Acum doi ani, pe când mașinile electrice erau încă o raritate la nivel mondial iar cele autonome o promisiune care părea îndepărtată, Volvo făcea oficial o promisiune pe cât de interesantă, pe atât de directă: "Nimeni nu va muri sau va suferi răni grave într-o mașină Volvo în anul 2020".
Doi ani mai târziu, constructorul suedez nu a uitat de acest plan de-a dreptul nebunesc și "sapă" în continuare la fundația a ceea ce va deveni mașina care te va feri de accidente grave. Noul XC90 - numit recent cea mai sigură mașină testată de EuroNCAP în 2015 - este un prim pas în acea direcție, însă suedezii nu se opresc aici.
"Dacă v-ați întâlni cu inginerii suedezi, veți vedea că oamenii nu exagerează cu absolut nimic. Nu spun lucruri în care nu cred", susține Lex Kerssemakers, CEO-ul biroului american al celor de la Volvo, într-un interviu acordat celor de la CNN.
Conform inginerilor mărcii suedeze, accelerarea transformării mașinilor actuale în unele autonome va contribui serios la atingerea țintei.
Astfel, odată ce sistemele de pilotaj autonom vor prelua controlul mașinii, acestea vor evita accidentele majore anticipând mult mai rapid decât un șofer situațiile din trafic și acționând în consecință."Odată cu dezvoltarea mașinilor complet autonome, vom forța limitele siguranței auto. Asta pentru că, dacă construiești o mașină autonomă, trebuie să te asiguri că acestea știu să se descurce în toate situațiile potențiale care pot apărea în trafic", susține Erik Coelingh, inginer pe zona de siguranță la Volvo.
Statistici îmbucurătoare
Conform unor statistici americane citate de CNN, promisiunea celor de la Volvo nu e departe de adevăr nici măcar acum, în perioada pre-mașini autonome. Astfel, nouă mașini vândute pe piața din Statele Unite au reușit performanța de a nu înregistra niciun deces în accidente în ultimii patru ani. Printre acestea se numără și XC90, model care anul trecut a primit o generație nouă complet modernizată.
Pune mana pe carte.Dl ..MADALESCU
viata e pustiu fara Buick Regal...
si totusi cum vor justifica cei de la Volvo un eventual accident cu victime? SiI cati km a parcurs acel XC90 si pe unde? In vest numarul de acccidente cu victime e cu mult mai mic decat in Ro, cu toate ca viteza medie e mai mare, numarul de masini si numarul de km parcursi e mai mare. So....
Mda....degaba face Volvo super masini daca pe langa ea sunt si rable. Intra unul in tine si degeaba ai sisteme peste sisteme daca nu au toti sa se poata evita la impact ! Iar in ceea ce priveste Toyota, e cam deplasata treaba....sunt evoluati in multe dar produc numai petarde de masini ! Asta e adevarul !
Volvo se vinde bine in Europa de Vest, in Romania suntem specializati in jafuri SH germane cu sute de mii de km dati inapoi.
Doar Dumnezeu hotaraste cine moare si cine nu; sau volvo se vrea un fel de Turnul Babel ???
De data asta sunt de acord cu tine :-)
Ti-am dat si un +.
Doar Dumnezeu hotaraste cine moare si cine nu; sau volvo se vrea un fel de Turnul Babel ???
Cand spun TMC fii sigur ca ma refer la Lexus, brandul de lux de la Toyota care este net superior oricarui Volvo ;)
Pe de alta parte, daca este unul nebun si opreste pe calea ferata intentionat pe principiul ca in Volvo nu se moare, sa-i fie tarana usoara.
Ceea ce Volvo nu poate evita este tocmai…hazardul. Nu doar legile fizicii, pe care le-a menționat Mafia. Ce mamă a sistemelor te-ar mai proteja, dacă te-ai opri brusc la viteze mai mari de 100 și chiar mai mari de 150 km/h? “Nu va muri nimeni ȋn mașinile noastre”…Nostim! “Știm ce vorbim, credeți-ne!”…Mda.
Milenarismul, acea străveche și cea mai ridicolă erezie din istorie, recte “refacerea raiului pe pământ”, deja ȋși intră ȋn rol cu “măsuri corective” care pe mine, unul, mă amuză strașnic (că de păcălit…nicio șansă) : cică jos politicianismul, inechitățile, inegalitățile, discrepanțele, violența, terorismul, pornografia, drogurile, fumatul și chiar…moartea, dar bine că, ȋn schimb, sunt promovate și idolatrizate A.I.-ul, high-tech-ul și comunicarea mediocră și sterilă ȋn labirintul oglinzilor paralele (Facebook).
Și da, omenirea va avea un lider care se va juca de-a Dumnezeu, dar, mai ȋntâi, “tatăl” acestui farsor, nimeni altul decât eternul șarpe din Eden, vrea să-l forțeze pe fiecare pământean să devină propriul său dumnezeu (Homo autonomus) – tot un fel de ateu, dar perfid, cu chip “ortodox”, Sunt vizați ȋn special feminiștii de ambele sexe.
Probabil că sforarul din tenebre va reuși să-și atingă scopul, dar uită un singur aspect, din nefericire tocmai pe cel crucial: moartea nu poate fi abolită și nici măcar controlată…La urma urmei, ce rai ar fi acela ȋn care mori cu (ȋn) siguranță?? Sau care dumnezeu se lasă acoperit cu pământ???
volvo nu poate schimba legile fizicii, daca intri ca boul in copac cu 200 la ora logic ca mori,
ei se refera la faptul ca, automat, masina va evita ca tu sa intri ca boul in copac cu 200 la ora
Dumitru Tinu este si el cu siguranta de acord....
Astia chiar ca sunt dupa modelul cu reclama vinde marfa , iar "botanisti" sunt destui slava domnului.....:)
https://www.youtube.com/watch?v=wnK-TovPgrc
https://www.youtube.com/watch?v=vtsXK_Rryug
comparatie intre cum se comporta pilonu A la volvo s60 si lexus Is 250 in acelasi tip de test
daca intra altu in tine cu rabla lui care nu are sisteme active atunci roagate sa reziste structura de rezistenta a masinii, Din ce se vede prin teste , iar volvo testeaa la multe unghiuri de incidenta impactele in centrul propriu de teste, masinile lor au una din cele mai rezstente structuri, a se vedea cazul lui XC 90 prima generatie care a luat calificatvul good in 2014 la small overlap (IIHS)
In schimb, o structura de siguranta buna te protejeaza in orice situatie, chiar daca nu te va putea salva in toate. Nu-i ca si cand am ajuns la apogeul structurilor de siguranta si de aici incolo nu se mai pot face imbunatatiri. Pana ieri alataieri toate masinile luau indicativul Poor la Small Overlap Test. Doar cateva luni mai tarziu, aceleasi modele cu modificari structurale facute de producatori luau Good. Eu nu cred ca producatorii nu stiai de acest tip de impact. Pur si simplu nu au vrut sa le faca mai sigure din cauza costurilor.
Oare la cate alte tipuri de impact se ia calea mai profitabila si se ofera o protectie minima. Volvo stiu ca nu fac asta si au cele mai sigure masini, dar chiar si ei mai au inca multe imbunatatiri de facut la structura masinilor lor. Totusi, viziunea asta a lor ii un marketing pur. Ii bine ca se folosesc de acest marketing pentru ca asta a fost intotdeauna atuul lor, siguranta. Dar este si un obiectiv cretin in acelasi timp.
Nu ai cum sa realizezi asta. Poate un Volvo o sa dea de gheata si o sa cada intr-o prapastie. Sau se va intampla altceva neasteptat. Aici unde locuiesc in Harghita s-a intamplat in urma cu cativa ani ca in timpul unei furtuni a cazut ditamai bradul pe drum fix pe o masina care trecea, omorand o mama si pe fica ei. Practic crengile bradului le-au strapuns corpurile de parca ar fi fost trase in teapa. Puteau fi si in Volvo XC90 ca tot nu scapau din asta. Accidentele se intampla.