Volvo prezintă un nou concept de motor: 2.0 twin-turbo de 450 CP

de Sebastian Toma
Marti, 07.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a publicat primele imagini şi informaţii ale noii sale motorizări concept, de 2.0 litri, care asigură 450 CP. Unitatea alimentată cu benzină are două turbine pentru a furniza acest nivel de putere.

Volvo a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale motorizării Drive-E 2.0 de 450 CP. Vorbim despre un motor cu două turbine, alimentat cu benzină, care oferă 450 CP dintr-o cilindree de numai 2.0 litri. Pentru moment, este doar un concept, dar motorizarea are şanse de producţie. Spre deosebire de alte motoare turbo, cei de la Volvo au apelat la un concept complet diferit pentru modul de funcţionare al soluţiei de supraalimentare. Cele două turbosuflante sunt alimentate cu aer comprimat de un turbocompresor electric, care accelerează pe acestea până la turaţia la care furnizează presiunea maximă de supraalimentate. În plus, Volvo foloseşte şi o pompă de carburant dublă, care a ridicat presiune de alimentate cu benzină în cilindri la 250 de bari. Datorită acestei configuraţii, Volvo spune că a reuşit să elimine fenomenul de turbo lag.

Volvo îşi schimbă motorizările cu o familie de motoare produsă intern

Volvo a dezvoltat noul motor, deocamdată un concept, în colaborare cu Denso, AVL şi Polestar.

Cei de la Volvo vor să sublinieze beneficiile conceptului de downsizing fără a reduce nivelul de putere prin intermediul acestui propulsor, pe care sperăm să-l vedem pe cât mai multe modele de serie ale mărcii suedeze, atunci când va fi lansat în producţie. Spre comparaţie, motorizarea T6 de 2.0 litri oferită alături de noul XC90 asigură 320 CP în prezent, deci propulsorul concept prezentat de Volvo ar furniza 130 CP în plus faţă de cel mai puternic motor 2.0 din oferta actuală, o creştere semnificativă, de 60 CP pe litru, cu beneficiul eliminării lagului turbo şi reducerea consumului de carburant.

Cele două turbosuflante amplasate în paralel sunt alimentate cu aer comprimat de o turbină electric pentru a elimina întârzierea (cunoscută şi sub numele de lag).

Urmareste Automarket
Cel mai puternic motor 2.0 turbo oferit pe piaţă în prezent este dezvoltat de divizia de performanţă a Mercedes-Benz, AMG. Unitatea livrează 360 CP şi 450 Nm şi este găsită sub capota lui A45 AMG, GLA 45 AMG şi CLA 45 AMG.
Propulsorul are o capacitate cilindrică de doar 1.991 cmc, ceea ce face ca raportul putere/litru să fie unul absolut fantastic şi aliniat în lista supercarurilor: 181 CP/litru.

Mercedes-Benz A45 AMG devine cel mai puternic hot hatch din lume: 360 CP şi 4.6 secunde pentru 0-100 km/h

Via Volvo

Comentarii (3)

  • colaborare cu japonezii de la Denso? Bueiiii...astia de la Volvo s-au smintit, japonezii nu stie tehnologie, se stieee!

    450 de caluti din 2 litri? Pe cand motorul de 1L? :D
    11 23
  • arogantul
    ce discutii aprinse despre acest motor revolutionar
    noroc ca nu este innnnncaa un motor nemtesc, altfel ar fi batut vantul pe aici
    10 0
  • Pacat ca nu se discuta aici si despre BMW taticul motoarelor din ultimii 25 de ani.
    ERA TURBO a ANIHILAT BMW , BMW nu mai e cine a fost ....
    DIN PACATE .......
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru