Volvo are în plan mărirea familiei numite Polestar, iar V40 şi XC60 sunt candidaţii pentru următorul model de performanţă al suedezilor. Indiferent de modelul ales, constructorul din Goteborg îl va echipa cu un motor cu patru cilindri în linie care va asigura un nivel înalt de putere, dar prezenţa unui sistem de tracţiune integrală, cum au fraţii săi mai mari, nu a fost încă specificată. Până de curând, zvonurile anunţau o versiune de performanţă a lui V40 ca fiind deja aprobată de conducerea Volvo, dar şeful departamentului de sisteme de propulsie al mărcii, Derek Crabb, spune că aceste zvonuri nu reflectă adevărul.
Volvo S60 Polestar, primele imagini ale versiunii de producţie
Crabb explică situaţia actuală ca fiind o luptă între dorinţele mai multor pieţe, pe care cei de la Volvo trebuie să le cântărească bine în vederea alegerii modelului care va fi mai bine vândut în această versiune. În timp ce problema s-a rezolvat uşor în cazul lui S60 şi V60, situaţia va fi diferită în cazul lui V40 şi XC60, deoarece mai multe pieţe importante pentru producătorul suedez au opinii care se bat cap în cap, iar departamentul de marketing trebuie să stabilească împreună cu omologii lor de la alte divizii ale Volvo Cars varianta câştigătoare pentru tratamentul Polestar.
Volvo V40 va primi o versiune sportivă de la Polestar
Volvo S60 şi V60 Polestar au intrat în producţie
Motorizarea turbo cu şase cilindri în linie a lui S60 şi a lui V60 Polestar va fi înlocuită peste doi ani cu un motor cu patru cilindri, explică Derek Crabb. Din fericire pentru fanii modelului suedez de performanţă, nivelul de putere nu o să fie redus, unitatea cu patru cilindri urmând să asigure în jur de 350-360 CP, deoarece clienţii nu ar dori să cumpere o maşină mai puţin puternică după ce au avut un S60/V60 Polestar, explică şeful departamentului de motorizări al mărcii suedeze deţinută de Geely.Via Autocar
In europa V40 are mare cautare, in sua nu este disponibil.
Atuul lui V40 este ca fiind un model mult mai nou decat XC60, acesta are inca ani buni de vanzari puternice. dezavantajul este ca nu este disponibil pe piata unde volvo a pierdut mult teren.
XC 60 este unul din marii performeri la capitolul vanzari, in SUA suv-urile se vand ca painea calda si probabil ca cei de la volvo ar dori sa contabilizeze tocmai pe acest tip de apetit pt suv-uri puternice, problema cu XC 60 este ca nu mai este un model fresh iar dupa aparitia noului XC90 piata xc60-ului se va contracta si mai mult.
Dupa parerea mea , care oricum nu face nici cat doua cepe degerate pt volvo, logic ar fi sa marseze pe termen scurt pe V40 polestar ca sa castige mult la capitolul imagine in europa si sa incerce sa se lupte cu AMG-urile si M-urile nemtilor, iar peste cativa ani dupa aparitia lui XC 90 sa scoata si un xc 90 polestar.
Pentru XC60 ar fi mai potrivită o motorizare media, combinată cu pachetul R-Design.