După ce Volvo a reușit să câștige cel mai râvnit titlu european, noul XC40 fiind desemnat Mașina Anului în Europa la începutul lunii martie în cadrul Salonului Auto de la Geneva, constructorul suedez mai desface astăzi o șampanie. Motivul: XC60 a primit la New York titlul World Car of the Year (WCOTY), prestigiosul trofeu fiind acordat de un juriu format din 82 de jurnaliști de specialitate din întreaga lume.
Dacă Volvo devine astfel constructorul momentul în lumea auto după o lună martie excelentă pentru suedezi, SUV-urile confirmă și ele momentul excelent prin care trec: Volvo XC60 este al doilea SUV care primește titlul WCOTY după ce anul trecut acest trofeu a fost primit de Jaguar F-Pace.
În finala competiției din acest an, modelul Volvo a reușit să învingă la puncte, după voturile juraților, alte două SUV-uri importante lansate în ultimul an: Mazda CX-5 și Range Rover Velar. Lista inițială de candidați a fost formată din 34 de mașini care au bifat principalul criteriu de selecție: lansarea în ultimele 12 luni pe cel puțin 3 dintre continentele lumii.
Așa cum ne-am obișnuit, competiția World Car of the Year și-a desemnat, pe lângă marele câștigător, și învingătorii pe categorii.
Iar BMW, Audi, Nissan, Volkswagen și Jaguar nu au plecat cu mâna goală de la New York, modelele lor fiind premiate în cele cinci categorii suplimentare competiției-regină.Categorie | Câștigător | Ceilalți finaliști |
World Car of the Year | Volvo XC60 | Mazda CX-5 Range Rover Velar |
World Design Car of the Year | Range Rover Velar | Lexus LC500 Volvo XC60 |
World Luxury Car of the Year | Audi A8 | Porsche Cayenne Porsche Panamera |
World Urban Car | Volkswagen Polo | Ford Fiesta Suzuki Swift |
World Performance Car of the Year | BMW M5 | Honda Civic Type-R Lexus LC500 |
World Green Car of the Year | Nissan Leaf | BMW 530e Chrysler Pacifica Hybrid |
Felicitari Volvo.
Siguranta, fiabilitate, design, confort intr-o sigura masina.
Asta da.
Un diesel tinea cam 670.000 km, iar un benzinar vreo 400.000, fara a umbla la ele.
si in general, eu vorbesc despre fiabilitatea generala a masinilor, nu despre motoare. asa si eu am vazut loganuri cu 400-500.000 km si inca mergeau. in general, motoarele duc.