Volvo spune că electrificarea reprezintă “mai mult decât o schimbare a sistemelor de propulsie” și că este o schimbare de paradigmă în designul mașinilor.
Mergând pe principiul “mai puțin, dar mai bine”, suedezii au prezentat un nou concept care prefigurează viitoarele sale modele electrice, cu autonomie mărită și viteză îmbunătățită de încărcare a bateriilor.
Volvo Concept Recharge reprezintă și o evoluție a limbajului de design Volvo, cu o simplificare a părții frontale. Cel mai probabil, acest concept prefigurează viitoarea generație XC90, care va fi 100% electrică.
Noile modele electrice de la Volvo vor avea podeaua perfect plată, cu baterii montate sub aceasta, spațiu mai mare la interior și un profil mai aerodinamic pentru ca autonomia să fie sporită.
Via Volvo
Respectiva baterie de acumulatoare va fi capabila sa se incarce mult mai repede decat actuala generatie - va utiliza probabil incarcarea la o tensiune de 800 V (aidoma PORSCHE Taican, KIA EV6 sau HYUNDAI IONIQ 5) sau 900 V.
Design interesant insa, macar aici sa performeze si ei.
Diferenta e ca asta se poate incarca in orele alea cand posesorii dorm.
Deci daca il bag seara la 8 la incarcat si a doua zi la 6 dimineata e full, chiar nu ma deranjeaza sa stea la incarcat 10 ore, pot dormi linistit. Apoi ajung la birou si il pun la incarcat pentru alte 8 ore cat eu muncesc, deci iar nu ma deranjeaza.
Iar pentru concediu daca ma deranjeaza autonomia, iau si un plug-in hybrid ca imi permit.
Tu tot cu diesel?
Vad ca scrii ca nu dormi linistit daca nu-ti bagi electroaca la incarcat? La fel si cand te duci la birou, daca nu o pui la incarcat ai o jena.
Dimpotriva, eu ma culc linistit si stau la birou linistit fara sa am grija punerii stecherului in priza ca altfel raman cu electroaca in drum.
Pugin hibrid mi-am cumparat si eu, am luat-o asa sa vad ce avantaje sunt, daca sunt. Din pacate nu merg pe electric niciodata fiindu-mi lene sa caut si sa bag stechere in prize. Asa ca merg pe fosil tot timpul. Car bateria aia degeaba cu mine. Am ajuns la concluzie ca tot un simplu ICE e mai bun, mai ieftin, mai performant si mai fiabil. Asa ca m-am intors la vechiul Diesel iar pluginul e folosit de nevasta-mea, dar tot pe fosil. Cred totusi ca trebuia sa iau un mild hybrid de la Toyota,mi se pare mai util.
Scuza-ne frate ca nu avem toti vila cu garaj unde sa incarcam.
Scuza-ne frate ca nu ne permitem o electrica de 40.000 de euro.
Scuza-ne frate ca nu ne permitem inca o masina plug in pentru drumuri lungi.
Diferenta dintre tine si taranul ala care si-o ardea cu ''voi tot cu munca'' nu e nici una.
Cred ca rupi manelele in electrica aia de cocalari.
Puțini își mai amintesc de micul pseudo-shooting-brake cu 3 uși, dar a fost unul dintre puținele accese de nebuneală (originală, nici vorbă) a suedezilor, pe vremea aia asociați cu Renault și olandezii de la DAF.
Stilul prefigurat de concept e-n orice caz mai reușit decât al buldogului-coupe C40 Recharge.
Iar din p.d.v. tehnic sper să rezolve hibele prezente (încă) la Polestar-2 -- un BEV reușit altfel, deși cu toate limitările actuale specifice tagmei mutanților cu ștecher.