Aflate în fază avansată de dezvoltare - Volvo confirmă astăzi că motoarele sunt deja testate pe modele reale la centrele proprii - noile motoare pe benzină vor dispune de mai multe versiuni de putere, cea mai ridicată fiind una de 180 CP. Evident, la aceste cifre se va ajunge prin intermediul supraalimentării, o soluţie care a permis în ultimii ani scăderea radicală a cilindreei motoarelor tuturor mărcilor importante şi a dat startul fenomenului denumit downsizing, prin care unităţile de propulsie cu puţini cilindri şi capacităţi cilindrice mici reuşesc să ajungă la cifre de putere, consum şi performanţe foarte bune.
Noile motoare vor purta aceeaşi titulatură Drive-E, vor întruni criteriile Euro 7, încă inexistente în legislaţia europeană şi vor putea fi construite pe aceeaşi linie de producţie cu omoloagele sale de 2.0 litri. "Am învăţat multe din dezvoltarea motoarelor Drive-E cu patru cilindri şi am folosit aceste lucruri în conceperea unui motor cu 3 cilindri care este compact, puternic şi de calitate premium", spune Michael Fleiss, vicepreşedinte al secţiei de Dezvoltare Motoare la Volvo.
Conform declaraţiilor oficialilor suedezi, noile unităţi de 1.5 litri se vor regăsi în viitor atât pe modelele compacte din gama Volvo, cât şi pe cele din gama medie, ceea ce înseamnă că V40, viitorul XC40, S60, V60 şi XC60 vor beneficia de avantajul tehnologic al acestor motoare în viitorul apropiat.
sa-l faca si cu zurgalai ca viitoarea masina asta va fi
1.am motor in 3 cilindri
2.intotdeauna am avut o slabiciune pentru Volvo (fiind printre putinii care au avut incredere in noii proprietari ai marcii)
3.cunosc japonezele din familie (de care am fost tot timpul multumit) si
4. mitica...ma confunzi
sa vezi atunci consumuri mici
Niciodata n-am inteles fobia astora a unora pentru motoarele in 3 pistoame... Saab, un producator elitist, le-a folosit cu succes inca din anii '60 (au existat si motorizari in doua pistoane). Subaru si Daihatsu le folosesc de asemene de 25 de ani. VAG face si dieseluri in 3 pistoane.De unde naiba ai scos-o pe asta cu lipsa de fiabilitate?
sunt curios ce voi zice eu la implinirea a 100.000km...cam in 3 ani :)
daca ajungem sanatosi promit sa scriu aici concluziile
dar tu ce vrei? volvo la pret de hyundai?
Si eu am o masina in 3 cilindri. Mai am foarte putin pana la 100 000 km si motorul merge ca in prima zi. Asa va fi si in cazul dumneavoastra, va asigur.
PS: sotia mea are un Polo 1.4 TDI din 2003. Are 170000 de km si la motor nu au fost probleme. Pana acum.