Volvo își va lua adio de la modelele break. Vor rămâne doar SUV-urile și berlinele

de Tiberiu Safta
Vineri, 07.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jim Rowan, șeful Volvo, a confirmat că marca suedeză va renunța în viitor la toate modelele break. Astfel, Volvo se va concentra exclusiv asupra SUV-urilor și berlinelor.

În curând, Volvo își va lua rămas bun de la forma de caroserie care a adus mărcii foarte mulți clienți și fani. Mai exact, este vorba despre caroseria break, care urmează să fie retrasă definitiv din gama Volvo. Acest lucru a fost confirmat chiar de către Jim Rowan, CEO-ul mărcii suedeze.

Într-un interviu acordat publicației Autoexpress, șeful Volvo a fost întrebat despre posibilitatea unui viitor fără niciun break în gamă. La această întrebare, Jim Rowan a răspuns: „Da. Pentru că eu cred că [piața] s-a schimbat, nu-i așa? Este costisitor să aducem modele diferite pe piață și este costisitor să păstrăm acele modele pe piață”, a declarat acesta.

„Așa că trebuie să alegem: în loc să lansăm un V90 [nou], de exemplu, suntem într-o situație mai bună să poziționăm acea mașină într-un mod puțin diferit? Avem edițiile Black, avem edițiile Cross Country – avem acum ediții diferite a aceleiași mașini de bază. Este mult, mult mai ieftin și mai rentabil pentru noi să generăm mai mult volum prin aceeași platformă și același factor de formă”, a mai adăugat Rowan.

Șeful Volvo a mai precizat apoi că marca scandinavă se va concentra mai mult asupra SUV-urilor, datorită nivelului de siguranță mai mare.

Totodată, Volvo se va concentra și asupra lansării unor berline noi.

via Autoexpress

Comentarii (13)

  • Rowan sa isi dea demisia. E dobitoc. Vanzar vanzari dar ceva trebuie pastrat, acel ceva care defineste. Scoti ala... Distrugi. Demisia. Si scos suvurile.
    7 0
  • petrush
    ca sa vezi. acum 40 de ani volvo alerga in tcc cu breakuri.
    actual, VW, honda,nissan, parca si ford, au renuntat la sedanuri in europa.
    incalcite sunt caile domnului, in marketing.
    7 0
  • Mare pacat.
    Break-urile Volvo erau printre cele mai apreciate, elegante si practice.
    Sedanurile sunt moarte.
    Multi preferau V60 in loc de S60 si V90 in loc de S90 sau chiar fata de XC90.
    Cred ca Volvo se indreapta intr-o directie tare gresita.
    5 0
  • Trist! Modelele Volvo isi aveau identitatea in aceste modele combi si erau extrem de apreciate.
    Ce ironie, sa numesti toate troacele SUV-uri iar break-ul sa il scoti din gama ca nu e prea "utility"!
    6 0
  • Banditos
    "este costisitor să păstrăm acele modele pe piață"

    si

    "Este mult, mult mai ieftin și mai rentabil pentru noi să generăm mai mult volum prin (...) același factor de formă”

    nu stiu...doar eu am citit si INTELES ce a spus omul?
    5 0
  • Mie imi plac foarte mult combi-urile, dar asta este adevarul, piata nu le mai doreste.

    Valabil si in SUA, unde fanii cereau sa se vanda combi si la ei, insa de fiecare data cand vreun producator sau dealer aducea un model de genul nu se vindea.

    Cred ca nemtii si poate englezii ce mai cumpara, in rest SUV cat cuprinde.
    2 1
  • Când te gândești ca alții au încă variante coupe/cabrio, nu doar break și sedan, nu mă așteptam ca Geely sa nu-și mai permită break-uri, cât despre sedanurile rămase, care ar fi, cross -overul ES90, cu aspect de Polestar și gardă la sol de SUV ? Mai bine sa rămână cu unul, aceste caroserii nu sunt berline, ultima este actualul S90 .
    5 0
  • "Never fo full retard" lesson to be learned by Volvo, care nu mai e suedeza de mult oricum
    2 0
  • Păcat.
    Adevărul e ca multi apreciază break-urile Volvo și cumpăra SUV-uri, în schimb.
    3 1
  • Cam da, majoritatea merg pe SUV-uri, sper totuși să mențină măcar V60 poate în varianta cross country.
    1 0
  • Pai ei renunta fix la ceea ce i-au consacrat: break-urile utile.
    In locul lor renuntam la berline, ca oricum nu sunt practice. Decat S60 sau S90, mai bine V60 sau V90. Au fost si cu versiuni de performanta Polestar in trecut, pe astea le poti face si in varianta Cross country fara probleme. Dar sa vezi un sedan inaltat, arata tare ciudat. Au incercat in trecut cu S60 si a fost un esec total. A incercat si Renault si arata ciudatenie masina.
    Deci poate se trezesc si mentin break-urile, chiar daca vanzarile mari sunt la SUV. Sunt sigur ca multi ar prefera break-urile in loc de sedanurile Volvo.
    1 1
  • Banditos
    La aparitia Loganului cereau romanii cand ajungeau in reprezentante "nene, da o camioneta ca Dacia 1300 pe cand? ca romanu' are ca cara!" Si a facut Renault si papucul mult ravnit, flebetea neaosa. Si vanzarile au fost pe nicaieri.

    Oameni buni, decizia de a renunta la o caroserie se face dupa studii, observatii ale pietei, trendului si multe capete sparte dupa sedinte interminabile.

    Ce tot o tineti langa cu sedanurile si break-urile astea, nu pricep!
    2 3
  • Break-ul e relativ usor de facut dintr-un sedan. Chiar si 10% vanzari de varianta break, merita investitia. Nu mai zic ca Volvourile sunt printre cele mai frumoase break-uri facute vreodata. Om vedea, poate se schimba schimbarea.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru