Volvo primeşte premiul Global NCAP Innovation pentru sistemele de protecţie a pietonilor

de Sebastian Toma
Joi, 30.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Suedezii de la Volvo au fost premiaţi cu "Global NCAP Innovation Award" pentru eforturile lor de îmbunătăţire a siguranţei pietonilor.

Esential 35 km/h este viteza maximă de la care Volvo garanta oprirea maşinii în cazul unui impact iminent cu sistemul City Safety la lansarea acestuia.
Volvo a primit astăzi distincţia Global NCAP Innovation Award în cadrul conferinţei Enhanced Safety of Vehicles din Seul, Coreea de Sud. Premiul a fost recepţionat de Prof. Lotta Jakobsson, Senior Technical Safety Specialist la Centrul de Siguranţă Volvo Cars. Organizaţia care i-a acordat premiul mărcii Volvo şi-a motivat decizia pe fondul investiţiilor şi eforturilor derulate de compania suedeză în îmbunătăţirea siguranţei pietonilor. Dintre toate sistemele introduse de Volvo în acest domeniu, cel mai interesant este airbag-ul pentru pietoni, sistem care i-a ajutat pe suedezi să obţină cel mai mare punctaj pentru "protecţia pietonilor" la EuroNCAP din istoria organizaţiei şi să îi ofere şi cea mai bună clasare din segment lui V40, modelul oferit în standard cu acest sistem de siguranţă.

Sistemul de siguranţă din spatele airbag-ului pentru pietoni de la Volvo implică şapte senzori, care valuează semnalele premergătoare unui accident şi detectează dacă obiectul cu care impactul este iminent este uman.

Dacă răspunsul este pozitiv, airbag-ul pentru pietoni este declanşat, moment în care capota se ridică cu zece centimetri printr-un sistem pirotehnic special. Cele două elemente ajută la crearea unui spaţiu între componentele de sub capotă şi pieton, spaţiu care poate salva viaţa unui pieton în cazul unui accident grav, respectiv minimizează consecinţele în cazul unui accident uşor.

Volvo a lansat în 2010 un sistem de detecţie a pietonilor, capabil să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu un pieton. Funcţia respectivă este integrată într-un sistem mai amplu, care previne coliziunile la viteze mici, fiind capabil să oprească vehiculul la viteze de până la 35 km/h, chiar şi în situaţiile în care şoferul nu are nicio reacţie. În cazul în care se circulă cu o viteză mai mare, sistemul se angajează să reducă viteza respectivă la minimum, pentru a reduce consecinţele eventualului impact. Astfel, airbag-ul de pietoni este văzut de cei de la Volvo ca fiind o soluţie pentru situaţii extreme.

Via Volvo

Comentarii (35)

  • volvo nene cu carute germane!! era de asteptat la ce tehnologie au! acum sa aud carcotasii care inca considera o chinezarie!!
    22 20
  • am tot privit pozele...poate n-are legatura cu stirea,ce vreau eu sa spun dar ...ma intreb ,oare nu le trece prin cap un sedan la modelul asta?eu cred ca ar merge.
    11 10
  • Bai... ma lasati ?
    Eu vreau sa conduc o masina care sa imi placa. Nu un air-bag !
    PS: Aveti grija cum manevrati capota cand o deschideti. S-ar putea sa va treziti cu un air-bag in cap :)
    23 38
  • China, new world power
    Cine mai cumpara Volvo? Sa fim seriosi, dadeau faliment demult daca nu pompau chinezii bani cu nemiluita. Totul insa are o limita. Atentie Volvo!
    26 33
  • ~500.000 de unitati a vandut anul trecut, deci sunt oameni care cumpara Volvo. Sa fim seriosi.
    25 28
  • Pai doar nu erau sa premieze vreun model de Mercedes, Audi sau BMW, ca astia sunt axati pe motoare bi-turbo, n'spe turbo, cai putere, sa faca din masini avioane care accelereaza de la 0 la 100 km/h in 2 secunde, ca de asta avem nevoie, mai ales in Romania.
    @ScorpyonVAG: adevarul ca e si urata tare masina. Nici eu nu as da o asemenea masina pe vreo panarama de ghermana.
    Ai grija sa nu-ti sara in cap vreun airbag de Mercedes, ca au chemat in service de curand vreo 6000 de masini.
    Succes Volvo si sa o tineti tot asa in ceea ce priveste siguranta.
    @China ... : eu si inca vreo cateva sute de mii am cumpara Volvo.
    Probabil ca dadeau de mult faliment, ca banii pe teste, echipe de investigare a accidentelor si alte experimente sunt greu de recuperat.
    Mai bine stateau ca altii si asteptau sa ia de-a gata sisteme precum city-safety, pilot auto adaptiv, BLIS, etc.
    24 36
  • @ztele
    449,255 unitati in 2011

    421,951 unitati in 2012

    Sunt in pierdere.... cu toate ca sunt privilegiati cand vine vorba de intrare pe cea mai mare piata auto din lume : China.



    https://www.media.volvocars.com/global/enhanced/en-gb/About/Sales/Current.aspx
    31 5
  • Nu inteleg cum sa nu-ti placa Volvo? Cel putin V40 este frumos si istet, cu sasiu de Ford focus, adica are suspensie independenta pe spate. Inteleg ca poate esti mai cocalar si nu-ti place stilul finut al suedezilor, dar totusi...
    11 23
  • inexorabil
    O axioma neincoronata a vietii precizeaza ca un om sau un lucru este cu atat mai valoros in sine cu cat lumea il huleste......Atat va spun!
    17 8
  • yu miao ping
    E o prostie sa cataloghezi toti cei carora nu le place Volvo drept cocalari. Mda, "stralucita" galerie de fani are Volvo... Macar de v-ati pune banii acolo unde sunt si vorbele... Poate Volvo nu era in picaj... Realitatea e ca voi n-aveti dupa ce bea apa.
    30 6
  • Actuala gama Volvo arata din ce in ce mai bine, dar nu-i inteleg pe unii fani cu atacurile gratuite, de la primele comentarii "bravo Volvo huo cu marcile germane"...a spus cineva ceva de marcile germane, au injurat Volvo? Ce-i cu frustrarile astea? Ma rog...
    @VFL
    "Eu si alte cateva sute de mii am cumpara Volvo" , exact aici este diferenta, ATI cumpara, unii cumpara si altii ar dori, dar pt acest motiv au ajuns sa fie cumparati de chinezi, pt multe sute de mii care ar fi cumparat dar n-au facut-o, de asta erau sa intre in faliment, nu datorita banilor cheltuiti pe teste de siguranta ( siguranta de top de altfel) si datorita unui prost management.
    14 2
  • @mda: am un XC60 din 2011, deci am si ales. Asta dupa ce am condus si X3, si Q5.
    Sa vinzi cate 400.000 de masini pe an, nu-i chiar asa de rau, zic eu.
    In conditiile in care traim intr-o lume captivata de gadgeturi, e normal ca vanzarile masinilor sigure sa scada. Sunt atatia tampiti care se uita la leduletele lor frumos colorate din bord sau la ce le indica disply-ul central, in loc sa fie atenti la drum. Daca s-ar putea ar vedea si filme in timp ce conduc, la cat de smecheri sunt.
    Mai mult de atat, sa investesti in sisteme de siguranta e un lucru bun. Mai ales ca multi dupa ce le hulesc, le copie.
    Chiar am citit de curand un rezumat despre test drive cu un BMW seria 7 de vreo 120.000 de euro. La siguranta se lauda cu un sistem de detectare a pericolelor si franare in cazul iminent al unui pericol. Din ce in ce mai multe companii adopta sisteme de pilot auto adaptiv si sisteme de siguranta ce franeaza automat in orase.
    Pai mi se pare mie sau City Safety, Pedestrian Detection sunt sisteme testate de Volvo si preluate de altii cu diferite denumiri ?
    Nu cumva Ford a copiat sistemul city safety cu o demunire gen Ford Active City break ?
    Sa lasam marcile germane deoparte zic eu, ca nu-si are rostul comparatia Volvo cu ele.
    13 22
  • @VFL
    Vinde acum 400 de mii, acum cativa ani erau pe "rosu", daca erau asa extraordinari nu erau cumparati de chinezi, oricum sa stapanesti sanatos XC60-ul, dar sa spui ca nu are rost comparatia Volvo cu marcile germane...asa o fi, eu iti zic ca seria 7 E38 avea prin 98 ACC, Active Cruise Control, dar de fapt ai dreptate, nu ai cum sa compari vreun Volvo cu seria 7 pt ca nu are model in aceasta clasa, nu ca la celelalte clase ar fi deasupra, in afara de un plus de siguranta au ramas in urma si la clasa mare si la medie, doar la compacta sunt competitivi in prezent. Volvo are mare traditie in materie de siguranta, dar nu toate sistemele din lumea asta le-au inventat ei, dar cred ca stiai asta.
    23 6
  • @mda: depinde ce-ti doresti de la o masina.
    Daca as avea 120.000 euro, as cumpara un XC60 si mi-ar mai ramane si bani destui ca sa-i ajut pe altii, decat sa dau pe un BMW, dar si aici, depinde de fiecare. Deci pentru mine seria 7 e ceva inutil cu un pret exagerat pentru ce iti ofera o masina. Dar cu toate astea sunt si cateva persoane care si l-ar lua.
    14 13
  • Nici eu n-as da 120 de mii pe o masina, oricare ar fi ea, dar asta nu inseamna ca este o masina inutila, daca as avea sute de mii de euro, as da, am mers cu seria 7, cand ai bani nu te mai uiti.
    14 3
  • Volvo NU e premium !!!
    16 11
  • @Niet si mda
    Poate nu e premium cum zici tu, dar mai bine "non-premium" decat asa: http://www.youtube.com/watch?v=BiJIxEgoxvY
    http://www.youtube.com/watch?v=LeN9povPSgQ
    http://www.youtube.com/watch?v=SwYJ1qNx5Lg

    Imi plac masinile Volvo, au ceva ce le deosebeste de altele din categoria premium: impun respect si jos palaria in fata soferilor.

    Si mai depinde cine isi da cu parerea despre premium. Daca respectivul n-a urcat in viata lui intr-un Volvo, poate zice ce vrea.
    5 13
  • Mi se pare destul de copilaresc ce afirmi tu. Pe langa faptul ca dai impresia ca exista "volvo - masina suprema si nimic altceva" , ne arati niste rezultatele unor accidente cu bmw si audi... asa si? Nu dovedesti absolut nimic! Generalizarea e cea mai idioata treaba. La fel de bine o sa vina unul cu Volvo in urmatoarele ipostaze injositoare si n-o sa ai ce sa-i raspunzi:


    http://www.rtv.net/masina-in-flacari-pe-autostrada-soarelui_78590.html
    http://www.youtube.com/watch?v=4xYxHqPos6M
    Volvo ia foc din senin pe autostrazi? Da.

    http://www.youtube.com/watch?v=j1L-mntHrPU
    Soferi volvo crazy? Check!

    http://www.youtube.com/watch?v=zkH2XP-UqiA
    Uninsured Volvo Xc60 (HAZ6625) Could Have Caused An Accident!
    Asta apropo de "soferii"de volvo...

    http://www.youtube.com/watch?v=V5ybi9quH2w
    Asta ca sa dovedim ca interesul maxim pentru siguranta la Volvo NU A EXISTAT intotdeauna, ci e doar o chestie de marketing. In 1997, S40 primeste 4 stele din 5 maxim posibile, de la mult-blamatul si mult-prea-blandul EuroNcap.

    http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
    Daca mergem si mai departe in istorie... pe vremea cand Volvo facea toalete "premium" (FiftGear o spunea, nu eu. Eu cred ca facea cutii de conserva si frigidere), o masinuta mica trece ca prin unt in Volvo tau...by bye volvo!
    11 4
  • Mircea
    Valoarea unei masini nu sta in premii.
    Pentru "fanii" Volvo as avea rugamintea sa nu mai faca reclama masinilor germane punand link-uri cu astfel de marci "super" sigure in comentarii. Chiar si o reclama negativa, totr reclama este. Mai bine puneti link-uri cu teste facute de Volvo.
    Diferenta intre masinile germane si altele, gen japoneze, suedeze, este ca daca un Volvo sau o Toyota provoaca un accident, trebuie rechemate in service si sunt cele mai proaste marci. Daca 1000 de "super" BMW seria 7 sau Audi S7 se fac praf si provoaca accidente, ele tot sunt considerate cele mai bune masini din univers.
    Concluzie: prosti nu sunt cei ce vand ...
    1 2
  • Nu exista masina suprema, exista masini mai sigure decat altele.
    Multumim pentru link-uri, insa ai uitat sa si citesti articolele:
    Masina care a luat foc pe autostrada: soferul nu era posesorul masinii. Probabil cocalar de pe BMW pe care nu l-a suportat Volvo. Are si masina mandria ei.
    Volvo XC60 in Anglia: mi se pare ca soferul e cu bun simt si chiar da inapoi lasand loc de trecere celui de pe contrasens: deci no accident. Daca era BMW sau Audi iti lua fata de nu aveai aer.
    Nu stiu exact ce ai vrut sa demonstrezi, dar ti-a reusit: Masinile Volvo din link-urile prezentate de tine NU AU PROVOCAT ACCIDENTE.
    Pricepi diferenta ? Cu siguranta nu, ca nu prea ai cum.
    1 4
  • @@Niet
    Si ce treaba au mai soferii care provoaca accidente cu o marca auto? Sunteti penibili, cica daca 1000 de bmw-uri provoaca accidente trebuie rechemate in service pt ca sunt unii soferi tampiti?:). Daca Bmw este implicat des in accidente inseamna ca este o marca proasta? Nu, inseamna ca sunt multi prosti la volanul lor, este o diferenta, dar haterii sunt hateri, n-ai ce sa faci.
    2 0
  • @@@Niet
    QED: Sunt multi prosti la volanul lor. Multumesc pentru confirmare.
    Credeam ca sunt singurul care crede ca marcile astea atrag o anumita categorie de persoane.
    2 2
  • @Mircea
    Argumentul tau este zero cu clipurile cu accidente, nu demonstrezi nimic, cu orice marca se pot gasi oricand sute de exemple, asa vrei tu sa demonstrezi ca acele marci sunt proaste si ca Volvo rulsz? Da, sunt multi prosti cu Bmw-uri, dar vrei tu sa demonstrezi ca si unii posesori de Volvo sunt cam limitati? Daca te mai straduiesti o sa reusesti.
    5 0
  • si sa nu uit
    Marcile germane atrag si acea categorie de prosti, dar nu doar acea categorie, in schimb Volvo a atras numai intelectuali si academicieni nordici superiori de-au fost cumparati de chinezi, ca de nu dadeau faliment, si sa nu-mi spui ca nu mai sunt omanei inteligenti pe planeta, sunt mai putini dar pt modelele Volvo super extra sigure si bune se gaseau suficienti incat sa nu aiba probleme financiare, deci las-o asa ca-n afara de clipuri cu accidente n-ai argumente, care dupa parerea ta sunt argumente.
    1 2
  • @si sa nu uit
    Nu sunt argumente.
    Tocmai asta e marea, marea problema: SUNT REALITATEA !!!
    Casca ochii si vezi diferenta intre argumente (a mai pus cineva link-uri cu niste Volvo care ar fi putut provoca accidente) si realitate.
    Realitatea e ceea ce ne inconjoara. Si tot asa realitatea e ca mai multi cumpara BMW sau Audi si nu Volvo. Deci asta tot realitate este si nu pot veni eu cu argumente ca Volvo ar fi mai bine vandut cand realitatea m-ar contrazice.
    Ia vezi in ce tari vinde Volvo cel mai bine si vezi daca nu cumva alea sunt tarile cu cel mai mic numar de morti la 1 milion de locuitori.
    Si eu n-am nicio problema ca altii vor sa-si ia masini care se fac praf si se rup in doua. La urma urmei fiecare face ce vrea cu viata lui.
    2 3
  • @si sa nu uit
    Tot legat de realitate, o stire chiar de astazi:
    http://www.primatv.ro/stiri-focus/sofer-liber-pieton-in-spital.html
    Mai exact, un retardat, baut si fara permis, loveste o femeie care mergea linistita pe trotuar.
    Intrebare : ce masina putea sa conduca un astfel de personaj ?
    Raspuns simplu BEHEMWEU. Ca asta i se potriveste cel mai bine.
    Si ce face retardu' dupa ce loveste femeia ? Fuge de la locul accidentului, normal, ca asta fac infractorii.
    Deci cum se face ca masinile sunt super bune, dar toti fraierii pierd controlul lor ? Pai sa faca astia de la BMW un sistem de siguranta si sa nu mai lase prosti la volanul BMW-urilor, ca se fac de tot rasul.
    2 2
  • N-ai inteles ideea...idiotul cu Volvo umbla FARA ASIGURARE obligatorie! Cel care era s-o pateasca din cauza prostului cu Volvo proptit in muijlocul drumului l-a verificat ulterior... nenorocitul n-avea asigurare...In fine, sunt alte motive pentru care nu se cumpara Volvo: calitatea materialelor, pretul si service-ul reprezinta o problema la Volvo. Deasemenea, nu consider ca un Volvo e mai sigur decat un Mercedes de exemplu. Ca sa nu mai vorbim ca fiabilitatea nu e stralucita deloc la Volvo. Fiabilitatea e mediocra.
    4 2
  • Pai eu am inteles ca ala nu era proprietarul masinii si ca nu avea asigurare Casco. Deci RCA e obligatoriu, Casco facultativ. Ai inteles ? Stii diferenta dintre Casco si RCA ?
    Si acum legat de fiabilitate se pare ca esti total dezinformat. Ia vezi tu ce scrie aici: http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
    Daca nu stii engleza nu-i problema ca-ti explic eu: Un Audi se strica de 5 ori mai repede ca un Volvo, iar un BMW de aproape 3 ori.
    Deci daca vorbim stric de fiabilitate, Audi si BMW sunt varza comparativ cu Volvo.
    Pricepi putin cam cum sta treaba cu fiabilitatea expertule ?
    A fi in top 10 de la coada nu inseamna ca sunt cele mai bune.
    Numai experti avem pe aici. Experti in fiabilitate, in materiale, de asta o ducem asa bine ca natie. Top cei mai prosti soferi, top cei mai multi morti in accidente rutiere. Pai cu asa experti, normal sa fii in top...
    Cineva a inteles gresit: Daca nu-ti place Volvo esti catalogat cocalar. Respect pentru Honda, Toyota, Mercedes, Volvo.
    Cocalari sunt o parte care au inclinatii catre a se da smecheri cu jafuri germane, aduse SH din diferite tari.
    0 2
  • Tu te uiti la ce articole trimiti ?
    Si la ce link-uri ?
    "În ciuda intervenţiei pompierilor, maşina s-a făcut scrum. Din nefericire, autoturismul nu avea nici asigurare CASCO."
    "Nu e maşina mea, nu am asigurare CASCO", a spus şoferul maşinii.
    TU ai vazut ceva de RCA sau ai visat noaptea ?
    E usor sa-ti dai cu parerea despre fiabilitate Volvo cand tu esti ca ... noaptea.
    Hai ca ti-am dat eu un like, ca sa nu-ti mai dai singur ca esti prea gramada domnule expert in asigurari, masini si fiabilitate.
    Nu degeaba suntem o piata buna de desfacere pentru jafurile SH germane. La cati sunt ca tine, le creste inima de bucurie germanilor. Multi si prosti mai sunt expertii nostri in auto.
    0 2
  • Esti haotic si incoerent. despre asta era vorba:

    http://www.youtube.com/watch?v=zkH2XP-UqiA
    Uninsured Volvo Xc60 (HAZ6625) Could Have Caused An Accident!
    3 0
  • Hai ca esti simpatic si ti-am mai dat un like.
    "Could have caused an accident". Pe langa miile de BMW-uri si Audi-uri rupte-n doua sau care fac drifting-uri pe trecerile de pietoni sau curse prin orase in trafic real, tu vii cu un link in care un Volvo ar fi putut provoca un accident. UAU, asta da link si stire. Si rezultatul ? Din toate link-urile prezentate de tine cate masini au fost avariate, cate accidente si cate persoane decedate ?
    Esti penibil. Dar poti fi fericit, nu esti singurul si ai multi sustinatori.
    1 1
  • @mda,
    numarul de masini vandute nu reflecta neaparat gaura din bugetul unei companii (Volvo), care la randul ei apartine de o alta companie (Ford). Banuiesc ca de acea perioada te referi cu cele 400000 de masini vandute si vanzarea companiei. Ei bine nu prea a fost asta motivul, Ford avea doua variante in timpul crizei: ori sa imprumute bani de la stat, ceea ce nu a facut, ori sa-si vanda marcile. Un alt exemplu ar fi Opel, care nu era chiar in faliment atunci cand GM i-ar fi vandut daca nu intervenea statul german. Atunci cand apartii de altul el are grija in primul rand sa salveze pielea lui. Uita-te la cazul Ford care a vandut Jaguar, Land Rover si Volvo... si ce au facut unii de care nici nu se stia mare lucru in industria auto din zilele noastre. Sunt convins ca daca marcile astea ramaneau la Ford nu ajungeau unde sunt acum, din contra. Ramaneau in destul de mare masura niste Forduri cu alte "haine".
    Atunci cand s-a anuntat oficial ca Volvo va ajunge la Gelly, am spus ca in 2-3 ani veti vedea marca Volvo foarte diferit fata de ce fusese pana atunci. Ma bucur ca nu m-am inselat.
    Deci acest premiu pe mine nu ma mira. Cine se pricepe la masini cam stie ce fel de potential are Volvo si ce masini faceau acum 20-30 de ani cand erau pe val. Sa nu uitam ca unii din putinii constructori care aveau masini ce depaseau un milion de km fara probleme, erau in anii '60 si '70 Mercedes si Volvo.
    Si pregatiti-va de ceva frumos si din partea celor de la SAAB daca se gaseste cineva precum Gelly. Insa aici e un pic mai complicat, pentru ca GM are dreptul sa intervina.
    2 1
  • Nu cred ca individului Niet mai trebuie sa i se explice ceva atata timp cat critica faptul ca o masina a luat 4 stele acum 16 ani (!), intr-o perioada in care foarte multi se chinuiau si de multe ori nici nu reuseau sa ia 3.
    Mai departe, referitor la fiabilitate. Amice, probabil nu stii ca masina cu cei mai multi km parcursi si care inca mai merge este un Volvo. Si pana acum a parcurs peste 4.6 milioane de km. Tot Volvo, alaturi de Mercede, baga service-urile in faliment cu masinile care nu prea se stricau. Se intampla prin anii '70 si '80. Cam asta a fost si motivul pentru care Volvo a inceput sa aiba probleme cu banii si Mercedes era sa intre in faliment.
    Mai departe, legat strict de siguranta. Ce face EuroNCAP este vrajeala pe langa ce face Volvo in laboratoarele de testare, care sunt mult mai avansate de cele de la EuroNCAP. In plus Volvo nu se bate cu pumnul in piept ca a luat 5 stele la un impact frontal la 64 km/h, lateral la 40km/h sau cu un stalp. Adica nu se lauda cu ce stiu toti proiectantii ca se va intampla cu masina la EuroNCAP, motiv pentru care sunt proiectate in primul rand sa treaca fara nici o problema de testele EuroNCAP.
    Ah, inca ceva. Vezi ca americanii au teste de siguranta mult mai dure decat europenii. Ia vezi cine e referinta la ei, in nici un caz Audi sau BMW.
    Dar intr-un fel ma bucur ca ai parerea asta. Asa Volvo va ramane in continuare o marca aparte, care nu va fi prima alegere a celor care isi permit o masina. Deci exclusivitatea Volvo va fi multi ani de acum inainte, mai ales la noi. Ceea ce pe mine unu' ma bucura.
    2 1
  • Degeaba
    Baieti, va certati de pomana cu marcile astea; e doar o stire banala. Ca Mercedes si BMW au chestii in plus sau in minus, ca Maybach nu se compara cu Logan...astea sunt rautati gratuite. Fiecare cumpara ce are bani, fie un Volvo fie un BMW. Cineva spunea ca Volvo a ramas in urma in multe privinte : da, are dreptate, Volvo nu e o firma care sa faca masini sportive de genul M3 E92 sau SL65 AMG, ci mai degraba compacte si "medii" de familie, pana la un S80 pentru business class. Nu poti categorisi masina ca fiind de cocalar, deoarece cocalarii au astazi acces la toate aceste masini, dar din cate se vede, aceasta categorie de oameni prefera "nemtoaicele". China a luat Volvo la fel de bine cum a luat si alte marci. E mai ieftin sa fie produse acolo decat la firmele "originale". Ar mai fi multe de spus, dar o sa ma opresc aici. Va urez o zi racoroasa in trafic alaturi de credincioasele voastre autovehicule! ;)
    0 0
  • chr508
    Ca posesor a multe modele de Volvo inca din 1992 de la 440, la S40, S60 si XC90, dar si a altor masini germane, americane si japoneze, pot sa spun ca Volvo a fost mereu cu un pas inaintea masinilor germane. In ciuda faptului ca este un topic despre Volvo care observ ca s-a transformat in suedeze vs. germane ati omis cu brio evolutia Toyota/Lexus. Ca sa dau un simplu exemplu de ce este Volvo cu un pas inaintea masinilor germane. Am avut ocazia sa conduc pentru o perioada destul de lunga (nu sa detin) X6 si Q7. Deasemenea un membru al familiei mele detine un Clasa S din 2012. Comparand sistemele Adaptive Cruise Control de pe aceste masini enorm de scumpe cu Adaptive Cruise Controlol de pe un simplu V40 am observat o mare diferenta in comportamentul masinii. Aceeasi comparatie pot sa o fac si intre City Safety de la Volvo vs. Pre-Crash de la Clasa S. City Safety iti ofera mult mai multa incredere. Si multe altele.

    Pentru cine tinea sus si tare ca BMW in 1998 avea Active Cruise Control tin sa-l informez ca aceeasi tehnologie exista pe Chrysler LeBaron in 1989. Sper sa aveti ocazia sa va urcati intr-o masina americana din anii '80, iar apoi sa o comparati cu una europeana mult mai noua.

    O dezbatere Volvo vs. germane, suedeze, japoneze nu isi are rostul. Fiecare isi cumpara o masina pentru ceea ce considera ca-i trebuie. Unii vor siguranta, altii vor off-road, altii au de carat diferite lucruri, iar majoritatea vor fite de Dorobanti si Magheru.

    II inteleg pe cei care opteaza pentru alte marci si nu cumpara Volvo. Inca au ramas la ideea ca Volvo este o caramida. Sper sa aibe ocazia sa conduca un T5, T6 sau macar un 3.2 de la Volvo daca nu chiar un V8. Pe langa asta putem adauga si service-ul extrem de scump la Volvo. O revizie normala la un XC90 costa in jur de 1800-2000 lei la Primus.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru