Esential
120 | g CO2/km este limita la care constructorii auto trebuie sa coboare pentru modelele lor pana in 2015. |
95 | g CO2/km este targetul impus de UE pentru producatorii de masini pana in 2020. |
120 | g CO2/km este limita la care constructorii auto trebuie sa coboare pentru modelele lor pana in 2015. |
95 | g CO2/km este targetul impus de UE pentru producatorii de masini pana in 2020. |
Volvo va renunta in urmatorii ani la motoarele mari din gama modelelor sale, urmand ca in locul acestora sa apara exclusiv propulsoare cu patru cilindri. Masura se incadreaza in strategia de downsizig a companiei, al carei rol este acela de a reduce emisiile si consumul in conditiile noilor norme europene, care vor intra in anul 2020 si care anunta emisii de maximum 95 de grame CO2/km.
Intr-un material dedicat aparut in publicatia germana Auto Motor und Sport, jurnalistii germani citeaza surse din interiorul Volvo care anunta eliminarea tuturor motoarelor cu opt, sase si cinci cilindri din gama suedezilor.
In pofida schimbarii anuntate, modelele care vor suferi modificari nu vor pierde din putere. Inginerii Volvo studiaza deja posibilitatile si avantajele pe care le are aplicarea tehnologiei turbo la nivelul motoarelor de cilindree redusa, acestia fiind optimisti ca vor putea scoate cifre ale puterilor comparabile cu cele ale motoarelor actuale din gama.
Primul motor din noua gama va intra pe piata cel mai devreme in 2011, fiind vorba de un turbodiesel de 1.6 litri care are rolul de a inlocui motoarele diesel de origine PSA Peugeot-Citroen utilizate astazi de compania nordica.
via | MotorAuthority
Comentarii (1)