Vă reamintim că Volvo a dezvoltat în "laboratoarele" proprii două motoare noi - unul turbodiesel şi unul cu injecţie directă pe benzină. Ambele au o cilindree de doi litri, însă motorul diesel poate fi declinat în versiuni care merg de la 120 la 240 CP, în timp ce unitatea pe benzină merge pe o plajă care urcă de la 140 la peste 300 CP. Noile motoare vor înlocui treptat gama actuală, iar Salonul Auto de la Frankfurt este locul în care îşi vor face debutul pe aproape întreaga gamă versiunile D4 (diesel de 181 CP), T5 (benzină de 245 CP) şi T6 (benzină de 306 CP) ale unităţilor Drive-E. Toate cele trei versiuni vor dispune atât de cutii manuale cu şase rapoarte, cât şi - opţional - de noua transmisie automată cu opt trepte dezvoltată de partenerii tradiţionali ai celor de la Volvo, asiaticii de la Aisin.
Modelele care vor beneficia de aportul noilor motoare dezvoltate şi produse 100% de Volvo vor fi nopile facelift-uri ale gamei S60, S80, V60, V70, XC60 şi XC70. Practic, din gama actuală a suedezilor, doar V40 şi XC90 mai au ceva de aşteptat, dar din motive diferite: dacă V40 este lansat relativ recent şi mai poate sta pe piaţă doi ani până la un eventual facelift cu motoarele actuale de origine Ford, XC90 va primi în 2014 o generaţie complet nouă, urmând să beneficieze de noile motoare şi de tehnologii care vor debuta în premieră mondială în momentul lansării de piaţă.
În plus, S80, V70 şi XC70 nu primesc încă acces la cea mai puternică versiune pe benzină (T6), aceasta urmând să debuteze probabil mai târziu.Versiune | Transmisie | Motor |
Putere (CP) |
Cuplu (Nm) |
Consum mediu mixt (l/100 km) | |||||
S60 | V60 | XC60 | S80 | V70 | XC70 | |||||
D4 | Manuală 6 | 2.0 Drive-E Turbodiesel |
181 | 400 | 3.7 | 3.8 | 4.4 | 3.8 | 4.1 | 4.4 |
D4 | Automată 8 | 2.0 Drive-E Turbodiesel |
181 | 400 | 4.1 | 4.2 | 4.6 | 4.3 | 4.4 | 4.8 |
T5 | Automată 8 | 2.0 Drive-E Benzină Turbo |
245 | 350 | 5.9 | 6.1 | 6.7 | 6.1 | 6.3 | 6.9 |
T6 | Automată 8 | 2.0 Drive-E Benzină Turbo Supraalimentare |
306 | 400 | 6.4 | 6.7 | 7.3 | - | - | - |
ATAC LA BMW
Odată cu cifrele alăturate noilor motoare, Volvo atacă frontal BMW, marca "regină" a propulsoarelor din zona premium în condiţiile în care bavarezii sunt multipli câştigători ai unor diferite categorii la premiile Motorul Anului. De exemplu, motoarele T5 şi T6 de pe Volvo S60 au aceeaşi putere şi acelaşi cuplu cu cele oferite de BMW pe Seria 3. Astfel, dacă noul Volvo S60 T5 dezvoltă 245 CP şi 350 Nm dintr-un motor de 2.0 litri turbo, BMW 328i vine cu cifre identice. Acelaşi scenariu şi în cazul lui Volvo S60 T5 şi BMW 335i, ambele dezvoltând 306 CP şi 400 Nm, diferenţa fiind în acest caz la nivelul cilindreei (2.0 turbo plus supraalimentare pentru Volvo, 3.0 cu şase cilindri în linie pentru BMW). Interesant este că, în ambele comparaţii, noile motoare Volvo câştigă duelul la consum în cazul unei comparaţii directe, motorul diesel fiind mai bijne cotat la consum chiar şi decât versiunea EfficientDynamics a lui 320d (163 CP).
Model | Vers. | M/A |
Putere (CP) |
Cuplu (Nm) |
Consum (l/100 km) |
Rivali direcţi | ||||
Audi | BMW | Mercedes | Lexus | Infiniti | ||||||
S60 | D4 | M6 | 181 | 400 | 3.7 | A4 2.0 TDI 177 CP |
320d 2.0 184 CP |
C220 CDI 170 CP |
- | - |
A8 | 181 | 400 | 4.1 |
A4 2.0 TDI 177 CP Multitronic |
320d 2.0 184 CP Aut. |
C220 CDI 170 CP Aut. |
- | - | ||
T5 | A8 | 245 | 350 | 5.9 | A4 3.0 TFSI quattro 272 CP S-Tronic |
328i 2.0 245 CP Aut. |
- |
IS 300h 223 CP |
- | |
T6 | A8 | 306 | 400 | 6.4 | S4 3.0 TFSI quattro 333 CP S-Tronic |
335i 3.0 306 CP Aut. |
C350 BE 306 4matic Auto |
- | G37 3.7 V6 320 CP auto |
Audi are deja propulsor pentru versiunea de 2l si 306 cp a Volvo, tot de 300 de cp. De Merc nu mai zic... 350 de cp A-klasse AMG din 2l.
La restul... sa vedem
BMW a trecut deja la motoare pe benzina de 1,5l, 3 cilindri si 231 cp. (a se vedea noul I8). In curand probabil pe toata gama in diverse configuratii de putere.
O sa fie interesant de urmarit competitia.
nu imi fac griji pt. BMW si Porsche.......
va fi rau cand va ataca BMW pe 'careva'...
Cand "tragi de par" un motor si vrei sa scoti cat mai multi cai din el, de obicei pica mai repede. A se vedea motoarele celor de la Audi si BMW care conform unor statistici de prin Anglia, au ajuns pe picior de egalitate sau sunt mai proaste decat motorele frantuzesti.
http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
Deci nu pot spune ca sunt incatat deloc de stire pana nu-si vor dovedi fiabilitatea.
Toyota, Honda si Mazda nu au atacat BMW sau Audi si sunt in topul satisfactiei clientilor cu toate ca au aceleasi motoare de 50 de ani. Deci nu intotdeauna tot ce-i nou e bun.
@Mario: dupa ce termina AndreiRN tura lui la Tesla o sa-ti dea replica.
@tzenu_bmw: posesorii de BMW ataca mereu pe cate cineva si intr-adevar este rau si nici nu cred ca se va schimba situatia prea curand.
1. Honda (failure rate: 1 in 344)
2. Toyota (failure rate: 1 in 171)
3. Mercedes-Benz (failure rate: 1 in 119)
4. Volvo (failure rate: 1 in 111)
5. Jaguar (failure rate: 1 in 103)
6. Lexus (failure rate: 1 in 101)
7. Fiat (failure rate: 1 in 85)
8. Ford (failure rate: 1 in 80)
9. Nissan (failure rate: 1 in 76)
10. Land Rover (failure rate: 1 in 72)
Engine reliability - bottom 10 brands according to Warranty Direct
1. MG Rover (failure rate: 1 in 13)
2. Audi (failure rate: 1 in 27)
3. Mini (failure rate: 1 in 40)
4. Saab (failure rate: 1 in 40)
5. Vauxhall (failure rate: 1 in 41)
6. Peugeot (failure rate: 1 in 44)
7. BMW (failure rate: 1 in 45)
8. Renault (failure rate: 1 in 46)
9. Volkswagen (failure rate: 1 in 52)
10. Mitsubishi (failure rate: 1 in 59)
Da, aceste motoare sunt proiectate in Suedia dar fabricarea lor are loc in China si asteptam sa vedem cum vor functiona peste 10 ani.
Ma bucur enorm sa vad ca se pun din nou pe treaba, dar am o mare tristete. Orice efort, indiferent cat de maret si uimitor, oricate minuni vor scoate din capetele lor nordice, la final vor ajunge pe mana chineza. Si tot asa, incet incet vom ajunge sa respiram si dormim si sa mancam doar sub bagheta beijing-ului. Sper sa ma insel amarnic.
Referitor la capacitatea tehnica a scandinavilor sa nu uitam ca de-a lungul istoriei au fost printre putinii care i-au supus pe englezi, au avut o industrie siderurgica de exceptie, iar in domeniul auto au scos o bijuterie precum Koenigsegg. Deci au cu cine si au cu ce. Important este ce se intampla cu rezultatul muncii lor, cunostintele si experienta acumulate.
asta e o masina de vis
@ AM
pana la urma avem detalii privind noua cutie auto, e clasica sau e cu dublu ambreiaj?
Vrabia malai viseaza ...
si Mazda avea motor de 1.6 si de sute de cai putere si a luato BMW la moaca de la Mazda ???
BMW nu inseamna numai CIFRE.
Volvo inca nu sia sters mucii de dupa inmormantare stati sa vedem sa confirme ceia ce arata pe hartie , Performanta , fiabilitate , CALITATE...
de la Volvo la BMW e lung drumul...
Volvo e langa SAAB si BMW e langa MERCEDES-BENZ , LEXUS si AUDI.
asa ca succes celor de la VOLVO le doresc din suflet mult succes.
Intre cele doua marci exista o diferenta mare din toate punctelel de vedere si se adreseaza unor clienti diferiti.
Dar, daca intr-adevar Volvo vrea sa ajunga la "performanta" motoarelor de BMW, nu-mi mai iau Volvo niciodata.
BMW in in top 10 de la coada fiabilitatii din cate vad, iar Volvo sta inca destul de bine in top 10.
Deci daca Volvo scade fiabilitatea atat de mult incat sa-i ajunga pe cei de la BMW, macar sa vina cu super gadgeturi ca sa ia ochii lumii si sa le distraga atentia de la un lucru foarte important la o masina: fiabilitatea.
Pai daca japonezii schimbau motoare in fiecare an, erau vai de mama lor, insa ei se mandresc cu motoarele lor vechi si fiabile.
@BMW: ai limbaj specific conducatorilor de BMW. Vezi ca se scrie "luat-o la moaca", "Volvo inca nu si-a sters", ceea in loc de ceia. Dar pentru voi astia cu BMW, gramatica e ceva deosebit. Va pricepeti la masini cum va pricepeti la limba romana.
Si e foarte adevarat, pana sa ajunga Volvo in service-uri cum ajunge BMW, e inca drum lung, dar nu imposibil de ajuns. Depinde ce-si doresc.
Câtă ură si câtă incapatinare!
Volvo produce de trei ori mai putine mașini decât BMW e si normal ca sunt mai putine mașini in service.
Referitor la calitatea producției , daca era BMW de rahat cum promovati voi astia opariti de la Volvo fucklub, apoi nu mai era BMW un lider mondial si nu mai făcea Volvo mașini sa atace BMW de ce ataca Volvo BMW daca voi sustineti ca BMW e rahat???
Toți vor rivali pentru BMW !!!
Lexus mereu lansează atacuri la BMW , Audi , acum Volvo si nu invers .
Asa ca ciocul mic, BMW e mașina de vis a celor de la Volvo ei visează in fiecare zi sa bată BMW dar uite ca BMW e încă un lider de mai bine de 10 ani e un lider PREMIUM cu o calitate cel puțin de top.
Referitor la gramatica pot sa-ți scriu si in limbaj regional de tip :
Șii, aișia , etc...
Sunt din Moldova si nu mii rusine !!!
Si oltenii folosesc limbaj deosebit de tip : acirea, fusai si vazui.
Si ardelenii au modul lor de exprimare .
Asa ca ar fi bine sa fii om si sa te lași de exprimari,
sa citești conținutul textului si nu modul de exprimare ;)!
Eu mai intru pe alt site si acolo i-a fost atrasa atentia de nenumarate ori de redactie, fiindca era un spamuitor si un troll care facea trolling la greu.
Va salut '' il grande respectuo* ''. Numai bine !
Si ar trebui sa inveti sa citestesti si un raport: BMW failuare rate 1:45 inseamna ca din cate masini produce, motorul se strica la una din 45, asa cum la Volvo au probele cu una la 111. Deci nu se ia in calcul la gramada cum calculezi tu. De exemplu: Toyota produce cu mult peste BMW. Cum mult adica ei vand peste 9 milioane de masini anual. Dar la ei fiabilitatea e atat de buna incat unii fac cu o Toyota cati KM vei face tu cu 4-5 BMW pana sa pice ceva la motor. Ai priceput ?
Iar ideea de lider premium e frumoasa pentru BMW, dar sa deschidem ochii ca la fiabilitate e cu mult in urma altora. E in fata Audi, dar mult in urma Lexus desigur. Nu am zis ca BMW produce masini de rahat, ci doar ca sunt mai putin fiabile decat Volvo. Daca nu stii sa citesti e problema ta si se pare ca e una mare.
Insa depinde ce vrei sa iei: masina sau gadget.
@Valentin: dan_grc poate folosi ce nume de user vrea si poate zice ce vrea. Chiar i s-a propus sa fie moderator si sa-i desconspire pe cei ce au pareri mai putin bune despre BMW. Deci daca vrei sa nu ai probleme, e bine sa citesti doar comentariile si sa nu-ti dai prea mult cu parerea despre acest user si userii sustinatori ai BMW in general. Pot deveni foarte agresivi...
Te mai întreb odată , de ce face Volvo si alți producători rivali lui BMW ???
De ce Toyota a decis sa facă parteneriat cu BMW si sa afirme ca BMW produce cele mai bune motoare , caută pe YouTube sau Google sa vezi ce spune directorul Toyota.
De ce toți vor sa atace BMW o marca nefiabila??? (După cum sustii tu si studiile voastre)???
Eu zic ca viața bate cartea la fel cum strada bate JDPower si alte manipulari!!!
BMW e BMW si va place la mulți sau nu, dar uite ca si mărcile voastre depun eforturi de ani de zile sa se trânteasca cu BMW !!!
Sunt sigur ca BMW chiar daca va pierde vreodată poziția de lider mondial mai departe de locul 2 nu o sa cada.
Va doresc succes fanilor Volvo si companiei Volvo care după părerea mea e o marca solida care a trecut prin multe chinuri si a reușit sa se mențina undeva acolo sus in primii 10 din lume si după faliment nu au ajuns la coada.
De ce crezi tu ca Toyota a incheiat parteneriat cu BMW pentru motoare, cand ei sunt primii in topul fiabilitatii de peste 10 ani. Oare nu cumva BMW are nevoie de tehnologie hibrida, la care desigur Toyota e lider cu ale ei Prius si Lexus de foarte mult timp ? Si deci poate ca TOyota da motoare BMW contra caroserii poate ? Ca la motoare toti stiu ca sunt buni, insa ca forme, trebuie sa recunoastem ca BMW produce masini mai "ochioase" si astazi lumea nu mai cumpara cu capul ci cu ochii ? Cei care habar nu au despre masini si-o aleg pe criteriul "cat e de frumoasa, cat cai putere are" si cam ce cred vecinii despre X ....
Eu nu cred ca vreun reprezentant Volvo a declarat ca ataca BMW cu noile motoare, ci este doar un titlu ales de AM. Si ca sa vezi chestie, AM au ales anul asta sa conduca pentru mai mult timp un V40 si nu vreun model de super BMW. Oare de ce ?
Deci nu te mai umfla atat in pene cu BMW, ca nu se stie cand cauti pe unul cu vreun Volvo sa te remorcheze...
De parca putine Volvo sunt remorcate pe străzi ;)
Toyota a afirmat ca au nevoie de motoare de la BMW ca BMW e un lider in domeniul motoarelor cu ardere interna .
In schimb Toyota va livra sisteme hybride celor de la BMW .
Inclusiv motoarele BMW in special diesel vor fi găsite pe Toyota si Lexus :))) pare gluma nu ??? E adevărat afirmat de Toyota !!!
De ce Toyota o marca fiabila apelează la motoare BMW ???
Eu nu vreau sa-ți dau replica la toate prostiile tale (de gen remorcari)dar ar fi bine sa ei apa in gura si sa pui neuronii la munca sa muncească .
Respect Volvo dar sunt realistic si nu visez ca împușc in luna ca voi!
Si referitor la stire, v-am spus ca ne asteapta vesti din ce in ce mai bune despre Volvo.
In rest, fie ca iti place sau nu sa crezi/recunosti, e drept ca BMW are mai multe motoare, mai performante, mai rafinate, o gama de modele mai variate, vanzari mai mari, imagine muuult mai buna... adica e un constructor foarte "sanatos". Insa cand vine vorba de fiabilitate, Volvo nu prea este mai prejos decat BMW. Poate de Lexus da, dar de marcile nemstesti premium... nu prea. Eu zic sa te mai interesezi ce si cum si apoi mai vorbim.
Atentie, nu am spus ca BMW face masini proaste sau ca ar fi o teapa.
Asfalt uscat!
Cum sa fii lider la motoare, cand tu vinzi de 8-9 ori mai putin ca Toyota si cand in toate studiile de fiabilitate BMW este sub Toyota cand vine vorba de motoare ? Vezi ca ar trebui sa faci diferenta intre numarul de motoare al celor de la BMW, care de buni ce sunt luau ceva motoare si de la PSA, (cum Mercedes mai ia si de la Renault), si ceva 4-5 motoare ale Toyota super perfectionate de-a lungul timpului.
Pe langa tine care respecti Volvo mai sunt cateva milioane care le respecta si mai mult pentru ca stiu ce inseamna fiabilitate si mai presus de toate siguranta.
Masina cu cei mai multi KM e un VOLVO, nu BMW. 1 din 111 motoare de Volvo pica, in timp ce la BMW pica de 2 ori mai multe ! Motoarele de Toyota stau de 4 ori mai bine decat cele de BMW conform service-urilor. Ia citeste si un raport al germanilor: http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/
Deci unde e fiabilitatea ??? Tu vezi aici vreun model de BMW ? NU SUNT pentru ca ... sunt cele mai bune, dar nu le vad toti meseriasii asa.
In schimb Toyotele sunt cate 4-5 in top. Daca nu stii, TUV e un fel de RAR romanesc, nu vreun JD Power.
Eu cred ca seful Toyota a glumit cand a zis ca BMW face cele mai bune motoare, cand la germani japonezele stau atat de bine.
Sunt idiot si ipocrit recunosc, dar asa m-am obisnuit eu sa intru in contact cu lumea atat din spatiul cotidian cat si virtual.
De fapt ca sa fie mai precis, eu urasc toate marcile ''din strainatate '' in afara de BMW .Urasc si cate ceva din cele germane insa BMW este pe primul loc. Acum detin un E39 diesel din 2002.......ah, am sacapat ( o vorba ) , sper sa nu ma DESCONSPIRE cineva ca as fi una si aceeasi persoana cu @dan_grc .
Daca te intereseaza doar fiabilitatea, atunci mergi pe mana japonezilor. Si mie imi plac, mai ales noua Mazda 6. Insa trebuie sa recunosti un adevar. Japonezii merg de ani de zile pe aceleasi retete de motoare, aspirate si diesel, cu performante modeste si depasite tehnologic, daca ma intrebi pe mine. Motoare de 2,2l, cu taxe mari sau aspirate cu performante moderate. La fel si in ceea ce priveste transmisiile. De aceea cred ca Toyota a apelat la tehnologia BMW. Intre timp, europenii si BMW mai ales, inoveaza permanent, cerceteaza, testeaza. Poti sa iti iei o masina europeana si sa alegi intre 8 versiuni de motorizare si 3 cutii de viteze, in timp ce japonezii iti ofera 3 niveluri de echipare fara posibilitati de configurare. Cam asta e diferenta. Mergi la sigur cu japonezii, dar cu motorizari si transmisii de 6 ani, cu imbunatatiri incrementale, sau mergi cu masini europene mai performante si cu posibilitati mai multe de configurare. Diferenta e similara la finisaje, unde cele europene sunt mai bine legate.
Totusi, sa nu uitam ca avem 3 mari producatori auto: Toyota, GM si VW. Deci nu-mi poti spune mie ca ai vazut prin Europa majoritare BMW sau Audi, cand ei vand la un loc nici un sfert din cat vinde Toyota.
Mai mult de atat studiile de satisfactie al clientilor din Germania din ultimii 10 ani sunt dominate de japoneze, deci trebuie sa ai un numar minim de masini vandute in tara respectiva ca sa fii considerat in acest studiu. Volvo a iesit primul in 2011 si sunt si ei cuprinsi ca pozitie separata, deci nu intra la capitolul “si altii” sau cum zic ei Industry Average.
Revenind la subiect, sunt de apreciat cei de la Volvo pentru ca dezvolta motoare proprii, cand in ziua de azi multi fac aliante pentru schimburi de parti deja studiate. Testele facute pentru sistemele de siguranta costa si ele bani si toate astea duc la un cost ridicat la masinilor Volvo, care ii va costa. Altii asteapta aceste inventii si le iau de-a gata, venind pe piata cu masini mai ieftine.
@Pavi: sunt o persoana modesta, deci imi plac lucrurile bune si modeste. Si imi place sa merg la sigur, nu la ghici si sa fiu "cobai" testand motoarele europene. Cand limita de viteza e 120 - 130 km/h pe majoritatea autostrazilor si pot circula cu 130 km/h la 3000 turatii (cu un consum mediu de 5,5/100) la un motor de 1.4 - 90 CP, pentru mine e foarte bine.
Exact despre asta vorbeam.
Daca nu esti amator de performante mari si alte chestii, e ok optiunea ta. Eu in schimb manifest sentimente contradictorii vis-a-vis de japoneze. Imi plas si mi le-as lua din cauza designului si fiabilitatii (Accord, Mazda 6, Subaru Outback), dar sunt dezamagit de conservatorismul lor legat de motoare si transmisii.
BMW = rapiditate, sportivitate si estetica
Volvo = super-siguranta, fiabilitate si exclusivism
Toyota = super-fiabilitate, consecventa si ecologie
GM & Daimler = super-estetica, siguranta si fiabilitate
VAG = super-rezonanta brandurilor componente
Nota: abilitatile tehnologice nu le-am inclus in capitolul virturi, ele fiind doar niste consecinte implicite si sincrone ale evolutiei lumii, iar manevrabilitatea variaza mult chiar in cadrul aceleiasi marci.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap
Asta e viata ignorari.
Chinezii au dat o mare lovitura cumparand Volvo.
Este poarta lor in lumea masinilor cu renume in EU.
La fel si cu Saab unde vor scoate modele competitive cu Tesla foarte curand.
Am un prieten pasionat de BMW ca marca,filozofie, etc.
Are si o seria 7 din 2007, un x 5 din 2011, un 5-ar din 2008.
Nu intelege cum LC-ul meu din 2004 merge perfect la 278.500 Km fara a schimba nimic la suspensie si motor (exceptie 2 supape pompa de inalta presiune), iar el a schimbat turbina, caseta de directie, senzor turbiana, galerie admisie, bucse bara, capete directie la septarul ce nu are decat 68.000 km.
De ce oare ?!?
Ford, PSA, Renault si Hyundai sunt interesante: nu exceleaza la vreo calitate anume, dar probeaza cate putin din toate insusirile pe care le-am enumerat, adica ar parea cele mai echilibrate companii.
Fiat Group...o imbinare de lumini (Ferrari si Maserati) si foste lumini (Fiat, Lancia si Alfa Romeo).
Chrysler...o tentativa continua de a se regasi dupa catastrofala idila cu Daimler, sarind, totusi, din lac in put.
Sa nu uitam o marca importanta, Saab (desi a ramas din ea numai eticheta), care se plaseaza langa Volvo, desigur.
Ia te uita, AndreiRN a folosit in premiera pluralul masculin corect articulat. Eveniment, baieti, sa destupam sampania :D
Oricum, Skynet nu si-a ales cyborg-ul potrivit ca sa-l ucida pe John Connor; trebuia sa-l trimita pe Andrei, a carui consecventa de a urma anumite automatisme (clisee) este fabuloasa...Cateodata nu-mi dau seama ce anume il stapaneste: chinezofobia sau chinezofilia? Mie, unul, mi-ai scos peri albi, maestre, tot pedaland pe "chinezariile" care presupui ca au devenit Volvo si Saab. Normal ca @ztele te-a facut cretin. Pai o gramada de corespondenti de aici --- inclusiv @BMW (uluitor, nu-l mai recunosc...) --- apreciaza efortul creativ, foamea de originalitate mereu actuala si gradul de independenta al lui Volvo (si GM i l-a asigurat lui Saab, altfel nu i-ar fi permis sa uzeze de propriile-i motorizari pe 900, 9000, 9-5 si partial pe 9-3), numai tu preferi sa arunci cu mucii in fasole. Am sperat sa-ti schimbi stilul pana acum...OK, am priceput pana la suprasaturatie: nu poti inghiti "suedezele" si pace. Pe de alta parte, reclami globalizarea? Nici eu nu vreau s-o vad in fata ochilor (mintii).
Deci, sa nu ma intelegi anapoda: suedezofobia este dreptul tau acordat de la nastere, dar, fratele meu alb, vino si cu alte analize, alte idei sau alte viziuni, nu te mai agata de aceeasi placa ultra-tocita, din care reiese ca galbejitii ii tin de maini pe suedezi chiar si atunci cand acestia din urma se aseaza pe vasul de toaleta, daca nu cumva tot galbejitii se ocupa de finalizarea operatiunii (apeland la hartie made in China, desigur).
Si sa mai stii un aspect de la mine: daca ar fi sa aleaga intre Catavencu si Farfuridi, romanii nu vor ezita niciodata sa-l desemneze pe primul ;)
@inexorabil ... salut amice ! ... la BMW ... nu-s prea de acord cu calitatea ce le-ai dat-o "estetica" ... celelalte sint bine punctate ...
@Marian ... te inteleg ... sa sti ca daca in europa nu s-au impus, in america de nord se cam vind si sint relativ mai vizibile ... americanii sint mai asa ca tine : au ca tinta/obiectiv - deplasarea din A in B cit mai ieftin posibil, dar - spre deosebire de tine - le place sa aiba putere disponibila sub piciorul drept ... desi nu le convine nici lor sa cheltuie pe carburant ! ideea lor e sa fie carburantul ieftin nu sa caute motoare mai mici ! dar, incet, incepe sa se schimbe si mentalitatea lor ca vad ca nu mai merge ... asa ca si acilea, constructorii incep sa ofere motorizari mai mici, si incep sa introduca cu mult tam-tam motorizarile diesel. asta e ...
@Pavl ... daca-ti plac japonezele ... din ce ai scris tu ca modele, doar accord merita o oarecare atentie ... e si fiabil si mai dragut, subaru ... mai bine ai fugi de el ca motoarele lor boxer sint cu multe probleme, iti poate confirma @Lache ca el le stie f. bine. mazda ... nu ma impresioneaza si nici nu as da banii ... ei sint singurii care au o linie a designului mai omogena, o poti recunoaste cind o vezi, dar pt mine mazda, nu-multam ! cit despre motorizari ... vor sa reduca la maxim costurile si sa-si mareasca beneficiile ...
VOLVO ... o marca premium, dar cu o oferta mai mica pe piata (ca nr de modele si motorizari). au clientii lor ce nu cauta ceva ce poti gasi intr-una germana. ma bucur mult ca incep sa faca motoare mai mici, ca le pun la zi ... in america de nord vind bine, in special ca au motoare adaptate acestei piete (motoare de capacitati mai mari care si-au dovedit fiabilitatea si durabilitatea, chiar daca nu au aceleasi performante ca si concurenta) ... ceea ce face ca vinzarile lor in europa sa fie penazlizate, datorita taxelor/suprataxelor si a costului carburantului ce e mult mai scump ...
drumuri bune s-aveti cu totii !
Numai bine!
apropo, nu cred ca in aceeasi clasa o masina e mai buna ca alta si daca tot avem bani de bmw-euri si audiuri nu inteleg de ce n-am experimenta si alte marci, uite asa din pura curiozitate.