Cum funcţionează Active High Beam Control?
Sistemul dezvoltat de Volvo funcţionează relativ simplu şi e bazează pe armata de senzori, camere şi radare montate standard pe modelele suedezilor. În momentul în care maşina detectează că în faţă se află o altă maşină - fie pe sensul opus de mers, fie pe propriul sens, un cilindru blochează exact zona de acţiune a farurilor cu Xenon care ar deranja maşina sau maşinile din faţă. Obstrucţia respectivei zone este dinamică, adică zona de "întuneric" se măreşte şi se plimbă de la stânga la dreapta, în funcţie de poziţionarea maşinilor din faţă. Evident, cel aflat în spatele volanului modelului Volvo va beneficia de raza de acţiune a fazei lungi în tot restul câmpului vizual, astfel că vizibilitatea din trafic va fi radical îmbunătăţită.Pachetul dezvoltat de Volvo nu este primul din industrie care îi oferă maşinii controlul automat al fazei lungi. BMW a introdus anul trecut, de exemplu, un sistem asemănător, în care fasciculul de lumină este împărţit în patru zone care pot fi obstrucţionate automat în funcţie de traficul din faţă, Totuşi, sistemul folosit de Volvo pe noile S60, V70 şi XC60 este primul în care zona obstrucţionată este dinamică. În plus, inginerii Volvo promit că maşina sau maşinile protejate de faza lungă vor fi "acoperite" cu o marjă de eroare de doar 1.5 grade.
Bonus la Geneva: premiera mondială a unui nou sistem avansat de siguranţă
Pe lângă apariţia sistemului Active High Beam Control, cei de la Volvo vor anunţa la Geneva un nou pas înspre scopul declarat al constructorului suedez, acela de a garanta faptul că în 2020 niciun ocupant al unui model Volvo nou nu va fi rănit grav şi nu va deceda într-un accident. Deşi detaliile sunt încă necunoscute, este vorba - foarte probabil - de o evoluţie a sistemelor de evitare automată a obstacolelor. "Am reuşit să dezvoltăm continuu tehologiile noastre care evită coliziunile, iar la Geneva vom prezenta un nou pas în acest sens. Unul revoluţionar", anunţă Lotta Jakobsson.Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
nu mai compara bmw cu volvo ca te rade tot 'site-ul'
prin 2001 bmw avea pe modelele sale i-drive cu ecram de 8'' pe cand in 2012 volvo iti doteaza(anumite modele)ci ecrane MONOCROME de 2''.......ecrane de tip 'Nokia 3310 de acum 10 ani'
tu vorbesti de inovatie despre volvo insa ai uitat(sau nu sti)ca bmw avea acum 25 de ani ABS,ESP,Traction Control,Airbag-uri
acum 20 de ani bmw avea pe 8-ar 4 wheel stering(scuze dak nam scris bine:)) si altele
are si volvo cateva sisteme de siguranta (destul de interesante) insa nu alea fac toata masina.........sa nu mai vorbesc de sportivitate,lux,fiabilitate,calitate si multe altele.......
daca erau chiar asa tari precum spui u nu ajungeau in postura in care se afla acum.......
O sa ma exprim mai academic.....sa mori tu ca Bmw era prin "94 pe niciunde? O masina buna este data de mai multe aspecte, nu doar de siguranta, plus ca nu ti se pare ca esti penibil cand vii si latri pe aici cu-n sistem care a aparut de una an la Bmw? Daca @tzenu este platit de Bmw, pai tie ce-ti face Volvo de vii si arunci cu noroi de fiecare data? Tu esti un alt specimen de care aceasta marca nu are nevoie, nu are nevoie de astfel de fani, cum nici Bmw n-are nevoie de alde @BMW, faceti de rusine marcile.
daca as fi platit de cei de la bmw fi sigur ca nas sta pe net sami pierd timpu cu 1 k tine........
suntem oameni cu pareri diferite.... insa u esti mai cu motz.....
Eu am pe Touareg din noiembrie 2010 un sistem similar care se numeste Dynamic Light Assist. Nu cred ca e cazul sa spunem ca Volvo vine cu o inovatie ci cu o copie.
Volkswagen
Das Auto
Pana la urma, ideea si dorinta lui era sa purtam un dialog realmente civilizat, punctat cu fluenta, cu semnificatie, cu elocinta, cu decenta, chiar daca nu suntem specialisti auto in definitiv. S-a retras totalmente din cloaca asta si asa ramane, dar haideti sa incercam sa-i urmam idealul, doar n-om crapa. Nu fabulez acum despre iubire pe net, dar m-am cam saturat si eu de orice disputa infantila, la care si eu ma mai pretez, recunosc, nu mi-e jena......
@vali, ai dreptate: deoarece asa este setat din nastere, fiecare o tine pe a lui pana in panzele albe, ametit de iluzia cumplita a lui "za best of za best" (oameni buni, noi sanctificam si chiar ne fanatizam pentru niste simple fieratanii, care, de fapt, nu vor vorbi cu noi niciodata si nici nu ne vor alina in durerile noastre, sunteti constienti de aceasta ultracertitudine?). Ca argumentele unuia sau altuia dintre noi sunt sustenabile sau nu, nu mai are importanta, ci doar sa-l pui cu botul pe labe pe "fraierul" pe care nu-l inghiti. In esenta, n-ar fi normal si nici fair-play sa-i fortam pe ceilalti sa recunoasca "superioritatea" sau "suprematia" marcilor cu care simpatizam. Eu, de pilda, stiam de Buick de cand aveam 10 ani. Am realizat, cu minte de copil, ca poate nu voi ajunge vreodata barem s-o ating, daramite s-o mai si conduc, fiindca intelegeam instantaneu ca nu concorda cu firea romanului "expert" in Dacie. Jumatate din doleanta mi s-a indeplinit, in ciuda scepticismului initial: am atins-o. Este deosebita pentru mine, cum alta nu-i! Si totusi, nu exceleaza la niciun capitol, dupa cum am mai precizat: nici cea mai rapida din lume, nici cea mai "best engineering", nici cea mai fiabila, nici cea mai ieftina sau cea mai scumpa, nici cea mai putin consumista, nici cea mai frumoasa, nici cea mai laptoasa. Exact ca femeia pe care o ai: poate nu este cea mai atractiva dintre femei, dar, daca tu o iubesti pur si simplu, fara sa fii capabil de o explicatie logica, atunci devine cea mai atractiva pentru tine si atat merita consemnat!
Dar noi nu, stai sa vezi c-o fi, c-o plezni, ce stii tu, ba, habarnistule, vin' la tetea sa-ti arate ca a mea marca de suflet era folosita de Ginghis-Han in persoana, pe cand in privinta marcii tale "de rahat" n-a existat nici creionul pe vremea aia, ca macar sa fie schitata preliminar. Hm, nu vi se pare ca, la o analiza sincera si intransigenta cu noi insine, am transformat munca acestor redactori de buna credinta intr-un abator in care nici macar transarea nu respecta nicio regula?......In loc de concluzie: daca nici de o autocritica minimala nu suntem in stare sau macar s-o luam in calcul ca pura idee virtuala, atunci cum vom putea fi trompetele si lobby-istii marcilor pe care credem ca le reprezentam publicitar cu cinste?! Deci trebuie sa terminam odata cu acest culturism de opereta al exclusivismului conceptual si sa acceptam in schimb pluritatea opiniilor, dreptul natural si constitutional de a admira si a pilota o marca anume, fara a le demoniza pe altele, si mai ales acest atat de invocat bun simt si totusi atat de barbarizat......
PS: Sa fim rezonabili (nu frati!), dar sa baram accesul unui singur user, care se identica cu imposibilul in persoana, de-a dreptul incorigibil......Ghici care!
Ai rabdare, fii istet, invata sa citesti chiar si printre randurile mele, ca de multe ori eu practic o ironie foarte acida, dar camuflata in asa fel incat putini si-ar da seama......
Insa nu aceasta este ideea; trebuie sa ne cizelam cu totii, atata tot! Noapte buna!
Respect Volvo pentru inovatii ii apreciez enorm pentru ceia ce fac, eu as fi de părere ca sunt "cei mai buni".
Dar , încă nu au reușit nici jumătate din performanța si istorie prin câte au reușit nemtii .
Volvo nu are rival cu M3 ,M5, X5, Z4,X6,
S-class , R-class , R8 etc.
Deci la semafor , la o liniuta pe zăpadă , Quattro si xDrive umilesc Volvo .
Prin oraș Smart-ul de la Mercedes e Smart cu un consum de 3 litri la suta sau 320d Efficient and Dynamic cu 3.9 litri la suta si 163hp Volvo încă nu poate așa ceva ce obtinea BMW cu 5 ani in urma acest consum .
Da Volvo sunt buni va mai zic odată zi pe zi cresc dar nu aberati ca tintesc la masa bogatilor din Germania.
BMW , Mercedes-Benz si Audi sau Porsche mai au alde Volvo de inovat pana acolo.
Bafta
Aproape si nu prea. Sistemul ala de la MB modifica unghiul lampii pentru masinile care vin pe sensul celalalt, plus banalul low/high automat pe ambele faruri. Sistemul asta de la Volvo "decupeaza" activ zonele in care se afla o masina, fie ea de pe sensul celalalt sau pe acelasi sens.
Deci, obiectiv, e mai inovativ. Si nici nu cred ca e atat de scump precum farurile cu n-spe leduri care se sting si se aprind ca pomul de Craciun.
Da, masinile nemtesti sune fenomenale, si pot sa zic ca un A8 e clar peste Volvo S60(alta clasa oricum), dar sa zicic a Volvo e mult sub....fratilor vorbiti pe fund.
@tzenu, esti full of crap, ori ai intalnit toate ciurucurile de volvo si de asta te gasesti in treaba sa vorbesti ori esti genul care stie doar bmw si restul sunt tentative, nu? Sunt sigur ca esti mandru de politica bmw din ultimii ani cu tractiune fata, motoare turbo etc., avand in vedere filozofia lor din trecut.
Daca nu ati fost proprietari ca sa stiti cum sunt, taceti din gura. Vorbiti cu cineva care a avut ani de zile si una si alta si a investit bani, nu click-uri pe internet, si ei sa isi spuna parerea !!!