UPDATE: În urma semnalării unei erate, știrea a primit un update.
Volvo a realizat un studiu al nivelului de poluare în procesul de fabricație al unui model electric. Acesta arată că producția modelului electric C40 Recharge poate genera cu 70% mai multe emisii de CO2 decât fabricarea modelului echivalent, cu motor termic, adică XC40. Însă, modelul electric recuperează teren după ce este utilizat constant și după ce folosește energie cât mai verde pentru încărcarea sa. Indiferent de tipul de energie folosit, modelului electric reușește să aibă o amprentă de carbon mai mică decât a celui convențional după 110.000 de kilometri.
Studiul vine după ce Volvo a semnat, în cadrul conferinței ONU pe tema schimbărilor climatice de la Glasgow, angajamentul de a renunța complet la combustibili fosili până în 2040. De asemenea, Volvo este unul dintre primii producători care a anunțat că întreaga sa gamă va fi electrică în 2030.
Pentru realizarea acestui studiu, au fost luate în considerare toate versiunile lui XC40.
Care au fost criteriile? Cei de la Volvo au dat atenție extragerii de materii prime, procesului de fabricație, precum și alimentării și rulării vehiculelor până la 200.000 de kilometri, borna la care se sfârșește ciclul de viață al mașinii.De asemenea, Volvo a pus la cale trei scenarii care pot demonstrează amprenta de carbon a modelului electric, comparativ cu cea a versiunii convenționalke.
- utilizarea energiei electrice convenționale
- utilizarea unei combinații între energia electrică epuizabilă și cea regenerabilă
- folosirea exclusivă a resurselor de energie regenerabilă.
Pe baza primului scenariu, de utilizare a surselor de energie convențională, Volvo C40 Recharge va trebui să parcurgă aproape 110.000 de km până când amprenta sa de carbon este egală cu cea a unui XC40 cu motor termic. Deci e nevoie de jumătatea ciclului de existență. Dacă ne referim la toți cei 200.000 de kilometri analizați, atunci Volvo C40 oferă o reducere de 15% a emisiilor, comparativ cu un XC40 clasic.
În al doilea scenariu, cu surse de energie combinate, un C40 Recharge alimentat cu sursa de energie EU28, îl va egala pe XC40 la peste 77.000 de km.
Iar după parcurgerea a 200.000 de km, emisiile sunt reduse cu până la 30%.Dacă mașina este alimentată cu surse regenerabile în proporție de 100%, Volvo C40 are nevoie de numai 48.000 de km ca să egaleze amprenta de carbon a modelului convențional.
Așadar, procesul de fabricație al mașinilor electrice rămâne un subiect controversat. Cu toate acestea, studiul ne arată că o utilizare pe termen îndelungat și parcurgerea unui număr cât mai mare de kilometri ajută vehiculele electrice să fie, într-adevăr, mai prietenoase cu mediul. Depinde foarte mult de utilizare și de energia folosită.
via Carscoops
E un mod de viață.
Mafioso Sereioso, ţi-ai înghiţit limba? Acum nu mai eşti vocal?
Până la urmă, uriaşa cacealma a “schimbărilor climatice” se va prăbuşi ca un castel de nisip. Pe AM cu siguranţă da ;)
Da, am înțeles ca unii cred ca tehnologia este la început, dar eu nu ma număr printre ei, cel mai probabil este înspre partea opusă!!!
Chiar nu vreau să s-ar la gâtul nimănui, dar asta nu înseamnă că trebuie sa accept ipocrizia.
De ce nu “ajung” la dezvoltarea necesară și apoi sa ceară bani oamenilor pe ele, plus mizeria cu subvențiile.
Toate țările și guvernele “verzi” sa-și pună resursele la treabă și să găsească soluția, altfel fiecare producător va cheltui bani la greu posibil fără rezultate notabile, asta poate însemna faliment pentru unii care nu au in spate Guverne (gen SUA), care să-i “împingă”.
Asta din cauză că nu sunt eficienţi. Au maşini frumoase, au potenţial, se cumpără produsele lor, dar nu sunt la nivelul Tesla.
La maşinile Tesla nivelul este 20.000 km. Atât.
Ai uitat mentionea:
"În al doilea scenariu, cu surse de energie combinate, emisiile sunt reduse cu până la 30%, ceea ce înseamnă că un C40 Recharge alimentat cu sursa de energie EU28, îl va egala pe XC40 la peste 77.000 de km. Iar dacă mașina este alimentată cu surse regenerabile, este nevoie de numai 48.000 de km până se ajunge la egalitate între cele două versiuni de propulsie."
Si trebuie apreciat ceva: Volvo a facut public acest studiu, in timp ce germanii au facut DIESELGATE!
Volvo desi are acest studiu si stie despre ce vorbim, vrea sa fie marca full electrica!
BMW desi stie ce face, a declarat ca mai tine pe piata motoarele termice cateva zeci de ani. Cu toate astea scoate electrice pe banda rulanta.
Deci despre ce vorbim domnilor?
Cati km au masinile voastre? Intreb degeaba ca nu stiti cu cati km a fost dat inapoi kilometrajul :))
Avand in vedere ca multi merg peste 200000 km, deci se merita electrice, banuiesc ca asta vreti sa spuneti.
Acum permite-mi şi mie o întrebare: câte mărci pot fi identificate în parcul vostru auto? Sunt doar curios dacă sunteţi mai dotaţi decât Internele. Căci vouă vi se alocă fonduri babane, nu glumă.
Păi acesta este, în fond, rolul vostru, până la urmă arta voastră, a gagiilor cu epoleţi: să faceţi din ţânţar armăsar. Fie că este vorba despre CO2, fie că este vorba despre hibe umane. Şi nimeni nu vă întrece, specialiştilor “summa cum laude”.
QED.
Al doilea lucru important de mentionat:
"Aceasta vine după ce Volvo a semnat, în cadrul conferinței ONU pe tema schimbărilor climatice de la Glasgow, angajamentul de a renunța complet la combustibili fosili până în 2040."
Deci Volvo a semnat un angajament.
Oare de ce nu au semnat BMW si VAG? :)))
Hai, si tu si dan_grc, luati-va de manuta si mai mergeti putintel pe la scoala ca nu prea stiti sa cititi si sa pricepeti ce scrie.
Comentati, dar cam pe dinafara.
Poate ne explicati cum sta treaba cu Dieselgate si de ce nu au semnat BMW si VAG un acord pentru mediu!
Ai inteles ce insemna diesel si Dieselgate?
https://autolatest.ro/stiri/volkswagen-group-pierde-procesul-dieselgate-in-fata-curtii-supreme-din-sua/
Ai idee de ce s-a ales optiunea cu electrice in loc sa se mearga tot pe ICE?
https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-renault-nissan-toyota-si-stellantis-nu-au-semnat-inca-acordul-106321.html#
Si dan_grc e invitat sa isi spuna punctul de vedere in ce priveste marca pe care o sustine. Doar el pe ea, marca nu prea sustine omenirea, doar o prosteste, la fel ca VAG.
Avand in vedere ce minciuni s-au trecut pe acolo si ce consumuri se declara, clar ies mai rapid electricele in avantaj.
Doar daca inventeaza BMW si VAG vreun alt soft cu care scad emisiile pe hartie cu 90% se mai merita sa iei diesel. Si atunci vom vorbi de Dieselgate 2.0, lucruri la care germanii se pricep de minune in ultimii ani avand in vedere aliantele mincinoase facute de jegosi, toate spre binele omenirii!
Ah, da, îţi ies prin toţi porii mai vechile tale (două) psihoze: BMW şi VAG. Dar de…detronat de pe poziţiile lor de forţă nu te iluziona că se va întâmpla! În atare condiţii, dă-ţi cu tesla peste degete, pretene.
Până la sfârşitul lunii voi publica sigur (aici) materialul promis în mod repetat, referitor la iluzia nr. 1 din întreaga istorie, recte “catastrofa” climatică. Să te văd ce vei chiţăi ulterior – desigur, în limba rozătoarelor ecomarxiste, de la care nu te abaţi neam!
“Patria a priori”.
Dar nu spune nimeni ca la baza problemelor sta consumerismul?
Sunt oameni pe care planeta nu ii simte nici macar cu o punga de plastic aruncata la gunoi in toata viata lor, si mai sunt oameni care au propriul munte la groapa de gunoi, dar merg sute de mii de km cu masini pe baterii (curent din termocentrale pe carbuni) ca sa fie prietenosi cu planeta...
Mai bine cu Seria 5 din 2001, gume de vara iarna si ITP pe spaga nu?
Apoi calculele sunt la energia media EU de azi...
Oricum, în linii mari Volvo caută o ţară europeană să îşi facă a treia fabrică !!!
Volvo mizează pe all in full electric.
Trageţi concluzia. Viitorul este full electric.
Iar în unele ţări pentru unii cetăţeni, PREZENTUL este deja full electric.
Aşadar: şi eu, şi Dan conducem câte o “coajă”, dar măcar…conducem. Ia povesteşte-ne mătăluţă de electrica vieţii (tale) !!! Chiar Spring(time) să fie. Da’ aşa, cu lux de amănunte. Inclusiv despre baterie. Că doar nu eşti “avocatul fără procese” (Stănică Raţiu) sau “un popă fără slujbă” (conform lui Ombladon). Sau întruchipezi electricianul fără şurubelniţă de control al tensiunii? Sau pompierul fără apă? – prin zona mea, la un incendiu, au venit nu una, ci două autospeciale fără obiectul muncii.
Hai, că la flecăreală ideologică (credem că) ne pricepem cu toţii! Bagă-te pe concret, Billy boy. Destul cu (e-)frenezia teoretică – îmbrăţişează empirismul!!! Altfel, te va bântui întotdeauna zero triplu barat autoritate profesională/morală…M-hm! Mai pe româneşte: believe me.
PS. Ah, da, uitasem: aştepţi să vă doteze Statul-Corporaţie cu e-“flote”, pe voi, noii jamesbonzi mioritici. Indiscutabil, tot din banii contribuabililor “mici, mulţi şi proşti”.
Da, dacă se folosește o sursă de electricitate produsă 100 % ecologic, acesta este cazul IDEAL, care nu există în prezent pe scară largă, doar excepții .
Avand in vedere ca o masina merge mult mai mult de atat pe intreaga durata de viata.
=>
masinile electrice sunt mai putin daunatoare pentru mediul inconjurator.
Inca un studiu care confirma ce se stie deja.
Am lamurit pentru CO2.
Acum ar trebui un studiu pentru oxizi de azot si NOx si monoxid de carbon CO
De asemenea nici o surpriza, Industria este o sursa de poluare indiferent ce se produce, smartphone, televizoare, shaorma ... sau orice vreți voi.
Oricum viitorul pare un pic sumbru, indiferent de ce crede fiecare. Ce variante avem:
1. Vaccinat si cu electrica
2. Vaccinat si fără mașină
3. Emigrare in Siria, Afganistan, ..., unde nu ai constrângeri de vaccinare sau electrica
PS: In Romania, mârâitul pe rețelele de socializare are efectul lătratului câinelui către luna
Oooo...maestre!!!
Inexorabil este "cercetator" :))) pe langa multe alte personaje: Napoleon, mare filozof, mare carturar, ideolog, imunolog, etc
Nu uita sa mentionezi in "cercetarile" tale:
- avem investitii serioase in zona masinilor electrice de aprox 10 ani - gratie Tesla
Asteptam o proiectie de la tine privind evolutia masinilor electrice! Fara tine ar sta pamantul in loc!
Cat e plecat cu treaba inexo, iti dau eu o proiectie: electricele vor fi in continuare scumpe iar cu disparitia treptata a masinilor clasice si mai ieftine, cei cu venituri mici vor ramane fara posibilitatea cumpararii unei masini noi.
Uite, zice asta si antipaticul asta:
https://www.youtube.com/watch?v=7WYBR0tlPA8
Aaa. Felicitări inexo. Eu unul astept articolul tau.
Una este sa stai in casa sau oras cu esapamentul, altfel este ca poluarea ( cosul de fum) sa nu fie la nasul tau...mai ales daca este cu catalizatoru' anulat.
App pe cand legea prin care putem reclama fumigenele??
Poluarea de care vorbesti e produsa de arderile ilegale de deseuri ale clanurilor interlope, protejate de jegurile din politica.
Aaa, deci doar aşa poţi simţi…poluarea. În mod NORMAL (adică în aer liber), poluarea nu produce daunele pe care le invoci şi de care te lamentezi (măcar de-ar fi pe bune!!!) mata’ – păi vezi cum te dai singur de gol???
Numai dăştăpţi prin organele statului. Şi noi “trebuie” să le întreţinem onorabilele burţi/guşi.
“Patria a priori”.
PS. Se plâng unii (nu iese fum fără foc) că instituţiile de forţă sunt tot mai populate cu boschetari, care se poartă şi chiar se îmbracă asemenea! Ba încă şi mutre interlope îşi fac loc (şi veac) pe acolo. De ce? Simplu ca vaca: a intervenit disoluţia autorităţii publice. Cauzele acestui flagel? Multe şi non-exhaustive. Dar mizaţi pe cea de bază: pur şi simplu vremurile de pe urmă!
Acum ca vor romanii sa fie iar prostii Europei, va multumim voua.
In extenso, văzând că nu te poate deposeda (din raţiuni constituţionale şi umanitare, care îi stau în gât precum oasele de peşte, dar va avea grijă prioritară să le elimine pe toate) de proprietăţi [şi de simţul aferent :) ], crâncena EMOL încearcă să-ţi limiteze sau chiar să-ţi blocheze accesul la viitoare proprietăţi (produse recent). Cum? Genial de simplu: asigurându-se că îţi diminuează forţa financiară (via serviciu/afaceri) în timp ce provoacă absolut nejustificabilele creşteri “spectaculoase” ale preţurile la…orice (nu doar la bunurile de larg consum).
Însă coasa cu care va culca la pământ, în mod garantat, orice obstacol apărut în calea încetăţenirii totalitarismului Global pe care ni l-a clocit…de secole (“Taina fărădelegii deja se lucrează” – ne avertizează Sf. Apostol Pavel) poartă un singur nume: WW3! Se cuvine, aşadar, să desprindem esenţialul: “Toate lucrurile care se întâmplă în zilele noastre – la cel mai înalt nivel în religie, guvernământ şi viaţa publică – nu sunt altceva decât o lucrare intensă a slujitorilor lui Antihrist pentru pregătirea şi instaurarea împărăţiei sale” (Arhiep. Averchie Tauşev).
În definitiv, din motive lesne de înţeles, Fiara nu poate guverna/struni o lume liberă, prosperă, sigură pe sine şi mai ales marcată de explozie demografică. Automat, i-a rezervat taman stări antagoniste: sclavie psiho-profesională, pauperizare programată, nevroză pe fondul lanţului interminabil de incertitudini existenţiale şi decimare deliberată, mai întâi prin intermediul “progresului” tehno-genetic şi – ca as din mânecă şi ca “soluţie finală” – graţie devastării nucleare. Acest din urmă flagel ne va lua prin surprindere…Ferice de cei precauţi în acest sens! Da, există şi asemenea “nebuni”.
Ca observaţie sugestivă, eu, cel puţin, înainte de ’89 am primit la şcoală instrucţiuni de protecţie antiatomică. Nu vi se pare straniu că tocmai astăzi, când arsenalul de distrugere în masă a atins cote alarmante, nimeni – nici din cadrul autorităţilor, nici din casta “societăţii civile” – nu vorbeşte pe tema măsurilor de protecţie?...Eventual ni se tot insuflă senzaţia că ar fi un pericol prea îndepărtat în timp sau chiar deloc posibil! Dragilor, nu (co)vidul va face ravagii.
E ca si cum te-as pune sa bagi mana in priza, nu am spus ca masinile nu polueaza, am spus doar ca polueaza de 100 de ani si nu a avut nimeni o problema cu asta, nu omoara pe nimeni, sunt politisti care au stat 30 de ani in intersectii langa masini si nu au patit nimic, problema e ca atunci cand se vorbeste de poluare sunt acuzate strict si doar masinile, in rest fabricile care scot fum non stop, arderile de deseuri, santierele interminabie, centralele de apartament, sa nu mai zic avioane, vapoare etc. Astea nu polueaza? Ba da polueaza, in proportie mult mai mare decat o masina, o fabrica polueaza in 24h de cat masina mea intr-un an, dar asta nu mai scrie in nici o presa.
benzina si diesel all the way. poate, dar poate combinat cu un electric sa ajute pt un consum mai mic. si la bloc cum incarci?
Asemănări:
1. Un grătar „serios” este la fel de accesibil pentru roman ca un sh de min 2l 10-15 ani
2. Mărimea contează pentru ambele si reprezintă „ambiția” persoanei. Nu exista logica in alegere, se merge pe principiul „așa vrea mușchiul meu” sau sa traducem mai elegant „așa cred eu ca este bine”
3. Ce înseamnă un grătar la noi: mici si cârnați pârliții (la ăștia nu prea contează cum sunt făcuți), fleica, ceafa si coasta de porc făcute scrum, pulpe de pui si piept, de, ca sunt si copiii (săraci o mai iau peste ceafa ca nu mănâncă mizeria aia) si cireașa de pe tort pastrama de oaie(foarte rar am mâncat o pastrama comestibila, nici câini nu o mănâncă daca o aruncam). La sfârșit se mănâncă maxim 30% din ce s-a gătit.
Revenind la mașina un motor de 2l este utilizata doar la 30% din ce poate sa facă el pe drumurile Europei in momentul da fata (nu prea mai ai pe unde!)
4. Ambele pot fi extrem de periculoase, daca ti-ar face rău numai ție, ar fi OK, dar poți omorî pe alții, toxiinfecție alimentara pe termen scurt si boli grave digestive pe termen lung. Pentru mașini, pe termen scurt omori pe alți pentru ca exista tot felul de schumahari care se cred zeii volanului si au cu ce (sa mă scutiți cu debilitatea aia sa am rezerve la depășire), si pe termen lung boli pulmonare si nu din cauza de CO2
Pentru masinile electrice si eu am spaima prețului si a autonomiei. Dar in nici o Constituție a lumii nu este scris explicit ca obligatoriu trebuie sa fi proprietar de mașină, deci suntem extrem de expuși in privința asta. Chestia aia ca, Constituția îți garantează proprietatea, este o poezie. Ce, in 1945 cand au venit comuniștii in Romania nu exista Constituție? Sau Statul nu poate acum, sa exproprieze pentru interesul comunității?!
Concluzie: in viitor cu putina șansă mai avem dreptul grătar daca nu ne descurcam noi, suntem romani!
Cred ca nici tu nu mai stii ca-ai vrut sa zici.
Sper că toată lumea a sesizat punctul vulnerabil al slugilor emolare (fie Bill Gates, fie…Mafia al nostru) : deseori nu se pot abţine în ura lor demonică, aşa că îi ia gura pe dinainte! Caz particular: ce observăm la scribul nostru de serviciu 100 % devotat Propagandei frankfurtian-OSF-dirijate? Că turbează împotriva drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale individului! Le “acoperă” (îşi închipuie că perfect argumentat, astfel încât cică să te dezarmeze pe loc, să-ţi taie instantaneu orice replică) cu cele ale abstracţiei (prin prisma gândirii lor perverse) tributare unor denumiri grandilocvente precum umanitatea, comunitatea, colectivitatea, semenii, empatia bla-bla-bla.
Ăştia sunt vulpi bătrâne, fraţilor! Strămoşii lor (experţi în “implementarea” socialismului regional-experimental, dar, la fel, asistaţi de “eminenţele cenuşii” emolare) se agăţau de scuza/acuza “Dai în fabrici şi uzine”. Cei de astăzi au schimbat doar forma; fondul a rămas acelaşi. Acum ţi se urlă în faţă “Dai în comunitate!” – cu “noxe”, “covid” şi…”infatuarea” de a avea/dori proprietăţi.
Nu mai fuma inainte sa intri pe site, nu de alta dar poluezi.
Oricum pentru toti pensatii cu glezne goale deranjati de poluare am pornit diesel-ul vechi de 10 ani si sper sa ii poluez cat mai mult posibil.
Dar parca mai rău poluau camioanele alea Roman sau Dac urile. Erau niște autobuze Cehoslovacia care tot așa poluau la greu, unele mai lungi cu burduf , și se umpleau mereu de fum diesel in interior.
Basca prin 2010 am zburat vreo ora jumate peste marea nordului cu ceva Boeing cu 80 locuri in care intra fum de la motoare. Și îmi era rău. La un moment dat a început cea mai a dracului furtuna pe care am văzut o vreodată. O fi fost de la poluare...totuși de unde până atunci toți râdeau in panarama aia de avion, au tăcut brusc...
Appropo a aparu și avionul electric. Deocamdată zboară 15 minute, cat alea cu telecomanda