După despărțirea de Ford și preluarea companiei de către chinezii de la Geely, multe voci le cântau prohodul celor de la Volvo, unii analiști susținând la acea vreme că producătorului scandinav va vinde secretele siguranței către Asia, iar apoi va trece în neființă. Lucrurile nu au stat însă deloc așa, ba din contra. Cu investițiile Geely, Volvo a reușit să-și ducă mai departe munca de cercetare în domeniul siguranței, propunând în ultimele luni o serie de sisteme de siguranță regăsite în premieră mondială pe mașinile de serie. Ei bine, astăzi se mai scrie un capitol important din seria independenței Volvo, constructorul din Goteborg anunțând lansarea unei noi generații de motoare diesel și pe benzină. Acestea sunt produse independent de Volvo și dezvoltate la fabrica proprie din Skövde, Suedia, și reprezintă un mare pas spre despărțirea tehnică de Ford.
Vorbim, practic, de două motoare de 2.0 litri - unul cu injecție directă pe benzină și unul turbodiesel - care livrează puteri pe o plajă foarte largă datorită diferitelor niveluri de setare ale turbinei și a multiplelor sisteme adiționale de ultimă oră cu care acestea sunt
Conform celor de la Volvo, noile motoare reușesc să afișeze un raport cilindree/putere foarte bun, acestea putând fi echivalate cu unități mult mai mari: "Motoarele noastre Drive-E u patru cilindri vor oferi performanțe mai bune decât actualele unități cu șase cilindri și consumuri mai mici decât actuala generație de unități cu patru cilindri existente în gamă.
Dacă pui față în față un motor Drive-E cu orice altă unitate cu șase cilindri, observi o reducere masivă de dimensiuni și greutate în condițiile în care puterile sunt echivalente. Economia de carburant ajunge doar prin această diferență la 10-30%, în funcție de motorul din comparație", susține Derek Crabb, vicepreședintele Diviziei de Dezvoltare a Sistemelor de Propulsie Volvo.PESTE 300 DE CAI PUTERE
Botezate oficial Drive-E, noile motoare ale suedezilor au patru cilindri și înlocuiesc opt arhitecturi diferite de motoare construite pe trei platforme diferite. Motorul diesel poate livra între 120 și 230 CP, în timp ce motorul pe benzină este construit pentru a dezvolta versiuni care încep la 140 CP și merg până la peste 300 CP. În plus, ambele motoare sunt concepute astfel încât să poată face parte la nevoie dintr-un sistem hibrid de propulsie, un motor electric adițional urmând să îmbunătățească astfel cifrele de putere afișate.
diesel a motorului Drive-E este sistemul i-Art, care, spun cei de la Volvo, monitorizează activitatea fiecărui cilindru în parte și adaptează cantitatea de conbustibil injectată în fiecare ciclu. Cu ajutorul unor mini-computere atașate cilindrilor, motorul reușește să consume mai puțin, să emită mai puțin CO2 și să dezvolte un sunet sportiv la sarcină.
O apariție notabilă pe versiunea "Am crescut presiunea de injecție la 2500 de bari și am adăugat tehnologia i-Art, iar rezultatul poate fi considerat un al doilea pas în revoluția diesel. Este o reușită comparabilă cu o altă invenție Volvo remarcabilă, senzorul Lambda pentru convertorul catalitic, care a avut loc în 1976. E o altă noutate absolută la nivel mondial pentru Volvo", spune același Derek Crabb, unul dintre oficialii responsabili de dezvoltarea noii generații de motoare Volvo. Pe lângă i-Art, noile diesel-uri Volvo au la dispoziție, de asemenea, ultima generație a sistemului Twin Turbo, soluții care reduc frecarea și apariția interesantă a unor valve cu ajutorul cărora motorul reușește să se încălzească mai rapid la pornirea la rece.DIN TOAMNĂ, ÎN GAMA VOLVO
Primele modele ale mărcii care vor beneficia de apariția noilor motoare sunt facelift-urile aplicate recent modelelor S60, V60 și XC60, acestea urmând să primească două unități pe benzină și una diesel. Cele pe benzină vor fi cunoscute sub numele T5 (245 CP) și T6 (306 CP), în timp ce diesel-ul vine sub denumirea D4 și livrează 181 CP. Unitățile T5 și D4 vor fi montate și pe V70, XC70 și S80.
O altă noutate de prim rang este apariția unei cutii automate cu opt trepte care va reprezenta alternativa la transmisia manuală cu șase trepte, aceasta din urmă fiind și ea "modificată pentru a îmbunătăți consumul modelelor echipate", după cum se arată în comunicatul oficial Volvo.
Iar vor fi motoarele Volvo, ravnite de toti ceilalti producatori. Nu avea Focus RS, model de 300 cp fara motor original Volvo sau Noble M600 de 600 cp
va fi disponibila pe toate cele 3 motorizari? este o automata clasica sau cu dublu ambreiaj?
Informațiile legate de noile cutii cu opt trepte sunt extrem de puține: Volvo nu a spus nimic, iar publicațiile din Suedia nu au apucat să anunțe nimic în sensul ăsta. Cert e că vechiul Geartronic cu 6 trepte dispare, iar noua cutie e mult mai eficientă. Vedem ce tehnologie folosește în următoarele săptămâni, iar până la Salonul de la Frankfurt (10 septembrie) vom avea toate informațiile.
Ma bucur si ca in sfarsit Volvo renunta incet, dar sigur si la motorizarile Ford (care, o parte din ele erau cumparate de la altii).
Cat despre Ford... Te pup, pa pa!
Nu au invatat nimic atunci cand au pierdut Land Rover si Jaguar, mai conteaza ca au dat-o in bara si cu Volvo? Ce s-a intamplat si se intampla cu aceste 3 marci demonstreaza ca nu e nevoie sa ai stapani de "vita nobila", ca sa faci treaba buna.
volvo e volvo !!! ... e premium cel putin ca pret si sa sti ca sint masini serioase (am cunoscut persoane care au avut si masini nemtesti si au reventi la volvo...de ce ? marca premium cu costuri de intretinere mult mai rezonabile decit cele nemtesti), iar marcile de volum de care ai pomenit sint mult in urma lor la multe capitole ...
ei - volvo - nici nu au ca si idee aceea de a se "lupta" cu nemtii .... clientii volvo nu cauta ceea ce cauta clientii nemtilor ...
eu ma bucur sa aud asta ... noi motoare volvo ... volvo stie sa faca mototare durabile dar pina acum au fost fortati sa primeasca motorizari din alte parti din diferite considerente. daca acum au avut infuzia de capital necesara dezvoltarii de noi motoare/platforme/modele se vede ca suedezii nu au batut apa-n piua si au muncit din greu ... bravo lor !
sa speram ca vor continua ...
drumuri bune s-aveti !
T5 - 245 CP la 5500 rpm si 350 Nm intre 1500 si 4800 rpm;
T6 - 306 CP la 5700 rpm si 400 Nm de cuplu motor intre 2100 si 4500 rpm;
D4 - 181 CP la 4250 rpm si 400 Nm intre 1750 e 2500 rpm.
Interesant ar fi de aflat mai multe si despre turbodieselul de 230 CP...
Phaeton si poate CC sunt masini premium, dar ca sa fii marca premium trebuie ca toate modelele tale sa fie premium, or polo, golf, jetta, tiguan, tuareg, passat nu sunt premium, pe cand V40, S60, V60, XC60, XC70, XC90, C70 sunt toate premium, e adevarat ca volvo la momentul actual nu are nici o masina in clasa cu seria 7 si S classe, este singurul model care le lipseste ca sa fie pe picior de egalitate cu nemtii la nivel de imagine, in schimb suedezii pluseaza greu la capitolul siguranta unde mercedes, audi si bmw au iesit cam sifonate in ultima perioada. la fel si VW CC a iesit foarte sifonat. vezi detalii pe IIHS.
volvo e in clasa cu honda, alfa romeo si chrysler
audi si bmw joaca in alta liga
valoarea lui volvo se vede si la val de cumparare , dar mai ales la revinzare
http://indianautosblog.com/2013/08/nissan-terrano-undisguised-92094
Cat despre imaginea premium sau nu a marcii Volvo, aces lucru trebuie evaluat pe fiecare piata in parte (asa cum in Ro BMW este D-zeul unora, in Rusia s-a putea sa-ti sparga dintii aia daca le zici ceva de Volvo; Din experienta personala, Volvo are o imagine f f buna in Germania, iar asta spune multe).
Eu cred ca adevarata stire va fi noua cutie de viteze - va fi ZF sau altceva? Parerea mea este ca furnizorii de echipamente sunt marea miza - degeaba ai un motor OK daca turbina e facuta sa "sufere"la 100.000 km.
posesor volvo S40 2.0D momentum powershift
si nu cred ca sunt singurul posesor de volvo din cei care au comentat la acest articol