Volvo exclude pe moment posibilitatea dezvoltării unui rival pentru S-Klasse şi Seria 7

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 01.11.2010
Şeful mărcii Volvo a contrazis recent afirmaţiile lui Li Shufu privind dezvoltarea unui competitor al lui BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Klasse.

Stefan Jacoby, noul şef al mărcii Volvo, a declarat recent că este prea devreme pentru Volvo să dezvolte un competitor pentru BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Klasse. Declaraţia şefului mărcii Volvo se bate cap în cap cu afirmaţiile lui Li Shufu, şeful Geely – proprietarul mărcii Volvo, care spunea la preluarea companiei suedeze că doreşte ca Volvo să creeze un rival pentru BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Klasse. Evident, aşteptările noilor proprietari vor fi atinse cândva, problema este când şi prin ce mijloace. Se pare că prioritatea lui Stefan Jacoby este să atingă ţelul de 800.000 unităţi vândute pe an.

Li Shufu consideră că Volvo deţine deja toate atuurile pentru a se lupta cu "băieţii mari" ai clasei de lux. Totodată, şeful Geely Auto a declarat că o strategie mai agresivă pe piaţa din China ar avea nevoie de un nivel de calitate superior, care să poată fi văzut şi simţit de toţi clienţii care cercetează modelele Volvo. Bineînţeles, nivelul de calitate oferit va creşte şi preţul de achiziţie al modelului, dar acest lucru nu va fi o problemă din moment ce Volvo nu şi-a propus niciodată să creeze modele low-cost.

Geely a cumpărat marca Volvo contra sumei de 1.8 miliarde de dolari. Marca Volvo a înregistrat pierderi semnificative în 2009, dar sunt şanse ca aceasta să obţină profit sau cel puţin să obţină un echilibru între costuri şi încasări.

În 1999, Ford a cumpărat marca Volvo contra unei sume de trei ori mai mare decât cea primită în 2010 la revânzare. Desigur, la vremea aceea constructorul suedez nu era în aceeaşi situaţie din punct de vedere financiar, iar vânzările erau în creştere şi previziunile economice anunţau creştere.

Via | Autocar 

Comentarii (5)

  • Pe 0?
    In alt articol se trambita ca Volvo e pe profit , acum spera sa iasa pe 0?
    Sau contabilitatea nu stie inca ce au declarat managerii prin presa?
    3 2
  • viitor incert
    800.000 de unitati pe an?! cifra de vanzari stabilita e o tinta iluzorie... Volvo si daca ar alerga singur tot pe locul 2 ar ajunge... mai mult ca sigur spusele chinezului Li Shufu vor ramane niste vise frumoase... la fel cum viseaza el ca Geely Merrie 300 e concurent pt Mercedes Clasa C.
    7 3
  • @ volvo
    Volvo Cars isi propune sa atinga cifra de 800,000 de unitati vandute anual intr-un interval de zece ani
    Planul lui Stefan Jacoby, noul CEO Volvo Cars este realist tinand cont ca isi propune ca Volvo Cars sa atinga 800,000 de unitati vandute anual la sfarsitul acestui deceniu, cand Audi, BMW si Mercedes isi propun fiecare in parte sa vanda anual 2 milioane de unitati . Aceasta crestere se bazeaza pe prognozele ce anunta in viitorul apropiat cresteri mult peste media europeana sau cea din SUA a pietelor auto din China, India si a celorlalte piete importante din Asia ( ex. Indonezia ) . Mult mai putin realist este planul lui Sergio Marchionne privind Alfa Romeo ( 500,000 de unitati vandute in 2014 ) tinand cont ca debutul in SUA se va face in 2012 iar pana atunci piata auto din Europa ( unde se vand majoritatea masinilor Alfa Romeo ) nu da semne de revenire . In China, cea mai mare piata auto din lume, FIAT are o prezenta simbolica, prin urmare Alfa Romeo nu se poate baza pe potentialul imens al pietei din China .
    1 2
  • volvo e tare
    lin shufu are mare dreptate
    5 5
  • Octavian
    @calin ....tare la ce? Chiar daca in segmentul mediu se bate cot la cot cu mercedes, bmw si audi......au mult de munca pentru a concura cu S klasse.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru