Volvo renunță la obiectivul de a deveni marcă electrică până în 2030

de Tiberiu Safta
Joi, 05.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a anunțat că renunță oficial la planurile sale de a deveni marcă pur electrică până în 2030. Conform unui nou plan, marca suedeză vrea acum ca vânzările de mașini electrice și hibride PHEV să reprezinte cel puțin 90% din vânzările totale până la finalul deceniului actual.

În martie 2021, Volvo anunța oficial planul său de a deveni o marcă pur electrică până în 2030. Trei ani mai târziu, acest plan nu mai este valabil, deoarece marca suedeză tocmai a anunțat că renunță la acest obiectiv. Volvo a precizat care sunt cei 3 factori pentru care a renunțat la acest plan.

În primul rând, constructorul suedez crede că rata de dezvoltare a infrastructurii pentru mașinile electrice este mai lentă decât se aștepta. Un alt factor este eliminarea sau reducerea subvențiilor pentru aceste mașini de către mai multe țări. Cel de-al treilea motiv este atribuit impunerii taxelor vamale foarte mari pentru anumite piețe.

Acum, Volvo are un plan nou de electrificare. Potrivit acestuia, marca scandinavă dorește ca vânzările de mașini electrice și hibride cu încărcare la priză (PHEV) să reprezinte între 90% și 100% din vânzările totale ale mărcii până la finalul deceniului actual. Mai mult, Volvo precizează că va continua să producă mașini cu motoare termice și după 2030, însă acestea vor avea sisteme mild-hybrid și vor fi produse în serie limitată.

Cu privire la viitorul apropiat, Volvo dorește ca livrările de mașini PHEV și electrice să reprezinte între 50% și 60% din totalul livrărilor până la începutul anului viitor. Acest obiectiv este unul ambițios dacă ne uităm la livrările mărcii în perioada aprilie – iunie 2024. În această perioadă, mașinile pur electrice au reprezentat numai 26% din totalul de livrări.

Chiar dacă Volvo a adoptat un nou plan de electrificare, doar un singur lucru a rămas neschimbat din planul original. Mai precis, Volvo vrea să devină o marcă neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2040.

via Motor1

Comentarii (19)

  • BMW asemenea, conform... estimărilor. Cumpărătorului îi poți da câte ultimatumuri dorești, flexibilitatea e cea care te scapă de la faliment. :)))
    13 2
  • Nu poti deveni 100% electric fara suport.
    Daca infrastructura nu este si alte avantaje, degeaba vrei tu ca producator, ca ti se da in cap.
    Multi si-ar Dori sa faca mai multe, dar birocratiai, coruptia si oamenii limitati care ne conduc, nu ii lasa.
    Asa ca Volvo va vinde multe electrice prin vest si Nord si mai multe hibride prin est.
    Nu cred ca se vor mai intoarce la diesel niciodata.
    6 18
  • @Mihai
    Infrastructura de care vorbesti costa trilionul de euro doar la nivel de Europa (de la centrala nucleara, eoliana, foto, stocare pana la priza stradala). Momentan suntem la nivelul la care inchidem centralele nucleare si deschidem facilitati pe carbuni sau taiem conductele de la rusi ca sa importam gaze de sist lichefiate de peste ocean. Idiocracy, nu alta.
    Nu stiu cine si cui ii este dator cu o mie de miliarde de euro ca sa construiasca infrastructura pentru electrificarea parcului auto european. Si apoi transportul european e sub 10% din cel mondial adica mai nimic. Ce efect ar avea cele 1000 de miliarde de euro cheltuite pe electrificarea parcului auto? Aud!

    E plin glezne goale pe internet dar care n-au batut un cui in 2 scanduri in viata lor. Puneti mana si construiti un cotet care sa nu vi se darame peste gaini sau un acoperis care sa nu va cada peste masina la prima pala de vant si apoi vedem daca mai sunteti asa de razboinici impotriva lumii care cum necum merge si reuseste sa puna o paine pa masa, un creion in mana copiilor sau un pansament pe operatie.

    Glezne goale!
    18 4
  • spaclu lu manole
    Eu vad partea buna a declaratiilor, si anume ca nu au capitulat la tehnologie. Toate trei motivele pentru intarzierea electrificarii depind doar de factorul uman. Cel mai greu din ce a mentionat CEO-ul este faptul ca structura de incarcare este insuficienta si se misca mai greu decat s-a prevazut.
    Incetarea subventiilor e binevenita pentru sanatatea financiara a guvernelor si pentru crearea unui mediu corect de afaceri. E normal sa ajuti la inceput ceva, dar nu e normal sa-l sustii la nesfarsit, si sa intri pe pierderi. Cresterea taxelor vamale deasemenea se poate normaliza odata ce firmele devin profitabile. Taxele la sange trebuie aplicate in conditiile unei concurente neloiale, ale furturilor intelectuale si in cazul sprijinului guvernamental ale firmelor concurente. Intre altele.
    @Mihai, Matei, samd. observ ca ai din pacate aceeasi agresivitate la toate articolele (exceptand articolul asta :):)), in special la stirile pozitive legate de masinile electrice. Eu inteleg ca iti plac. Imi plac si mie. Dar ai zero scuze sa te legi de cititori, de BMW, si ce mai vrei tu, absolut gratuit. Incearca sa adaugi ceva util si interesant discutiilor. Placa cu lighene, sh, samd, e uzata si obosita. Nu face altceva decat sa scada calitatea a ceea ce ai de spus, deci interes nul in continutul textului tau. Deci comentul de mai sus mi se pare perfect valabil si e un semn foarte bun. Tine-o tot asa :)
    Per total, parerea mea este ca masina electrica a prins foarte bine in aglomerarile urbane, dar limitarile retelelor de incarcare si tehnologia bateriilor nu sunt inca suficient de dezvoltate sa duca la o schimbare majora in urmatorii ani, in mediul rural.
    Nu poti sa compari Norvegia cu nici o alta tara, pentru ca ei au petrol din belsug sa subventioneze ce vor muschii lor. Situatia asta nu se aplica la restul Europei, nici macar in America de Nord, unde excedentul financiar nu mai este ca acum 40-50 de ani.
    Legat de Volvo, nici macar ei nu-si pot permite o electrificare totala, in ciuda gamei electrice pe care o au, si a "suportului" chinezesc din spatele lor. Suedia trebuie sa fie mult mai realista decat Norvegia pentru ca ei nu au petrol si nici fonduri in nestire. E realitatea.
    In ziua de azi, daca vrei masina electrica, poti s-o cumperi si ai retele de incarcare la dispozitie. Eu daca as depinde de incarcarea la statiile publice, nu as lua in considerare masina electrica, oricat de mult imi plac la ora actuala. Fara incarcarea de acasa, cand vreau eu, m-as baga cel mult la un hibrid cu un range de minim 100km.
    4 10
  • Buna dimineața, cineva s-a trezit în sfârșit ca infrastructura de încărcare nu este ceea ce-ar trebui, conform promisiunilor de acum câțiva ani, pentru ca toți au așteptat sa facă ceilalți, normal, este vorba de foarte mulți bani, cine sta la casă si-si permite, e ok, nu are nimeni nimic împotriva, problema și abuzul apare când cei care locuiesc în alte zone vor fi obligați, asta nu este ok .
    17 3
  • Exact cum zice Alex… politruci desprinși de realitate care nu știu cum să facă nimic, nici măcar patul dimineața. Era mai mult decât evident ca nu este infrastructura, era știut ca nu acoperim necesarul de electricitate din energie verde, era clar ca nu putem dezvolta infrastructura, era clar cu nu sunt baterii care sa susțină electrificarea… mai mult s-a investit colosal in tehnologie care poate fi utilizată de un segment foarte mic cu cost de achiziție mare și cea mai mare inepție ever, subvenția bogaților care-și permit așa ceva. Raul este făcut și abia începe să vadă consecințele.
    Reamintesc ca am anunțat (nu bănuit) anul trecut (și era evident de la bun început) în repetate rânduri, am oferit cifre cu planurile de producție. În concluzie, va fi și mai nasol, mult mai nasol. Focile care au aplaudat în gol pot fi mândre de naivitatea debordantă cu care încă vor mai susține cauza, exact ca Hitler… să trimitem copiii și femeile “la luptă”, cum naiba să recunoaștem ca am greșit… asta este am greșit și în loc să reducem pagubele, o sa se insiste cu prostia cel puțin încă o vreme.
    Ca să mai deschid alte oportunități pentru obsedați… am fost implicat direct în partea de high voltage din 2015 si știu exact ce și cum s-a lucrat, ei acuma tot ce s-a dezvoltat este folosit la maxim 50% exact ca și casele construite cu zeci de camere și se folosesc 2. Știți voi ceva mai trist în industrie?
    18 3
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    1 7
  • @Dutz si Danut
    Nu se poate in est, ca nu e cu cine.
    Nici in Germania, ca aia au stiu sa faca aliante ilegale si instaleaza softuri mincinoase.
    Dar prin alte tari, care au deja electrice pe strazi de ani buni si stiu cu ce se mananca se poate:
    https://cleantechnica.com/2024/09/02/elbil-thinks-electric-car-sales-in-norway-could-hit-100-by-next-year/
    In Olanda dieselurile au in August un market share de 0,9%
    Si olandezii au cea mai diversificata infrastructura pentru incarcat masinile electrice, peste 500000 de puncte de incarcare.
    Daca ne uitam la bunastare si educatie, ambele tari sunt peste Germania si Romania e la coada pentru ca avem multi Danuti care zic ca nu se poate si ne trag la vale.
    Nu poti construi infrastructura cu cei care cumpara 2/3 masini sh DIZAL importate pe platforma din vest.
    Si nu poti avea mai putini morti in accidente rutiere cu astia ca voi.
    Poti avea in schimb cocalari cu BMW-urile care rup strazile, care parcheaza ca boii si care isi scot placutele de inmatriculare ca sa nu plateasca parcare pentru ca nu isi permit.
    Astia sunteti si cu voi trebuie sa ne obisnuim in Romanica.
    Voi nu va treziti, dar ziceti ca altii sunt de vina.
    Uite ca alte tari pot, ca au cu ce chiar daca iernile sunt 6 luni si ei fac bani din petrol.
    Se poate daca "e" cu cine. Cu retarzii inapoiati nu se poate.
    1 9
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ai băgat degetul în priza high voltage te-ai e-luminat că noaptea NU bate vântul.
    1 10
  • @@Dutz si Danutz - ce va mai place sa umblati cu cioara vopsita!!! Informatia este partial corecta, ca sunt peste 500.000 de puncte de incarcare in toata Olanda. Dar ai lasat ascuns un pasaj important: "There were 518,000 charging points in the Netherlands at the end of April, the NAL said. These include private points, public and semi-public charging stations at offices, business parks and supermarkets, and rapid charging points along motorways. The vast majority of 384,200 are charging stations at residences".
    Adica, din alea peste 500K de puncte de incarcare, doar 130K sunt publice. Dar Olanda fiind o tara relativ mica ca suprafata si complet plata, clar infrastructura se poate spune ca este deja bine creata. In tari cu suprafata mult mai mare si cu o geografie complexa, Germania, Franta, Polonia, Spania o infrastructura atat de densa implica niste costuri uriase, iar acest lucru continuati unii sa il ignorati complet, ca si cum punctele de incarcare cresc in cires!
    7 1
  • Andrei
    Spania are 1300km pe diagonala, adică cea mai lunga direcție. 13h conform Google Maps.
    Cu o electrică mai nouă poți parcurge distanta asta cu 3 opriri, ceea ce la 13h de condus nu e mult, chiar recomandat.

    Spania e și foarte însorită și fără terenuri agricole în centru, astfel încât fermele solare se pretează de minune.

    Și mai ales Spania are infrastructura feroviară bine pusă la punct. De exemplu distanta Sevilla - Barcelona se parcurge in 5-6h cu trenul sau 9-10h cu mașina.

    Când vorbiți despre vest trebuie să ieșiți din mentalitatea de est unde e musai sa te deplasezi cu mașina oriunde. Putini spanioli ar merge distanta aia cu mașina când poți să ajungă mai repede cu trenul, mai relaxati și mai odihniți.

    Tu încerci sa iei realitatea din România și sa o aplici în vest, dar nu se potrivește.

    Asta nu e o aroganță, nici dispreț. E realitatea văzută de cineva care stă de peste doua decenii în vest și a călătorit in toate tarile europene, cu mașina, cu trenul, cu avionul.
    0 6
  • Ce uita multa lume, inclusiv Andrei, este ca luand exemplul Spaniei, aceasta tara nu se reduce doar la Madrid si Barcelona. Sunt multe zone si orase unde chiar si calatoria cu trenul poate dura mai mult, ca mai sunt si trenuri regionale, mai sunt trenuri locale etc. Nu trebuie sa ne gandim la infrastructura de incarcare doar pentru distante uriase, de 1300 km. Ajunge sa ai nevoie sa faci un drum de 300 km dus/intors in aceasi zi (total 600 km), iar trenul nu este o optiune pt. ca... (gasiti voi motivul). La ditamai Spania, cam cat de mari trebuie sa fie investitiile pentru a acoperi in mod decent tara cu puncte de incarcare.
    Ah, si sa mai adaug, pentru astfel de drumuri ai nevoie de puncte de incarcare rapida de cel putin 50 - 150 kWh, ca daca trebuie sa stai la 11 sau 22 kWh cumva devine cam lunga calatoria.

    Trebuie sa adaug ceva, ca sa nu creada lumea ca sunt un Gica Contra doar de dragul de a fi. Sunt persoane pentru care masina electrica este exact ce cautau. Nu polueaza, nu sunt zgomotoase, calatoresc cel mai mult local. Daca stau si la casa si au panouri solare deja e parfum. Dar sunt multi oameni, MAJORITATEA, pt care masina electrica este prea scumpa, fac drumuri lungi si infrastructura nu e inca la nivelul care trebuie, nu stau la casa iar incarcarea doar la statii gen Supercharge nu este rentabila dpdv al bugetului. Este clar ca pana la urma vom ajunge toti la masini BEV, pe hidrogen sau alte alternative verzi, dar acest lucru se va face in timp.
    Cred ca cel mai mare obstacol in adoptia masinilor electrice este pretul! In primul rand pretul! Bateriile au ajuns deja cu autonomia oarecum rezonabil, dar sunt inca al naibii de scumpe.
    5 0
  • Andrei
    Nu uit, dar când te referi la lipsa infrastructurii de încărcare în țări cu suprafața mare, la ce te referi? La distante lungi. Ca dacă vorbim de distante scurte, nu e o problema, o electrica parcurge 400-700km. Ce faci tu de cheamă "moving goal posts".

    Un drum de 300km dus, deci 600 dus-intors nu e așa o problemă. Pe lângă faptul ca unele electrice parcurg distanta asta cu o singura încărcare, o poți încarca la destinație.

    Și câți oameni crezi tu ca au nevoie sa facă 600km într-o zi? Asta e ceva rar. Uitat-te pe statistici. Spania e tara în care distanta zilnica parcursa cu mașina e mai mare, cred ca cea mai mare din Europa. Din cauza mărimii suprafeței. Dar cat e? 35km/zi. 35. Media. Sigur ca sunt unii care fac 600, poate zilnic, poate de 2 ori pe an. Dar astea sunt excepții.

    Prețul sigur ca e o problema numai ca deja diferențele de preț fata de cele termice sunt minime. Sunt încă mari în zona mașinilor mici și relativ ieftine, dar zona de mai sus a pieței e diferit. Noul Q5 e mai scump decât Model Y. Îți spun din experienta ca recuperezi diferența de preț, cu atât mai mult dacă ești printre cei care face 600km/zi. Ieși mai ieftin destul de repede.
    0 5
  • @Andrei - Eu am incercat sa spun ca optiunea de a folosi trenul in loc de masina, nu e tot timpul viabila, ca oamenii mai merg si prin zone rurale. In mediul de business de exemplu, se intampla ca ai un meeting intr-o locatie la 250-300 km distanta, undeva prin nu stiu ce zona rurala. Si nu este o exceptie. In toate tarile, in zonele rurale sunt o multime de fabrici, deloc aproape de autostrazi si zone urbane, ergo retea de incarcare limitata. Pleci dimineata, iti faci treaba pt cateva ore, te intorci dupa-masa. Dar daca ai doar incarcare de 11 KW sau 22 KW, oare se va incarca suficient sa te poti intoarce inapoi (stiu, inting firul destul de mult, dar nu cred ca sunt cazuri izolate). Ce-i drept acum sunt o multime de aplicatii care pot ajuta cu planificarea rutelor (ABRP, PlugShare, ChargeMap, viaMichelin) si iti arata unde sunt statii de incarcare, puterea de incarcare, dar daca mergi in afara autostrazilor in aceste tari mari, vei vedea ca mai este mult de lucru.

    Daca tot ai adus vorba de Model Y, inafara de putere si consum eu nu gasesc de ce ar da cineva banii pe aceasta masina. Am putut compara direct Model Y si VW ID.7 ProS Variant. Doua lumi complet diferite, cu un VW absolut fascinant comparativ cu Model Y. Ce-i drept diferenta de pret e undeva pe la 10-15K € in functie de dotari.
    4 0
  • Andrei
    Cu tot respectul, te încurci în mesaje.
    500/600km dus-intors, în zone rurale, departe de autostrăzi, înseamnă 5-6h pe drum la o media de 100km/h, ceea ce e generos. E posibil să fie și dublu, dar în vest în distanta asta aproape sigur o buna parte e pe autostradă.
    Dacă tu crezi ca e ceva uzual în zona business sa conduci 6h pe zi ești foarte rău informat, și vorbesc serios. Am o firma, aici în vest. Niciun angajat nu face asa ceva.

    Fabricile alea pot avea și ele parcare cu încărcătoare. Asta se întâmplă și prin România.

    Nu sunt fan Tesla. Am evaluat atât Model 3 cat și Model Y și am cumpărat e-208. Recunosc ca îmi trebuie o mașină mica, locuiesc lângă un oraș medieval, cu străzi foarte înguste, o mașină mare e incomoda pentru drumurile din timpul săptămânii. Dar Tesla nu îmi place din cauza ergonomiei, bordul și ecranul acela.

    Dar totusi, Q5 și Y sunt mașini comparabile. Cei care nu au probleme cu ergonomia Tesla se vor întreba de ce sa plătească în plus câteva mii de euro. Și arata ca diferența de preț pentru o electrica începe sa dispară.
    1 5
  • Cand am vazut atatia retarzi fericiti la aceasta schimbare de strategie, am crezut ca Volvo revine la motoarele diesel.
    Dar m-am linistit, urmeaza ES90, EX60 si alte modele.
    3 8
  • @Gigel
    Eu cand vad ca este un singur retard la toate articolele, ma mai linistesc putin .
    5 1
  • @@gigel
    Bine ca ți-ai luat oglindă.
    1 6
  • George Simion
    pi daca le da fir la toate e suficient!

    oricum vom plati inmiit cu temperaturile etc in curand
    0 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru