Volvo: "Cuplul este important, nu caii putere"

De Cornel Șocariciu
Publicat Vineri, 03.07.2009
Unul dintre directorii Volvo a declarat ca motoarele diesel ale companiei vor fi promovate de acum prin cifrele cuplului acestora, si nu prin cele ale puterii.

Esential

3 litri/ 100km va consuma modelul C30 DRIVe

Costul productiei masinilor hibride arata ca investitia nu este eficienta intotdeauna in acest segment de aceea producatorii de automobile s-ar putea axa pe imbunatatirea consumului de combustibil pentru motoarele diesel.

Peter Ewerstrand, directorul departamentului de reducere a emisiilor de CO2 din cadrul Volvo, a pus la indoiala costurile de executie ale automobilelor hibride. Oficialul sustine in acest sens ca Volvo a reusit sa creeze un propulsor turbodiesel mult mai eficient decat un sistem hibrid, acesta urmand sa fie destinat modelului C30. Noul motor consuma in medie 3.9 litri/100 km iar costurile de executie au fost mai mici decat cele ale unui model hibrid.

Ewerstrand a declarat ca se asteapta la o imbunatatire a performantelor actuale prin dezvoltarea tehnologiei stop-start si prin reducerea considerabila a masei totale. Aceste schimbari vor determina o scadere a consumului de carburant. ”Ma astept sa obtinem un consum de 3 litri/100km cu modelul C30 DRIVe”, a declarat Ewerstrand.

Pe de alta parte, Volvo promoveaza mai nou cuplul motor al modelelor sale si nu neaparat puterea livrata de acestea.

"Clientii ar trebui sa treaca de obsesia cailor putere" a declarat Peter Ewerstrand. „Ceea ce face ca masina sa dea senzatia de mai multa agilitate este cuplul motor”. Afirmatia directorului Volvo este sustinuta de campania constructorului suedez, care promoveaza cuplul de 240 de Nm al noului V70 1.6D DRIVe, si nu cei 106 cai putere.

via | cardealermagazine

Comentarii (4)

  • lovitul in amorul propriu
    vot negativ
    - reducerea considerabila a masei totale
    - tehnologie stop-start
    - clientii ar trebui sa treaca de obsesia cailor putere. As putea spune ca pifanii de forumuri sa treaca de obsesia "o am mai mare".

    Oare cei de la VOlvo isi regandesc filosofia despre automobil? Oare nu vor mai pune accent pe dimensiuni, puteri nelimitate? Se va pune accent pe eficienta? Oare vor putea sa schimbe ideile preconcepte ale clinetilor?

    Per total nu stiu ce vor spune cocalarii (si kids-ii) de asemenea concepte de la Volvo.
    - masa mai mica - vai! in caz de accident se face praf
    - tehnologie start-stop - cum mai accelerez io la semafor?
    - nu are cai putere domne !! pai mai pun 5000Eu (pe care ii fac in Grand Thief) si imi pun inca 100CP. No?
    7 8
  • mihai2001
    Filosofia VOLVO
    Volvo alaturi de aceste conceptii se axeaza foarte mult si pe calitate sau design. Suedezii vor oferi intodeauna o masina de caliate foarte buna, iar volvo este un exemplu clar pentru aceasta.

    Cine are volvo, stie ce inseamna confort si fiabiliate suedeza !
    11 1
  • Eu zic ca volvo face cea ce trebuie. Nu este un constructor ce prin traditie face masini puternice, sau sportive, dar tot trebuie sa iasa cu ceva in fatza pana acum ieseau cu siguranta, si daca incercam sa vedem peste EuroNCAP volvo sunt probabil cele mai sigure masini la viteze mai mari de 50 de km/h numai ca lumea nu prea vede dincolo de EuroNCAP asa ca Volvo incearca sa atraga atentia cu consumuri cat mai mici, daca adugi consum mic la filozofia de masina sigura si bine construita volvo devine o masina mai interesanta. Totusi nu cred ca faza cu cuplul motor este potrivita, ca daca vrei sportivitate tii turometrul sus, chiar si in cazul unui diesel unde ai si cuplu maxim dar si cai, asa sa zici ca e mai important cuplul este unpic "out of the box" si neortodox pentru unii.
    Oricum o orientare de piata potrivita pentru Volvo si sa speram ca o sa le aduca vanzari
    Intr-un fel imi pare bine ca nu fac un hybrid poate or sa mearga pe ideea lui Koenigsegg cu motoare cu aer comprimat, va dati seama o masina cu care nu trebuie sa mergi sa realimentezi...
    foarte tare
    4 1
  • Tipic consumerist!
    Este gresit sa judeci o masina doar dupa cuplu care este o valoare instantanee, dar si doar dupa putere.
    Imi place cum isi dau singuri cu barda-n.... "Ceea ce creeaza senzatia de agilitate este cuplul". Pai da, dragii mei ingineri blonzi si de la nord, "senzatia turbo" e buna dar in viata reala, ceea ce face masina sa se miste repede raportat la masa este puterea, pentru ca aceasta reprezinta, pe limba omului de rand un fel de "medie a cuplurilor pe toata plaja de turatii".
    Este de asemenea gresit sa consideram ca doar puterea este importanta, deoarece performanta este rezultatul a mai multor factori, dintre care cel mai important este raportul cp/greutate. Degeaba ai cuplu cat tractorul daca ai plaja de turatii limitata.
    Ceea ce vor cei de la Volvo este un simplu exercitiu de PR ieftin. Faptul ca 1.6D-ul lor are 240nm, care suna mult mai bine decat 106cp nu-l face nici mai performant, nici mai atractiv pentru cei care vor performanta. Fata de un motor 1.6 pe benzina, care dezovolta de obicei ~150nm, acest diesel nu are un spor de performanta sesizabil sau daca il are, de cele mai multe ori este anulat din cauza greutatii suplimentare a blocului motor realizat din fonta. In acest caz, o comparatie a cuplurilor intre cele doua motoare ar duce la o concluzie falsa si anume ca "1.6D este superior din punct de vedere al performantelor comparativ cu un motor omolog pe benzina".
    Ce zic cei de la Volvo pe scurt este: "Ba prostilor, nu va mai ganditi la performanta, va dam noi un numar mai mare care masoara senzatiile!" sau clasicul "Cui ii pasa daca masina e lenta daca te baga in scaun!?"
    Concluziile mele: Indiferent de ce tip de motor preferi, nu te lasa dus de nas de producatori care nu sunt interesati decat sa-ti bage pe gat masinile lor, nu sa faca oamenii sa inteleaga care e diferenta intre CP si NM si cum influenteaza ele performantele masinii.
    Va recomand sa cautati pe google articole despre acest subiect inainte de a incepe un razboi "CP vs NM" in comenturi!
    Multumesc!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru