Volvo a lucrat mai mult de doi ani la un sistem KERS pentru automobilele de serie. Pe lângă faptul că poate să reducă consumul de carburant cu până la 25%, acesta reuşeşte să-i confere unui motor turbo cu patru cilindri în linie un plus de performanţă prin furnizarea unei asistenţe la accelerare, care duce la asigurearea unui comportament aşteptat de la un un V6 de litraj superior. Noul sistem KERS de la Volvo, al cărui debut nu a fost confirmat încă pentru niciun model de serie, prezintă o volantă inovatoare montată la nivelul punţii spate. Această volantă poate atinge o turaţie de până la 60.000 rpm şi este cuplată unei transmisii CVT şi unui ambreiaj special. Sistemul începe să funcţioneze în momentul în care şoferul apasă frâna, acţiune care duce la cuplarea volantei respective la puntea spate şi la accelerarea acesteia prin preluarea energiei cinetice care era risipită în mod normal prin frânare, precum şi la oprirea motorului cu ardere internă.
Pasul doi al modului de funcţionare a sistemului KERS de la Volvo implică folosirea volantei speciale pentru a asigura deplasarea vehiculului la viteze mici, fie prin asistarea propulsorului cu ardere internă, fie prin livrarea puterii necesare demarajului.
Volanta de şase kilograme este realizată din fibră de carbon, este montată pe un elemnt din oţel şi se învârte în vacuum. Aceasta are un diametru de 20 de centimetri şi a fost testată pe un S60 cu tracţiune faţă, alături de care a livrat performanţe remarcabile. Astfel, consumul de carburant a fost redus cu până la 25%, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h a fost realizată în 5.5 secunde. Sistemul KERS de la Volvo îşi poate atinge potenţialul maxim doar în mediul urban, unde sunt opriri dese, deoarece volanta respectivă se poate roti la viteză maximă pentru o perioadă finită de timp. Însă, sistemul este mai uşor decât echivalentul său hibrid benzină-electric. Sistemul KERS a fost implementat iniţial în Formula 1, unde era folosit pentru a acumula energie cinetică la frânare şi pentru a livra respectiva energie sub forma unui plus de putere pe o perioadă scurtă de timp.Via Volvo
Hai pa!
@doi, mie imi plac cei care "au terminat la aerospatiale"
Inca ceva: 60.000 rpm inseamna totusi 1000 rotatii pe secunda...wow.
Sistemul suna foarte interesant, sunt curios cum se comporta pe capacitati cilindrice mici si daca are un cost care sa ii permita sa devina o alternativa viabila.
De fapt, din cate inteleg, nu are deloc legatura cu mecanica de sub capota, totul se petrece pe puntea spate, sistemul fiind actionat de planetarele puntii spate.
ce ma intriga e faptul ca titlul articolului se contrazice cu ultima propozitie din articol !
odata zicem ca a inventat ceva si apoi spunem ca de fapt sistemul s-a folosit inainte la F1 !!!
nu vreau sa neg implicarea si munca volvo in proiect, dar nu e totusi o inventie facuta de ei. meritul lor e ca vor sa introduca sistemul pe scara larga. bravo lor !
e exact ca si in cazul mazda cu motorul rotativ ... ei au cumparat inventia de la nemti, meritul lor e ca au dezvoltat motorul si l-au introdus in productia de serie mare ... dar nu au inventat nimic, doar au perfectionat ceva deja inventat deja !
drumuri bune tutror !
cam rar dai pe aici de la o vreme....
Din ce stiu eu, KERS-ul de pe masinile din F1 e diferit de KERS-ul asta al lui Volvo. La F1 energia kinetica recuperata e stocata intr-o baterie si trimisa inapoi la roti de un motor electric, pe cand la sistemul lui Volvo e o volanta cea care inmagazineaza energia si e retransmisa printr-un sistem relativ conventional ambreiaj+cutie de viteze (cvt), deci cam asta ar fi noutatea.
@AM dati si voi sursa.
Probabil e un fel de convertor de cuplu care lucreaza in cuplaj cu o comanda de pe la o turbina sau este un pre-variator in cuplu sau chiar o transmisie paralela de tip "feed-forward". Nu as merge pe idee de recuperare, stocare si livrare a energiei la modul cum viseaza unii pe aici....
am fost cam ocupat ..... studiile ... acum am vacanta pina-n toamna ... te-am urmarit in schimb pe-aci si am vazut ca tu esti mult mai activ ...
e si nu o noutate; as califica-o mai degraba ca inovatie nu inventie ...
bine ar fi sa mearga si sa fie fiabila ! oricum inainte s-o lanseze, fi sigur ca o s-o testeze ei ... nu cred ca se aventureaza volvo sa arunce pe piata ceva ce nu e suficient de bine studiat !
daca le iasa socotelile cum trebuie, apoi prevad ca vor veni si alte imbunatatiri si ameliorari acestui produs inclusiv din partea concurentei ! ...
timpul ne va spune ce si cum ... pin'atunci ... nu ne ramine decit rabdarea !
drumuri bune sa ai !
Primul motor electric montat la o roata a fost inventat prin 1884(cred) in USA.Acum vad ca te iei si de @Automarket.Esti ca o drosophila melanogaster ,dar te crezi special.Special boy with special needs.Tu ai nevoie de translator chiar si pt.limba romana.As fi curios ce faci tu toata ziua .Ai vreo slujba ain afara de aceea de "hotz de oxygen"?Ce au inventat japsii in lumea auto?In afara de filtrarea complete aleiului si demarorul actual,nu au inventat nimic.Este adevarat ca cele 2 inventii au revolutionat l motoarele masinilor.Cum?Daca ai ceva in bostan ,vei intelege.Chestia sta de la Volvo,este foarte interesanta,dar nu-I niciun bai.Vor veni cei de la Toyota cu alta "inventie".Vor avea o volanta din lemn de bambus care se va roti in Sake! Asta inventie nu restul!Vai de capul tau! Hai,sanatate maxima!
In alta ordine de idei, referitor la aceasta stire, sper sa se auda pana in Detroit. Prietenii stiu de ce.
Dom'ne, ce inseamna sa fii bine informat. Intr-adevar, stiinta atrage dupa sine putere. Dar nu asta ar fi problema, ci ca, dupa alte 30-35 de ani, Spyker traieste din motoarele de la Audi. Oricum, @ztele, bine ca ai tras un semnal de alarma; in realitate, nu suntem chiar asa de culti la cap cand vine vorba de masini. Sa studiem naibii mai mult, sa ne lasam de naravul lui copy-paste si numai dupa aceea sa deschidem pliscul, ca uite, vine tetam-nesam cineva si ne trezeste din reveria "omniscientei". Pai daca m-ai fi intrebat pe strada, @ztele, cum sta treaba cu primul 4x4 la masini (cars), ia ghici ce raspuns ti-as fi trantit; pe urma, m-ai fi facut de cacao, pe drept cuvant ?! Cat de intelept putea sa fie Socrate, ditamai filosoful: stiu ca nu stiu nimic si nici macar asta nu stiu......Si tot el a afirmat: stiu ca nu stiu nimic, dar stiu ca pot sti mai mult decat stiu :)
Ce urmeaza sa mai descoperim? Ca, de fapt, Liga Campionilor se juca in Asia cu sute de ani in urma, avand in vedere ca galbejitii ar fi creditati ca inventatori ai fotbalului? (este drept, la un stadiu primitiv: sfera de panza umpluta cu calti, in loc de minge)
Dar felicitari celor de la Volvo daca vor reusi sa o integreze in masina moderna.
Primul autoturism modern 4x4 a fost Jensen FF (dealtfel si prima masina cu ABS), prima masina de curse 4x4 a fost Miller 4x4 (1932), prima masina intradevar "pentru mase" 4x4 a fost Subaru Leone etc.
In general "made in Germany" nu prea tine, dat fiind faptul ca destul de multe dintre "inventiile" lor au fost inventate de altcineva, si aici ma refer la ABS (am spus mai sus), airbag (pe care mercedes il sarbatoreau cu atata fast anul trecut ~introdus in 1974 pe Chevy~), motorul cu combustie interna (inventie belgiana defapt, Etienne Lenoir - 1860- ), tehnologia LED (introdusa cu ani buni inainte pe Lancia Thesis, si mai apoi facuta faimoasa pe Lexus LS), platforma modulara (introdusa in 1937 pe Lancia Aprilia ~daca bine retin~) si multe multe altele.
Istoria ADEVARATA a automobilului e senzationala!
Una peste alta, germanii au nascocit apa calda rezultata in urma incalzirii apei si roata rotunda cu rostogolire circulara. Ca delegat/diplomat de meserie, eu stiu ce inseamna masinile germane. Deutschland über alles!
PS: @ztele, ce ziceai despre Merz? Ca sarbatorea o isprava de-a lui Chevy? Pai de ce a facut-o daca nu din respect, care-i o floare rara. Doar daca esti cavaler poti salta astazi pe culmile graficului vanzarilor. Cavaler teuton.
La fel si categoria aceea "Hot Hatch", pare-se "inventata" de Golf 1, care defapt (spun alte guri) defapt a inceput cu Datsun 1200 ~1970~).
Sunt multe multe chestii de citit :)