Volvo face eforturi pentru un viitor electric, nu doar în cazul mașinilor de pasageri, ci și în cazul camioanelor sale. Gama sa de vehicule comerciale a început deja să se îndrepte în această direcție, cu un total de 6 modele electrice, până în prezent.
Pe străzile din România a ajuns un prim exemplar. La doar câteva luni de când Volvo Trucks a început producția în serie a gamei de camioane grele electrice, divizia din România a livrat deja primul autotractor, un Volvo FH Electric 4x2T de 40 de tone, cu un pachet de 6 baterii, o capacitate totală de 540 kWh (6 baterii de 90 kWh fiecare).
Este dotat cu 3 motoare electrice, care oferă putere continuă de maximă de 666 de cai putere. Bateriile vor asigura o autonomie oficială, atunci când este încărcat, de până la 300 kilometri. Ansamblul de transport Volvo FH Electric, împreună cu o semiremorcă 100% electrică, va fi folosit pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele unuia dintre principalii retaileri din țară, la magazinele acestuia din zona de est a țării.
Compania românească plănuiește să acopere un kilometraj anual de peste 100.000 kilometri.
Rețeta e simplă: camionul va fi operat de mai mulți șoferi, 7 zile pe săptămână, și va profita de traficul redus, dimineața devreme și noaptea târziu, pentru a crește numărul zilnic de livrări către magazine.În privința autonomiei, camionul electric Volvo FH poate acoperi livrări pe o rază de 150/200 kilometri putând circula atât în București, dar și în orașele din jur, precum Constanța, Călărași, Slobozia, Giurgiu, Urziceni și Fetești.
Pentru Volvo FH Electric sunt disponibile două opțiuni de încărcare: curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC).
Cu un încărcător DC, la o putere de încărcare maximă de 250 kWh, încărcarea bateriei se realizează foarte rapid: în 90 de minute se poate încărca până la 80% și în aproximativ două ore până la 100%, ceea ce îi permite camionului să fie încărcat în timpul pauzei de prânz a șoferului, pentru a adăuga o autonomie suplimentară. În varianta AC, cu o putere de 43 kWh, o încărcare completă se poate efectua în 10 ore, opțiune ideală pentru încărcarea peste noapte.
Umplerea bateriei se va face în cadrul depozitului de unde se face încărcarea (la retailerul Lidl), pentru a optimiza timpul alocat încărcării bateriilor și a crește disponibilitatea camionului pentru livrări. Echipamentul de încărcare va fi un încărcător DC ultrarapid, cu putere maxima 360 KWh, care va putea încărca, în același timp, atât camionul, cât și semiremorca electrică. Încărcătorul de curent continuu este alimentat în principal cu energie verde.
Volvo Trucks a atins deja un total de 555 de camioane livrate la nivel global, în cursul anului 2022, iar preluarea de comenzi a ajuns la un total de 1846 de camioane electrice.
Astăzi, aproximativ 30% din materialele unui camion Volvo nou provin din materiale reciclate. De asemenea, până la 90% din camion poate fi reciclat la sfârșitul duratei de viață. Oțelul din resurse nefosile va fi o completare importantă a oțelului tradițional și reciclat folosit în camioanele Volvo.
Masinile electrice nu merg iarna! Expertii romani pot confirma.
Si 100000 km pe an e rulaj pentru camion diesel, cu electric nu se poate ca sta mai mult la incarcat decat pe strada.
Deci Volvo produce si utilaje electrice?
Am crezut ca doar germanii se pricep la masini si utilaje electrice.
Si fac si masini care intra in cartea recordurilor cu cele mai multe mile? Si nu e VAG TDI sau BMW sau Mercedes???
Dezamagitor.
si semiremorca 100% electrica. ti-am spus sa nu mai bei.
noroc ca e pt orase si imprejurimi, altfel se incarca prea repede, iar soferul tot nu doarmea.
sa scoatem tot dizalul din orase!
Un camion “nu doarme” 20 de ore din 24.
Cine habar n-are sa se abțină si sa citească ca nu-i greu.
Sunt camioane conduse de 3 soferi diferiți in aceeași zi, deci parcurg și peste 1.200 de km. S-au cam dat peste cap multe chestii cu pandemia, dar încet își revin pe parte de a aprovizionare.
Un camion costa, timpul costa la fel si mărfurile care sunt transportate nu pot sa ajungă in 3 zile in loc de una de la A la B, deci nu-i vorba de ambiție sau de faptul ca un camion electric va face sa nu 100.000, un camion parcurge 300.000 km pe an si trebuie sa ajungă intr-un timp cât mai scurt. In momentul de față sunt sute de mii camioane doar in Europa… tot transportul este super centralizat, optimizat, fiecare vrea prețul cel mai mic ca atunci când cumperi ceva de pe net. Obsedații vor plății pe un TV sau un prăjitor de pâine mai mult doar ca este transportat cu un camion electric… după cum spuneam ipocrizie si obsesii… ce naiba vorbiți?
Acest Volvo atinge greutatea maximă la gol. Și dacă e legal, plin cu mici, la infrastructura din România, valurile pe asfalt vor fi la ordinea zilei. Mai rar, probabil, podurile prăbușite vor face subiect de știri. Cu siguranță vor da vina pe primari. :)
- Lidl are magazine in orase
- Lidl isi aduce marfa in aceste magazine cu TIRuri de pana la 19m
acum "intelegem" de ce astfel de camioane isi au rostul?
Marfa care vine de la furnizori la depozitele logistice regionale este adusa cu Diesel tot datorita distantelor mari.
qed
Pozitionarea centrelor logistice are ca scop acoperirea optima a tuturor zonelor tarii din punct de vedere al timpilor de aprovizionare si al costurilor cu transportul. Cu siguranta TIR-urile electrice nu vor fi trimise pe rutele cele mai lungi dar exista zeci de locatii cu tot atatea trasee ce pot fi operate de catre acestea.
La persoane fizice, mai este, că îi place cutare maşină, cutare culoare....
dar la supermarketuri îi interesează doar banii.
Dacă camioanele electrice se vând şi cererea este imensă, chiar şi la preţuri, azi, mari.... vine românul pe net, ca să comenteze el, că nu sunt bune... LOL
Incredibil.
În Norvegia deja au camioane electrice, excavatoare electrice, picamere electrice,...
Dar românii sunt mai deştepţi decât norvegienii... LOL
Pe străzile din România a ajuns un prim exemplar.
Bai, deci pe bune, ca s-a tampit de imbuibare functionarimea nealeasa de la Burcsal e una, dar sa-i vezi pe unii ca le apara si incurajeaza ineptiile e deja de domeniul teatrului absurd. Fratilor, faceti-va un control. Pe bune, boala trebuie tratata din stadii incipiente. Poate mai aveti o sansa.
Deci pana acum toti o dadeau cu "Pai sa vedeeeeeti, ca automobilul electric nu a fost niciodata despre distante lungi, ca a fost intotdeauna despre mobilitatea urbaaaaaana, ca voi nu inteleeeegeti, ca nu acceptati progresul si stiinta, retrograzilor si prostilor cu Passat TDI, rednecsilor fara dinti in gura, antivaccinisti si putinisti!!" Dupa care POC! vine Volvo cu TIR electric. Pe bune? Wtf is wrong with you ppl???
Cumpara-ti un extraveral si calmeaza-te.
1) autobuzele electrice sunt din Turcia (nu sunt calitatea Tesla)
2) din cauza asta nu au pompă de căldură, asta e prostia constructorului
3) folosesc motorină DOAR PENTRU încălzirea pasagerilor dar merg în continuare pe energie electrică
Aici se vede clar cum unii constructori, chiar şi mari vest europeni şi americani, construiesc maşini electrice în bătaie de joc (fără pompă de căldură sau fără răcire / încălzire activă cu apă a bateriilor, etc)
De rasul curcilor... acel autobuz mai are și numere verzi
https://insideevs.com/news/624904/elon-musk-tesla-semi-efficiency-17kwhmile/
Tesla semi încarcat la maxim admis legal are un range declarat de 800 km.
Că nu ajunge la 800 km poate , dar 500 km sigur îi trece.
Şi vor rula în Sacramento , care nu este chiar sud, precum LA, San Diego sau Texas sau Florida.
Hai sa vedem noi cum da Volvo faliment in cativa ani pentru ca produc camioane electrice.
Parca si VAG, BMW, Mercedes se axau pe diesel si ce fac acum???
ID3, ID4, ID5, I5, IX3, IX, EQS, EQE, E-Tron....fara numarrrrrr.
Bai baieti. Treziti-va mai odata. Produsele se construiesc pentru ca exista o cerere pentru anumita bransa si categorie de cumparatori.
Eu nu voi da niciodata bani pe un clasa S, pe vreun A8 sau seria 7-8. Asta nu inseamna ca nu au clienti! Desi masinile astea sunt extrem de scumpe pentru ce ofera. Exagerat si nemeritat. Dar ele sunt totusi cumparate de unii.
La fel vor fi si camioane, betoniere, basculante electrice.
Daca voi sunteti cocalari obositi si nu pricepeti, mergeti in talcioc si mai luati un BMW sudat din 2 bucati, ca astea se cauta.
Are nevoie de doua zile să ajungă de la București la Cluj (415km)
Nu îi văd rentabilitatea.
Costuri de producție mari și foarte poluante.
Durata de viață și funcționare scurtă.
Total nerentabil la autonomie.
Foarte poluante după terminarea ciclului de viață (distrugerea sau reciclarea materialelor și acumulatorilor)
PS: Abonamentul pentru parcarea pe trotuare este inclus in pretul de baza sau costa in plus?