vineri, 07.05.2010
Oficialii Volvo au pregatit o demonstratie pentru a arata jurnalistilor cum functioneaza sistemul de prevenire a coliziunii frontale de pe noul S60. Contrar asteptarilor, demonstratia a fost un esec, deoarece modelul suedez s-a lovit de obstacolul pregatit de organizatori.

Oficialii Volvo au organizat o conferinta de presa pentru prezentarea noului S60, iar in cadrul acesteia au pregatit si o demonstratie pentru a vedea cum functioneaza noile sisteme de siguranta dezvoltate de sudezi. Pentru a demonstra cum functioneaza sistemul de prevenire a coliziunii frontale (Collision Warning with Auto Brake) modelul suedez trebuia sa se indrepte cu 35 de km/h catre un obstacol si in momentul in care coliziunea devenea iminenta masina trebuia sa franeze.

Insa, spre surprinderea oficialilor marcii dar si a jurnalistilor prezenti modelul suedez s-a oprit in bara din spate a obstacolului pregatit de organizatori. "Sistemul Collision Warning with Auto Brake franeaza automat daca exista riscul unei coliziuni iminente cu un vehicul stationar sau in miscare. Mai intati sistemul il atentioneaza pe sofer si in acelasi timp se pregateste pentru franarea de urgenta. Daca soferul nu actioneaza pedala de frana dupa ce acesta a fost avertizat, franele sunt actionate automat", a declarat un oficial Volvo.

Pentru a iesi basma curata, oficialii Volvo au anuntat ca masina nu a franat corescpunzator datorita aparitiei unei erori umane in timpul pregatirilor si datorita unei probleme tehnice legata de bateria autoturismului.

Via | carscoop

Comentarii (41)

  • asta e ..
    punct si de la capat...sa se reia testul daca zice ca a fost eroare umana altfel nush cum scoate camasa
    21 1
  • si mercedes parca au testat un sistem asemanator , cand l'au testat cu ceaţă injinerii au uitat sa dea drumul senzorului , masina sa izbit in zid original , nu gasesc clipul pe yt acum :))
    18 7
  • ......
    au facut-o de oaie si astia.

    nici volvo numai e ce a fost.
    16 16
  • made in china...
    Incep sa se vada efectele preluarii Volvo de catre chinezi. Yellow little fuckers!
    23 22
  • apropo!!
    dupa ce m-am uitat mai bine la clip nici airbag-urile nu s-au deschis asa-i ? inseamna ca e o problema daca...
    14 9
  • Bentley
    =))
    Prea tare:))
    E ca in stan si bran, cand se dadeau unul pe altul deoparte ca sa-i arate cum se face:))
    16 1
  • marketing
    volvo a ajuns ca vw, o chinezarie facuta mai mult pentru marketing.

    ia puneti un volvo vechi langa unul nou sa vedem care e mai bun
    sau
    un vw passat 2.0 tdi langa un vw passat b3 1.6 tdi....tdi-ul de 2.0 o sa iti consume ulei din primii km, b3-ul o sa iti consume dupa 200 de mii....

    asta e realitatea, totul e marketing.
    15 20
  • Volvooooo
    masina chinezeasca...
    6 21
  • Eu nu-mi fac griji ca nu s-au deschis airbag-urile, poate nu a fost nevoie la 30 km/h. Mi se pare nasol ca se scurge un lichid de sub motor. Eu cred ca a fost o problema electronica. Din nou trebuie sa se faca teste. dar problema se pune daca mai au timp, ca mai e putin si masina trebuie sa ajunga in showroom-uri. :-/
    15 8
  • TESTUL REFACUT CU A 2-A MASINA
    http://www.facebook.com/video/video.php?v=551064103738
    12 1
  • simplu_eu
    Sabotaj?
    De unde stiti ca n-a fost si un sabotaj la mijloc? Daca se intampla asa ceva la VW, la Alfa Romeo sau la Renault mai intelegeam, dar la campionii consacrati ai sigurantei auto...prea greu de crezut ca suedezii sa greseasca!
    17 14
  • :)
    Un prieten tocmai imi spunea in gluma ..."Cati bani o fi primit ala de a uitat sa conecteze mufa" :)

    Dar e ok, sa pastram titlul asta ca e mai usor sa dai cu noroi decat sa fi primul care nu se face de ras si spui ambele parti ale povestii.

    Ps. in filmul din linkul postat de mine se vede masina din testul 1. deci au fost cateva minute intre teste.
    14 6
  • volvo
    mie imi pare rau pentru ei.Sabotaj sau nu, e o lovitura nasoala.Si asa se descurca greu, asta mai lispea sa mai si rada lumea de ei.
    11 3
  • Volvo
    ......E un fel de Pre Safe 'las ca e ca la inceput cu A ~Class
    1 5
  • hai mars!
    @simplu_eu
    cultura ta auto este 0(zero) barat daca pui RENAULT la acelasi nivel de siguranta cu vw si alfa romeo... daca ai 14-15 ani si de abia acum ai deschis ochii in lumea auto, trebuie sa te abtii de la comentarii d'astea idioate si sa te documentezi putin inainte sa scrii..
    10 16
  • @sfera96
    Testul ala cu Mercedes a fost facut de TopGear, dar in conditii diferite, in sensul ca Mercedes-ul era intr-un tunel si radarul nu a putut primi semnalele corecte...

    Aici Volvo nu are nicio scuza... e in aer liber, fara nicio interferenta.
    9 3
  • semne bune anul (chinezesc?) are!
    primul semn al cooperarii fructuoase cu geely, producatorul de frigidere... volvo stie sa minta acum de ingheata apele! :))
    9 7
  • Marius
    Din cate am inteles dintr'un articol Top Gear, Volvo ar avea probleme si cu pedala de acceleratie la mai multe modele... ar urma sa se desfasoare un imens recall si in cazul Volvo.
    Nici nu vreau sa ma gandesc ce lovitura e pt. o marca renumita in primul rand datorita sigurantei.
    Ouch!
    Totusi, inca mai cred in Volvo.
    3 1
  • @pentru cel care jigneste, dar nu isi spune numele
    Domnu', nu uita ca prin proiectele de siguranta ale celor de la Volvo, candva Renault si-a bagat nasul. Asta ar trebui sa-ti dea putin de gandit. Cum se face atunci ca de la Laguna 2 toate Renault-urile luau 5 stele pe banda rulanta si concurenta nu? Mah, da-i in colo, asa de prosti sa fie inginerii de la alte marci si asa minti stralucite sa aiba Renault!
    14 9
  • accord
    pfff volvo jalnici...intrati pe youtube sa vedeti honda accord cu acest sistem anticoliziune testat de cei de la top gear.nu mai tin minte ce realizator era dar stiu ca ii era foarte frica sa se indrepte cu viteza spre masina din fata, intr-un final a facut-o si exclamatia a fost "nu ma indoiam de tehnica japoneza". the power of dreams..
    3 4
  • sisteme
    Sa vedem si Subaru Legacy cum se descurca. Si pe acest model a aparut un sistem asemanator. Momentan se comercializeaza doar in Japonia.

    PS: si lexus au avut primii parcarea automata si au dat rateu.

    vora celor de mai sus. poate nu era pornit sistemul. sau poate soferul a atins frana moment in care probabil sistemul se dezactiveaza.
    3 1
  • Gafe se mai intampla ! o fii eroare umana,nici vorba de efectele prleuarii volvo de catre chinezi,deocamdata!
    10 2
  • hai mars
    @LauCalin
    LauCalin sentimentul asta care-l simti tu se numeste INVIDIE :))
    RENAULT e singurul constructor cu 12 modele de 5 stele la EuroNcap! Indiferent de cate conspiratii nascociti voi asta e realitatea ! Renault produce masini sigure !! volvo e mai la vale
    10 8
  • asta-i culmea
    Sincer prefer sa fiu intr-un volvo S80 "amarat" din 2003 cu 4 stele la Ncap dar 50 de ani de tehnologie in domeniul sigurantei intr-un impact cu orice renault de 5 stele.

    Daca atat te duce capul sa spui ca renault este smechera ca are 12 modele cu 5 stele...e clar.
    6 9
  • @Andy.ro - urmareste filmuletul asta si taci din gura!
    Fifth Gear Crash-test Volvo 940 estate vs Renault Modus

    http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
    8 5
  • EuroNcap
    Si uite aici diferenta dintre 4 si 5 stele...
    BBC Topgear Euro NCAP ratings

    http://www.youtube.com/watch?v=k0kB2SqZqZ0
    8 0
  • @mars
    Intra tu cu un clio 2010 intr-un nisan patrol sau intr-o cobra din 80, sa vezi ca o sa ai 24 de stele..... verzi si in jurul capului.
    4 7
  • anti-prostie
    @mowgli
    N-ai absolut nicio notiune despre ceea ce presupune cuvantul SIGURANTA. Tu, ca vajnic sustinator al masinilor la mana a 14-a, trebuie sa stii asa:
    1. O masina cu garda la sol mai ridicata (Nissan Patrol- exemplul tau) va fi intodeauna mai avantajata in cazul unui impacti frontal cu o masina mai joasa. Indiferent de marca. Bara parasoc a masinii mai inalte va trece ca prin unt in masina mai joasa. Masina mai inalta va urca pe masina mai joasa, fiind protejata, iar masina mai joasa va primi impactul cu o deformare mai mare.
    2. Oare au fost prosti astia care au inventat celula de supravietuire si structura cu deformare programata?
    Socul unui impact nu dispare! Ce nu este transmis prin caroseria cu structura deformabila e transmis corpului, implicit organelor interne... tu compari un Clio de 5 stele cu o masina fara nicio stea?!! gandeste-te de 2 inainte sa scoti asemenea aberatii... fie el si mercedes cobra... iti imprastii rinichii pe asfalt... picioarele o sa le ai pe bancheta din spate, iar cealalta jumatate din tine va fi sandwich intre volan si scaun...

    nu ai vrea sa te aflii intr-un Cobra... crede-ma... pus in fata faptului implinit te vei lepada de Cobra ca petre de iisus... vei alege Clio 2010..
    9 4
  • @ala cu marsul
    Ce-mi plac fazele astea, cand nu esti de acord cu o marca, gata, esti invidios. Si te-ai gasit pe cine sa fiu, pe Renault.:))
    In cazul in care nu sti (de fapt nu sti), cea mai mica rata de mortalitate in accidentele rutiere sunt la Volvo si la Mercedes. Ia cauta matale pe net si vezi care e treaba daca esti curios si apoi mai comenteaza. Adevaratele teste de siguranta se dau pe sosele, nu in laboratoarete EuroNCAP, unde se fac teste doar in anumiti parametrii stricti de viteza, tip de impact etc. si unde stele alea inseamna mai mult o parte a garantiei ca acea masina se va vinde (adica e si o chestie de marketing). Uite ce laboratoare de simulare de accidente avea Volvo acum vreo 8-9 ani si uite cum fac aia teste, motiv pentru care EuroNCAP e o gluma buna:
    http://www.youtube.com/watch?v=-wQb3eeMcDE

    Cat deste 940 vs Modus, citeste astea spuse de niste oameni care au avut ceva experiente nu tocmai placute cu Volvo si lumineaza-te, ca eu nu am chef sa ma apuc sa-i explic unui om al carui username spune multe:

    http://www.volvo-club.ro/forum/index.php?topic=1107.0
    Sau mai bine nu citi. Nu de alta, dar e posibil sa nu intelegi mare lucru;)
    Hai...pa! :))
    3 8
  • anti-prostie
    @LauCalin
    rata de mortalitate unde? in congo? cate volvo sunt in Romania? se numara pe degetele de la maini... normal ca rata de mortalitate e mica...
    iar EuroNcap nu face jocuri pe calculator... crash-testele sunt cat se poate de reale... ca nu-ti plac tie rezultatele... ca Renault e lider in siguranta... ca volvo cu preteniile sale a scos 4 stele la S60.... sau ca da rateuri acum la testele care spui tu ca sunt mai bune decat testele EuroNcap... asta-i altceva ! de ce accepta asa ceva Volvo, daca EuroNcap "e o gluma buna" si ei fac mai bine?
    Iti spun eu: pt ca EuroNcap e un organism independent complex cu inalta specializare... au tehnologia necesara, sunt profesionisti, sunt obiectivi, sunt vizionari !

    EuroNcap este un standard recunoscut al sigurantei in caz de accident de catre guverne, cluburi auto si organizatii de protectie a consumatorilor... te-ai trezit tu Gica Contra sa spui altfel... ca tu cine oi fi ma rog???

    ps: uite aicea statistica !
    http://www.apropo.ro/news/social/soferii-de-mercedes-cei-mai-periculosi-2805398
    8 1
  • @anti-prostie pro-bun simt
    prietene, in primul rand nu e nevoie sa insulti pe nimeni.Apoi nu e nevoie sa-mi dai mie lectii de fizica postand un comment care se vrea cu o disperare patetica sa para stiintific.Eu am dat exemplu cu nissan patrol ca o sa te intalnesti si cu masini mai inalte pe strada.Crezi ca pe strada, in lumea reala ai parte de cazuri ideale?Inca ceva, tu ceva nu iei in calcul, si anume masa.Intra intr-un tir si poti sa-ti bagi pixu in tot crumple zone-ul tau.Tirul este un exemplu extrem.Eu nu cred ca ai sanse de supravietuire mai mari intr-un clio decat intr-un limuzina cu 4 stele dar de 3 ori mai grea.Ii drept ca energia impactului nu e disipata, dar ce mai conteaza cand capota mea de 2 metrii intra in a ta de 70cm si volanul iti ajunge in gura?

    NCAP vizionari? asta ii buna... de ce? vor sa testeze masinile pe luna sau de ce sunt vizionari?
    1 6
  • volvo
    cam asa testa volvo masinile pe vremea cand NCAP era o aroma de inghetata in Zimbabwe.

    http://www.youtube.com/watch?v=IaFPA2vdEF8

    Nu cerem o religie in jurul sigurantei volvo, doar putin respect.
    2 5
  • anti-prostie
    @mowgli
    orice e peste nivelul tau de cunostinte o sa ti se para stiintific... dar ce scriu eu sunt lucruri de bun simt... pe care tu nu le cunosti... si continui sa aberezi si mai mult... visezi tiruri si limuzine contra unui Renault Clio, dar nu vezi niciodata un Mercedes Cobra in peisajul asta...

    inca odata... aici ai exemplu ce inseamna masa contra unei masini de 5 stele:
    Fifth Gear Crash-test Volvo 940 estate vs Renault Modus

    http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

    ps:mai ai de lucrat si la ce vrei sa exprimi de fapt... da, ai multe lipsuri
    PATÉTIC, -Ă, patetici, -ce, adj. 1. Plin de patos, care emoționează, impresionează, înduioșează; plin de emfază, de afectare
    6 2
  • @anti-gandire
    Omule, ce spun eu si ce intelegi tu. Am crezut ca nu are rost sa spun ca ma refer la piata din State, ca poate te duce capul sa deduci singur asta. Scuze ca m-am inselat.
    Bine mah, cumpara-ti tu masina pe care o lauda EuroNCAP ca e f tare doar la impacturi frontale, laterale si cu stalpul, doar din anumite unghiuri de impact si doar pana la anumite viteze. Asta nu vrei tu sa intelegi. Nu am nimic cu EuroNCAP, insa e o naivitate sa iti cumperi o masina bazandu-te ca EuroNCAP i-a dat 5 stele. Pe langa faptul ca sunt putine cazurile in care accidentele au loc exact cum simuleaza ei, accidentele au loc la viteze foarte diferite de cele pe sosea, iar aici ma refer la cele din afara oraselor, pentru ca se ruleaza cu mult peste viteza cu care e teasta masina de EuroNCAP. Asadar, daca te loveste unul din lateral sau te loveste unul cu un tir din lateral sau din spate, poti sa faci ceva pe stelele alea (si mai uita-te inca o data pe filmul ala cu centrul de testare Volvo ca sa vezi ce diferenta este intre ei si Renault).
    Inca ceva:mai nou, modele Volvo au structura de siguranta din fata pozitionata ceva mai sus, tocmai din motivele pe care le-ai zis tu, pentru ca masina sa nu intre sub SUV-uri. Era un film si pe youtube despre chestia asta. Zi-mi un alt producator care s-a mai gandit la chestia asta. Vezi tu, aia de la Volvo au ajuns la concluzia ca trebuie facut ceva in privinta asta dupa ce a analizat multe mii de accidente in care au fost implicate masinile lor. Asta se are in vedere cand se testeza masinile Volvo in laboaratorul ala. Da-mi exemplu de ceva asemanator de la Renault. ;)
    Conform gandrii tale de EuroNCAP, un Clio ar fi mai sigur decat un S60 (care a luat 4 stele). In cazul asta, cred ca ti-am raspuns degeaba.
    ps: nu uita dupa ce scri sa-ti dai rating pozitiv
    5 9
  • anti-prostie
    @LauCalin
    Vbim de diferentele intre masini - diferentele la impact in aceleasi conditii intre masini diferite - nu de viteze de impact si alte rahaturi... Cu EuroNcap poti avea siguranta ca faci alegerea cea mai buna... sa iei o masina mai sigura decat alta...

    ai tu habar cum isi testeaza Renault masinile...? sa uitam rezultatul "rigurozitatii" testelor din laboratoarele Volvo dupa filmul asta? sa recunoastem, volvo a vrut sa se dea mare, dar a facut-o de oaie..

    Daca nu era Laguna care sa ridice standardele de siguranta poate si acuma lancezeam in mediocritate... cu volvo inclusiv

    "mai nou, modele Volvo au structura de siguranta din fata pozitionata ceva mai sus (...) Da-mi exemplu de ceva asemanator de la Renault."
    ei na ! nu ma innebuni ! arata-mie volvo ala mai ridicat decat un Renault... :)) acum o sa-mi faci comparatie xc70 - Megane RS? ......Raspunsul pt Romania e pe cat de simplu, pe atat de penibil pt tine... de pachet drumuri dificile ai auzit la Renault? :)) standard pt Romania... in restul tarilor civilizate, modelele Renault au acelasi centru de greutate ca si volvo.
    7 3
  • @anti-prostie
    Omule esti dus rau, compari structura de rezistenta ridicata cu pachet "drumuri grele"... :)))
    Daca tot zici ca vorbesc prostii, cauta pe net singur tot ce ti-am scris, ca oricum vad ca daca iti zic eu nu ma crezi. Eu iti garantez ca daca vei cauta bine, vei gasi.
    Si apropo de Laguna 2, ca de ea zici ca a ridicat standardele. Vezi tu, Laguna 2 a luat 5 stele (in 2001) in conditiile in care a luat o stea (!) numai pentru ca avea avertizor acustic de centuri necuplate. Deci in mod normal la testele de impact a luat 4 stele. Ti se pare normal sa primeasca o stea pentru asta? Mie nu. Au fost ceva discutii contradictorii intre reprezentantii altor marci si EuroNCAP pe tema asta. Ori Mercedes Clasa C (a doua masina testata de EuroNCAP si care a luat 5 stele), nu avea sistemul ala acustic si a luat 5 stele. Concluziile le tragi tu, daca esti capabil sa tragi o concluzie omeneasca. Dar mai bine sa nu ma crezi. Lasa-ma in "prostia" mea sa imi doresc un Volvo in care sa mor mai usor decat intr-o Laguna.
    Oricum discutia asta cu tine chiar nu are rost.
    6 8
  • anti-prostie
    @LauCalin
    bai lasa-ne cu povestile astea... stim... cum te-a chemat pe tine EuroNcap in board-ul de conducere sa-ti dai cu parerea si cum ai vazut tu calcularea punctajului blah blah blah...

    "pachet drumuri dificile" presupune garda la sol usor inaltata si echivaleaza cu "structura de rezistenta ridicata" cum ii zici tu, dar mintea ta incalcita nu poate gandi in afara cutiei...
    Inca odata. O sa ma exprim altfel:
    Intr-un impact frontal, masina cu centru de greutate mai ridicat este avantajata fata de masina cu centru de greutate mai coborat.

    Si nu-mi trebuie sa caut pe net nimic... spre deosebire de tine eu nu-mi iau informatiile de pe net
    8 2
  • Cu tine nu se poate discuta. Esti genul de roman care stie tot si cum stie el e cel mai adevarat.
    Chiar nu trebuia sa-mi irosesc timpul pentru tine.
    1-0 pentru tine, ca ti-am dat prea multa importanta si eu cedez.
    11 7
  • NU VA MAI CERTATI! :)
    Cunosc si eu un caz real in care Volvo si'a dovedit nivelul inalt de siguranta.
    O ruda de'a mea se afla stationata pe marginea carosabilului intr'un Volvo xc70 si a fost izbita din spate de un camion.
    Masina a fost facuta zob, dauna totala, dar spre surprinderea tuturor a scapat nevatamata doar cu cateva zgarieturi.
    Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca era in alta masina.
    1 1
  • siguranta
    asta e nu a mers am un volvo xc60 care are cyti saftey si lam test la volvo si a mers volvo ori cum ramane cae mai sigura masina vati trezit voi ca e de cacat compari xc60 vs bmw x1 e de cacat sau kuga dati pe net ford kuga euro ncap are 5 stele dar catu e rosu se rupe catu xc60 are cantu verde chinezi au stiut ce cumpara s80L este facut de ei se compra cu audi a8L bmw seria 7 eu cred ca volvo tot o sa ramana cea mai sigura masina renaultu de exemplu e de cacat e ori bila
    1 1
  • meseriasi
    Catre toti MESERIASI care si dau cu parerea despre SIGURANTA masinilor....
    FRATILOR sunt masini mai sigure sau mai putin sigure in functie de marca si dotari....dar masina SIGURA 100%....NU EXISTA.
    NU A EXISTAT SI NU SE VA INVENTA NICIODATA.......................
    Toate testele se fac la viteze mici...gen de oras...dar problemele apar dupa 100 km/h in care doar cei norocosi cu carul mai scapa.
    Pe vremuri se faceau masini mai trainice..nu mai sigure dar si mult mai lente....acum sunt plastice foarte rapide.........si din nefericire omul a ramas la fel de sensibil.........ps:si nave spatiale au dat gres.....de ce este test...sa se vada ce si cum..si sa se remedieze.....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru