Volvo şi-a planificat lansarea a două modele electrice pentru următoarea perioadă, iar primul dintre ele îşi va face apariţia peste numai doi ani şi va avea o autonomie de cel puţin 400 de kilometri.
Deşi această strategie este determinată în special de noile norme de poluare care vor intra în vigoare în 2021, oficialii constructorului suedez anticipează că maşinile electrice vor deveni treptat din ce în ce mai populare. Primul pas este ca, la un moment dat, hibrizii să ajungă la acelaşi nivel de preţ cu modelele echipate cu motoare diesel.
"După 2020, dieselul va fi foarte scump, iar în acelaşi timp maşinile hibride şi electrice vor avea volume mai mari pentru că autonomiile bateriilor vor creşte, iar costurile vor scădea. Există un moment în care un sistem de propulsie cu două motoare (n.r - unul cu combustie internă şi unul electric) ar putea avea mai mult sau mai puţin acelaşi preţ ca un diesel", explică Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo.
Există însă constructori care mizează concomitent pe dezvoltarea sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen, iar BMW, Daimler, Toyota, Honda şi Hyundai au format recent un consiliu pentru promovarea acestei tehnologii împreună cu alte companii din domeniu.Volvo consideră însă că tehnologia nu are mari şanse de reuşită întrucât are nevoie de o infrastructură nouă.
"Pentru hidrogen ai avea nevoie de încă o infrastructură complet nouă, aşa că anticipez că va exista o limită de investiţii. Cred că trebuie să ne concentrăm pe o singură sursă de energie şi credem că aceasta este electrificarea, pentru că este mai flexibilă. Desigur, este posibil să ne înşelăm", a adăugat Samuelsson.Via Leftlane News, WardsAuto
Pentru cei care nu stiu de gluma - e EURO5, da ?!? :)