După XC40 Recharge, primul SUV cu zero emisii Volvo, suedezii au lansat în luna martie, a acestui an, C40 Recharge. Este vorba despre primul model al companiei dezvoltat pentru a fi oferit doar cu sistem de propulsie electric.
Dezvoltat pe arhitectura CMA, Volvo C40 Recharge este echipat cu două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) și dispune de 420 CP și 660 Nm. Bateria de 74 kWh asigură o autonomie maximă de 418 kilometri.
Acum, Volvo anunță că C40 Recharge a intrat pe linia de asamblare a uzinei din Gent, Belgia. Tot aici, constructorul din Goteborg produce SUV-ul cu zero emisii XC40 Recharge.
via Volvo
Ia speriat pe cei de la VW, uitaţi-vă :
https://youtu.be/FccSpHLKHVU
Cap coadă... o să vă uimească
1. SUV se cere, cele mai vandute modele de la Volvo sunt XC40, XC60 si XC90;
2. Pentru ca la SUV ai vizibilitate mai buna;
3. Sper ca nu esti si tu ca ceilalti care atunci cand aud SUV cred ca sunt masini mari: acest SUV este mai scurt decat un Logan;
4. Bateriile se pun la el in podea, nu pe inaltime si fiecare calculeaza cat cred ei ca sunt suficiente.
Studiu de caz 1
Stau in Cluj si ma duc iarna la ski la Balea. Vreo 230km din care mare parte pe autostrada (da Doamne sa se deschida Alba-Aiud :)). La Balea n-am unde sa incarc peste noapte, nu-mi ajunge bateria sa ma intorc. Nasol. N-am chef sa caut prin Sibiu cine stie ce statie in care sa stau inca cateva ore sa incarc. Sa stau cateva ore din timpul meu. Mai bine schiez in timpul asta.
Studiu de caz 2
Plec la bai la Hajduszoboszlo un weknd. Tot vreo 230km. Am gasit o pensiune faina, dar n-are incarcare. Nu pot s-o incarc peste noapte. Ce fac? Trebuie sa incarc undeva ca sa ma intorc acasa. Sa caut iar o statie unde sa stau cu orele in loc sa stau cu mandra in/pe bazin?
Si multe multe alte situatii care ne arata ca masina electrica e practica numai in oras.
Toate jucariile si produsele Made in China se fac utilizand energie electrica.