Volvo a anunţat lansarea pe piaţa internă a unei versiuni ultraechipate a SUV-ului compact XC60. Denumită oficial XC60 Edition Pro, versiunea are sub capotă motorul diesel D4 de 2.4 litri şi 190 de cai putere cuplat cu o transmisie automată cu şase trepte şi dotat cu un sistem de tracţiune integrală.
Principala atracţie a ediţiei speciale XC60 Edition Pro este reprezentată de pachetul bogat de dotări disponibil practic gratuit pe modelul suedez. Astfel, clienţii vor avea la dispoziţie un SUV echipat deja destul de bine în versiunea standard, dar cu elemente suplimentare precum tapiţerie din piele, ceasuri digitale TFT, scaun şofer cu reglaj electric şi memorie, scaune faţă încălzite, parbriz încălzit, sistem de navigaţie Sensus, senzori de parcare spate, jante din aliaj de 18 inch şi pachet audio Sensus Connect High Performance care asigură de asemenea conexiune USB, AUX şi redare MP3.
Întregul pachet de mai sus este oferit de Volvo gratuit pe XC60, astfel că preţul de achiziţie al versiunii XC60 Edition Pro este de 33.980 plus TVA (42.135 de euro cu TVA inclus).
Practic, reducerea faţă de un XC60 "normal" configurat identic este de 10.500 de euro cu TVA.Sub capotă, XC60 Edition Pro vine cu motorul diesel D4 de 2.4 litri, 190 CP şi 420 Nm în versiunea sa Euro 6. În echiparea cu tracţiune integrală şi cutie automată, acest motor reuşeşte să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9.7 secunde, iar viteza maximă atinsă este de 200 km/h. Consumul mediu mixt anunţat de producător este de 5.7 litri/100 km.
DOTĂRI Volvo XC60 Edition Pro | |
STANDARD | OPŢIONALE (Pachet gratuit) |
Lumini de zi LED | Tapiţerie piele Offblack |
Oglinzi electrice şi încălzite | Intrumentar de bord digital TFT 8 inch |
Sistem dinamic de control al tracţiunii | Scaun şofer reglabil electric cu memorie |
Control al Tracţiunii | Oglindă retrovizoare cu efect heliomat |
City Safety (frânare automată în oraş) | Cotieră spate |
Semnalizatoare în oglinzi | Senzor de ploaie |
Volan reglabil vertical şi pe adâncime | Senzor de parcare spate |
Airbag-uri faţă, laterale şi cortină | Suport lombar electric faţă |
Hill Launch Assist | Bare longitudinale argintii |
Schimbător de viteze piele | Jante din aliaj de 18 inch |
Geamuri electrice faţă şi spate | Sistem audio High Performance |
Închidere centralizată cu telecomandă | Volan din piele cu 3 spiţe |
Computer de bord | Scaune faţă încălzite |
Scaune faţă cu suport lombar | Spălător de faruri |
Cotieră faţă | Sistem de navigaţie Sensus |
Sistem de control al calităţii aerului | Duze spălător parbriz încălzite |
Climatizare automată | Faruri adaptive cu Xenon |
Banchetă spate rabatabilă 40/20/40 | Parbriz încălzit |
Cruise Control | Garanţie extinsă la 4 ani (+2 faţă de standard) |
Frână de mână electronică | Transmisie automată cu 6 trepte |
Senzor de umiditate | Tracţiune 4x4 |
Lunetă încălzită | |
Hill Descent Control | |
Comenzi audio pe volan |
mai bine chiar decat un duster
Iti dai seama ce smecher vei fi tu cand pleci de la semafor , accelerezi pana la 100 km/h si dupa asta pui frana ca ajungi la alt semafor ?
O sa fii cel mai tare din parcare.
Cel D4 cred ca e de fapt de 2 litri si dezvolta pana acum 181 CP.
Consumul mixt e declarat in gluma si situatii ideale. Cred ca poate fi obtinut in Romania daca mergi respectand regulile, respectiv 100 km/h maxim in afara localitatilor si 50 in localitate fara sa treci de prea multe semafoare.
Daca insa se fac drumuri pe autostrada si se merge cu 130 km/h, ii dau dreptate lui Vol, real e undeva la 8 l/100 km.
Există o explicaţie oficială: Volvo a decis ca, odată cu lansarea noilor motoare proprii, D-urile şi T-urile să nu mai reprezinte motorizările, ci nivelul de putere.
Apariţia lui 2.4 de 190 de cai are o explicaţie logică: pe 2.0 nu se poate pune integrală, deci pentru că erau descoperiţi în zona asta au implementat vechiul 2.4 cu versiune de 190 de cai pentru a acoperi această nişă.
Mai mult, D4 de 2.0 litri are de vreo jumătate de an 190 de cai, pentru că l-au urcat de la 181.
Pe scurt, există două motoare D4, 2.0 şi 2.4. Ambele de 190 CP. Unul n-are integrală, celălalt are. :)
Detalii aici: http://www.volvocars.com/intl/cars/new-models/xc60/specifications
Ca "mandru" posesor de ani buni al unui D5, 185 CP, 4x4 permanent, va pot spune ca nu o sa ajungeti nici macar in apropierea consumului pe care il declara cei de la Volvo, mai ales in cazul cutiei automate. In oras nu scazi sub 13% (cutie manuala) decat in weekend sau noaptea, cand nu este traffic.
La drum intins, ajunge la 7,5-8 la o medie de 100km/h. La 130 km/h, cu 4 pasageri &bagaje, cam 8,5-9%.
In functie de structura traficului urban/extra, faceti voi media.
Singura sansa sa ajungi la "mixt 5,7%"este sa mergi cu CC setat la 90km/h, pe drum drept (fara pante), fara pasageri, fara bagaje, pana se termina combustibilul din rezervor.
un demaraj ok pt o masina din clasa asta- mazda cx5 - pe benzina 9,2 sec si cu vreo 15 mii euro mai ieftina.,
a se intelege ca demarajul si caii putere nu sunt fita de cocalar, ci diferenta intre viata si moarte la o depasire pe soselele din ro...
Pacat ca sunt detinuti de chinezi.
tu chiar esti pe bune tipule?
compari un motor de generatie veche cu o cutie automata cu 6 rapoarte, depasita de ani buni cu noile motoare volvo cu cutii cu 8 rapoarte
du-te si freacate de covor.
@ Mircea
mersi pt detaliile tehnice, chiar nu stiam ca la 190 de cai au doua motoare diesel