În 28 martie 2010, constructorul chinez Geely a cumpărat producătorul Volvo, deținut la vremea respectivă de americanii de la Ford.
Tranzacția nu a fost privită cu ochi buni în Europa din cauza faptului că Geely este un construcor chinez, însă după achiziție Volvo a rămas o companie independentă, s-a extins la nivel global și a lansat numeroase modele noi.
Astfel, vânzările globale au crescut cu peste 50%, de la 450.000 de unități în 2011 la peste 705.000 unități în 2019, în timp ce profitul a crescut de 9 ori de la circa 140 de milioane de euro în 2011 la 1.29 miliarde de euro în 2019. Între timp, numărul de angajați s-a dublat de la 21.500 în 2011 la 43.000 în 2019.
"Astăzi, Volvo este mai puternic ca niciodată. Cu Geely am început o nouă fază plină de succes care ne-a dus la un nou nivel. Am schimbat complet gama de modele, ne-am extins la nivel global, aproape ne-am dublat vânzările și am trecut de la break-even la profit", a explicat Håkan Samuelsson, CEO-ul Volvo.
Creșterea vânzărilor a determinat inclusiv o extindere a capacității de producție.
De la două uzine auto și o uzină de motoare, Volvo are acum încă patru uzine și un centru de cercetare în China, la care se adaugă și o uzină în Statele Unite. Pe termen lung, Volvo își propune ca în 2025 jumătate dintre mașinile electrice să fie electrice, iar cealaltă jumătate să fie hibride.La începutul lunii februarie, Volvo și Geely au anunțat oficial că analizează oportunitatea unei fuziuni pentru a crea "un grup global puternic".
Via Volvo
Am spus-o de multe ori, Volvo, Jaguar Land Rover, reprezinta un esec al europenilor si americanilor, prin faptul c-au ajuns la chinezi si indieni .
Eu unul, mă bucur că Volvo a rămas pe piață.
Decat VW, Mercedes, BMW care fac aliante si platesc amenzi, prefer un Volvo, asa cu management chinezesc:)
Vezi un test-drive cu XC90 T8, motorizare veche de 5 ani si compara cu BMW X5 similar :)
Lasa-ne.....lasa-ne....
Tu tot cu fumigena diesel te dai????
Ai depus avansul la XC90 hibrid de 103.000 euro ?
Chiar te rog sa compari cu X5 la ce vrei tu, apoi sa ne spui, ramane doar sa fii sincer, asta este mai greu.
Prefer o maşină produsă în EU în primul rând (dar nu China sau Turcia cu sigla de Europa)
sau hai fie Japonia / Korea de sud sau SUA.
Prefer să cumpăr VAG ultimii de pe lista europeană decât China.
Poate Geely aniverseaza.
Volvo doar comemoreaza