Volvo a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale motorizării Drive-E 2.0 de 450 CP. Vorbim despre un motor cu două turbine, alimentat cu benzină, care oferă 450 CP dintr-o cilindree de numai 2.0 litri. Pentru moment, este doar un concept, dar motorizarea are şanse de producţie. Spre deosebire de alte motoare turbo, cei de la Volvo au apelat la un concept complet diferit pentru modul de funcţionare al soluţiei de supraalimentare. Cele două turbosuflante sunt alimentate cu aer comprimat de un turbocompresor electric, care accelerează pe acestea până la turaţia la care furnizează presiunea maximă de supraalimentate. În plus, Volvo foloseşte şi o pompă de carburant dublă, care a ridicat presiune de alimentate cu benzină în cilindri la 250 de bari. Datorită acestei configuraţii, Volvo spune că a reuşit să elimine fenomenul de turbo lag.
Volvo îşi schimbă motorizările cu o familie de motoare produsă intern
Volvo a dezvoltat noul motor, deocamdată un concept, în colaborare cu Denso, AVL şi Polestar.
Cei de la Volvo vor să sublinieze beneficiile conceptului de downsizing fără a reduce nivelul de putere prin intermediul acestui propulsor, pe care sperăm să-l vedem pe cât mai multe modele de serie ale mărcii suedeze, atunci când va fi lansat în producţie. Spre comparaţie, motorizarea T6 de 2.0 litri oferită alături de noul XC90 asigură 320 CP în prezent, deci propulsorul concept prezentat de Volvo ar furniza 130 CP în plus faţă de cel mai puternic motor 2.0 din oferta actuală, o creştere semnificativă, de 60 CP pe litru, cu beneficiul eliminării lagului turbo şi reducerea consumului de carburant.Mercedes-Benz A45 AMG devine cel mai puternic hot hatch din lume: 360 CP şi 4.6 secunde pentru 0-100 km/h
Via Volvo
450 de caluti din 2 litri? Pe cand motorul de 1L? :D
noroc ca nu este innnnncaa un motor nemtesc, altfel ar fi batut vantul pe aici
ERA TURBO a ANIHILAT BMW , BMW nu mai e cine a fost ....
DIN PACATE .......