Salonul Auto de la Geneva 2013

Volvo îmbunătăţeşte sistemul City Safety: acum, acesta recunoaşte şi evită la nevoie şi bicicliştii

Publicat Joi, 07.03.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 21
Volvo îmbunătăţeşte sistemul City Safety: acum, acesta recunoaşte şi evită la nevoie şi bicicliştii - Poza 1
Volvo îmbunătăţeşte sistemul City Safety: acum, acesta recunoaşte şi evită la nevoie şi bicicliştii - Poza 2
Volvo îmbunătăţeşte sistemul City Safety: acum, acesta recunoaşte şi evită la nevoie şi bicicliştii - Poza 3
Una dintre noutăţile subliniate de Volvo la Geneva a reprezentat lansarea noii generaţii a sistemului City Safety. Pe lângă alte maşini şi pietoni, sistemul recunoaşte şi evită în caz de nevoie şi bicicliştii.

Prin faptul că acoperim din ce în ce mai multe situaţii şi obiecte ne reconfirmăm poziţia de lideri mondiali în ceea ce priveşte siguranţa auto. privim înainte spre scopul nostru final, acela de a produce maşini care nu vor fi implicate în accidente.

Doug Speck
Vicepreşedinte marketing Volvo
Volvo a lansat la Salonul Auto de la Geneva un sistem capabil să recunoască şi să evite în caz de necesitate bicicliştii care rulează pe şosea şi pe lângă aceasta. Anterior, sistemul Volvo recunoştea exclusiv pietonii, apariţia biciliştilor în "meniu" fiind o premieră mondială absolută semnată de constructorul suedez. Sistemul funcţionează ca până acum, "încrucişând" datele preluate de o cameră aflată în zona superioară centrală a parbrizului cu cele prelucrate de un radar aflat pe grila maşinii.

Sistemul face parte din pachetul denumit City Safety, care îl avertizează pe cel de la volan de eventuale obstacole din faţa maşinii şi care frânează în caz de nevoie fără intervenţia şoferului pentru a evita impactul la viteze mici. Sistemul City Safety a fost lansat în prima sa variantă în 2010, scopul său iniţial fiind acela de a recunoaşte maşina din faţă şi de a frâna în cazul unei opriri bruşte a acesteia. 

Sistemul utilizat de Volvo şi introdus începând cu luna mai 2013 pe noile facelift-uri operate de constructorul suedez gamei sale funcţionează la vitezele mici din oraşe, eliminând astfel riscul unor accidente uşoare cauzate de neatenţia la volan, acestea reprezentând un procent de aproximativ 70% din totalul accidentelor care au loc anual. Statistica este valabilă pentru anul 2012 şi pentru România, în ţara noastră având loc circa 27.000 de accidente, din care aproximativ 18.000 au fost uşoare.

Conform datelor prelucrate de Volvo, jumătate dintre accidentele europene în care mor biciclişti implică o coliziune cu cel puţin o maşină.

Următorul pas pe care sistemul Volvo în va realiza va fi implementarea recunoaşterii animalelor de mari dimensiuni, maşina urmând să frâneze dacă recunoaşte un impact iminent în acest caz. Ulterior, în program vor fi introduse şi animalele de mici dimensiuni.

via Volvo


Comentarii (21)

  • Suedezu
    Volvo est numer uno.

    Volvo nu stie cat de mult risca sa fie copiat din nou de Merjedes Biemvi sau Haudio.
    17 7
  • amoreiras
    Pacat ca romanii nu stiu ce inseamna Volvo,aleg caii putere in locul sigurantei,nu degeaba mor atatia oameni in fiecare an...
    Intre Volvo si masinile germane, aleg fără să stau pe gînduri...VOLVO
    18 5
  • @Suedezu....ai dreptate.....Volvo este numaru 1........in segemntu non-premium:))
    daca e sa le compari cu germanele iti zic de pe acum ca e pe ultimu loc
    9 19
  • 7 oameni cred ca Volvo e peste bmw?????
    o fi o gluma sau???ori chear oameni nu stiu cu ce se mananca industria asta>?
    6 10
  • Este o tehnologie care intr-adevar poate salva vieti, dar care in acelasi timp va creste handicapul omului.
    Soferii nu vor mai fi asa atenti la drum pt ca "Las' ca franeaza masina!" sau biciclistii, de genul celui din videoclip care asculta muzica la casti mergand circuland pe carosabil, care nu vor mai fi asa atenti in jurul lor pt ca "Las' ca franeaza masina singura!".
    3 1
  • suedeju nambar uan
    Citeste urmatorul link: Daca nu erau chinezii Volvo intra in faliment, cu inovatii sau nu, cei cu bani trebuie sa cumpere o masina, cand o sa fie Volvo pe picioarele ei atunci sa comentezi, pana una alta sa traiasca chinezii, esti prea limitat sa intelegi cum sta treaba si care este puternic si care este tinut in perfuzii, Volvo a facut si face masini sigure, dar nu este suficient, iar acea suficienta o au altii inaintea Volvo demult, vorbesti la misto de Mercedes , dar cand ei aveau cateva decenii de cand faceau masini Volvo nici nu exista, deci prima data Volvo a copiat de la altii sa faca masini si apoi poti sa aberezi cat vrei de cat au copiat altii de la Volvo, punct.
    5 6
  • De unde vin toti terminatii?? Mercedes a inventat automobilul si primul supercar. PUNCT. Mentionez ca nu mi-as lua mercedes niciodata pentru ca nu-mi plac, dar ei au fost taticii. Nu mai este cazul acum.
    BMW face masini pentru cei care sunt intradevar pasionati de condus. Restul nemtilor fac masini doar rafinate (nu ne referim la diviziile sport al fiecarei marci, doar la modelele standar).
    Trebuie sa fii redus sa compari contributiile lui Volvo cu cele a lui BMW. Volva a inventat centura de siguranta si alte sisteme recente care tin DOAR de siguranta. BMW a dezvoltat masini DE CONDUS pentru pasionati.
    Daca ar fii sa-mi iau o masina de familie mi-as lua un Volvo S60 cu T5 si 4x4, pentru este o masina buna cu suspensie independenta spate+imi place cum arata+ ca au prea multi tarani masini nemtesti.
    2 1
  • Am uitat sa zic ca nu mi-as pune nici unul din sistemele lor de siguranta. Am si eu ochi, am cap...cand conduc sunt atent nu ma scarpin la co**e. Dau 5000euro sa franeze masina singura ca eu sunt prea retardat? Daca iti trebuie sistemele lor de siguranta nu ai ce cauta la volan.
    Eu am un Renault. Nu-mi permit nici volvo sau bmw. Sa nu zica cineva ca am vreo inclinatie si incerc sa-mi justific alegerea
    2 1
  • @mafia
    De Daimler ai auzit? Au facut primele automobile inainte de 1900, deci mai scormoneste.
    3 6
  • Cand oamenii vor intelege ca siguranta unei masini este mai importanta decat puterea si frumusetea, vor fi si mai putine accidente.
    Mergeti prin tara si vedeti cate cruci sunt pe drumurile nationale. Eu ma cutremur insa inteleg si fenomenul: smecherii cu BMW-uri si Audi-uri cu antene de 2 metri pe masini care depasesc haotic si conduc cu viteza se inmultesc.
    Este greu pentru cineva ca tzenu_bmw sa inteleaga "de ce" si mai ales "la ce" un Volvo este mai bun ca un BMW: la siguranta si fiabilitate cel putin. Desigur tu esti printre cei care considera muschii mai importanti ca istetimea, de asta nici nu ai cum sa intelegi un Volvo.
    Si pentru toti cei care ne tot insira invetiile germanilor pe aici ca sa ne explice cat de superiori sunt germanii, citi topurile de fiabilitate din Germania din ultimiii 10 an si veti vedea ce parere au germanii despre produsele lor. Ca nu intotdeauna inventatorul e si in stare sa se impuna pe piata. Mai lasati-i pe Otto si altii sa se odihneasca in pace, pentru ca japonezii le servesc tehnologie pe paine la germani iar suedezii ii invata ce inseamna sisteme de siguranta.
    8 3
  • Sandiski
    Bravo Volvo,sinteti sungurul brand din lume care cu adevarat inoveaza in tehnologii de varf in siguranta.Ma inclin ! RESPECT !!!
    7 0
  • Asa este, nu intotdeauna inventatorul reuseste sa se impuna pe piata, de aceea daca nu erau chinezii Volvo se gasea acum langa Saab, asa lectii ce le-au dat suedezii ca-n ultimele decenii n-au fost in stare sa fie pe picioarele lor si-au stat prin diferite " curti", dar ce usor este sa comentezi pe net si ce greu este sa si cumperi asemenea masini. Ai fost simpatic cu tehnologie pe paine servita de japonezi, ce parerere au germanii de produsele lor? Esti unul dintre cei care cred ca sunt mai multe toyote decat vw in germania? Asta s-o spui copiilor sa te creada, si vad ca sunt destul de multi pe aici si las-o mai moale cu istetimea Volvo ca s-a vazut cat de isteti au fost, cum poti sa fii istet si inteligent si sa fii cumparat de chinezi? Ghinionul? nedreptatea din univers? Trebuie sa fii unul plin de ura sa nu recunosti ca majoritatea modelelor Bmw, Mercedes, Audi sunt peste majoritatea celor de la Volvo, cu unele mici exceptii, drept urmare si situatia lor in plan economic, deci chiar asa, cand oamenii vor intelege???
    4 9
  • Sandiski
    @@VFL

    Altul care pronunta de VW .Ca proprietar de VW ,nici nu as vrea sa mai aud asemenea laude despre ei fiindca nu merita.Ca masini sunt frumoase,ca design ok,dar ca fiabiliatate .....p**a.

    Adevaru e ca ai dreptate cu aceasta fraza '' ce usor este sa comentezi pe net si ce greu este sa si cumperi asemenea masini '' ,eu zic ca ar trebui folosita in folosul tau . Daca ai fi fost macar odata proprietarul a mai multor VW-ne te avertizez ca nu ai mai fi ridicat in laude aceast brand .
    Sunt mai multe VW-ne pe strazi fiindca multe sunt la vanzare second hand,iar cand vezi atat de multe nu te-ai gandit ca poate omul vrea sa scape de ele?
    3 6
  • @VFL
    Este foarte adevarat ca Volvo ar fi ajuns langa Saab, insa stii de ce ? Au facut "greseala" sa investeasca foarte multi bani in sisteme de siguranta, care sunt astazi copiate de unii care nu investesc in asa ceva, ci iau gata testat si facut. Daca investeau si ei in motoare, forme si leduri, atunci ar fi avut mai mult succes, pentru ca cei cu creier putin asta vad la o masina: cat de frumoasa e si cati CP are.
    Cand am zis de japonezi si CSI, m-am referit la studiile facute in Germania, deci nu e parerea mea, ci a germanilor despre masini. Invata sa citesti. Si studiul nu se referea la numarul masinilor din Germania, ci la cele de care sunt germanii mai multumiti.
    Asa cum si Honda a iesit foarte bine la noi in tara, desi nu se vand prea multe, datorita IQ-ului limitat al cumparatorului roman.
    Iar pentru cultura ta generala, cel mai bine vandut model din lume este o Toyota, respectiv Corolla si nu un VW sau alt model german.
    Pricepi tu de ce se vand mai multe SH-uri germane la noi in tara ? Ca sa-si cumpere germanii altceva.
    5 5
  • Este si foarte usor sa dai vina pe altii, de aia ar fi ajuns Volvo rau, c-au copiat altii dupa el, ya right, si nu crezi ca sunteti cam multi care credeti ca tara noastra face si drege in contextul european si ca influeanteaza mersul unor treburi? Daca asta credeti atunci visati cai verzi pe pereti, tara noastra este submotorizata oricum raportat la numarul de locuitori, sh-urile germane plus cele noi de orice marca dau niste cifre de tara bananiera, oricum nu de aia isi cumpara nemtii masini noi, ca le cumpara romanii sh-urile, alea reprezinta cateva procente maxim. Despre masinile de care sunt nemtii multumiti....si de Dacia sunt f multumit, costa cateva salrii bune de ale lor, deci sunt foarte multumiti, se cheama satisfactia clientului si nu e totuna cu fiabilitatea, o Corolla cu-n motor anemic de 1.6 de 17 mii de euro normal ca satisface pe aproape oricine, ce poti sa-i ceri pana la urma, toti vorbiti de studii dar cand vine vorba efectiv de vanzari....pai e mentalitatea oamenilor si de aia nu prea se vinde marca cutare, hai ma lasa-ma ca nu merge asa treaba, tii pasul cu vremurile e bine, nu....poti sa te vaicaresti pe net ca dau faliment niste marci si ca lumea este nedreapta, induiosator. Ultimul exemplu ti-l dau cu Volvo XC90,a fost o stire cum ca s-a vandut in cateva mii de exemplare in 2012 in toata Europa, aici intrand si Suedia, pai daca nici suedezii nu-l mai cumpara despre ce povesti vorbesti tu acolo? Exact, vorbesti povesti.
    6 3
  • @VFL
    Pai mai expertule in fiabilitate, cand unul din 27 AUdi ajung in service cu probleme la motor si unul din 45 BMW-uri fac acelasi drum, tu numesti astea masini fiabile si premium ??? Pai o Toyota cu un "amarat " de motor 1.6 face de 10 ori mai multi km fara sa se strice decat un BMW sau AUdi cu super motoarele lor. La fel si Honda, sau Volvo. Deci cand vorbim de fiabilitate, respectam japonezii si suedezii, DA ? Cand vorbim de 20 de motoare diferite si cu cateva de cai putere care obosesc cam repede, atunci vorbim de germani. SIngura firma germana pe care o respect si produce masini fiabile e Mercedes. CLAR ?
    0 3
  • In loc sa sufleti in goarna,mai bine cautati problemele pe care la au modelele volvo.Si apoi vorbiti de fiabilitate si preturi .Un dealer Volvo iti schimba debitmetrul de aer cu 700 de euroi.Treba pe care poti sa o faci chiar tu cu doar 150 de euro.Cam atat costa senzorul.Si mai e fain cand apare pe bord ca trebuie sa schimbi air-bagurile.....
    1 0
  • Sunteti intoxicati cu statistici si cercetari, in acel top nu se specifica problemele si era vorba cred de UK, o statistica generala, la alte statistci luate pe motorizari si modele se mai schimba datele, cum iti explici ca acum cativa ani Mercedes era mult mai jos iar acum sta brusc bine...nu conteaza, Audi nu sta prea bine asa este, dar sa-ti vorbesc la fel, pai bai desteptule, un motor amarat de 1.6 de la toyota cu 7 piese in miscare normal ca pica mai greu, despre Volvo...cate motoare au, 3.4? Pai altii au 15 motoare diferite, si diferentele din topuri nu s unt asa mari transpuse in realitate, daca vorbim de procente e vorba de 0.5-1.5 % diferenta, mare scofala, dar spune-mi tu daca esti expert cum niste firme care sunt " cele mai tari, mai inovative si cu motoare cele mai fiabile" ajung ori sa intre in faliment ori sa fie cumparati de altii?? Tu crezi ca-n lumea asta larga potentialii clienti stau cu ochii pe satistici si cercetari de piata doar cand cumpara masini noi? Exista garantii, in rest trebuie sa fii competitiv pe toate planurile, nu doar pe anumite lucruri si gata, cea mai tare marca dar e proasta lumea ca n-o cumpara, realitatea te contrazice flagrant, batalia se da in piata, in "strada" , nu pe clasamente de 0.7 % avantaj la fiabilitate, si ca sa fie clar si pt tine nu ma intereseaza ce marca respecti, eu nu respect marci dupa statistci pe hartie, le respect dupa ce intru in contact cu ele, Volvo imi place, Toyota niciodata, coreenele never ever, dar sunt convins ca nicipe tine nu te intereseaza ce respect eu, de aceea sa lasam realitatea sa vorbeasca, aia conteaza:)
    1 0
  • Daca pentru tine e important cantitatea si nu calitatea, nici nu ma mira ca esti un expert in domeniul auto. Cu alea 4-5 motoare pe care le are Toyota, e lider mondial la vanzari expertule !
    0 2
  • N-am spus ca toyota are 4-5 motoare, am spus ca are motoare simple si depasite care normal ca se strica mai greu, am spus de Volvo ca au 3-4 motorizari, dar toyota este ditamai concernul, Volvo tot timpul va fi o firma mica ce va sta in curtea unora sau altora, nefiind capabili sa fie autonomi, despre asta e vorba.
    0 1
  • Suedezule stai linistit,pana la Mercedes,B.M.V.,sau Audi l-au copiat de l-au rupt vacarii de la Ford(vezi sistemele de siguranta de pe F Focus si motorizarea pcp de pe seria limitata de V30).Apoi multi uita ca la masinile nemtesti cu precadere la B.M.V.,s-a adaugat in standard brelocul de chei sub forma de cruce sa o aiba soferii la indemana in caz de accident.Oare nu vede-ti ca cei mai multi morti in accidentele rutiere din Romania sunt soferi de B.M.V.?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru