Volvo dă startul livrărilor noului SUV electric EX90

de Tiberiu Safta
Miercuri, 04.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a anunțat oficial că a început livrările noului său SUV electric EX90. Primele exemplare vor ajunge în această lună la clienții din Europa și din Statele Unite.

După o întârziere de aproape 2 ani, Volvo a demarat oficial livrările noului EX90, versiunea electrică a SUV-ului XC90. Primele exemplare ale noului model electric vor ajunge la clienți din Europa și din Statele Unite. Noul model este produs în SUA, la uzina de la Charleston din statul Carolina de Sud.

Pentru început, Volvo EX90 este disponibil în două versiuni: Twin Ultra AWD și Twin Performance Ultra AWD. Prima versiune primește două motoare electrice care dezvoltă împreună 408 cai putere și 770 Nm, alimentate de o baterie de 111 kWh. Autonomia acestei versiuni este de 585 de kilometri.

Cea de-a doua versiune aduce un propulsor mai puternic, de 517 cai putere și 910 Nm și primește aceeași baterie. Autonomia este puțin mai mică, de 580 de kilometri mai exact. Ambele versiuni primesc tracțiune integrală.

Noul Volvo EX90 este disponibil pentru comandă și în România. În țara noastră, SUV-ul electric al suedezilor pleacă de la 102.165 de euro pentru versiunea Twin Ultra.

Cei care aleg versiunea mai puternică Twin Performance Ultra vor trebui să scoată din buzunar cel puțin 107.265 de euro.

via Volvo

Comentarii (34)

  • 5k euro in plus pentru 5km autonomie in minus
    18 1
  • Prostovan electric
    Sunt extaziat, model nou, fiabil pe hârtie, preț bază 102165 euro, probabil tabletă centrală montată central, sub oglindă, autonomie conducere tip xbpipătrat cu mâna pe volan.
    17 3
  • Au ajuns si romanii prin SUA sa il vada live si sa il testeze:
    https://youtu.be/clSetni12o4?si=PFY_4U_WAZisNIHy
    Le zice bine Mircea Mester cu autonomia asta de care sufera toti care conduc diesel si merg zilnic mii de km fara sa opreasca.
    4 17
  • @prostovan electric
    Tu poti lua behemveu DIZAL la 150000 euro daca nu-ti place masina asta.
    Are o componenta Nvidia care face cateva sute de miliarde de procesari pe secunda, echivalentul a vreo 1000 de laptopuri din ziua de azi.
    Si toate sistemele de siguranta care nu se vad.
    Masina e ieftina la cate ofera. Fostul XC90 PHEV era la fel ca pret si s-a vandut foarte bine.
    Vor avea sigur ceva recalls, deci sa vedem cum se descurca.
    2 20
  • La mai bine de un an de la lansare, amânare din cauza problemelor de soft cu procesor de catralioane pe secundă, Volvo anunță prețuri de pornire mai mari decât ce anunțaseră la lansare, ceea ce este corect, " mașina este ieftină la ce oferă ", doar ca pentru siguranță vor păstra actualul XC90 mai mult în producție, la prețuri mai mici, la fel de sigura, oare care se va vinde mai bine ?
    19 4
  • @dan_grc
    Lasă, tati, ca în 20 de ani de ieftinește, pentru tine. Oricum nu e de nasul tău, ca nu e bemveu vechi.

    Strugurii sunt și vor fi mereu acri. Nu știu de ce te tot agiti sa comentezi la știri despre mașini noi. Îți faci planul pe 20 de ani?
    6 18
  • @dan_grc
    Pai cu asa tehnologie despre care BMW inca nu a auzit, este oarecum normal la Volvo sa mai intarzie. Si inca nu sunt toate puse la punct, vor mai veni niste update, dar se misca treburile.
    Este excelent ca Volvo va oferi im continuare si XC90 PHEV si mild hibrid.
    Personal sunt foarte multumit de actualul XC90 PHEV si daca cel nou vine cu dotari sau sisteme deosebite, voi face si schimbarea.
    Dar deocamdata, merge super actualul si nu am motive sa schimb.
    Cat despre vanzari, sa vedem cum se vor prezenta, ca lumea cu bani nu se uita la pret. Cat costa iX si cati l-au luat? Ex90 are cateva clase peste BMW Ix, deci lumea se va orienta si la el, avand in vedere ca e foarte ieftin la ce ofera.
    5 16
  • Andrei
    La acest nivel de preț intră într-o zona a pieței în care dotările și tehnologia nu mai sunt chiar asa importante. Lumea cu bani nu se uită la preț, într-adevăr, dar se uita la brand.
    Range Rover vinde in continuare bine deși tehnologia modelelor actuale e antică, în termeni auto. Ce vinde e prestigiului siglei, pielea, lemnul, ceasul de pe bord etc.
    De acord că XC90 e superior tehnologic unui Range Rover Sport Autobiography dar cine dă atâția bani pe o mașină de cele mai multe ori nu e interesat de aspectul ăsta.
    1 12
  • spaclu lu manole
    Pe mine ma intereseaza tehnologia de pe ea. Autonomia e foarte buna, performantele deasemenea. Sunt curios cat cantareste, pentru ca bateria e intre cele mai mari de pe piata, 111kWh.
    1 8
  • spaclu lu manole
    Am uitat sa zic, ca la pret e durere. Se pare ca indiferent de marca si tehnologie, masina va deveni curand un lux pentru foarte multi.
    3 9
  • @dan_grc
    Pai probabil ca are legatura si cu punerea in functine a fabricii din China :)) aaaa stai ca nu e Made in China nici asta asa cum se zvonea pe aici de catre experti...
    Deci se produce in State, care va sa zica.
    La cata tehnologie are pe ea masinuta asta, numai placa aia Nvidia face mai mult decat orice BMW de pe piata.
    Plus ca are LiDAR, plus multe altele.
    Ce model de BMW vine standard cu LiDAR acum?
    3 17
  • Poate sa ne explice jurnalistii Automarket de ce pretul de pornire pentru Volvo EX90 este de 106.200 € in Romania, insa in Germania acelasi model are un pret de pornire de 83.700 € (https://www.volvocars.com/de/cars/ex90-electric/)
    Diferenta de 22.500 €!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Care sunt motivele pentru aceste diferente uriase de preturi?
    Din cate stiu, produsele fabricate in SUA au acelasi nivel de taxare pentru toate tarile UE.
    16 1
  • Cred ca am gasit raspunsul.
    In Germania sunt disponibile alte versiuni mai "linistite", adica variantele Core si Plus nu exista in oferta din Romania. E totusi ciudat, nu?
    Probabil au vazut ca romanii nu cumpara ieftinituri de 83.700 €, asa ca nici nu isi mai bat capul sa le puna in oferta. Au pastrat doar varianta Ultra pt romani. Vorba aia, ori la bal, ori la spital
    17 0
  • Tot intr-o stire legate de Volvo, stire citita pe Reuters, aflam si faptul ca Volvo a renuntat la planul de a vinde exclusiv masini electrice in 2030 si ca se va baza in continuare si pe modele hibride sau motorizari conventionale :-)

    Tot Volvo cere guvernelor mai multa sustinere pentru automobilele electrice. De tot rasul.

    Stire citita azi, 4 septembrie.
    16 4
  • Eu nu inteleg de ce vi se pare masina asta scumpa.
    In 2020 Automarket testa XC90 PHEV:.https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volvo-xc90-t8-twin-engine-96167.html
    Pret model testat: 103328 Euro.
    Acum avem o masina full electrica performanta si cu mult mai multa tehnologie.
    Pretul de 100000 euro mi se pare de bun simt.
    De alta parte in 2020. Automarket testa X6M:
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x6-m-competition-100471.html
    Pret de peste 150000 Euro.
    Cand ziceti ca EX90 e scumpa, sa va ganditi ca e mult peste BMW la tehnologie si e o masina complet noua ca platforma si motorizare, plus incarcare, etc.
    As da oricand pe ea 110000 Euro, dar niciodata 150000 pe vreun BMW.
    5 18
  • Știrea exacta e ca pana în 2030 vor sa aibă 90% electrice, în loc de 100%. Restul de 10% e în 2035, ca toată lumea.
    Fâs.
    3 17
  • Din pacate, din toate unghiurile arata ca o masina de spalat electrolux. Asemanarile sunt inclusiv la faptul ca ambele sunt desenate in suedia si produse in china.
    17 5
  • S-a cam fumat prosteala cu mașina de spălat. N-au băgat glume proaspete la aprozar?
    4 16
  • un cetatean
    https://www.theverge.com/2024/9/3/24233412/volvo-ex90-hands-on-specs-range-tech-lidar

    Senzorul Lidar este incredibil, doar ca inca nu functioneaza, pana la noi informatii, putem reveni la programul obisnuit in care bufonul site-ului nu pierde nicio ocazie in care sa se faca de ras, pai tu-ti permiti ba o masina de peste 100k ? Esti un esuat total, incerci sa compensezi asta cu mizeriile varsate zilnic inmediul online, dar nu-ti iese nici asta .
    5 17
  • Nu știu dacă bufonul site-ului își permite mașină de 100k dar se lauda cu vreo 3 mașini, un volvo Xc60, un M2 și nu mai știu ce.

    Te poți gândi puțin la cat de ridicol ești să ai impresia ca unii nu își permit doar pentru că au alte păreri decât tine?

    Eu câștig anual peste 100k. Nu am decât electrică de cca 50k, atât îmi trebuie.

    Sunt convins că mai sunt și alții care își permit. De fapt, poate doar voi, frustrații, nu vă permiteți și compensați cu lături și atacuri la persoană.
    3 19
  • @prostovan electric
    Tu nu-ți permiți Seat diesel din 2001, prostovane!
    Citează din science direct, imbecilule, cercetare fundamentală care va ajunge în r&d industrial în ultima parte a anilor '50. :))))
    15 5
  • Pe cuvântul tău?
    2 17
  • Lol, a raportat de zor bolnavul :)))
    1 17
  • Când spuneam anul trecut ca Volvo nu poate trece până în 2030 doar pe electric, ehei, dar ce argumente gen " știu ei mai bine ce fac ", nu știu cum se face, dar când privești tabloul în ansamblu vezi mai bine ca un CEO, care săracu este obligat sa declare niște lucruri, de fapt nu e sărac, ca încasează milioane .

    Tocmai au prezentat și XC90 face-lift, nu vazusem poze pana acum, acest model are 10 ani, modificări mici la interior, un ecran mai mare, dar nu la fel de bine integrat, se cunoaște ca e puțin depășit interiorul, dar arată categoric mai luxos decat la EX90, stilul minimalist pur și simplu mi se pare o tâmpenie la mașinile de 100k, sau peste, a prins la Tesla, dar nu merge la orice marcă, prelungirea carierei lui XC90 arată faptul ca Volvo s-a grăbit cu EX90, de la prezentarea de acum un an fix asta au făcut, au lucrat la face-liftul vechiului model, nu aveau asta în plan, acum un an se anunța pensionarea modelul, urmând sa fie înlocuit de varianta electrică, cred ca și de asta a fost amânat atât de mult, nu doar de probleme de soft .
    15 2
  • @dan_grc
    Eu credeam ca spuneai ca BMW va vinde bine si pe rupte DIZAL si nicidecum nu se va baga la electrice prea tare ca nu au cautare, dar ce sa vezi, prinde bine.
    Pentru ca Volvo sa vanda doar electrice e nevoie de mai mult decat dorinta lor. Daca guvernele nu investesc in infrastructura, degeaba vor constructorii sa treaca complet la electric.
    Volvo va vinde foarte bine electric in vest. EX30 este un mare succes, cu mult peste Ix1 de la BMW. EX40 si EC40 se vand si ele. Asteptam si un EX60, pentru ca la Volvo cel mai bine vandut model a fost XC60, o masina foarte bine facuta si cu dimensiuni excelente.
    XC90 nici nu are nevoie de facelift, arata mult mai bine si acum, la aproape 10 ani de la lansare, decat un X5 hidos. Iar ca motorizare, la T8 PHEV, are destula autonomie pe electric si putere inca de acum 3 ani. Nu ar avea nevoie de mai mult.
    3 17
  • Andrei
    Volvo a realizat ca nu poate înlocui toată gama pana în 2030, la ce probleme au cu softul. Asa ca mai trag de modelele existente încă vreo 5 ani.
    2 14
  • @Andrei
    Asa e, in curand trag si de ES90 :))
    Toti producatorii auto au probleme mari cu softurile pentru ca devin din ce in ce mai prezente in masini.
    Daca nu vrei probleme, iti iei un Logan si stai linistit.
    Ca idee, cu cat mai multa tehnologie sau optiuni, cu atat mai multe probleme poti avea: nu poate sa iti pice suspensia pneumatica daca nu au, nu poate sa pice reglarea electrica a scaunelor daca tu nu au, nu se poate strica tableta daca nu ai.
    Daca nu vrei soft, mergi pe modele vechi.
    2 14
  • @dan_grc
    Dar cand ne spuneai ca Volvo nu renunta la dieseluri?
    Stii ce optiuni de motorizari are XC90?
    3 la numar, simplu si elegant:
    T8 - PHEV benzinar
    B5 - mild hibrid benzinar
    B6 - mild hibrid benzinar.
    DIZAL e mort!
    2 18
  • Andrei
    Mai am destule modele de inlocuit.
    Cred ca softul se refera mai mult la echipamentele de siguranță și condus autonom. Toți senzorii aia, camere etc trimit o tonă de date pe secunda pe care computerele trebuie sa le interpreteze corect și să ia deciziile care îți salvează viața sau măcar nu te omoară.
    3 13
  • Atâta tam-tam și forfota pentru o mașină costă suficient cat să o facă exotică și nu contează că-i electrică și nici măcar daca-i Volvo sau nu. Nici nu confirmă nici nu infirma situația electricelor și cotelor piață.
    Ce-i clar că majoritatea OEM-rilor confirmă public (ceea ce deja știau de ceva luni bune unii chiar de câțiva ani) și anume că electrificarea se mișcă mult mai încet față de ce au fost cam forțați să declare. Ca și posesor de Volvo nu am nici un drept să pun etichete de toată jena pe toți cei care au BMW sau alta marcă. Nu-s posesorii de Volvo oameni mai buni doar că au Volvo, să fim serioși.
    PS cum am mai spus am și un BMW și care la fel ca și Volvo este o mașină excelentă, eu zic BMW este peste Volvo per total, dar este pararea mea clar subiectivă.
    11 3
  • Pokemon
    Arata ca prajitorul meu de paine!
    10 2
  • @pokemon
    Sunt convins. Ai râs după ce ai scris?
    2 10
  • @Matei
    Te platesc chinezii 10k/luna sa postezi din UK propaganda electrica???
    11 2
  • Inca se gasesc multi prosti sa cumpere cazanele astea.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru