Constructorul suedez a anunțat oficial că va elibera pașapoarte speciale pentru modelele sale electrice. Astfel, Volvo devine primul producător din lume care eliberează un astfel de document, ce urmează să devină obligatoriu în Uniunea Europeană începând din 2027.
Noul pașaport digital va conține informații despre acumulator și despre originea materiilor prime care alcătuiesc bateria. De asemenea, vor exista și informații despre conținutul reciclat din baterie, precum și amprenta de carbon a acesteia.
Cu ajutorul pașaportului digital, posesorii de mașini electrice vor putea afla și starea bateriei, utilă mai ales pentru cei care caută mașini electrice second hand. O versiune de bază a pașaportului, care conține toate detaliile esențiale, va putea fi accesată prin scanarea unui cod QR aflat în portiera șoferului. Versiunea mai detaliată va fi furnizată către autorități.
Pentru început, Volvo introduce un asemenea pașaport pentru modelul său electric EX90. electrice din gamă. Noul pașaport digital este dezvoltat în colaborare cu firma britanică Circulor, iar costul total al mașinii este mărit cu doar 9 euro.
Acest document va fi disponibil și pentru restul modelelorCu acest pașaport digital se va putea stabili locul exact de unde au fost extrase materiile prime pentru baterie. Prin noul document va putea fi verificat inclusiv întregul lanț de aprovizionare, precum și nivelul energiei unui furnizor provenit din surse regenerabile. În acest fel va putea fi calculată amprenta de carbon pentru baterie.
Pana in 2027 BMW va investi in noi facelift-uri la modele, in culori noi, in leduri, in jante frumoase. Audi si mercedes vor tine pasul cu BMW ca sa vanda in continuare multe masini.
Pentru foca îngrijorată… Polestar va da faliment, Volvo doar dacă trec 100% pe BEV înainte de vreme. Sper să judece atent mișcarea, piața are nevoie de Volvo chiar dacă nu este un jucător de volum.
Pai Volvo a anuntat ca va fi full electric in curand si a scos pe usa fabricii ultimul exemplar cu motor diesel.
Ce le mai duci tu grija la Polestar. Sigur dau faliment cand vrei tu.
Faptul ca o marca face ceva din proprie initiative, inainte sa fie obligata, eu vad ca un lucru de apreciat.
De exemplu BMW, Daimler si Vag fac asocieri ilegale si mint poporul cu televizorul.
Ce treaba are BMW in ecuație? Kia copiază BMW (si nu doar.. Audi, Mercedes) de mulți ani, vezi Cerato/Forte, Stinger etc.
Deci ce valoare are premierea mondială a inițiativei celor de la Volvo? Ce aduce? Ce-i de apreciat dacă nu aduce nimic?
PS văd ca tu le duci grija cam la toți ;)
- posesorii de mașini electrice vor putea afla și starea bateriei, utilă mai ales pentru cei care caută mașini electrice second hand.
- va putea fi calculată amprenta de carbon pentru baterie.
Lantul slabiciunilor.
Volvo in continuare joaca periculos cu niste ambitii demne de un producator mult mai solid decat este.
Succesuri le doresc.