Volvo mută producția de mașini electrice din China în Belgia

de Tiberiu Safta
Luni, 10.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conform informațiilor apărute în presă, Volvo își va muta producția de mașini electrice destinate piețelor europene din China în Belgia. Mișcarea anticipează planurile Uniunii Europene de a impune tarife mai mari pentru mașinile produse în China.

Constructorul suedez a început să își mute producția de mașini electrice din China în Belgia, în cazul mașinilor destinate piețelor de pe Bătrânul Continent. Conform publicației The Times, Volvo s-a gândit inclusiv la varianta de a sista vânzările de mașini produse în țara asiatică, după ce Uniunea Europeană a anunțat că va impune tarife mai mari pentru acestea.

Astfel, mutarea producției în Belgia i-ar permite mărcii să evite aceste tarife. În prezent, Volvo produce două mașini electrice în China: EX30 și EX90. Ambele modele vor fi produse în Belgia, la uzina sa de la Gent.

În octombrie 2023, Comisia Europeană a lansat o investigație pentru a vedea dacă mașinile electrice produse în China și importate în Europa primesc subvenții care dezavantajează piața europeană.

Această anchetă poate să dureze 13 luni, până în noiembrie 2024. Abia de la 9 luni de la începutul anchetei va putea Comisia Europeană să impună taxe antisubvenție provizorii pentru aceste mașini.

via Profit

Comentarii (8)

  • Parca EX90 se produce in State, in Carolina mai exact?
    Buna miscare cu Belgia, ajung si mai repede masinile la clientii europeni.
    4 3
  • Da Mihaitza, ce ne bucuram ca ajung mai repede electrocaZnicele la clientii cu ochi umezi de emotie. Care stau la coada sa le cumpere, ca painea calda, nu alta :)))))
    5 11
  • Comisia impotentei… 13 luni!!! In secolul vitezei, inteligenței artificiale… care de fapt confirma ca nu mai avem inteligență umană la Bruxelles. De ce nu este suficient o ședință în care fiecare citește ziarele și o rezolvă în câteva ore. Așa cum Chinezi și-au protejat interesele la fel poate oricine. Orice este considerat domeniu strategic (și industria auto este) trebuie protejat. Chinezii depind de exporturi adică de Europa și noi depindem de ei ca de aia importăm fără să ne pese cum și în ce condiții sunt produse anumite bunuri. În consecință putem liniștiți să punem taxe vamale la ce vrem și dacă vor să vândă mașini în Europa, să le producă în Europa win-win.
    Este un cost imens să muți producția, iar dacă Volvo face acest lucru este clar ca ei cred că-s nevoiți… nu-i de plictis. În China vânzările de electrice sunt într-un adevărat război și doar cei care au mult cash vor supraviețui, Volvo nu este ieftin și asta este o problemă pe care se pare ca au înțeles-o.
    Mihăiță la cei 7 ani ai tăi (pentru clienții europeni aflați la limita disperării)… stai cuminte, așteaptă că o să crești. ;)
    4 4
  • @cocalar hAUR
    Ești atât de hAURist încât ai impresia ca electrocasnicele merg pe baterii. Mai și repeți de 3 ori pe zi, așa de mândru ești de ce îți bese mintea.

    PS: a luat-o în barbă porumbelul slugă la ruși
    7 5
  • Zic si eu
    Oarecum off topic: am observat un fenomen la comentariile pe acest site: majoritate adeptilor electrificarii sunt incapabili sa-si gaseasca/ aleaga un nick si folosesc "@...", iar mesajul lor contine invariabil atacuri si insulte la adresa celor care au o opinie diferita.
    Sa mai mentionez ca electrocasnice cu baterii exista de decenii? Nu doar cantare, mixere, masini de cusut sau aspiratoare, exista si frigidere cu acumulatori. Mai mult, exista deja EV la care poti incarca nu doar telefonul sau laptopul ci si frigider/aspirator.
    Dar ce deosebeste EV de electrocasnice nu sunt acumulatorii, ci utilitatea bunului. Nu te impiedica nimeni (exceptand poate logica economica) sa pui/ adaptezi un acumulator auto la masina de spalat, dar nu speli rufe cu Tesla si nu te duci la piata pe masina de spalat.
    3 2
  • Nu știu dacă exista frigidere cu baterii, n-am auzit, dar nu e ceva comun, dacă exista.

    Am mari dubii ca ironia "electrocasnică" se refera la mixere și cantare.

    Tu încă te strofoci sa ne explici ca exista și electrocasnice cu baterii, te plângi ca adepții electrificarii folosesc atacuri la persoana, dar te faci ca nu observi ca "electrocasnice" e folosit ca insulta.

    Ca să nu mai zic de "electrocutati", trotinetiști, gleznute, foci spălate pe creier și feminizarea nick-urilor.

    Un fel de "râde ciob de oala spartă", din care pe tine te exclud pentru ca nu am observat sa faci și tu asa.

    PS: citește comentariile la articolul asta. Primul e decent, la obiect. Apoi a venit gherțoiul cu stilul lui obișnuit, urmat îndeaproape de tipul cu sticleți la mansardă. Aproape că ai zice ca al 4-lea mesaj e un fel de reacție la invectivele celor doi.
    2 0
  • Frigiderele de la rulote/camper sunt pe 230/gaz/12 V adică baterie, la alegere… cam toate!!!
    0 0
  • Și rulota/camper e gospodărie, Einstein? După logica ta și telefonul mobil e electrocasnică.

    Îmi cer scuze dacă trăiești în rulotă, în cazul ala chiar e electrocasnică.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru