Majoritatea producătorilor de automobile și-au stabilit obiectivul de a trece la un portofoliu format din modele pur electrice.
Dar, spre exemplu, Mercedes-Benz a revenit și a declarat că acest lucru se va întâmpla numai în piețele care sunt pregătite pentru un viitor electric, din punct de vedere al infrastructurii. Așadar, pe anumite piețe, nemții vor continua să vândă mașini cu motor termic.
Volvo, pe de altă parte, nu vrea să facă asemenea excepții.
"Volvo nu va comercializa nicio mașină care nu este pur electrică după 2030, indiferent de piață," a declarat Bjorn Annwall, directorul comercial al constructorului suedez.
Reprezentanții companiei sunt conștienți că această decizie va avea un impact negativ asupra vânzărilor, mai ales în țările care nu au infrastructura necesară.
"[...] Dar am pierde mult mai mult dacă nu ne concentrăm pe mașinile electrice," a mai spus Annwall.
via Carscoops
Ei nu vând aşa multe noi maşini în Balcani...
Apropo de încăpăţânaţi.... a apărut noua Toyota Prius Prime... care este cam o porcărie
https://youtu.be/D3rSkZTZXqE
Plus ca şi număr care vor fi fabricate ... este extrem de mic, 15.000 !!?! ceea ce arată că Toyota e o companie total pro petrol iar chestia cu hibridul este să păcălească că ei sunt cică "electrici".
Aşa că, bravo Volvo.
Cu toate astea se cam inghesuie la electrice si le scot pe banda rulanta.
Deci sa vedem ce zice piata mai bine.
Romanii se cred destepti si isi dau cu parerea, dar ei nu sunt luati in calcule cand vine vorba de vanzari.
Romanii sunt inca la nivel de import troace germane. Ultima strigare arata ca 2/3 sunt importuri de sh-uri obosite si doar 1/3 masini noi.
@Wonka, nu stiu pe ce planeta traiesti, dar masinile nu se vor ieftini deloc, se scumpesc in draci, alea electrice mai ales, ziua in care se vor vinde electrice cum se vand acum termice nu va veni niciodata.
A, piața românească ii va ajuta. După 2030 veți cumpăra vechiturile din vest, la preturi mai mari, și astfel vesticilor le va fi mai ușor sa cumpere EV-uri noi.
@Electrocutatul de serviciu
Bmw a spus de prin 2015 ca va mai vinde diesel 20 de ani, ia vezi că sunt în grafic, au diesel la orice model .
"Bmw a spus de prin 2015 ca va mai vinde diesel 20 de ani"
Deci până în 2025?
Lipsa de inteligență și anti-EV par să meargă mâna în mână. Încă un motiv pentru care vă zbateți ca peștii pe uscat. E multa prostie în lume dar de vreo 500, 000+ de ani Homo Sapiens a demonstrat că inteligența învinge.
mda, greu de digerat, dar ncsf, viata e grea si nedreapta, mai ales cand creierului ii lipseste educatia si inimii empatia. macar te consolezi ca sunteti multi. mai carpiti si voi pe ici pe colo cu niste superficialitate si invidie si tot va traiti si voi viata (trista si amara)
Explica-mi si mie de ce 90% din clientii Volvo au preferat termice si doar 10% electrice daca tot esti atat de destept?
Prietene eu ma plimb in fiecare weekend sute de km fara griji, fara stres, fara sa caut statii de incarcare, cu un consum decent, fara nici o grija.
Sti ce e trist si amar? Sa stai ca fraierul in loc sa te plimbi sa cauti statii de incarcare, sa iti instalezi 7 aplicatii pentru fiecare statie in parte, sa iti faci programul dupa timpii de incarcare, sa stai sa speri ca statia respectiva e libera, sa astepti dupa altii cu orele, asta e o viata TRISTA si AMARA, asa ca hai pa!
M-am înscris și la Casa Verde, totul merge ca pe roate.
Să crește taxele!!! :))) Să fie rupți cocalarii în zona zero!!! :))
mda, eu am ramas tot in oras, cu alea urbane si vibrante ...daca stii ce zic. mi-ar trebui 5 clone, ca sa pot merge la toate evenimentele si activitatile care ma intereseaza. iubesc viata de oras si comunitatile care se agrega aici, iar statul in masina si haituiala pe sosele nu sunt compatibile cu asta. masina nu-mi face niciodata program, nu e o parte esentiala din viata mea, ba chiar de multe ori consider masina, la modul general, nu neaparat a mea personal, un factor pertubator al vietii de oras, mai ales din cauza poluarii fonice, a aerului si a ocuparii nemeritate a unei valoroase suprafete de spatiu urban. nu inseamna ca n-o folosesc deloc, insa cand mai vine cu mine si nu e deja mancata de acasa. ea sta cuminte la incarcat cat eu imi fac mendrele.
ma si plimb, normal, doar ca pentru mine plimbarea inseamna efectiv plimbare, cu familia sau prietenii in vreun parc de la noi sau in vreun parco della pellerina/torino, precum saptamana trecuta sau plimbari in alte imprejurari si imprejurimi, precum peste nici 3 saptamani in corsica.
Ok, poate în România sunt rare stațiile de încărcare și multa lume sta la bloc. Dar în occident e altfel. Stații de încărcare sunt pe toate autostrăzile, care autostrăzi sunt multe și dese. Pana faci un pipi, mănânci ceva și bei o cafea s-a încărcat pentru încă 400+ de km. Poți face liniștit multe sute de km pe zi cu o electrică. Și mai ales îi faci mult mai ieftin.
Crede-mă: argumentul asta cu "eu ma plimb in fiecare weekend sute de km" e pueril și fumat de mult.
Marea majoritate a oamenilor, cel puțin în vest, fac naveta la lucru. De obicei pana în 100km. Nu doar ca pot face asta cu o electrică, dar ies pe plus financiar, în câțiva ani, prin reducerea costurilor la utilizare și service, plus ca sunt avantaje la taxare, sau parcare.
E drept ca mulți nu au diferența de preț, dar începe sa scadă. Dacă iei în rate, e posibil sa recuperezi diferența lunara doar din costurile mai scăzute la utilizare.
Nu merge s-o încarci la kaufland oricât de optimist ești acum. :)))))
Să vii de la țiară cu ea, ai bulit optimul. Specialiștii spun că poți merge și cu acumulatorul sub 20%, dar ei vând. :))))
La ks te-o fi abuzat pe tine cineva, de-ai rămas cu sechele.
PS: în vest toate supermarketurile au încărcare gratuită.
Ai încercat tu ceva, dar n-ai susținere… electricele nu cresc in vânzări (Q1’23 a fost o excepție pentru ca in Q1‘22 nu au fost piese si fabricile au fost oprite), încă-s subvenționate si sunt deja o grămada pe piața SH.
Mai încearcă…
Unde este evoluția electricelor cu baterie față de ce avem deja?
Performanțe limitate doar în linie dreaptă, ținută de drum penalizată de masa enormă a bateriei, autonomie fluctuantă și redusă, încărcare lungă și rețea de alimentare sporadică, toate pentru un preț dublu!
”Oamenii educați” discern între moda asta snoabă și mașina adaptată nevoilor lor.
”Oamenii educați” folosesc transportul în comun și nu fac naveta cu electrice scumpe și grele care întrețin aglomerația urbană și-și arată inutilitatea la orice drum mai lung.
De ce isi cumpara marea majoritate termice?
Tu ai fost vreodata in occident? Daca nu, iti recomand, nu vei vedea electrice decat foarte putine, nu sunt majoritare nicaieri.
Daca tu vrei sa iti iei electrica, te rog, e o tara libera, dar nu e nici un progres.
Apropo, eu stau tot la oras, dar imi place sa ma plimb in weekend, cand am timp liber.
Si atunci nu vreau sa fiu stresat ca trebuie sa opresc sa incarc, nu imi face mie masina programul, fac plinul si ma duc oriunde fara stres, fa tu asta cu o electrica, nu ai cum, indiferent ca esti in Romania sau in Germania, asa ca scuteste-ma cu progresul.
Evolutia consta in faptul ca, in orase, adica acolo un majoritatea populatiei isi petrece marea parte din viata, putem beneficia de un aer mai curat.
Pentru rural, unde densitatea zonelor locuite este mult mai mica si la fel si concentratia poluarii, beneficiile trecerii la mobilitatea electrica s-ar vedea mai lent, in ciuda faptului ca incarcarea este mai facila acolo, unde fiecare are o bucata de teren si o priza. Dar nu e problema, termica inca mai este ok pentru rural.
Tot ce amintesti tu acolo (incarcare, pret, greutate, tinuta de drum, etc) vine in secundar, pentru ca nimic nu este mai important decat sanatatea, absolut nimic, poate doar viata in sine.
Noxele din urban ar scădea tocmai dacă statul ar promova înlocuirea parcului auto cu mașini euro 6, mai accesibile. Nu trece nimeni de la cazan diesel euro 3 la electrică de 40 k. :)))
În final ajungem la pm 2.5 și pm10 care nu sunt altceva decât particule ridicate în aer de orice participant la trafic. Înlocuirea PM din plăcuțe și discuri de frână cu PM din anvelope de electrice este futilă. :)))))
Asta nu inseamna ca nu se pot lua masuri si acolo si chiar trebuie luate masuri:
santiere neorganizate corespunzator - eu personal mi-am facut un obicei sa sesizez protectia mediului de fiecare data cand observ nereguli grave si masuri se iau, sa stii, a doua zi au pus plase antipraf si au adus furtun cu apa sa spele rotile basculantelor care ieseau din santier, plus mereu primesc rezolutia cu sanctiunile aplicate constructorilor, multi dintre ei niste interlopi ordinari, deci autoritatile isi dau silinta, in ciuda pacatoasei si generalizatei neincrederi pe care, noi ca societate, o avem fata de ele. Tu te implici cumva asemenator sau preferi sa dormi romaneste in papuci si doar sa te lamentezi?
arderi de deseuri - adica e ok sa mergem toti cu dpf off ca oricum ard tiganii cabluri la periferie. Nu, pui mana pe telefon si chemi politia daca vezi arderi ilegale. La cele legale, precum si la rafinarii sau fabrici, cu siguranta exista multiple filtre, dar daca ai dubii, poti cere si acolo o verificare.
Hai bag-o si pe aia cu vapoarele si avioanele.
@idicule, o electrica emana mult mai putine particule decat orice termica, in afara de PM din anvelope, altele nu mai emana, o stii, dar faci pe prostul. Nu zic ca gata toti sa treaca la electice de maine, nu e realist, dar aia cu dara de fum dupa ei ar trebui eliminati instant din circulatie.
Ce filtre visezi la rafinarii? Ai trecut vreodata pe langa o rafinarie, nu poti respira efectiv, ce filtre visezi? Mai lasa-ma cu poluarea de la trafic, v-au bagat niste smecheri ideea asta in cap. Oricum nu are rost sa iti explic fiindca esti spalat pe creier de propaganda mass media.
Legat de vrajeala cu masinile electrice, nu va disparea in veci masina termica de pe sosele, pentru ca vorba colegului de mai sus, nu va trece nea gigi de la euro 3 direct la electrica de 40.000 euro si de spring nu va vrea sa auda fiindca aia nu e masina, practic fortarea asta cu electrice va incuraja piata sh sa bubuie, ceea ce oricum se intampla deja.
Voi pensatii nu intelegeti ca toata treaba asta in care cumparatorul nu mai are de unde sa aleaga il va face sa se duca pe sh.