Volvo se va concentra pe dezvoltarea vehiculelor hibride plug-in deşi are tehnologia necesară să lanseze maşini electrice de serie, afirmă Lex Kerssemakers, vicepreşedintele departamentului de strategie produs. Oficialul mărcii suedeze a explicat într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar că nu există niciun motiv pentru ca Volvo să introducă în ofertă modele electrice de serie mare în momentul de faţă, dar că nu va ezita să facă acest lucru odată ce piaţa sau legislaţia va solicita acest lucru. Altfel spus, cât timp nu va exista o cerere puternică pentru modelele electrice sau pieţele cele mai importante pe care activează Volvo nu vor obliga constructorii sa lanseze modele cu propulsie 100% electrică, nu vor fi maşini electrice de serie oferite de constructorul suedez.
Şeful Volvo critică strategia UE pentru implementarea maşinilor electrice
În prezent, compania se concentrează pe popularizarea modelelor hibride plug-in bazate pe V60 şi XC90. Platformele Volvo sunt deja pregătite pentru viitoarea "electrificare", explică Kerssemakers, deoarece sunt modulare şi complet flexibile. Dar viitorul vehiculelor electrice de la Volvo va fi clar odată ce va avea loc o evoluţie a acumulatorilor şi consumatorii vor percepe această categorie de vehicule drept atrăgătoare din toate punctele de vedere.
Actuala tehnologie hibridă plug-in asigură o bună parte din răspunsurile aşteptate de la maşinle electrice, iar cei de la Volvo consideră că hibrizii de acest tip sunt cea mai bună variantă.Volvo C30 electric: 110 cai putere si 150 km autonomie
Volvo a oferit un model electric de serie în 2013 pe anumite pieţe europene. Acesta era disponibil doar în regim de leasing, cu un cost fix pe lună, la sfârşitul perioadei de folosire vehiculul fiind returnat companiei pentru analizarea stilului de conducere şi a eficienţei sistemului de propulsie. anunţat disponibilitatea versiunii de serie a lui C30 electric.Via Autocar
Iar chestia cu LEGISLATIA e si mai tare.
Concluzionez ca, indiferent de marca/producator, interesul acestora este mai presus de vrajile regasite in comunicate de presa, interviuri, prospecte de prezentare ori reclame.