Volvo a comercializat anul trecut aproape 76.000 de unități XC40, în condițiile în care cererile pentru acest model au depășit toate așteptările constructorului.
Suedezii anticipează însă că în anul 2019 vânzările se vor dubla la aproximativ 150.000 de unități, motiv pentru care au pregătit deja o majorare a producției la uzina din localitatea belgiană Gent.
Unul dintre motivele pentru care cererile vor crește va fi reprezentat și de lansarea unei versiuni electrice pentru XC40, care ar putea ajunge pe piață în cursul acestui an.
Creșterea vânzărilor lui XC40 va ajuta producătorul să-și atingă la un moment dat obiectivul de a comercializa 800.000 de unități anual la nivel global, în condițiile în care anul trecut a fost depășit pragul de 600.000 de unități. "Depășirea pragului de 600.000 de unități a fost visul nostru timp de 15 ani. Vrem să ajungem la 800.000 de unități, dar nu vă voi spune când vom reuși", explică Lex Kerssemakers, șeful Volvo pentru operațiunile din Europa.
Volvo XC40 a fost al patrulea cel mai vândut model Volvo în cursul anului trecut, în condițiile în care "fratele" mai mare XC60 a ocupat prima poziție cu aproape 190.000 de unități, fiind urmat de XC90 cu peste 94.000 de unități.
Volvo V40 a înregistrat peste 77.000 de unități, însă modelul va fi înlocuit în gamă cu alte modele care vor fi dezvoltate pe aceeași platformă utilizată de XC40: Compact Modular Architecture (CMA).Via Autocar
Asa e. Avea dreptate Directorul Mercedes-Benz, Dieter Zetsche cand a spus ca industria auto va intra in faliment.
Uite aici si alte previziuni ale lui.
https://www.libertatea.ro/ultima-ora/predictiile-sefului-mercedes-industria-auto-va-intra-faliment-avocatii-vor-deveni-someri-iar-locuintele-vor-fi-produse-la-imprimante-3d-1917073
Si pana la urma la ce dezavantaje are o masina in ziua de azi, e normal ca un tanar sa nu isi mai cumpere o masina.
1. Ca sa o cumpere, 80% trebuie sa faca un leasing.
2. Ca sa o intretina, trebuie sa fie peste mediu ca loc de munca si salariu asta ca sa nu fie sclavul masinii sa isi dea o buna paret din bani pe intretinerea ei. Iar peste mediu sunt putini.
3. Stresul de la volan si statul in trafic ia scarbit pe toti. Nici un tanar nu mai vrea sa si-l asume.
4. Timpul pierdut cu schimbarea anvelopelor, revizii, spalat, in general intretinerea masinii ii face pe multi sa renunte sa cumpere. Nu au timp de asa ceva si daca au, prefera sa faca lucruri relaxante decat sa se ocupe de un fier.
5. Riscul de a gasi masini lovita in parcare, de a o lovi chiar tu, e un factor decisiv pt. a nu cumpara o masina noua. Nimeni nu isi doreste ca masina lui perfecta, sa fie lovita si apoi reparata. Aia nu mai e masina intreaga. E carpita.
6. Respectarea restrictilor de viteza si de trafic. Nu ai cum sa le respecti 100%. Le vei incalca. Automat va veni vremea cand vei primi amenzi, puncte de penalizare si chiar sa iti ia permisul. Iar vine senzatia de scraba si multi prefera sa mearga cu mijloace de transport in comun sau la drum lung plateste un taximetrist cu o masina mai buna si rezolva problema. Nu isi bate capul.
7. Devalorizare. Cumperi masina sa zic cu banii jos iar in 5 ani cu intretinerea o mai platesti odata. Indiferent ce masina e. Cand te decizi sa o vinzi, nu mai iei nici 20% din valoarea ei de noua asta daca e super intretinuta. In general pierzi la o masina de 50 de mii de euro in jur de 35-40 de mii in 5 ani. + ca tu ai mai bagat 50 de mii in anii astia in ea (aici includ si benzina/motorina). Si daca nu e ceva care sa se caute pe piata, nu scapi de ea nici cu slujbe. Ramai cu tinicheaua de coada.
Pai in conditiile astea cum sa iti mai doresti o masina ? De ce ai vrea asa ceva ? Mi se pare cea mai proasta idee pe care o poate face un tanar.
Singura logica pt. a cumpara o masina in ziua de azi ca masina personala, e sa o iei ca pasiune pt. un model anume, sa ai bani suficienti incat sa iti permiti sa platesti pe altul sa se ocupe de problemele ei si sa o folosesti ocazional pt. a evita sa ajunga o epava. Altfel e cea mai proasta chetuiala EVER ! Si asa e ca pasiune o cheltuiala proasta dar macar are o logica. Doar masinile de coletie si nici alea orice, raman alegeri bune. Se vor aprecia constant daca nu le folosesti in exces. Alea nu mai sunt cheltuieli sunt investitii. Dar sunt pt. 1% din populatia Planetei. In rest viitorul in orase vor fi bicicletele electrice sau normale, trotinete electrice, scutere mini electrice si mijloace de transport in comun care sunt si acum.
Când preconizezi că se vor întâmpla toate astea ? Producția auto globală tot crește, deci când se va inversa ?
Care suedezi? Actionariat chinezesc; fabricata in Belgia (din cate stiu); design semnat de un englez. In Suedia cred ca mai au doua birouri.
Nu stiu exact. Dar cred ca picajul vanzarilor si implicit falimentul industriei auto va fi undeva cand vor intra in piata muncii, generatia Alpha. Adica cei care s-au nascut in 2010. Mai exact prin 2035.