Noua funcţie a celor de la Volvo va intra în producţie în 2014 şi face parte din proiectul SARTRE. Asistentul de trafic va putea fi activat prin apăsarea unui buton şi promite să uşureze viaţa şoferilor de pretutindeni.
Potrivit celor de la Volvo, americanul mediu petrece mai bine de două săptămâni pe an în trafic, totul pentru naveta birou-acasă. Cei de la Volvo vor să le uşureze viaţa şoferilor şi să elimine momentele când aceştia îşi pierd răbdarea în trafic din cauza aglomeraţiei, oferind un sistem care să treacă peste acest neajuns.Sistemul SARTRE reprezintă acronimul pentru "Safe Road Trains for The Environment". Cei de la Volvo au început o colaborare cu şase companii europene pentru a transforma trenurile rutiere semi-automatizate într-o realitate pe şoselele din Europa. Deşi nu vor circula cu viteze ameţitoare şi nu vor fi amplasate la milimetri sau centimetri distanţă, până la opt vehicule vor forma un "tren-auto" pe autostradă pentru reducerea consumului de carburant, a emisiilor de CO2, a oboselii suferite de şoferi şi, nu în ultimul rând, a accidentelor care au loc din cauza oboselii sau neatenţiei.
Via Volvo
Banul sa iasa,ca restul nu mai conteaza!
stai linistit , fii pe pace, ca nu iti sunt in preaja ( atata noroc )
Ok a fost super ideea cu airbag-ul pentru pieton , dar STOP THERE !
Demiurgule,se pare ca tu nu pierzi timp.Esti prea "doxat"pt secolul asta!
Dupa ce merg si am treaba sa zicem la 1000km de orasul meu si nu are un aeroport in zona sa zic ca zbor, dupa o zi grea poate as vrea sa vin direct acasa, dar nu rezist tot drumul. Ca sa nu mai pierd inca o noapte la hotel, etc, nu mai bine am o masina care stie sa preia controlul in momentul in care EU NU MAI SUNT APT FIZIC SAU VREAU SA FAC O PAUZA decat sa tra pe dreapta si sa pierd timpul?
Ceea ce pentru unii din voi inseamna ca toti idiotii vor putea conduce...care oricum o fac, atata tot ca omoara pe altii, pentru altii inseamna timp castigat....se poate lucra in timp ce masina sta in coloana pe autostrada, etc
Acest sistem are buton de on si OFF. Vrei sa conduci? Nici o problema, pui pe off si preiei controlul si HAVE FUN. Daca esti obosit, la 200km de casa, eu as prefera sa stiu ca am un sistem de genul care sa ma ajute decat sa risc sa omor pe cineva sau sa ma droghez cu 10 cafele si 20 de energizante.
Va fi o probleme cand vor aparea chestii gen....human driving not allowed....atunci da, voi intelge reactiile negative, dar un sistem in plus care nu ne incurca cu nimic si DOAR ajuta, este intotdeauna binevenit. Hai sa fim seriosi, cati dintre noi nu am avut macar o data cand daca nu era acel ABS, ESP poate ne frecam bine masina? Este same shit, doar ca mult mai avansat.
Bravo Volvo
Cand iti iei Volvo oricum ti-l iei pentru placerea de a conduce.
Dupa ce vei face zilnic 70 km in 2-3 ore de acasa pana la birou datorita traficului, atunci te vei duce si le vei multumi celor de la Volvo pentru inventie. Tu nu ai inteles ca e vorba de un buton pe care sa-l apesi daca vei acest lucru, in rest poti conduce masina normal. Asa cum si pilotul automat nu e standard. Insa cand faci 1000 km intr-o zi, s-ar putea sa nu-ti simti calcaiul drept daca conduci fara pilot. Apropo de asta cei de la Volvo au si pilotul automat adaptiv, care te ajuta foarte mult la drumuri intinse.
Soferi iresponsabili sau chiar incapabili in trafic dar iti dai seama ce placere este sa te iubesti cu partenera cat timp masina merge singur.
Totusi as vrea sa stiu daca Volvo accepta responsabilitatea legala a accidentelor facute in acest timp.
Va fi amuzant.
Dar in traficul din orase apar o multime de probleme neasteptate deoarece sunt oameni la volan si unii din ei sunt ............ :)
Am auzit ceva despre ceea ce spui tu.Oricum v-a mai dura pana v-a aparea in productia de serie
Sistemul electric de care am zis va aparea atunci cand monopolul petrolier va pierde din influenta asa ca ........
Daca masina este implicata intr-un accident firma Volvo nu va trebui sa plateasca despagubire consistente.
In Vest numai procesul unui astfel de accident ar costa milioane.