Salonul Auto de la Frankfurt 2013

Volvo atacă BMW prin noua sa generaţie de motoare diesel şi pe benzină: cifre, puteri, consumuri

Publicat Vineri, 06.09.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 41
Volvo atacă BMW prin noua sa generaţie de motoare diesel şi pe benzină: cifre, puteri, consumuri - Poza 1
Volvo S60, V60, XC60, S80, V70 şi XC70 primesc la Frankfurt sub capotă noile motoare Drive-E, dezvoltate independent de Volvo. Acestea vin cu cifre care anunţă un atac direct la BMW.

Esential 306 cai putere dezvoltă cea mai puternică versiune pe benzină a motorului Drive-E de 2.0 litri.
3.7 litri/100 km este consumul anunţat pentru S60 D4 181 CP cu transmisie manuală. BMW 320d EfficientDynamics (163 CP) consumă 4.1 litri/100 km.
După ce acum trei săptămâni anunţau cu fast lansarea noii generaţii de motoare ale mărcii, denumite Drive-E, fără să dea multe detalii legate de cifre, puteri şi consumuri, suedezii de la Volvo au anunţat astăzi debutul noilor propulsoare produse in-house pe aproape întreaga gamă proprie de modele. 

Vă reamintim că Volvo a dezvoltat în "laboratoarele" proprii două motoare noi - unul turbodiesel şi unul cu injecţie directă pe benzină. Ambele au o cilindree de doi litri, însă motorul diesel poate fi declinat în versiuni care merg de la 120 la 240 CP, în timp ce unitatea pe benzină merge pe o plajă care urcă de la 140 la peste 300 CP. Noile motoare vor înlocui treptat gama actuală, iar Salonul Auto de la Frankfurt este locul în care îşi vor face debutul pe aproape întreaga gamă versiunile D4 (diesel de 181 CP), T5 (benzină de 245 CP) şi T6 (benzină de 306 CP) ale unităţilor Drive-E. Toate cele trei versiuni vor dispune atât de cutii manuale cu şase rapoarte, cât şi - opţional - de noua transmisie automată cu opt trepte dezvoltată de partenerii tradiţionali ai celor de la Volvo, asiaticii de la Aisin.

Modelele care vor beneficia de aportul noilor motoare dezvoltate şi produse 100% de Volvo vor fi nopile facelift-uri ale gamei S60, S80, V60, V70, XC60 şi XC70. Practic, din gama actuală a suedezilor, doar V40 şi XC90 mai au ceva de aşteptat, dar din motive diferite: dacă V40 este lansat relativ recent şi mai poate sta pe piaţă doi ani până la un eventual facelift cu motoarele actuale de origine Ford, XC90 va primi în 2014 o generaţie complet nouă, urmând să beneficieze de noile motoare şi de tehnologii care vor debuta în premieră mondială în momentul lansării de piaţă.

În plus, S80, V70 şi XC70 nu primesc încă acces la cea mai puternică versiune pe benzină (T6), aceasta urmând să debuteze probabil mai târziu.

Versiune Transmisie Motor Putere
(CP) 
Cuplu
(Nm) 
Consum mediu mixt (l/100 km)
S60 V60 XC60 S80 V70 XC70
D4  Manuală 6 2.0 Drive-E
Turbodiesel 
181 400 3.7 3.8 4.4 3.8 4.1 4.4
D4 Automată 8 2.0 Drive-E
Turbodiesel 
181 400 4.1 4.2 4.6 4.3 4.4 4.8
T5 Automată 8 2.0 Drive-E
Benzină Turbo 
245 350 5.9 6.1 6.7 6.1 6.3 6.9
T6  Automată 8 2.0 Drive-E
Benzină Turbo
Supraalimentare 
306 400 6.4 6.7 7.3 - - -

ATAC LA BMW

Odată cu cifrele alăturate noilor motoare, Volvo atacă frontal BMW, marca "regină" a propulsoarelor din zona premium în condiţiile în care bavarezii sunt multipli câştigători ai unor diferite categorii la premiile Motorul Anului. De exemplu, motoarele T5 şi T6 de pe Volvo S60 au aceeaşi putere şi acelaşi cuplu cu cele oferite de BMW pe Seria 3. Astfel, dacă noul Volvo S60 T5 dezvoltă 245 CP şi 350 Nm dintr-un motor de 2.0 litri turbo, BMW 328i vine cu cifre identice. Acelaşi scenariu şi în cazul lui Volvo S60 T5 şi BMW 335i, ambele dezvoltând 306 CP şi 400 Nm, diferenţa fiind în acest caz la nivelul cilindreei (2.0 turbo plus supraalimentare pentru Volvo, 3.0 cu şase cilindri în linie pentru BMW). Interesant este că, în ambele comparaţii, noile motoare Volvo câştigă duelul la consum în cazul unei comparaţii directe, motorul diesel fiind mai bijne cotat la consum chiar şi decât versiunea EfficientDynamics a lui 320d (163 CP).

Model Vers. M/A Putere
(CP) 
Cuplu
(Nm) 
Consum
(l/100 km) 
Rivali direcţi
Audi BMW Mercedes Lexus Infiniti
S60 D4  M6 181 400 3.7 A4
2.0 TDI
177 CP
320d
2.0
184 CP
 
C220 CDI
170 CP 
- -
A8 181 400 4.1 A4
2.0 TDI
177 CP
Multitronic
 
320d
2.0
184 CP
Aut. 
C220 CDI
170 CP
Aut. 
- -
T5  A8 245 350 5.9 A4
3.0 TFSI quattro
272 CP
S-Tronic 
328i
2.0
245 CP
Aut. 
- IS
300h
223 CP
 
-
T6  A8 306 400 6.4 S4
3.0 TFSI quattro
333 CP
S-Tronic
335i
3.0
306 CP
Aut. 
C350 BE
306
4matic Auto
 
- G37
3.7 V6
320 CP
auto 

Comentarii (41)

  • Asta e o palma peste gura tuturo celor care spuneau odinioara "Volvo made in China" si "Volvo nu e marca premium".
    72 18
  • Volvo a aruncat manusa. Sa vedem replica BMW, Audi, Merc.
    Audi are deja propulsor pentru versiunea de 2l si 306 cp a Volvo, tot de 300 de cp. De Merc nu mai zic... 350 de cp A-klasse AMG din 2l.
    La restul... sa vedem
    33 6
  • A, era sa uit :)).
    BMW a trecut deja la motoare pe benzina de 1,5l, 3 cilindri si 231 cp. (a se vedea noul I8). In curand probabil pe toata gama in diverse configuratii de putere.
    O sa fie interesant de urmarit competitia.
    25 13
  • Alfa Romeo ataca Porsche......Volvo ataca BMW....
    nu imi fac griji pt. BMW si Porsche.......
    va fi rau cand va ataca BMW pe 'careva'...
    32 36
  • Sa speram ca vor produce si motoare fiabile si nu vor face ceva de dragul competitiei si de a inmulti motoarele cum fac germanii.
    Cand "tragi de par" un motor si vrei sa scoti cat mai multi cai din el, de obicei pica mai repede. A se vedea motoarele celor de la Audi si BMW care conform unor statistici de prin Anglia, au ajuns pe picior de egalitate sau sunt mai proaste decat motorele frantuzesti.
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
    Deci nu pot spune ca sunt incatat deloc de stire pana nu-si vor dovedi fiabilitatea.
    Toyota, Honda si Mazda nu au atacat BMW sau Audi si sunt in topul satisfactiei clientilor cu toate ca au aceleasi motoare de 50 de ani. Deci nu intotdeauna tot ce-i nou e bun.
    @Mario: dupa ce termina AndreiRN tura lui la Tesla o sa-ti dea replica.
    @tzenu_bmw: posesorii de BMW ataca mereu pe cate cineva si intr-adevar este rau si nici nu cred ca se va schimba situatia prea curand.
    22 23
  • Parca doar "beemwee si merjedes" faceau motoare din ce in ce mai puternice, Volvo era pt cunoscatori, siguranta tehnologie fara prea multa putere, acum ce fac, ataca direct "biemwee"? Sa stea la coada Volvo, toata lumea ataca Bmw.
    10 8
  • asa da
    Engine reliability - top 10 brands according to Warranty Direct
    1. Honda (failure rate: 1 in 344)
    2. Toyota (failure rate: 1 in 171)
    3. Mercedes-Benz (failure rate: 1 in 119)
    4. Volvo (failure rate: 1 in 111)
    5. Jaguar (failure rate: 1 in 103)
    6. Lexus (failure rate: 1 in 101)
    7. Fiat (failure rate: 1 in 85)
    8. Ford (failure rate: 1 in 80)
    9. Nissan (failure rate: 1 in 76)
    10. Land Rover (failure rate: 1 in 72)
    Engine reliability - bottom 10 brands according to Warranty Direct
    1. MG Rover (failure rate: 1 in 13)
    2. Audi (failure rate: 1 in 27)
    3. Mini (failure rate: 1 in 40)
    4. Saab (failure rate: 1 in 40)
    5. Vauxhall (failure rate: 1 in 41)
    6. Peugeot (failure rate: 1 in 44)
    7. BMW (failure rate: 1 in 45)
    8. Renault (failure rate: 1 in 46)
    9. Volkswagen (failure rate: 1 in 52)
    10. Mitsubishi (failure rate: 1 in 59)
    28 22
  • @asa da
    Da mai si care sunt acele "failure"? Atata stiti unii, top-uri de fiabilitate care oricum sunt incomplete, fara sa specifice ce motoare, ce defecte, ce modele, oricum aici era vorba de puterea unor motoare, nu de fiabilitate, cand va produce Volvo peste 1.5 milioane de masini pe an cu motorizari de 2 ori mai multe atunci sa vii cu top-uri, e valabil si pt Lexus, pana atunci se anunta un nou "atac" la Bmw, ya right, Volvo nu trebui sa se lupte in acest fel cu concurenta germana, va pierde, are alte calitati, peste un an-doi va scoate Bmw o noua generatie de motoare, ce va face Volvo? Volvo este in crestere , nimic de zis, acum, dar devine plictisitor cum toata lumea tinteste Bmw.
    16 11
  • AndreiRN
    Ce lipseste aici este .... adevarul.
    Da, aceste motoare sunt proiectate in Suedia dar fabricarea lor are loc in China si asteptam sa vedem cum vor functiona peste 10 ani.
    7 24
  • Ieri au anuntat ca in America de Nord, Volvo au avut cele mai mari scaderi anuale si lunare (August comparat cu anul trecut). 6%.

    Ma bucur enorm sa vad ca se pun din nou pe treaba, dar am o mare tristete. Orice efort, indiferent cat de maret si uimitor, oricate minuni vor scoate din capetele lor nordice, la final vor ajunge pe mana chineza. Si tot asa, incet incet vom ajunge sa respiram si dormim si sa mancam doar sub bagheta beijing-ului. Sper sa ma insel amarnic.

    Referitor la capacitatea tehnica a scandinavilor sa nu uitam ca de-a lungul istoriei au fost printre putinii care i-au supus pe englezi, au avut o industrie siderurgica de exceptie, iar in domeniul auto au scos o bijuterie precum Koenigsegg. Deci au cu cine si au cu ce. Important este ce se intampla cu rezultatul muncii lor, cunostintele si experienta acumulate.
    13 5
  • arogantul
    S60, D4 181 cp, auto 8, R-design
    asta e o masina de vis

    @ AM
    pana la urma avem detalii privind noua cutie auto, e clasica sau e cu dublu ambreiaj?
    6 1
  • @AndreiRN esti un cretin. Volvo nu fabrica nimic in China.
    20 7
  • @Mario
    Vrabia malai viseaza ...
    si Mazda avea motor de 1.6 si de sute de cai putere si a luato BMW la moaca de la Mazda ???
    BMW nu inseamna numai CIFRE.
    Volvo inca nu sia sters mucii de dupa inmormantare stati sa vedem sa confirme ceia ce arata pe hartie , Performanta , fiabilitate , CALITATE...
    de la Volvo la BMW e lung drumul...
    Volvo e langa SAAB si BMW e langa MERCEDES-BENZ , LEXUS si AUDI.
    asa ca succes celor de la VOLVO le doresc din suflet mult succes.
    9 22
  • Marian
    Cred ca s-a ales un titlu total neinspirat.
    Intre cele doua marci exista o diferenta mare din toate punctelel de vedere si se adreseaza unor clienti diferiti.
    Dar, daca intr-adevar Volvo vrea sa ajunga la "performanta" motoarelor de BMW, nu-mi mai iau Volvo niciodata.
    BMW in in top 10 de la coada fiabilitatii din cate vad, iar Volvo sta inca destul de bine in top 10.
    Deci daca Volvo scade fiabilitatea atat de mult incat sa-i ajunga pe cei de la BMW, macar sa vina cu super gadgeturi ca sa ia ochii lumii si sa le distraga atentia de la un lucru foarte important la o masina: fiabilitatea.
    Pai daca japonezii schimbau motoare in fiecare an, erau vai de mama lor, insa ei se mandresc cu motoarele lor vechi si fiabile.

    @BMW: ai limbaj specific conducatorilor de BMW. Vezi ca se scrie "luat-o la moaca", "Volvo inca nu si-a sters", ceea in loc de ceia. Dar pentru voi astia cu BMW, gramatica e ceva deosebit. Va pricepeti la masini cum va pricepeti la limba romana.
    Si e foarte adevarat, pana sa ajunga Volvo in service-uri cum ajunge BMW, e inca drum lung, dar nu imposibil de ajuns. Depinde ce-si doresc.
    19 16
  • @Marian
    Câtă ură si câtă incapatinare!
    Volvo produce de trei ori mai putine mașini decât BMW e si normal ca sunt mai putine mașini in service.
    Referitor la calitatea producției , daca era BMW de rahat cum promovati voi astia opariti de la Volvo fucklub, apoi nu mai era BMW un lider mondial si nu mai făcea Volvo mașini sa atace BMW de ce ataca Volvo BMW daca voi sustineti ca BMW e rahat???
    Toți vor rivali pentru BMW !!!
    Lexus mereu lansează atacuri la BMW , Audi , acum Volvo si nu invers .
    Asa ca ciocul mic, BMW e mașina de vis a celor de la Volvo ei visează in fiecare zi sa bată BMW dar uite ca BMW e încă un lider de mai bine de 10 ani e un lider PREMIUM cu o calitate cel puțin de top.
    Referitor la gramatica pot sa-ți scriu si in limbaj regional de tip :
    Șii, aișia , etc...
    Sunt din Moldova si nu mii rusine !!!
    Si oltenii folosesc limbaj deosebit de tip : acirea, fusai si vazui.
    Si ardelenii au modul lor de exprimare .
    Asa ca ar fi bine sa fii om si sa te lași de exprimari,
    sa citești conținutul textului si nu modul de exprimare ;)!
    10 20
  • Mda, e bine ca mi-ati sters comentariul, daca tot s-a sters ultimul care evident ca nu era al meu, hai sa fie si comentariul de la contul original:). Dar e bine ca s-au implementat schimbarile anuntate acum 2 luni, curatenia generala promisa, da nu stiu de ce tot amintesc de asta, atunci sa se continue asa, cu-n nebun care-si face de cap pe aici de cate ori are chef, probabil ca nu v-ati plictisit de sters comentarii.
    7 10
  • @dan_grc
    Ti sa sters comul fiindca spui numai prostii, ca si data trecuta cand comentai ceva despre rugina de pe ML-uri si ziceai ca numai mercedesurile ruginesc si bmw-urile nu.
    6 12
  • Valentin Ghionea
    Eu as face un mic anunt catre comunitatea AM: Nu se poate ca acest user pe nume Dan_grc sa intoxice mereu zona de comentarii cu idioteniile lui tampite. E strigator la cer .Acest individ pe langa facptul ca injura, ataca si ironizeaza alti useri este lasat sa faca ce vrea in zona de comentarii ? Este absurd. Domnule Mircea, va rog faceti ceva si banati-l definitiv. Sa nu mai aiba drept sa comenteze.
    Eu mai intru pe alt site si acolo i-a fost atrasa atentia de nenumarate ori de redactie, fiindca era un spamuitor si un troll care facea trolling la greu.
    Va salut '' il grande respectuo* ''. Numai bine !
    8 8
  • Robert,Robert.....Noi doi am avut o discutie interesanta. Cand am inceput sa discutam, ai dat-o pe jigniri, dar eu nu le-am bagat in seama. Dupa aceea,discutia a decurs foarte normal. Chiar am fost surprins. Chiar este greu sa continui in aceeasi maniera?
    8 1
  • Marian
    @BMW: Ura si incapatanare ? Ai ceva probleme baiete.
    Si ar trebui sa inveti sa citestesti si un raport: BMW failuare rate 1:45 inseamna ca din cate masini produce, motorul se strica la una din 45, asa cum la Volvo au probele cu una la 111. Deci nu se ia in calcul la gramada cum calculezi tu. De exemplu: Toyota produce cu mult peste BMW. Cum mult adica ei vand peste 9 milioane de masini anual. Dar la ei fiabilitatea e atat de buna incat unii fac cu o Toyota cati KM vei face tu cu 4-5 BMW pana sa pice ceva la motor. Ai priceput ?
    Iar ideea de lider premium e frumoasa pentru BMW, dar sa deschidem ochii ca la fiabilitate e cu mult in urma altora. E in fata Audi, dar mult in urma Lexus desigur. Nu am zis ca BMW produce masini de rahat, ci doar ca sunt mai putin fiabile decat Volvo. Daca nu stii sa citesti e problema ta si se pare ca e una mare.
    Insa depinde ce vrei sa iei: masina sau gadget.
    @Valentin: dan_grc poate folosi ce nume de user vrea si poate zice ce vrea. Chiar i s-a propus sa fie moderator si sa-i desconspire pe cei ce au pareri mai putin bune despre BMW. Deci daca vrei sa nu ai probleme, e bine sa citesti doar comentariile si sa nu-ti dai prea mult cu parerea despre acest user si userii sustinatori ai BMW in general. Pot deveni foarte agresivi...
    8 8
  • Ești atât de sigur in studiile astea plătite ???
    Te mai întreb odată , de ce face Volvo si alți producători rivali lui BMW ???
    De ce Toyota a decis sa facă parteneriat cu BMW si sa afirme ca BMW produce cele mai bune motoare , caută pe YouTube sau Google sa vezi ce spune directorul Toyota.

    De ce toți vor sa atace BMW o marca nefiabila??? (După cum sustii tu si studiile voastre)???
    Eu zic ca viața bate cartea la fel cum strada bate JDPower si alte manipulari!!!
    BMW e BMW si va place la mulți sau nu, dar uite ca si mărcile voastre depun eforturi de ani de zile sa se trânteasca cu BMW !!!
    Sunt sigur ca BMW chiar daca va pierde vreodată poziția de lider mondial mai departe de locul 2 nu o sa cada.
    Va doresc succes fanilor Volvo si companiei Volvo care după părerea mea e o marca solida care a trecut prin multe chinuri si a reușit sa se mențina undeva acolo sus in primii 10 din lume si după faliment nu au ajuns la coada.
    6 8
  • Marian
    De ce crezi tu ca un studiu care reflecta o realitate: ca x masini ajung in service cu probleme la motoare ar fi platite ?
    De ce crezi tu ca Toyota a incheiat parteneriat cu BMW pentru motoare, cand ei sunt primii in topul fiabilitatii de peste 10 ani. Oare nu cumva BMW are nevoie de tehnologie hibrida, la care desigur Toyota e lider cu ale ei Prius si Lexus de foarte mult timp ? Si deci poate ca TOyota da motoare BMW contra caroserii poate ? Ca la motoare toti stiu ca sunt buni, insa ca forme, trebuie sa recunoastem ca BMW produce masini mai "ochioase" si astazi lumea nu mai cumpara cu capul ci cu ochii ? Cei care habar nu au despre masini si-o aleg pe criteriul "cat e de frumoasa, cat cai putere are" si cam ce cred vecinii despre X ....
    Eu nu cred ca vreun reprezentant Volvo a declarat ca ataca BMW cu noile motoare, ci este doar un titlu ales de AM. Si ca sa vezi chestie, AM au ales anul asta sa conduca pentru mai mult timp un V40 si nu vreun model de super BMW. Oare de ce ?
    Deci nu te mai umfla atat in pene cu BMW, ca nu se stie cand cauti pe unul cu vreun Volvo sa te remorcheze...
    7 5
  • @marian

    De parca putine Volvo sunt remorcate pe străzi ;)
    Toyota a afirmat ca au nevoie de motoare de la BMW ca BMW e un lider in domeniul motoarelor cu ardere interna .
    In schimb Toyota va livra sisteme hybride celor de la BMW .
    Inclusiv motoarele BMW in special diesel vor fi găsite pe Toyota si Lexus :))) pare gluma nu ??? E adevărat afirmat de Toyota !!!
    De ce Toyota o marca fiabila apelează la motoare BMW ???
    Eu nu vreau sa-ți dau replica la toate prostiile tale (de gen remorcari)dar ar fi bine sa ei apa in gura si sa pui neuronii la munca sa muncească .
    Respect Volvo dar sunt realistic si nu visez ca împușc in luna ca voi!
    4 11
  • Hai ca iti spun eu de ce Toyota apeleaza la BMW desi fac masini foarte fiabile: pentru ca sunt descoperiti pe anumite segmente si este mai simplu si mai ieftin sa colaborezi cu cineva decat sa te apuci sa proiectezi singur motoare de la 0. Este acelasi motiv pentru care BMW a apelat la PSA pentru dieselurile pentru Mini. In plus este vorba de serviciu contra serviciu: BMW le da celor de la Toyota motoare diesel, iar Toyota le da tehnologie hibrida. Si uite asa toata lumea e fericita.
    Si referitor la stire, v-am spus ca ne asteapta vesti din ce in ce mai bune despre Volvo.
    In rest, fie ca iti place sau nu sa crezi/recunosti, e drept ca BMW are mai multe motoare, mai performante, mai rafinate, o gama de modele mai variate, vanzari mai mari, imagine muuult mai buna... adica e un constructor foarte "sanatos". Insa cand vine vorba de fiabilitate, Volvo nu prea este mai prejos decat BMW. Poate de Lexus da, dar de marcile nemstesti premium... nu prea. Eu zic sa te mai interesezi ce si cum si apoi mai vorbim.
    Atentie, nu am spus ca BMW face masini proaste sau ca ar fi o teapa.
    Asfalt uscat!
    9 1
  • Marian
    @BMW: Helouuuuuuuuuuu !
    Cum sa fii lider la motoare, cand tu vinzi de 8-9 ori mai putin ca Toyota si cand in toate studiile de fiabilitate BMW este sub Toyota cand vine vorba de motoare ? Vezi ca ar trebui sa faci diferenta intre numarul de motoare al celor de la BMW, care de buni ce sunt luau ceva motoare si de la PSA, (cum Mercedes mai ia si de la Renault), si ceva 4-5 motoare ale Toyota super perfectionate de-a lungul timpului.
    Pe langa tine care respecti Volvo mai sunt cateva milioane care le respecta si mai mult pentru ca stiu ce inseamna fiabilitate si mai presus de toate siguranta.
    Masina cu cei mai multi KM e un VOLVO, nu BMW. 1 din 111 motoare de Volvo pica, in timp ce la BMW pica de 2 ori mai multe ! Motoarele de Toyota stau de 4 ori mai bine decat cele de BMW conform service-urilor. Ia citeste si un raport al germanilor: http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/
    Deci unde e fiabilitatea ??? Tu vezi aici vreun model de BMW ? NU SUNT pentru ca ... sunt cele mai bune, dar nu le vad toti meseriasii asa.
    In schimb Toyotele sunt cate 4-5 in top. Daca nu stii, TUV e un fel de RAR romanesc, nu vreun JD Power.
    Eu cred ca seful Toyota a glumit cand a zis ca BMW face cele mai bune motoare, cand la germani japonezele stau atat de bine.
    11 5
  • Am fost in vacanta prin Europa.Timp de 5 saptamani am tot batut autostrazile Europei.Mii de masini am vazut in traffic.Concluziile? Masinile japoneze si chiar si Volvo sunt cantitati neglijabile.Asta am vazut eu!
    10 3
  • Am devenit atat de flexibil si DESCONSPIRAT la mansarda incat toti neuronii mei au picat ca si la motoarele de pe marca mea de suflet.
    Sunt idiot si ipocrit recunosc, dar asa m-am obisnuit eu sa intru in contact cu lumea atat din spatiul cotidian cat si virtual.
    De fapt ca sa fie mai precis, eu urasc toate marcile ''din strainatate '' in afara de BMW .Urasc si cate ceva din cele germane insa BMW este pe primul loc. Acum detin un E39 diesel din 2002.......ah, am sacapat ( o vorba ) , sper sa nu ma DESCONSPIRE cineva ca as fi una si aceeasi persoana cu @dan_grc .
    4 11
  • @Marian
    Daca te intereseaza doar fiabilitatea, atunci mergi pe mana japonezilor. Si mie imi plac, mai ales noua Mazda 6. Insa trebuie sa recunosti un adevar. Japonezii merg de ani de zile pe aceleasi retete de motoare, aspirate si diesel, cu performante modeste si depasite tehnologic, daca ma intrebi pe mine. Motoare de 2,2l, cu taxe mari sau aspirate cu performante moderate. La fel si in ceea ce priveste transmisiile. De aceea cred ca Toyota a apelat la tehnologia BMW. Intre timp, europenii si BMW mai ales, inoveaza permanent, cerceteaza, testeaza. Poti sa iti iei o masina europeana si sa alegi intre 8 versiuni de motorizare si 3 cutii de viteze, in timp ce japonezii iti ofera 3 niveluri de echipare fara posibilitati de configurare. Cam asta e diferenta. Mergi la sigur cu japonezii, dar cu motorizari si transmisii de 6 ani, cu imbunatatiri incrementale, sau mergi cu masini europene mai performante si cu posibilitati mai multe de configurare. Diferenta e similara la finisaje, unde cele europene sunt mai bine legate.
    5 2
  • Marian
    @Lache: sunt de acord cu tine, insa trebuie sa-ti dai seama si tu ca japonezii au patruns mai greu pe piata europeana si nu cu foarte mult timp in urma (datorita taxelor vamale mari si alte conditii). Si a fost mai greu pentru suedezii de la Volvo sa exporte in Europa Centrala. Insa lucrurile se misca, si se vor inmulti masinile japoneze si prin Europa ca prin Statele Unite. De asta francezii si germanii au avut de castigat in vanzarile in Europa. Nici fabricile nu erau asa de raspandite in trecut ca acum. In plus francezii au niste preturi mici si nu toata lumea isi permite masini premium. Vezi vanzarile Dacia din ultimul timp si exporturile catre Germania.
    Totusi, sa nu uitam ca avem 3 mari producatori auto: Toyota, GM si VW. Deci nu-mi poti spune mie ca ai vazut prin Europa majoritare BMW sau Audi, cand ei vand la un loc nici un sfert din cat vinde Toyota.
    Mai mult de atat studiile de satisfactie al clientilor din Germania din ultimii 10 ani sunt dominate de japoneze, deci trebuie sa ai un numar minim de masini vandute in tara respectiva ca sa fii considerat in acest studiu. Volvo a iesit primul in 2011 si sunt si ei cuprinsi ca pozitie separata, deci nu intra la capitolul “si altii” sau cum zic ei Industry Average.
    Revenind la subiect, sunt de apreciat cei de la Volvo pentru ca dezvolta motoare proprii, cand in ziua de azi multi fac aliante pentru schimburi de parti deja studiate. Testele facute pentru sistemele de siguranta costa si ele bani si toate astea duc la un cost ridicat la masinilor Volvo, care ii va costa. Altii asteapta aceste inventii si le iau de-a gata, venind pe piata cu masini mai ieftine.
    @Pavi: sunt o persoana modesta, deci imi plac lucrurile bune si modeste. Si imi place sa merg la sigur, nu la ghici si sa fiu "cobai" testand motoarele europene. Cand limita de viteza e 120 - 130 km/h pe majoritatea autostrazilor si pot circula cu 130 km/h la 3000 turatii (cu un consum mediu de 5,5/100) la un motor de 1.4 - 90 CP, pentru mine e foarte bine.
    3 2
  • @Marian
    Exact despre asta vorbeam.
    Daca nu esti amator de performante mari si alte chestii, e ok optiunea ta. Eu in schimb manifest sentimente contradictorii vis-a-vis de japoneze. Imi plas si mi le-as lua din cauza designului si fiabilitatii (Accord, Mazda 6, Subaru Outback), dar sunt dezamagit de conservatorismul lor legat de motoare si transmisii.
    1 1
  • inexorabil
    Grupand virtutile marilor (nu ma refer la rata de profit!!!) concerne auto ale lumii, obtinem:
    BMW = rapiditate, sportivitate si estetica
    Volvo = super-siguranta, fiabilitate si exclusivism
    Toyota = super-fiabilitate, consecventa si ecologie
    GM & Daimler = super-estetica, siguranta si fiabilitate
    VAG = super-rezonanta brandurilor componente

    Nota: abilitatile tehnologice nu le-am inclus in capitolul virturi, ele fiind doar niste consecinte implicite si sincrone ale evolutiei lumii, iar manevrabilitatea variaza mult chiar in cadrul aceleiasi marci.
    9 0
  • asa da
    este totusi bine de stiut ca motorul de 2.0 diesel de la BMW are mari probleme si care sunt nerecunoscute de catre producatori (si de ce nu si de catre proprietari). de altfel un motor care trage frumos...
    Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap
    1 1
  • AndreiRN
    @ztele frustrarea iti iese prin pori cand adevarul ti se pune in fata.
    Asta e viata ignorari.
    Chinezii au dat o mare lovitura cumparand Volvo.
    Este poarta lor in lumea masinilor cu renume in EU.
    La fel si cu Saab unde vor scoate modele competitive cu Tesla foarte curand.
    2 4
  • @Marian,japonezii lucreaza din greu la realizarea unor motoare compatibile cu piata europeana,dar inca nu pot sa scoata nimic concret. As numi treaba asta lipsa de idei sau imaginatie. Nu-mi plac masinile italiene,dar Fiat 500 m-a impresionat enorm. Sa-l vezi cum alearga pe autostrada cu 130 km/h! Cu criza asta,cand nimeni nu mai este sigur pe locul de munca,sa-ti permiti sa schimbi masina la 5 ani de zile ? Eu sunt in alta parte,iar aici masinile japoneze fac legea,dar foarte putini isi permit masini noi,asa ca eu le vad cum arata dupa 5 ani de functionare.Plasticul devine casant,imediat cum incerci sa demontezi un intrerupator sau alta piesa din plastic,vei vedea ca se rup.Toate panourile sunt prinse cu ajutorul clipsurilor de plastic.Si pot continua cu alte exemple.Din cauza asta m-am reintors la masinile europene. Numai bine!
    2 3
  • Vad ca se vorbeste despre fiabilitate...
    Am un prieten pasionat de BMW ca marca,filozofie, etc.
    Are si o seria 7 din 2007, un x 5 din 2011, un 5-ar din 2008.
    Nu intelege cum LC-ul meu din 2004 merge perfect la 278.500 Km fara a schimba nimic la suspensie si motor (exceptie 2 supape pompa de inalta presiune), iar el a schimbat turbina, caseta de directie, senzor turbiana, galerie admisie, bucse bara, capete directie la septarul ce nu are decat 68.000 km.
    De ce oare ?!?
    5 2
  • inexorabil
    Scuze, am omis sa mai adaug cateva nume in "sinopticul" meu de mai sus.
    Ford, PSA, Renault si Hyundai sunt interesante: nu exceleaza la vreo calitate anume, dar probeaza cate putin din toate insusirile pe care le-am enumerat, adica ar parea cele mai echilibrate companii.
    Fiat Group...o imbinare de lumini (Ferrari si Maserati) si foste lumini (Fiat, Lancia si Alfa Romeo).
    Chrysler...o tentativa continua de a se regasi dupa catastrofala idila cu Daimler, sarind, totusi, din lac in put.
    Sa nu uitam o marca importanta, Saab (desi a ramas din ea numai eticheta), care se plaseaza langa Volvo, desigur.

    Ia te uita, AndreiRN a folosit in premiera pluralul masculin corect articulat. Eveniment, baieti, sa destupam sampania :D
    Oricum, Skynet nu si-a ales cyborg-ul potrivit ca sa-l ucida pe John Connor; trebuia sa-l trimita pe Andrei, a carui consecventa de a urma anumite automatisme (clisee) este fabuloasa...Cateodata nu-mi dau seama ce anume il stapaneste: chinezofobia sau chinezofilia? Mie, unul, mi-ai scos peri albi, maestre, tot pedaland pe "chinezariile" care presupui ca au devenit Volvo si Saab. Normal ca @ztele te-a facut cretin. Pai o gramada de corespondenti de aici --- inclusiv @BMW (uluitor, nu-l mai recunosc...) --- apreciaza efortul creativ, foamea de originalitate mereu actuala si gradul de independenta al lui Volvo (si GM i l-a asigurat lui Saab, altfel nu i-ar fi permis sa uzeze de propriile-i motorizari pe 900, 9000, 9-5 si partial pe 9-3), numai tu preferi sa arunci cu mucii in fasole. Am sperat sa-ti schimbi stilul pana acum...OK, am priceput pana la suprasaturatie: nu poti inghiti "suedezele" si pace. Pe de alta parte, reclami globalizarea? Nici eu nu vreau s-o vad in fata ochilor (mintii).
    Deci, sa nu ma intelegi anapoda: suedezofobia este dreptul tau acordat de la nastere, dar, fratele meu alb, vino si cu alte analize, alte idei sau alte viziuni, nu te mai agata de aceeasi placa ultra-tocita, din care reiese ca galbejitii ii tin de maini pe suedezi chiar si atunci cand acestia din urma se aseaza pe vasul de toaleta, daca nu cumva tot galbejitii se ocupa de finalizarea operatiunii (apeland la hartie made in China, desigur).
    Si sa mai stii un aspect de la mine: daca ar fi sa aleaga intre Catavencu si Farfuridi, romanii nu vor ezita niciodata sa-l desemneze pe primul ;)
    5 1
  • @Lache ... bun venit ... europa e plina de "europene" ... e normal, ei nu au incredere pur si simplu, poti sa le spui orice, dar ii inteleg, cind au masinile cele mai stilizate si finisate si manevrabile ... etc ... cum vor putea ei sa accepte mai putine calitati oferite de alti constructori din alte parti ale planetei ?

    @inexorabil ... salut amice ! ... la BMW ... nu-s prea de acord cu calitatea ce le-ai dat-o "estetica" ... celelalte sint bine punctate ...

    @Marian ... te inteleg ... sa sti ca daca in europa nu s-au impus, in america de nord se cam vind si sint relativ mai vizibile ... americanii sint mai asa ca tine : au ca tinta/obiectiv - deplasarea din A in B cit mai ieftin posibil, dar - spre deosebire de tine - le place sa aiba putere disponibila sub piciorul drept ... desi nu le convine nici lor sa cheltuie pe carburant ! ideea lor e sa fie carburantul ieftin nu sa caute motoare mai mici ! dar, incet, incepe sa se schimbe si mentalitatea lor ca vad ca nu mai merge ... asa ca si acilea, constructorii incep sa ofere motorizari mai mici, si incep sa introduca cu mult tam-tam motorizarile diesel. asta e ...

    @Pavl ... daca-ti plac japonezele ... din ce ai scris tu ca modele, doar accord merita o oarecare atentie ... e si fiabil si mai dragut, subaru ... mai bine ai fugi de el ca motoarele lor boxer sint cu multe probleme, iti poate confirma @Lache ca el le stie f. bine. mazda ... nu ma impresioneaza si nici nu as da banii ... ei sint singurii care au o linie a designului mai omogena, o poti recunoaste cind o vezi, dar pt mine mazda, nu-multam ! cit despre motorizari ... vor sa reduca la maxim costurile si sa-si mareasca beneficiile ...

    VOLVO ... o marca premium, dar cu o oferta mai mica pe piata (ca nr de modele si motorizari). au clientii lor ce nu cauta ceva ce poti gasi intr-una germana. ma bucur mult ca incep sa faca motoare mai mici, ca le pun la zi ... in america de nord vind bine, in special ca au motoare adaptate acestei piete (motoare de capacitati mai mari care si-au dovedit fiabilitatea si durabilitatea, chiar daca nu au aceleasi performante ca si concurenta) ... ceea ce face ca vinzarile lor in europa sa fie penazlizate, datorita taxelor/suprataxelor si a costului carburantului ce e mult mai scump ...
    3 2
  • si ca sa-i fiu pe plac lui @inexorabil, ca iar am uitat sa va spun :

    drumuri bune s-aveti cu totii !
    1 1
  • @inexorabil,stai linistit.O sa-ti spuna ca si tu esti "made in China".
    Numai bine!
    2 1
  • marius
    iar o discutie sterila, unii au nevoie de un mijloc de transport optimizat nevoilor personale, altii de un simbol optimizat aspiratiilor personale, cunosc milionari care se plimba cu oktavia veche de 6 ani si smecheri cu 325 nou care cersesc bani de benzina in parcare la metro (e pe bune). realitatea e avem cel mai sarac (ca diversitate) parc auto din europa, iar cand vezi doar bmw-euri si audiuri pe sosele peisajul devine monoton si trist.
    apropo, nu cred ca in aceeasi clasa o masina e mai buna ca alta si daca tot avem bani de bmw-euri si audiuri nu inteleg de ce n-am experimenta si alte marci, uite asa din pura curiozitate.
    2 4
  • @marius
    Daca e o discutie sterile crezi c-ai reusit tu prin stereotipuri sa aduci un plus discutiei? Ala care cersea bani de benzina si avea 325 nou inseamna ca era un cersetor de lux, banii de Bmw nou probabil tot din cersit, sau crezi c-a muncit pt masina aia si-a ramas fara bani de benzina?:). Avem un parc auto sarac, asa este, dar eu cred ca predomina Daciile in primul rand si apoi marcile de volum, asta ca vezi doar bmw-uri si audi-uri este o mare exagerare, ca nu prea vezi lexus sau jaguar asa este, dar sunt multe reprezentante de la aceste marci si tot nu se cumpara? Stii tu, prima oara infrastructura si apoi pretentiile, ca e vorba de strazi sau de vanzari la o marca, prima oara trebuie sa creezi conditiile, sa vina cu mai multe reprezentante, mai multa reclama sa stie si taranul ce este ala Lexus, nu doar "bemveu", cu mai multe motorizari si dc nu si cu preturi ceva mai mici la inceput ca sa fortezi intrarea pe piata mai serios, asa cu 2 motoare si hibride nu merge, acum nu ca prin Europa de "impiedici" de aceste marci, asta e o tendinta pe tot continental, la premium tot nemtii conduc, ca asta e, daca tu nu resusesti sa gasesti explicatiile logice si reale e treaba ta, pana una alta e usor sa vorbim si sa spunem ca "ne-am plictisit sa vedem nu stiu ce".., iar eu intreb: asa si? Tot timpul cand domina cineva sau ceva, in orice domeniu, se ajunge la plicitseala celor care privesc de pe margine in primul rand.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru