Conceptul XC Coupe ne prezintă o evoluţie şi adaptare a liniilor cu care s-a mândrit Concept Coupe la Salonul Auto de la Frankfurt şi urmează acelaşi limbaj de design introdus de acesta. Spre deosebire de modelul de producţie pe care îl anticipează, XC Coupe Concept are doar două portiere şi vine cu jante de 21 inch şi bosaje ale aripilor accentuate. La fel ca în cazul conceptului prezentat la Frankfurt, XC Coupe are LED-uri cu lumini de zi aranjate în forma literei T, înclinată la 90 de grade, precum şi noua grilă "plutitoare" a mărcii Volvo şi semnătura luminoasă a blocurilor optice spate pe care o vor prelua viitoarele modele ale suedezilor.
Viitorul Volvo XC90 se va mândri cu trei sisteme de siguranţă în premieră mondială pe un model de serie. Cele trei sisteme se bazează pe sistemul radar şi pe camerele pe care le are maşina în dotare, iar rolul lor este acela de a evita coliziuni şi accidente care au loc în mod frecvent pe şosele din cauza neatenţiei şoferului sau a pietonilor. Practic, SUV-ul scandinav va beneficia de un sistem de cruise control adaptiv cu funcţie de control a direcţiei, un sistem de menţinere a benzii de rulare cu control activ al direcţiei şi un sistem de prevenire a accidentelor frontale cu pietoni, biciclişti sau alte maşini prin frânarea automată chiar şi în cazul în care pietonii sau bicicliştii se află ascunşi în întuneric.Thomas Ingenlath despre XC Concept
Creatorul celor două concepte care vor duce la schimbarea aspectului viitoarelor modele Volvo, Thomas Ingenlath, povesteşte filozofia din spatele celor două exponate odată cu prezentarea noului concept al mărcii din Goteborg. Din moment ce noua direcţie de design a mărcii Volvo este strâns legată de valorile de bază ale design-ului scandinav, Ingenlath ne explică legătura dintre aceste valori şi noul concept al mărcii: "Activităţile în natură sunt o parte importantă a stilului de viaţă scandinav. Noi credem că trebuie să te bucuri de viaţă în timpul tău liber, iar Volvo-ul tău trebuie să-ţi susţină această dorinţă. De aceea, modelele noastre XC îmbină stilul expresiv, funcţionalitate generoasă, tracţiunea integrală şi siguranţă de top."
Care ar putea fi legătura dintre distracţie şi siguranţă şi cum aceste cerinţe, alături de scopul Volvo de a deveni constructorul celor mai sigure automobile din lume, afectează o echipă de design? Thomas Ingenlath explică: "E plăcut să simţi că eşti protejat. Dacă ai echipamentul potrivit – în cazul de faţă maşina – vei avea un sentiment de linişte interioară. Totul este în perfectă armonie cu abordarea noastră concentrată pe oameni şi moştenirea noastră. Noua arhitectură ne lasă atât pe noi, designerii, să ne îndepărtăm de limitările impuse de vechile platforme. SPA ne premite să creem proporţii minunate, esenţiale pentru a obţine un look premium. În plus, inginerii rezolvă mai uşor provocările în materie de siguranţă graţie noilor aliaje de oţel şi a noii arhitecturi electrice ingenioase."
Ce elemente vom vedea pe maşinile de serie?
Noul limbaj de design al mărcii Volvo a fost lansat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013 odată cu prezentarea lui Coupe Concept.
Începând cu noul XC90, toate modelele Volvo vor avea cele două trăsături definitorii ale noului limbaj de design: T-ul din LED-uri format în interiorul blocurilor optice şi grila centrală "plutitoare". Împreună, toate modificările vor duce la o familie de modele unificată, care să fie uşor de identificat pe şosea şi care să diferenţieze marca suedeză de rivalii săi premium şi prin design, nu doar prin alte caracteristici.La nivelul caroseriei, vorbim despre o nouă linie a capotei, un nou profil al portierelor şi o nouă legătură dintre aripile spate şi stopuri. Aceste elemente vor fi regăsite, într-o forma sau alta, pe toate modelele Volvo viitoare. În tot acest timp, toate trăsăturile de design vor fi simple, reflectând legătura puternică dintre limbajul de design al mărcii Volvo şi filozofia de viaţă de design a scandinavilor.
Comentarii (1)