Volvo: producția de EX30 a depășit 100.000 de unități

de Silvian Irimia
Sambata, 05.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a produs peste 100.000 de unități EX30. În luna august, modelul suedez a fost a doua cea mai vândută mașină electrică din Europa, după Tesla Model Y.

Volvo EX30 se dovedește a fi un succes uriaș pentru producătorul suedez. Volvo tocmai a anunțat că a produs exemplarul cu numărul 100.000 al modelului EX30 pe 30 septembrie.

Aceasta este o realizare impresionantă, având în vedere că primele livrări ale EX30 au început în Europa în decembrie 2023, cu mai puțin de un an în urmă. Poate și mai surprinzător este faptul că EX30 este a patra cea mai vândută mașină a celor de la Volvo în acest an.

În septembrie, Volvo XC60 a fost modelul cel mai bine vândut al mărcii, cu vânzări de 18.096 de mașini. Acesta a fost urmat de XC40/EX40, cu un total de 13.930 de mașini vândute, și EX30, cu vânzări de 9.610 de unități.

Prețul de pornire al modelului EX30 în Europa este de 36.000 de euro. Versiunea cu un singur motor și baterie standard are o autonomie de 440 kilometri, în timp ce bateria cu autonomie extinsă (care costă cu 4.200 de euro mai mult), oferă până la 593 kilometri cu o singură încărcare.

Parte din prețul redus al modelului EX30 se datorează companiei Geely, care deține Volvo.

Prin urmare, Volvo are capacitatea de a fabrica mașina în aceeași fabrică cu Zeekr X și Smart #1 în China.

În prezent, Volvo mută producția modelului EX30 în Ghent, Belgia, pentru a evita tarifele mari din America de Nord și Europa.

via MSN

Comentarii (30)

  • Cetateanul turmentat
    Penultimul paragraf este interesant PARTE DIN PREȚUL REDUS se datorează companiei GEELY, ce deține Volvo . Ai auzit hatere ? Mutarea producției va aduce ocolirea taxelor, dar cheltuielile și salariile n-au cum sa fie ca in China, deci acum e super oferta la prețul ăsta.
    9 5
  • @turmentat
    Daca tie ti se pare masinuta asta scumpa iti recomand sa te trezesti la realitate, chiar ca esti beat:
    Ia citeste cat cerea BMW pe o panarama dw X1 DIZAL cu 2.0:
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x1-xdrive20d-68899.html
    Pe langa porcaria asta obosita cu motor antic si puturos, un EX30 e racheta si are vanzari pe masura.
    Deci cocalare, Volvo produce masini in Europa demultisor si vei vedea ca si dupa ce se muta productia in Europa, tot va fi ok ca pret. XC40 si C40 erau produse in Europa si s-au vandut foarte bine.
    Hai la culcare ca sa te trezesti.
    Nu te mai oftica ca se vinde mai bine Volvo decat porcariile germane produse tot in China :)) S-a saturat lumea de prosti!
    Citeste si titlul, nu doar un paragraph: este a doua cea mai vanduta masina electrica in Europa! Nu e vreun BMW, VAG, sau Mercedes! E un Volvo!
    Hai ofticati-va acum!
    7 15
  • @turmentati: BMW ix3 e Made in China, Dacia Spring e Made in China si multe altele. Totusi nici BMW si nici Dacia nu sunt asa bine vandute ca Volvo EX30.
    Multumim cocalarilor obositi care mananca castraveti murati.
    7 11
  • Elektrikkk
    Ştire interesantă :

    Etiopia intezice maşinile termice (importul lor, că ei nu fabrică maşini)


    https://youtu.be/W6UIlrCx1ts
    3 11
  • Partea de retinut pe care nu stie sa o citeasca cei turmentati:
    "Aceasta este o realizare impresionantă, având în vedere că primele livrări ale EX30 au început în Europa în decembrie 2023, cu mai puțin de un an în urmă. "
    Si mai e o stire buna pe care Doreii smecheri nu o stiu: in tara in care soferii conduc cel mai mult, marca cu cei mai multi km in medie este Volvo. Deci cei ce conduc au nevoie de masini bune si aleg Volvo.
    7 9
  • @hateru
    Patru commentarii de la acelasi personaj deraiat, Volvo nu e made in China, China own Volvo, Volvo e China
    8 2
  • Cetateanul turmentat
    Cica s-a saturat lumea de prosti, exact, tu esti pe primul loc, bagati-ai degetele in priza
    7 3
  • @Dorei
    Volvo produce in Suedia, Belgia si China.
    Asa cum VAG, BMW si Mercedes produc in China demultisor.
    Insa Volvo face alte tipuri de masini si reclame: siguranta.
    Pentru prosti exista asa ceva:
    https://argespress.ro/el-e-tanarul-de-22-de-ani-care-a-murit-in-accident-la-ratesti-alaturi-de-nepotul-lui-de-15-ani/
    Bine ca mai scapam de voi inainte sa ne terminati.
    Sunteti niste cocalari obositi care nu intelegeti ce face Volvo!
    Cautati piesele componente de pe XC40, XC60, XC90, V90, V60 si apoi mai discutam!
    4 9
  • Banditos
    @Electrik

    Nu stiu ce ai vrut sa evidentiezi cu acea stire dar in niciun caz nu poate fi luata in considerare ca si exemplu demn de urmat.

    Stirea "interesanta" s-ar traduce prin: inselaciune, coruptie si infantilism economic.
    7 2
  • @Banditos
    Este o stire ca multe altele: tenerei cu freza muschi si creier putin iau cea mai tare masina din univers, conduc cum vor muschii lor, ca 21 de amenzi in 2 ani e totusi o performanta, si apoi mor.
    Din fericire acum a murit retardul si am scapat de un dement de pe strazi.
    Dar de multe ori retarzii astia omoara oamenii nevinovati!
    Si aici sunt alti 2 vinovati: politia care nu isi face treaba si marca care face reclamele agresive si promoveaza condusul asa cum a facut si specimenul asta.
    2 8
  • Banditos
    Ar putea fi o ora prea tarzie pentru mine, dar nu vad legatura intre: decizia unui guvern african corupt de a elimina concurenta de pe piata auto, la comanda Chinei, si moartea debilului de 22 de ani.
    10 2
  • @Banditos
    N-ai înțeles nici acum ca există un debil, sub diferite denumiri, care doar asta postează, indiferent de articol ?
    5 3
  • @hater
    Toata lumea produce in toata lumea, dar VAG si Bmw nu sunt detinute de branduri chinezesti, joint venture in China cu marcile locale, ca astea sunt cnditiile impuse de chinezi fraierilor de occidentali care accepta, dar Volvo este singurul brand european care a fost luat pe nimic de Geely, in afara de MG, care nu era cine stie ce nici inainte .
    6 3
  • @Banditos
    Exista un singur debil cu diverse nume care posteaza la stiri cu Volvo si multi nebuni care tin partea BMW.
    Cand e o stire despre Volvo hulesc toti, cand e despre BMW ii ridicam in slavi.
    Chiar si pe idiotii care promoveaza violenta si agresivitatea.
    Era bine altfel: mai multi hateri care sa promoveze Volvo si sa nu moara multi in cotete ca prostii, dar asta e, trebuie sa fie si Romania prima la ceva.
    3 7
  • George
    Daca nu va place EX30 la 35000 , aveti o alternativa foarte ieftina si buna:
    https://autolatest.ro/stiri/bavarezii-au-lansat-cea-mai-slaba-masina-2024-noul-bmw-116-cu-3-pistoane-si-motor-de-122-cp-cu-pret-de-33-000-euro/
    Asta cand electricele sunt scumpe...
    3 6
  • "Prețul de pornire al modelului EX30 în Europa este de 36.000 de euro. Versiunea cu un singur motor și baterie standard are o autonomie de 440 kilometri, în timp ce bateria cu autonomie extinsă (care costă cu 4.200 de euro mai mult), oferă până la 593 kilometri cu o singură încărcare."

    Pentru cine e interesat, sa dezbatem nitel si pe subiect: 1840 kg, 49 kWh, 440 km - hai, pe bune.. trebuie sa ai niste super-abilitati si multa rabdare pentru a obtine un consum de 11,1 kWh/100 km cu o astfel de masina, nu mai aruncati asemenea praf in ochii nostri ca poate chiar conducem un ev si cam stim cum se mananca. Dar, fara suparare, asa se intampla cand scrii despre un subiect pe care l-ai aflat de la vanzatoarea de legume din piata. Mai e un mega-autor de articole despre ev pe aici care ne zgaraie pe ochi si creier cu exprimarea dumnealui: ".. bateria poate fi incarcata la un curent de 150 kW.."

    Jalnic, dar.. cine mai are nevoie de informatii corecte in ziua de azi?!
    10 0
  • Am mers cu EX30 aproape 10 000km. Pretul de achizitie e imbatabil, iar marca ar trebui sa iti dea incredere ca ai luat ce trebuie. Din pacate, toate plasticele din interior au inceput sa devina lipicioase, are greieri nici nu stii de unde (ceea ce e si mai deranjant la EV) si cateodata face ce vrea ea, nu ce ar trebui (probleme software care apar in diferite moduri la absolut toti producatorii). Probabil lipsa calitatii e cauzata de folosirea tuturor materialelor recilate si a celor degradabile, care nu au cum sa reziste in timp. Pe scurt, e o masina pe care sa o iei sa o tii 3-4 ani, nu mai mult. Da, unii hateri vor spune ca si folosirea exagerata a plasticului in motoarele bmw e la fel de proasta, dar nu vad ce legatura are cu subiectul de aici, unde discutia este doar despre aceasta masina.
    9 2
  • Eu, spune-mi, te rog, cam cat ai consumul mediu cu ex30?
    5 0
  • Mi se pare mare: 19.3. Nu merg insa ca tipul ala care scoate consumuri mai bune decat cele specificate de producator
    5 0
  • Multumesc, fix asta am vrut sa evidentiez, cat de departe de adevar sunt informatiile din articol.
    7 0
  • Mereu depinde de stil de condus si mediul in care conduci+temperatura.
    Dar si la termice e la fel, iarna consuma mai mult ca Vara. Iar la poluare e la fel, si VAG BMW si Mercedes declara pe hartie ce vor si din soft se pot scoate ce consumuri vor producatorii.
    Ar fi frumos ca toti sa fie corecti si sa declare realitatea bazata pe cat consuma soferii. Asa am vedea si noi cat consuma real BMW-URILE care fac liniute din semafor in semafor.
    Iar pentru Doreii care inca mai canta povestea cu Volvo chinezarie...mai cititi baieti. Una e sa dai bani cuiva sa se dezvolte si alta e sa le impui ce si cum sa produca. Pe vremea cand ford a cumparat Volvo le-au impus sa foloseasca platformele, cablajele si multe de la Ford.
    Chinezii au avut o alta abordare: i-au lasat sa se dezvolte ca sa le poata prelua apoi platformele si sistemele.
    Drept dovada mai multe modele chinezesti folosesc platformele Volvo si nu invers. Desigur ca in curand treburile se schimba, dar deocamdata Volvo produce multe masini in Europa pentru piata europeana. Deci mai terminati cu aburelile cine si ce cumpara, ca germanii sunt in genunchi si fara chinezi sunt morti.
    2 8
  • Banditos
    @Matei

    cauta: accident DJ 702G, în comuna Rătești
    4 3
  • Asemenea abilitati trebuie sa ai si la termice ca sa scoti consumul declarat de producatori, numai ca acolo lumea inchide ochii ca iese fum pe teava si motorul face galagie.
    Eu zic ca daca se cumpara, e ok.
    Si daca sunt multi care aleg electrice in defavoarea termicelor iarasi e interesant.
    De mentionat ca electricele se vand bine in tarile care au deja experienta cu electricele, deci nu ii invatati voi pe norvegieni, olandezi si altii cum sa aleaga masinile, ca stiu ei mai bine ca voi cu ce se mananca.
    3 4
  • @hater
    Vezi de uk-ul tau, lasă Norvegia, ti-ai luat chinezească ieftină si bună ?
    4 1
  • Faptul ca cea mai ieftina masina de la Volvo este "a patra cea mai vândută", fiind depasita inclusiv de XC90, este, intr-adevar, surprinzator. Dar nu in sensul cel bun, asa cum lasa autorul acestui articol sa se inteleaga.
    Faptul ca "producția de EX30 a depășit 100.000 de unități" nu este, din nou, "o realizare impresionantă". Vorbim despre cea mai noua, respectiv cea mai ieftina masina de la Volvo. Din pacate, numarul total al exemplarelor produse este complet necunoscut, insa XC60, model vechi de o vesnicie si cu aproape 30% mai scump, s-a vandut, in perioada ianuarie - septembrie 2024, in 164.106 de unitati doar in Europa.
    Faptul ca europenii au cumparat, in august 2024, de peste doua ori mai multe Tesla Model Y, un model aproape la fel de vechi precum Volvo XC60, spune, din nou, multe despre acest Volvo EX30.
    "Parte din prețul redus al modelului EX30 se datorează companiei Geely, care deține Volvo. Prin urmare, Volvo are capacitatea de a fabrica mașina în aceeași fabrică cu Zeekr X și Smart #1 în China."
    Tare mi-as dori ca autorul sa explice aceasta fraza. Nu doar EX30, ci si S60, XC60, EX90 sunt produse in Chengdu, insa ele nu au un "pret redus". Presupunand, desigur, ca 38.800 de euro pentru un model de dimensiunile lui Volkswagen T-Roc, model care porneste de la 26.287 de euro, poate fi considerat "pret redus". De ce?
    PS: Se vinde atat de bine acest Volvo EX30 ca Volvo Romania are 88 de masini in stoc, iar Volvo Germania, la o numaratoare nu foarte atenta, peste 800.
    5 3
  • Nu e pentru tine si chiar nu merita banii romanilor. Ei stiu bine ca un Diesel sh adus pe platforma din Germania (pentru ca pe roti ar fi prea riscant) este net superior.
    Cred ca articolul e platit de cei de la Volvo care nu au vanzari asa cum si-ar fi dorit.
    Sunt pline stocurile de el peste tot in lume.
    Doar dieselurile se vand ca painea calda.
    Si inca nu au auzit norvegienii, olandezii, danezii, suedezii ca e o chinezarie foarte scumpa. Sa vedeti cand isi dau seama ca nu le mai cumpara nimeni.
    Ce gasiti acum pe stoc veti gasi si peste 5 ani. Gata nu mai sunt subventii, nu se mai vand electricele deloc!
    De luna viitoare se vor vinde doar cate 2-3 in lume la colectionarii care le pun in muzeu.
    1 7
  • Vezi ca tocmai ti-a murit un amic.
    Isi facea poze cu un BMW alb si avea freza de model.
    Daca sunt asa bine, ma asteptam ca sa se vanda bine Ix1, Ix3, EQA, Id3, Id4, etc.
    Dar slabuti la astea, ei baga softuri mincinoase la dieseluri.
    1 5
  • Eu stiam ca XC60 e produs in Europa pentru piata europeana iar EX90 va fi produs in State. Parca S90 e produs in China.
    Dar totusi cele mai bine vandute modele sunt XC60, XC40 si XC90 produse in Europa.
    Poate ne explicati cum sta treaba asta cu Volvo Made in China si noua. Si cum de cele mai vandute modele Volvo nu sunt cele chinezesti cu preturi mici.
    3 1
  • Housewife
    Un frigider de succes.
    Putem pune magneti pe el.
    2 6
  • Elektrikkk
    Stai liniştit, Renault face fabrică mare în Turcia unde o să fabrice Duster, Bigster şi încă alte 4 modele care le va vinde în toată lumea cu sigla Renault, nu Dacia.

    România cade pe locul 3-4 după Franţa evident, Turcia, Maroc.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru