Într-un anunț de ultim moment, Polestar, brand-ul de mașini electrice de performanță, nu va mai primi finanțare din partea Volvo. Constructorul suedez a luat această decizie în cadrul conferinței pentru rezultatele financiare din 2023.
Polestar a fost transformat într-o marcă de sine stătătoare în 2017, după o perioadă în care aceasta era divizia de performanță a celor de la Volvo. Toate modelele lansate de Polestar se bazează pe tehnologie Volvo. Însă, din cauza condițiilor de piață dificile, Polestar nu a reușit să se impună în segmentul mașinilor electrice. La începutul acestui an, Polestar a anunțat că și-a ratat obiectivele impuse cu privire la livrările de mașini pentru anul 2023.
Ca urmare a deciziei de a retrage finanțarea mărcii Polestar, Volvo va scoate acest brand la vânzare. Astfel, Polestar va reveni sub controlul majoritar al chinezilor de la Geely, care dețin Volvo. Compania chineză va continua să ofere sprijin operațional și financiar complet către Polestar, potrivit Volvo.
Chiar dacă Volvo nu va mai finanța marca Polestar, cele două brand-uri își vor continua colaborarea pe părțile de dezvoltare și cercetare, de producție și de servicii post-vânzare. În același timp, Thomas Ingenlath, șeful Polestar, și-a exprimat entuziasmul față de ideea ca Geely să devină noul acționar majoritar și direct al companiei.
La final, decizia de a opri finanțarea mărcii Polestar a fost primită cu un răspuns pozitiv din partea investitorilor mărcii Volvo. După acest anunț, prețurile acțiunilor Volvo au crescut cu 40%.
via Volvo, Polestar
Polestar avea sens atâta timp cât Volvo rămânea pe motoare termice, acum ca sunt electrice și la Volvo și vor doar electric până în 2030 ( știu ei ce fac ), de ce s-ar înghesui clienții sa plătească mai mult pe un Polestar ? Lăsați partea cu " exclusivismul ", când și Volvo are prețuri mari, o marcă și mai scumpă nu are viitor .
Si da, HAHAHA, absolut ca HAHA. Orice wakeup call pentru industria auto e bine-venit. Poate se trezesc inainte sa si-o ia in freza ca VW.
Sa nu comparăm VW cu Volvo din perspectiva forței financiare, VW si-a permis, Volvo este o subsidiară Geely, nu poate rezista independent, în ultimele decenii cel puțin asta s-a întâmplat.
La subiect- ce ne interesează Polestar, cine e Polestar ? Eu nu înțeleg ce-i cu atâtea stiri despre marca asta. Voi ati văzut vreodată pe viu vreuna ? Eu nu , și am tot umblat prin ceva tari în Europa asta, inclusiv în Suedia de câteva ori și nu am văzut vreuna. E o marca cu un impact insignifiant pe piata mondiala sau europeana. Nu mai vorbesc în Romanica. Lasă să o ia chinezii nu-i bai...
Preluarea este echivalentul falimentului. Milioanele sunt la gunoi… doar poluare inutilă.
O mașină (model de volum) care nu se vinde în minim 500 de buc/zi nu poate fi competitivă și nici relevantă.
Ia de aici….
Elon Musk anunță că va cere acționarilor Tesla să voteze pentru mutarea sediului fiscal al companiei în Texas, după ce o judecătoare din Delaware i-a anulat pachetul salarial în valoare de 56 de miliarde de dolari.
Geniul care mai are 13% din Tesla și are nevoie de voturi să-și ia și el “ceva bănuți”… helooooo 56 miliarde!!!! Da-o naibi frate!!!
Mașini subvenționate… bravo focile, super model aveți. ;)… cum am spus Caritas!
Pana la urma poluarea si "amprenta de carbon" nu e data doar de gazele de esapament.
Sau altfel zis de ce nu e bine sa te dai Taylor Swift cand nu ai trecut de preselectii la Romanii au talent.
Stiu ca-s multi atasati de Volvo/Polestar dar in domeniul asta e mai bine sa fii cu picioarele pe pamant. Polestar a incercat sa se desprinda dar a aterizat fortat in bratele Geely. Succesuri la urmatoarea desprindere.
Până la urmă, uitați-vă la Ferrari și Lamborghini care ziceau că nu vor produce în veci suv-uri... au produs și nu fac față comenzilor.... dacă piața cere un lucru, nimeni nu poate ignora asta.
Daca ne uitam la cum s-a dezvoltat Volvo dupa ce a fost cumparat de Geely, nu cred ca se pot plange.
Sa vedem cu ce modele mai apar baietii.
40% crestere la actiunile Volvo nu suna rau deloc :)
Nu cred ca BMW a crescut asa in ultimii 5 ani :))
Pare ca singurul care merge e Cupra dar... dispare SEAT.
Interesant că încearcă și Renault cu Alpine. Pana acum aveau modele complet diferite, acum Alpine va lansa un Renault 5 mai sportiv. Nu îi văd bine.
Cred că problema e că în majoritatea cazurilor producătorii nu își permit și nu vor să dezvolte platforme și trenuri de rulare diferite pentru aceste branduri. Asta înseamnă că diferențele sunt minore, de aspect sau echipare.
308 și DS4 sunt practic identice ca tehnologie, difera aspectul și interiorul, mai sportiv la 308, mai luxos la DS4.
Polestar are și o poziționare contradictorie: se vrea alternativa la Tesla și un Volvo mai sportiv. În același timp. Dar nu se diferențiază prea mult de Volvo și tehnic sunt în urma Tesla.
In fine, eu sunt de părere că e bine să existe opțiuni diferite și concurenta. Viitorul Polestar 5 arata incredibil de bine.
In schimb Genesis cred ca vreo doua, probabil conduse de jurnaliști.
Cine a vândut mai puțin în 2023 față de 2022?
Polestar are planuri, să le și vedem… că la mașini lansate bate vântul ;)