Volvo a anunțat la începutul lunii mai că modelele dezvoltate începând din anul 2022 pe viitoarea platformă SPA2 vor integra sisteme de conducere autonomă pe autostrăzi prin intermediul unor sisteme Lidar dezvoltate în parteneriat cu compania americană Luminar.
Într-un amplu interviu acordat publicației Automotive News, Henrik Green, Chief Technology Officer al constructorului suedez, a oferit mai multe informații despre implementarea efectivă a sistemului.
Astfel, prima condiție va fi ca legislația dintr-o anumită țară să permită utilizarea unui astfel de sistem, iar în al doilea rând inginerii Volvo trebuie să decidă porțiunile de autostradă unde sistemul va putea fi activat în siguranță.
"Pentru a activa în siguranță sistemul Highway Pilot avem nevoie de un cadru legal pentru a omologa mașina, iar cadrul legal poate diferi de la țară la țară. Apoi trebuie să verificăm și să validăm porțiunile de autostrada unde putem activa funcția. Această funcționalitate va fi o soluție hardware pentru modelele de pe platforma SPA2", a explicat el.
Practic, oficialul Volvo compară zonele în care sistemul Highway Pilot va putea fi utilizat cu modul în care s-a extins în trecut rețeaua de telefonie mobilă.
"Sistemul va fi implementat organic.
Îl compar cu rețelele mobile din anii '90. Am avut o hartă de acoperire pentru telefoane mobile care a crescut treptat. La început va exista o hartă cu câteva autostrăzi importante din zona orașelor cheie", a adăugat el.Primele estimări ale inginerilor Volvo indică faptul că sistemul nu va fi activ în cazul în care condițiile meteo nu sunt favorabile. "Ar putea exista limitări din cauza vremii. De exemplu, s-ar putea ca sistemul să nu fie activ dacă ninge", a mai precizat Green.
Nu în ultimul rând, Volvo a confirmat că, atunci când sistemul este activ, constructorul își va asuma răspunderea pentru eventualele accidente.
Via Automotive News
Comentarii (0)