Volvo, primul producător din lume care eliberează pașapoarte digitale pentru baterii

de Tiberiu Safta
Miercuri, 05.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo devine oficial primul producător din lume care eliberează pașapoarte speciale pentru mașinile sale electrice. Aceste pașapoarte digitale conțin informații despre baterie și vor deveni obligatorii în Uniunea Europeană începând din 2027.

Constructorul suedez a anunțat oficial că va elibera pașapoarte speciale pentru modelele sale electrice. Astfel, Volvo devine primul producător din lume care eliberează un astfel de document, ce urmează să devină obligatoriu în Uniunea Europeană începând din 2027.

Noul pașaport digital va conține informații despre acumulator și despre originea materiilor prime care alcătuiesc bateria. De asemenea, vor exista și informații despre conținutul reciclat din baterie, precum și amprenta de carbon a acesteia.

Cu ajutorul pașaportului digital, posesorii de mașini electrice vor putea afla și starea bateriei, utilă mai ales pentru cei care caută mașini electrice second hand. O versiune de bază a pașaportului, care conține toate detaliile esențiale, va putea fi accesată prin scanarea unui cod QR aflat în portiera șoferului. Versiunea mai detaliată va fi furnizată către autorități.

Pentru început, Volvo introduce un asemenea pașaport pentru modelul său electric EX90.

Acest document va fi disponibil și pentru restul modelelor electrice din gamă. Noul pașaport digital este dezvoltat în colaborare cu firma britanică Circulor, iar costul total al mașinii este mărit cu doar 9 euro.

Cu acest pașaport digital se va putea stabili locul exact de unde au fost extrase materiile prime pentru baterie. Prin noul document va putea fi verificat inclusiv întregul lanț de aprovizionare, precum și nivelul energiei unui furnizor provenit din surse regenerabile. În acest fel va putea fi calculată amprenta de carbon pentru baterie.

via Automotive News Europe

Comentarii (9)

  • Pai sa nu se mai grabeasca, pana in 2027 mai e mult si zic specialistii ca va da faliment.
    Pana in 2027 BMW va investi in noi facelift-uri la modele, in culori noi, in leduri, in jante frumoase. Audi si mercedes vor tine pasul cu BMW ca sa vanda in continuare multe masini.
    4 6
  • Santa Klaus Scwab
    Pai daca o sa traim in "orasul de 15 minute" ce nevoie mai avem de masini?
    10 2
  • Asta da game changer de la Volvo, inventatorul centurii de siguranță revoluționează din nou… sau nu? Aaaa stai ca are contribuție ZERO… ca și atunci când ai pană gravă de idei, la fel ca și articolul.
    Pentru foca îngrijorată… Polestar va da faliment, Volvo doar dacă trec 100% pe BEV înainte de vreme. Sper să judece atent mișcarea, piața are nevoie de Volvo chiar dacă nu este un jucător de volum.
    4 4
  • Nu e revolutie. De asta se ocupa BMW. Tocmai ce a scos noua Seria 1 cu fata de Kia Ceed :))
    Pai Volvo a anuntat ca va fi full electric in curand si a scos pe usa fabricii ultimul exemplar cu motor diesel.
    Ce le mai duci tu grija la Polestar. Sigur dau faliment cand vrei tu.
    Faptul ca o marca face ceva din proprie initiative, inainte sa fie obligata, eu vad ca un lucru de apreciat.
    De exemplu BMW, Daimler si Vag fac asocieri ilegale si mint poporul cu televizorul.
    3 5
  • Nu duc grija nimănui în special, exact ca și tine am pararea mea referitor la anumite subiecte și uneori și frustrări. Am comentat la o remarcă (tembelă zic eu) legată de falimentul Volvo de aceea am introdus Polestar în discuție pentru ca acolo cred că-i buba. Faptul ca Volvo a scos ultimul model diesel pe “poarta” nu garantează un succes pe parte de BEV-uri.
    Ce treaba are BMW in ecuație? Kia copiază BMW (si nu doar.. Audi, Mercedes) de mulți ani, vezi Cerato/Forte, Stinger etc.
    Deci ce valoare are premierea mondială a inițiativei celor de la Volvo? Ce aduce? Ce-i de apreciat dacă nu aduce nimic?
    PS văd ca tu le duci grija cam la toți ;)
    3 4
  • Banditos
    - vor deveni obligatorii în Uniunea Europeană începând din 2027.

    - posesorii de mașini electrice vor putea afla și starea bateriei, utilă mai ales pentru cei care caută mașini electrice second hand.

    - va putea fi calculată amprenta de carbon pentru baterie.
    4 3
  • George Simion
    io v-am zis, pana in 2035 o sa uitati ca au existat termicelele.
    2 5
  • Asta cu amprenta de carbon si sursa materiilor prime este o ineptie. Nu intereseaza pe nimeni lucrurile astea inafara catorva pensati si pensate. Cel mai important lucru la o electrica este degradarea bateriei si capacitatea reala ramasa. Aa, si chimia bateriilor care joaca un rol esential cuplat cu managementul termic. Daca lucrurile astea sunt transparente si imposibil de alterat vor deveni rapid elementul fundamental la o electrica anume cata baterie are o masina cand v-a fi scoasa la vanzare pe piata sh. In functie de bateria ramasa vine si valoarea de revanzare. In functie de valoarea de revanzare vine si categorisirea investitiei ca fiind una buna sau una proasta. In functie de aspectul asta vine si decizia urmatoarei investitii care poate fi tot o electrica sau o termica/hibrida/plugin.
    Lantul slabiciunilor.
    Volvo in continuare joaca periculos cu niste ambitii demne de un producator mult mai solid decat este.
    Succesuri le doresc.
    5 2
  • mda, satul de dizelisti carora nu le pasa de sanatate, mediu, mafie organizata, sustenabilitate ....just bleah!!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru