De acum înainte, proprietarilor de modele electrice Volvo le va fi mult mai ușor să gestioneze autonomia mașinilor pe care le conduc. Asta pentru că producătorul din Goteborg a anunțat un update software over-the-air care aduce câteva îmbunătățiri notabile.
Mulțumită unui management îmbunătățit al bateriei și a sistemului de recuperare a energiei, autonomia mașinilor Volvo cu zero emisii va crește. Din păcate, suedezii nu au precizat și cu cât anume.
Totodată, va fi disponibilă o nouă versiune a aplicației "Range Assistant", inițial pentru clienții ce dețin SUV-ul XC40 Recharge. Pe scurt, această aplicație monitorizează și optimizează autonomia, dar oferă și sfaturi utile pentru un condus cât mai eficient.
Șoferii sunt informați în timp real de consumul de energie, iar sistemul multimedia poate chiar ajusta automat climatizarea pentru îmbunătățirea autonomiei.
Acest update software îmbunătățește de asemenea sistemele de siguranță ale mașinii.
Noul Volvo C40 Recharge, care tocmai a intrat pe linia de asamblare, va primi această actualizare direct din fabrică.
via Volvo
De asta îmi plac mie oamenii care știu ce vor de la viață. Plătești 80-150k pe un volvo superautonom, dar măcar îți spune în continuu cum să fii econom.
Caz concret la un XC 60 benzinar (aprox 250 CP), la condus ECO fără a depăși 100 km/h și in regim 70% drum expres (deci nu România), consumul este 9/100 (exact OMG).
Dacă conduc “sportiv” atenție nu agresiv!! și depășesc ocazional 140 sare de 14…
Vă puteți imagina ce sens au așa numitele reduceri de consum (creștere autonomie la electrice) din update de soft???
https://youtu.be/FdZL8RF3thI
În structura bateriei, în chimia ei, are impuse nişte limite pentru păstrarea unor parametri. Dacă ştii să joci inteligent cu ei şi să menţii stabilitatea bateriei, doar din sistemul de gestiune al bateriei care controlează încărcarea, folosirea şi încălzirea, răcirea bateriei.
Sunt clar pe drumul cel bun.