Volvo este o marcă recunoscută la nivel mondial pentru maşinile sigure pe care le produce, prin prisma numeroaselor sisteme de siguranţă şi a calificativelor obţinute în testele EuroNCAP.
Însă, odată cu noua eră a mașinilor autonome, suedezii susțin că este nevoie de o nouă abordare a problemei siguranței în trafic.
“Suntem foarte concentrați pe ideea ca șoferul să simtă că el este cel care se află la conducerea mașinii. Nu vrem ca noile tehnologii să ofere sentimentul că mașina este cea care preia controlul,” a explicat Malin Ekholm, directorul Car Safety Center de la Volvo.
Oficialul a explicat că, pentru Volvo, strategia privind siguranța este să își mute atenția de la protecția pasagerilor la prevenirea și evitarea accidentelor.
“Trebuie să lucrăm din ce în ce mai mult pentru ca accidentele să fie evitate. Constructorii trebuie să găsească soluții pentru ca șoferii să nu fie expuși unei situații critice,” a explicat Ekholm.
Via Automotive News
lucru imposibil de realizat la noi cu toti bizonii din trafic
cred ca ai citit "pietoni" in loc de "pasageri"
traducere, ce vrea sa spuna volvo este ca vor reduce costurile prin folosirea a mai putin material pt structura de rezistenta pt ca vaz doamne sistemele de prevenire a accidentelor vor fi atat de bune incat nu se merita sa bage atata material in ele pt rezistenta fizica .
cacamas pe ele de sisteme active
sa vezi acum cum o sa se moara in modelele viitoare care vor avea noua "viziune" atunci cand intro masina care sta pe loc va intra un bolid ca cutitu prin branza
cred ca e cea mai mare (si probabil singura) prostie pe care am auzit-o de la tine.
Eu inteleg ca masinile si-au atins limita in privinta rigiditatii sasiului...de-a lungul timpului, daca e sa ne uitam la crash-testele frontale, vedem cum masina se face flenduri din ce in ce mai putin. Pe la inceputuri pana la mijloc (soferul si pasagerii fiind striviti de bord si scaune), pe urma, succesiv, am ajuns sa vedem cum singura zona distrusa este consola fata. Deja, cred, ca e prea mult, organismul uman numai poate prelua din soc.
Cu siguranta vor continua imbunatatirile (posibil in cazul loviturilor laterale sau cu un stalp?) dar, per total mai putin impresionante fata de ce a fost pana acum.
Pana la urma...ei se bazeaza pe statistici si analiza accidentelor iar daca ei concluzioneaza ca e destul inseamna ca, logic si firesc, trebuie sa treaca la urmatorul nivel.
ce vreu sa zic e ca tehnologiile autonome vor fi folosite ca o scuza sa se scada calitatea saiului , pt reducerea pretului d productie, astfel scazand securitatea pasiva, adica prin rigiditate.
faza cu incalzirea globala si nevoia de reducere a consumuli de combustibil iar o sa duca la scadrea masei masinilor, deci si a rezistentei la coliziuni
deci avand doua scuze nu una singura sefii chinezi ai volvo usor usor vor impinge in anii care vin la o schimbare a strategiei de securitate la volvo, cam ce sa intamplat cu thinkpad, cativa ani au pastrat designul IBM, apoi usor usor au eliminat an de an cate un elememnt clasic al thinkpadurilor pana cand au ajuns thinkpaduri doar nu numele, si toate astea doar pt reducerea costurilor de productie
mai vb peste 10 ani