Volvo XC90 a depășit așteptările companei în anul curent, marca din Suedia anunțând înregistrarea a 57.000 de comenzi, o depășire a pragului de 50.000 de unități previzionate de strategii mărcii. Mai mult decât atât, din cele 57.000 de comenzi, trei sferturi au reprezentat varianta de top a lui XC90, numită Inscription. Pentru a onora la timp comenzile, cei de la Volvo operează în trei schimburi la fabrica lor din Toslanda, Suedia. Reprezentanții mărcii Volvo se declară încântați de numărul mare de clienți care au ales cea mai scumpă variantă din gama XC90, după cum explică Alain Visser, Vicepreședinte Senior al Departamentului de Marketing, Vânzări și Servicii Clienți: "Din moment ce 76% dintre clienții de XC90 au ales modelul de vârf, putem să considerăm că ne-am stabilit poziția de producător premium de automobile", a explicat oficialul mărcii.
Preţuri Volvo XC90 în România: noua generaţie a SUV-ului suedez pleacă de la 55.900 de euro
Volvo XC90 este disponibil şi pe piaţa din România, având un preţ de pornire de 55.882 de euro cu TVA inclus.
Preţul este valabil pentru versiunea de bază, Kinetic, echipată cu motorizarea "D5", un diesel de 2.0 litri care asigură 225 CP şi 470 Nm. Încă de la prima versiune, SUV-ul suedez are tracţiune integrală şi transmisie automată cu opt trepte. Noua generaţie a lui XC90 aduce în mare aceleaşi versiuni de echipare cunoscute din gama suedezilor, dar modifică unele lucruri. Kinetic rămâne versiunea de echipare de bază, la fel ca Momentum, care este în continuare versiunea medie, dar vechiul vârf de gamă Summum este înlocuit de Inscription şi R-Design. Noua generație a lui Volvo XC90 a fost construită pe o platformă modulară nouă, numită SPA. Această platformă înglobează mai multe tehnologii complet noi și prin modularitatea sa poate să asigure compatibilitatea cu mai multe clase de modele, ceea ce le-ar asigura celor de la Volvo economii considerabile la dezvoltarea viitoarei game de automobile. În orice caz, noul XC90 începe să-și plătească singur dezvoltarea, compania din Suedia anunțând rezultate financiare bune în prima jumătate a anului, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut atât la profit operațional, cât și la venituri.Volvo se extinde: suedezii vor deschide în 2018 o fabrică în SUA
Via Volvo
Cred ca nu ai inteles filozofia Volvo. Ei NU au nevoie sa intre in clasa de lux. Ei sunt suedezi.
Volvo nu are nevoie de această clasă pt că sunt suedezi? Nu știu care este filozofia, dar dacă erau suedezi până la capăt NU aveau nevoie de banii chinezilor, eu sunt convins că dacă au mână liberă, implicit fonduri, n-ar sta prea mult pe gânduri și s-ar apuca de mâine să proiecteze un model în această clasă, cu badge cu tot.
uite ca de data asta sunt deacord cu Scorpionu.....Volvo isi pozitioneaza bine badge-ul. Sa devii "de lux" nu e (exclusiv) un must ca imagine ci si unul financiar. Adevarat ca devenind (sau avand pretentia ) "de premium/lux" tragi dupa tine toate (VAG)oanele dupa tine chiar daca faci niste petarde de masini pe care sa le vinzi la suprapret - vezi politica concernului din paranteza.
Dar e posibil sa avem de-aface cu o mentalitate de tip nordic. Mai putin expansivi, mai putin vocali si care, abordand viitorul cu politica pasilor marunti, isi vor consolida imaginea de companie serioasa si nu neaparat de lux.
Iarasi adevarat ca orice companie are nevoie de cifre de vanzari cat mai mari. Am mai spus-o si cu o alta ocazie, daca nu vinzi masiv nu ai lichiditati, daca nu ai lichiditati nu poti face R&D daca nu faci R&D nu tii pasul cu concurenta. Dar Volvo pare sa-si cunoasca limitele si (nu stiu cati bani inghite firma de la chinezi) dar e posibil ca suedezii sa se dramuiasca bine astfel incat cu o cifra de vanzari nu foarte mare sa supravietuiasca rezonabil si in acelasi timp sa iasa in public cu un badge de incredere.
Personal prefer un Volvo mai rar si mai putin popular in randul coloratilor locali sau potentatilor efemeri care isi trag cate un "haudi, mertan ori bemveu" ca dovada a reusitei lor.