Volvo îşi schimbă motorizările cu o familie de motoare produsă intern

de Mircea Meșter
Vineri, 16.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adio, motoare Ford! Volvo a anunțat astăzi că gama proprie de modele va fi populată începând cu acest an de o familie de motoare produse intern. Acestea vor purta numele Drive-E și au versiuni diesel și pe benzină.

Puterea pe care o scoți dintr-un motor nu are nicio legătură cu mărimea sa. Totul se rezumă la cantitatea de aer pe care o poți face să "curgă" prin el. Poți să dezvolți un motor mai eficient dacă pur și simplu îl faci mai mic. Deci, dacă poți face ca mai mult aer să treacă printr-un motor mai mic, poți scoate aceeași putere, dar mult mai eficient.

Derek Crabb
Vicepreședinte Volvo Powertrains

După despărțirea de Ford și preluarea companiei de către chinezii de la Geely, multe voci le cântau prohodul celor de la Volvo, unii analiști susținând la acea vreme că producătorului scandinav va vinde secretele siguranței către Asia, iar apoi va trece în neființă. Lucrurile nu au stat însă deloc așa, ba din contra. Cu investițiile Geely, Volvo a reușit să-și ducă mai departe munca de cercetare în domeniul siguranței, propunând în ultimele luni o serie de sisteme de siguranță regăsite în premieră mondială pe mașinile de serie. Ei bine, astăzi se mai scrie un capitol important din seria independenței Volvo, constructorul din Goteborg anunțând lansarea unei noi generații de motoare diesel și pe benzină. Acestea sunt produse independent de Volvo și dezvoltate la fabrica proprie din Skövde, Suedia, și reprezintă un mare pas spre despărțirea tehnică de Ford.

Vorbim, practic, de două motoare de 2.0 litri - unul cu injecție directă pe benzină și unul turbodiesel - care livrează puteri pe o plajă foarte largă datorită diferitelor niveluri de setare ale turbinei și a multiplelor sisteme adiționale de ultimă oră cu care acestea sunt 

Conform celor de la Volvo, noile motoare reușesc să afișeze un raport cilindree/putere foarte bun, acestea putând fi echivalate cu unități mult mai mari: "Motoarele noastre Drive-E u patru cilindri vor oferi performanțe mai bune decât actualele unități cu șase cilindri și consumuri mai mici decât actuala generație de unități cu patru cilindri existente în gamă.

Dacă pui față în față un motor Drive-E cu orice altă unitate cu șase cilindri, observi o reducere masivă de dimensiuni și greutate în condițiile în care puterile sunt echivalente. Economia de carburant ajunge doar prin această diferență la 10-30%, în funcție de motorul din comparație", susține Derek Crabb, vicepreședintele Diviziei de Dezvoltare a Sistemelor de Propulsie Volvo.

PESTE 300 DE CAI PUTERE

Botezate oficial Drive-E, noile motoare ale suedezilor au patru cilindri și înlocuiesc opt arhitecturi diferite de motoare construite pe trei platforme diferite. Motorul diesel poate livra între 120 și 230 CP, în timp ce motorul pe benzină este construit pentru a dezvolta versiuni care încep la 140 CP și merg până la peste 300 CP. În plus, ambele motoare sunt concepute astfel încât să poată face parte la nevoie dintr-un sistem hibrid de propulsie, un motor electric adițional urmând să îmbunătățească astfel cifrele de putere afișate.

Esential 230 de cai putere este puterea maximă pe care o poate dezvolta motorul diesel Drive-E.
306 cai putere se află în fișa tehnică a lui T6, cel mai puternic motor Drive-E pe benzină. Volvo susține însă că acesta poate ajunge la cifre mai ridicate decât atât.
O apariție notabilă pe versiunea diesel a motorului Drive-E este sistemul i-Art, care, spun cei de la Volvo, monitorizează activitatea fiecărui cilindru în parte și adaptează cantitatea de conbustibil injectată în fiecare ciclu. Cu ajutorul unor mini-computere atașate cilindrilor, motorul reușește să consume mai puțin, să emită mai puțin CO2 și să dezvolte un sunet sportiv la sarcină.
"Am crescut presiunea de injecție la 2500 de bari și am adăugat tehnologia i-Art, iar rezultatul poate fi considerat un al doilea pas în revoluția diesel. Este o reușită comparabilă cu o altă invenție Volvo remarcabilă, senzorul Lambda pentru convertorul catalitic, care a avut loc în 1976. E o altă noutate absolută la nivel mondial pentru Volvo", spune același Derek Crabb, unul dintre oficialii responsabili de dezvoltarea noii generații de motoare Volvo. Pe lângă i-Art, noile diesel-uri Volvo au la dispoziție, de asemenea, ultima generație a sistemului Twin Turbo, soluții care reduc frecarea și apariția interesantă a unor valve cu ajutorul cărora motorul reușește să se încălzească mai rapid la pornirea la rece.

DIN TOAMNĂ, ÎN GAMA VOLVO

Primele modele ale mărcii care vor beneficia de apariția noilor motoare sunt facelift-urile aplicate recent modelelor S60, V60 și XC60, acestea urmând să primească două unități pe benzină și una diesel. Cele pe benzină vor fi cunoscute sub numele T5 (245 CP) și T6 (306 CP), în timp ce diesel-ul vine sub denumirea D4 și livrează 181 CP. Unitățile T5 și D4 vor fi montate și pe V70, XC70 și S80.

O altă noutate de prim rang este apariția unei cutii automate cu opt trepte care va reprezenta alternativa la transmisia manuală cu șase trepte, aceasta din urmă fiind și ea "modificată pentru a îmbunătăți consumul modelelor echipate", după cum se arată în comunicatul oficial Volvo.

Comentarii (25)

  • markusrull
    Asta asteptam de ceva vreme, un mare like
    75 4
  • LEXION
    Asta da stire. Perfect venita. Welcome back!!!! Abea astept sa vad cum arata Euro 5/6 fara filtru de particule si volanta care nu trebuie schimbata din 100 in 100 000 km. Great news!

    Iar vor fi motoarele Volvo, ravnite de toti ceilalti producatori. Nu avea Focus RS, model de 300 cp fara motor original Volvo sau Noble M600 de 600 cp
    41 5
  • arogantul
    mai multe detalii despre cutia automata va rog

    va fi disponibila pe toate cele 3 motorizari? este o automata clasica sau cu dublu ambreiaj?
    21 4
  • pai asa e omarca ce se respecta...nu?isi face singura si motoarele .
    30 2
  • volvo are o imagine de marca din ce in ce mai buna,si au gasit locul dupa ani multi de deriva.daca si ar mai ajusta si preturile la piesele de schimb care momentan sunt foarte piperate atunci cred ca va fi una din brandurile perfecte
    25 4
  • mircea
    @arogantul
    Informațiile legate de noile cutii cu opt trepte sunt extrem de puține: Volvo nu a spus nimic, iar publicațiile din Suedia nu au apucat să anunțe nimic în sensul ăsta. Cert e că vechiul Geartronic cu 6 trepte dispare, iar noua cutie e mult mai eficientă. Vedem ce tehnologie folosește în următoarele săptămâni, iar până la Salonul de la Frankfurt (10 septembrie) vom avea toate informațiile.
    26 1
  • Ma bucur ca prima parte a stirei am spus-o acum 2 ani (cum ca usor, usor Volvo va fi de nerecunoscut in bine) si ma bucur enorm de mult ca nu m-am inselat. Peste 10 ani modelele Volvo concepute sub tutela Ford vor parea din alta lume demult apusa. Asta va demonstra cat de bine a dus-o Volvo cat a apartinut de Ford.
    Ma bucur si ca in sfarsit Volvo renunta incet, dar sigur si la motorizarile Ford (care, o parte din ele erau cumparate de la altii).
    Cat despre Ford... Te pup, pa pa!
    Nu au invatat nimic atunci cand au pierdut Land Rover si Jaguar, mai conteaza ca au dat-o in bara si cu Volvo? Ce s-a intamplat si se intampla cu aceste 3 marci demonstreaza ca nu e nevoie sa ai stapani de "vita nobila", ca sa faci treaba buna.
    45 6
  • Bravo lor, nu sunt fan Volvo dar ma bucur sa aud vesti bune.Se pare ca de cand sunt sub tutela chinezilor nu o duc asa rau cum credeau unii, iar cine conduce aceasta marca are o viziune buna.Volvo nu va avea niciodata sansa sa se bata de la egal la egal cu modele ca S-Classe & Co pt ca Volvo au alta filozofie si au locul lor in peisajul auto dar in viitor ii vad ca pe un adversar foarte capabil in lupta cu marci ca VW, Honda adica marci de volum dar care sunt considerate aproape premium.
    14 7
  • @denon ...
    volvo e volvo !!! ... e premium cel putin ca pret si sa sti ca sint masini serioase (am cunoscut persoane care au avut si masini nemtesti si au reventi la volvo...de ce ? marca premium cu costuri de intretinere mult mai rezonabile decit cele nemtesti), iar marcile de volum de care ai pomenit sint mult in urma lor la multe capitole ...
    ei - volvo - nici nu au ca si idee aceea de a se "lupta" cu nemtii .... clientii volvo nu cauta ceea ce cauta clientii nemtilor ...
    eu ma bucur sa aud asta ... noi motoare volvo ... volvo stie sa faca mototare durabile dar pina acum au fost fortati sa primeasca motorizari din alte parti din diferite considerente. daca acum au avut infuzia de capital necesara dezvoltarii de noi motoare/platforme/modele se vede ca suedezii nu au batut apa-n piua si au muncit din greu ... bravo lor !
    sa speram ca vor continua ...
    drumuri bune s-aveti !
    22 9
  • Nu zic ca Volvo nu face masini bune si nu are o tenta premium dar nu vad de ce VW sau Honda ar fi in urma Volvo. Phaeton si Legend sunt niste modele care nu sunt cu nimic mai prejos decat S80 de ex.
    18 8
  • @denon
    Phaeton si Legend nu sunt concurente directe cu S80, Volvo este pe drumul cel bun, dar ca sa fie complet ca producator premium trebuie sa aiba si-un model in clasa de lux, n-a avut niciodata, e bine cu noile motorizari cu 4 cilindri benzina si diesel dar nu poti sa ignori si motorizarile mai mari, este imperios necesar sa aiba macar de 3 litri pt varfurile de gama, deocamdata chinezii nu sunt dispusi sa investeasca intr-un model in clasa de lux se pare, pacat, are grupul Hyundai-Kia modele in clasa de lix si n-are Volvo, pt cresterea imaginii si-a prestigiului trebuie facut si acest pas, se preteaza la asa ceva aceasta marca.
    8 5
  • Conform site-ului italian alvolante.it, ar fi fost dezvaluite si alte informatii:

    T5 - 245 CP la 5500 rpm si 350 Nm intre 1500 si 4800 rpm;
    T6 - 306 CP la 5700 rpm si 400 Nm de cuplu motor intre 2100 si 4500 rpm;

    D4 - 181 CP la 4250 rpm si 400 Nm intre 1750 e 2500 rpm.

    Interesant ar fi de aflat mai multe si despre turbodieselul de 230 CP...
    14 1
  • arogantul
    @denon
    Phaeton si poate CC sunt masini premium, dar ca sa fii marca premium trebuie ca toate modelele tale sa fie premium, or polo, golf, jetta, tiguan, tuareg, passat nu sunt premium, pe cand V40, S60, V60, XC60, XC70, XC90, C70 sunt toate premium, e adevarat ca volvo la momentul actual nu are nici o masina in clasa cu seria 7 si S classe, este singurul model care le lipseste ca sa fie pe picior de egalitate cu nemtii la nivel de imagine, in schimb suedezii pluseaza greu la capitolul siguranta unde mercedes, audi si bmw au iesit cam sifonate in ultima perioada. la fel si VW CC a iesit foarte sifonat. vezi detalii pe IIHS.
    18 7
  • @arogantul
    sa nu exageram
    volvo e in clasa cu honda, alfa romeo si chrysler

    audi si bmw joaca in alta liga

    valoarea lui volvo se vede si la val de cumparare , dar mai ales la revinzare
    8 26
  • Off Topic: Primele imagini spion cu Dacia Duster destinat pietei din India - noul Nissan Terrano - la doua zile inainte de prezentarea oficiala!

    http://indianautosblog.com/2013/08/nissan-terrano-undisguised-92094
    1 13
  • Sa nu uitam ca motoarele cu 5 cilindri in linie sunt originale Volvo, nu preluate de la Ford. Deci au ceva experienta. Oricum, fiabilitatea si durabilitatea noilor motoare vor putea fi evaluate in 1-2 ani, in conditii reale.

    Cat despre imaginea premium sau nu a marcii Volvo, aces lucru trebuie evaluat pe fiecare piata in parte (asa cum in Ro BMW este D-zeul unora, in Rusia s-a putea sa-ti sparga dintii aia daca le zici ceva de Volvo; Din experienta personala, Volvo are o imagine f f buna in Germania, iar asta spune multe).

    Eu cred ca adevarata stire va fi noua cutie de viteze - va fi ZF sau altceva? Parerea mea este ca furnizorii de echipamente sunt marea miza - degeaba ai un motor OK daca turbina e facuta sa "sufere"la 100.000 km.
    17 2
  • Scrooge
    domnule cati fani volvo asa deodata, cate aplauze. In alta ordine de idei daca ii iei la bani maruntzi pe cei de mai sus si i-ai pune in postura unei achizitii Volvo sa vezi cum o dau cotita.
    7 31
  • @@ Arogantul
    faza hilara e ca Volvo e undeva intre masinile enumerate de tine si tripleta germana. Pe volvo il vad un baiat pe varfurile picioarelor care incerarca sa atinga tavanul, pe tavan fiind nemtii :))
    3 24
  • @@Arogantul
    Lasa, ca intr-o zi Renault va lansa gama Alpine si va face ceva pe marcile premium. Sau aparent premium ca sa-ti fac pe plac, cu Volvo in frunte.
    4 26
  • Renault cand a incercat ceva pseudo-premium si-a furat-o prin simplu fapt ca ei fac masini Low cost pentru oameni LOW!!
    6 15
  • Tu esti un om cu un creier LOW care face comentarii LOW
    5 7
  • arogantul
    @scrooge

    posesor volvo S40 2.0D momentum powershift

    si nu cred ca sunt singurul posesor de volvo din cei care au comentat la acest articol
    8 0
  • Eu am v70 xc - 2,4t, 5 cilindri in linie. Impecabil motorul. Dar nu cred ca scrooge se referea la noi... In principiu are dreptate - competenta este greu de gasit, fie si la nivel de pareri personale.
    5 0
  • Posesor din anul 2005 al unui Volvo V70 2.5 D, fabricat in 1999... 306.000 km parcursi
    11 1
  • Volvo Fan "90
    Am avut in 12 ani 7 modele de volvo ..adica v 40 , v 50 , 2 v 70 d 3 ..163 cp ( 5 cilindrii ..pt cunoscatori) km la toate peste 250000.. cu niciuna nu am abut probleme ! Masini impecabile , aparte ! Nu dau volvo pe nicio marca .am avut si Bmw ..audi , wv...etc...deci am avut cu ce compara ...restul e legenda!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru