Volvo a oferit în luna octombrie a anului trecut primele informații oficiale despre XC40 Recharge, versiunea electrică a popularului SUV XC40 și, în același timp, primul model electric al mărcii.
Producția noului model va începe în acest an, însă constructorul suedez a anunțat că a primit deja "câteva mii de comenzi ferme" din partea clienților, la scurt timp după ce a deschis pre-comenzile pe anumite piețe europene.
Volvo nu a dezvăluit numărul exact al comenzilor pe care le-a primit, însă a menționat în plus că noul XC40 Recharge a generat un interes real din partea a "câteva zeci de mii de clienți".
Versiunea electrică a SUV-ului XC40 este echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte pentru a oferi tracțiune integrală, iar acestea dezvoltă în total 408 cai putere și un cuplu de 660 Nm. Pe baza acestor specificații, XC40 Recharge ajunge de la 0 la 100 km/h în numai 4.9 secunde.
Modelul electric este echipat cu un acumulator cu capacitatea de 75 kWh care oferă o autionomie maximă de 400 de kilometri, pe baza standardului WLTP.
Pe lângă sistemul electric de propulsie, XC40 Recharge va fi primul model Volvo care va utiliza noul sistem multimedia Android Automotive OS dezvoltat în parteneriat cu Google.
Principalul avantaj al acestuia este că va oferi un ecosistem de aplicații native cu care utilizatorii telefoanelor și tabletelor cu sistem de operare Android sunt deja familiarizați, printre care se numără Google Maps, Google Play Store și Google Assistant. De asemenea, XC40 Recharge va fi primul model Volvo care va primi update-uri majore pentru sistemul de operare și aplicații over-the-air.
Spre deosebire de Android Auto, care are nevoie de o conexiune cu telefonul cu Android pentru a putea rula, sistemul de operare Android Automotive OS rulează pe mașină în mod independent.
Via Volvo
- benzina (de la 29.950 Euro - 129 CP),
- motorina (de la 37.050 Euro - 150 CP),
- hibrid (de la 47.900 Euro - mai multe variante de echipare, pentru toate variantele motorizarea disponibila este una singura si anume 180 CP+82 CP) si
- electric (o singura varianta de echipare - 59.940 Euro - 408 CP AWD).
https://www.caradisiac.com/volvo-xc40-nouveaux-moteurs-essence-t2-et-b4-prix-de-base-en-baisse-180950.htm
Se grabesc prea tare in ceea ce fac.....ca exemple...
Modelele Polestar Engineered...S60, V60, XC60....au 415hp dar trag ca si cum au vreo 60-70de cai mai putin(probabil motorul are lag plus ca Cutia de viteze e mai calmo reglata)
In al 2-lea rand Volvo a inceput sa umfle preturile masinilor sale rusinos de mult.
Iar acest Volvo electric din pct de vedere financiar e teribil...408hp pe un suv mic(probabil perfect pt o mamica) si pret de 60k....ceea ce nu e bine pt. portofelu taticului....
Treaba e simpla.....masina asta trebui sa aibe doar 300hp, autonomie de macar 500km si un pret rezonabil....sa zicem 40k....asa ar fi fost un hit...
Dar la cum il vand ei....vor vinde cateva mi pe an....
Volvo incepe sa fie ca BMW.....iti ia ochi pe hartie..dar in realitate te cam dezamageste..
Dar asta fac chinezii în general, preţ dumping, elimină concurenţa, ridicat preţurile enorm
Au făcut şi alţii în trecut, dar chinezii sunt cei mai răi
No acuma, masinuta imi place, dar sincer nu-i inteleg pe astia la Volvo cu motorizarea aleasa: adica asta e un suv de mici dimensiuni, nu masina sport, deci in principiu si cu jumatate din puterea asta iti face treaba excelent. Adica daca ar miscora putearea si ar mari autonomia, sigur ar avea mai multi clienti interesati. Cine vrea sport sa se orienteze la Tesla, BMW, Audi, Mercedes, alte marci care se vor sportive.
Cred ca vor da gres cu abordarea asta. Volvo care a fost o marca orientata catre siguranta, acum se da catre marcile germane cu prostii gen 400 CP si acceleratii de masini sport pe SUV-uri de mici dimensiuni.
Dezamagitor :(