Volvo ar putea lansa un model hibrid de clasă mică

de Sebastian Toma
Luni, 29.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Impulsionaţi de vânzările versiunii hibride a lui V60, suedezii de la Volvo iau în considerare lansarea unui model de clasă mică echipat cu un sistem de propulsie hibrid.

Volvo ia în considerare un parteneriat cu un alt constructor în vederea lansării unui model hibrid de segment B. Noul model ar putea folosi fie un tren de propulsie electric, fie un tren de propulsie hibrid, spun englezii de la Autocar citând şeful de planificare produs de la Volvo, Lex Kerssemakers. Reprezentantul constructorului suedez a specificat că nu există încă un plan concret în vederea dezvoltării noului model, existenţa acestuia fiind doar o ipoteză care priveşte viitorul mărcii din Goteborg. Cei de la Volvo au decis să dubleze producţia versiunii hibride a lui V60 în decursul anului curent, deoarece au înregistrat comenzi peste aşteptări pentru acest model, estimările interne anunţând posibilitatea comercializării a 10.000 de unităţi în 2013. Tocmai de aceea, suedezii vor să mizeze pe cartea maşinilor hibride şi să lanseze un model mai accesibil, care să atragă un număr mare de clienţi.

"În prezent, nu avem niciun plan concret, dar purtăm discuţii.

Fiecare constructor vorbeşte despre împărţirea platformelor şi a componentelor, este sigura soluţie eficientă, aşa că există cu siguranţă o posibilitate de realizare a acestui model. Rolul segmentului B este în creştere în materie de vânzări şi de reducere a nivelului mediu de emisii. Clienţii consideră că tehnologia hibridă este cea mai avansată dotare pe care o poate avea o maşină, iar pentru Volvo este esenţial să livreze elemente tehnologice moderne. În urmă cu câţiva ani, un Volvo XC90 cu motor cu patru cilindri în linie şi un sistem hibrid ar fi părut o nebunie, dar acum va deveni realitate. Este clar că lumea s-a schimbat, dar lucrurile funcţionează diferit la noi. Nu suntem BMW, vânzările noastre nu depind de construirea unei maşini în jurul unui motor, iar prin aceste inovaţii putem să ne diferenţiem de competiţie fără sacrificii", a declarat Lex Kerssemakers, directorul departamentului de planificare produs de la Volvo.

Urmareste Automarket
Volvo lucrează deja la propria sa platformă modulară, dar compania nu va utiliza această soluţie tehnică pentru un eventual model de clasă mică.
Scalable Platform Architecture, noua platformă a celor de la Volvo, va debuta în 2015 şi va fi folosită de aproape toate modelele din gamă, de la S60 până la XC90.

Via Autocar

Comentarii (2)

  • Pe diverse site-uri straine se pot citi articole cu "aroma veche, de epoca"... anul acesta se implinesc 20 de ani de cand s-a produs ultimul Volvo 240 (aproape 2,9 milioane de exemplare produse intre 1974 - 1993).
    Stiu ca in acei ani, in Romania, nu aveam o adevarata traditie auto(cum, poate, nici acum), dar voi, Automarket, ati putea incerca sa aveti si un rol educativ...
    In lumea buna automobilistica, aceste modele Volvo au insemnat foarte mult, au lasat urme de nesters... multi copii au luat cunostinta cu masinile datorita unei asemenea "swedish brick"...
    AUTOMARKET, va incumetati... la un asemenea articol? Sau e prea mult pentru voi?
    11 1
  • inexorabil
    Imi place sugestia lui @chandlerbing ! Da' chiar, AM, ce spuneti de un serial zilnic destinat prezentarii detaliate a tuturor modelelor lumii, indiferent daca si-au pus amprenta sau nu asupra fabuloasei istorii auto? Fiindca au existat mii de modele, nu cred ca ar fi o problema de timp pentru voi, ca doar nu v-ar trebui un secol ca sa "acoperiti" toata gama [puteti aborda cate o masina pe zi, rotind producatorii, ca sa ne pronuntam cum se cuvine asupra ei, respectandu-ne reciproc, si puteti sa tratati problema cronologic, pornind chiar din zorii automobilului, de la 1900 toamna, daca nu cumva chiar mai devreme :) ]. Puteti sa alegeti si niste forme grafice atragatoare (cartea de vizita, chenare tehnice, inovatii deschizatoare de drumuri, poze din toate unghiurile posibile --- atat externe, cat si interne --- nivelul de siguranta, atuuri tehnologice, scurt istoric al nasterii masinii/conceptului, specificitati care au individualizat-o, echipa care i-a dat viata, personalitati care au admirat-o si/sau au folosit-o, descrierea eventualelor conexiuni cu conditiile politico-economice ambientale si a eventualului impact social, de masa etc.). In paralel, ati putea institui o rubrica intitulata "Cele mai urate/proaste masini din toate timpurile" ("urate" s-ar referi la aspectul estetic, iar "proaste" la motoarele si/sau tehnologiile care s-au dovedit niste ciurucuri), ca sa ne si distram putin, fara sa se simta nimeni lezat sau sa apara pericolul subiectivismului, o astfel de "pleasca" fiind, de pilda, carcasa de Pontiac Aztek, pe de-o parte, si motoarele Diesel de Isuzu&Fiat adoptate de GM plus sistemul ratat SID, pe de alta parte (nu m-as supara deloc daca le-ar satiriza careva, fiindca orice constructor a "reusit" si "chifle"). Eu ma raliez userului de mai sus si de aceea va intreb si eu, AM: vreti sa derulati (inapoi) filmul acestui autentic modus vivendi, automobilismul? Stiu, ar fi mult de munca si v-ati putea eschiva invocand suficienta informatiilor de pe wiki, dar eu as prefera sa fie intocmit un "dosar de cadre" complet al masinilor emblematice all-time. La care sa revenim cu placere ori de cate ori am simti nevoia unei "nostalgii eliberatoare de stresul cotidian"......
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru