V-aţi gândit măcar o dată la posibilitatea de a schimba maşina actuală pe una electrică? Probabil că da, însă aţi fost descurajaţi ba de preţul mare, ba de lipsa infrastructurii de încărcare, ba de autonomia prea mică, ba de bateriile prea scumpe.
Aceste impedimente există, fiind dublate de alte probleme care apar şi viaţa reală, de zi cu zi. Probleme de care ne-am convins şi noi după ce am petrecut aproape o săptămână alături de Opel Ampera.
Opel Ampera - test de incompatibilitate cu viaţa reală din România
În ciuda acestor probleme, viitorul promite mult din punct de vedere tehnologic. Iar Volvo poate fi un pariu pe care mulţi nu mizau, dar care s-ar putea dovedi câştigător. Suedezii studiază o modalitate ingenioasă de a alimenta motoarele electrice fără ajutorul clasicelor baterii litiu-ion, care cresc foarte mult masa totală, necesită un timp de încărcare îndelungat şi nici nu oferă o autonomie mai mare de 200 de kilometri.
Soluţia celor de la Volvo vine după ce mai multe cercetări şi arată că se poate crea un material capabil să stocheze energie. Acesta este compus din fibră de carbon, răşini polimerice şi supercapacitoare nanostructurate. Compoziţia ar putea permite stocarea de energie.
Având în vedere că materialul poate fi modelat, nu pare deloc ciudat să vedem o uşă de portbagaj capabilă să înmagazineze energie. Până acum, compoziţia a fost modelată sub forma unei capote pentru portbagaj şi a unei carcase pentru roata de rezervă. Volvo susţine că o capotă de acest tip poate înmagazina suficientă energie pentru a substitui banalele baterii care ne echipează astăzi maşinile. Masa ar fi astfel redusă, iar spaţiul ar creşte.
A fost încercată şi crearea unei componente din cadrul sistemului de aerisire. Aceasta a reuşit să înmagazineze suficientă energie pentru a permite renunţarea la bateria adiţională necesară sistemului start-stop. După ce au tras linie, cercetătorii au aflat că prin folosirea acestei componente se reduce masa sistemului start-stop cu 50%.
După trei ani de cercetări şi experimente, Volvo a folosit materialul revoluţionar pe vârful său de gamă, S80. Prototipul a dovedit că există posibilitatea utilizării acestui component în producţia de serie. Masa totală a scăzut de la 1585 de kilograme la 1348 de kilograme. Mai mult, suedezii susţin că materialul ar putea reduce cu 15% masa totală a unui vehicul electric. El ar urma să se încarce convenţional, de la orice priză, sau cu ajutorul sistemului de regenerare a forţei folosite la frânare.Proiectul care a dat naştere materialului a fost dezvoltat cu ajutorul unor fonduri europene de către nouă companii, dintre care Volvo este singura din domeniul auto. Suedezii au participat pentru că vor să reducă masa vehiculelor electrice şi pentru că văd un viitor pentru vehiculele cu emisii zero.
via autocar
Daca vorbim de siguranta, cred ca multi sunt in spatele lor.
Daca vorbim de fiabilitatea motoarelor, iarasi multi stau la coada.
La forme au evoluat destul de mult.
V60-ul plug-in hibrid este cu mult peste multe alte hibride de pe piata.
Au investit mult si in dezvoltarea unor motoare noi si nu mai vor sa le ia de la altii.
Deci mie mi se pare ca vine cu INCA CEVA, nu doar cu ceva.
Bravo lor. Sa speram ca va fi si utila descoperirea.
@mda.......numai copii tampiti ca tine ies extrem de usor din bautura si nu doar "din vorbe". Cand tara asta de imbecili va intelege ca totul se reduce la munca, munca si iarasi munca?
1)costul repararii unor aripi sau a capotei
2) rezistenta si riscurile deformarilor fie plastice fie elastice ale acestor "baterii" care stocheaza energie.
Ma refer la conditiile unui acrosaj usor de o simpla indoire pana la impact frontal...totusi rolul acestor componente era principal de protectie mecanica. Ducand la extrema, hai sa nu punem totusi rezervorul ca prim element de impact.
Pe de alta parte aplaud inovatia lor si sper sa aiba succes (daca nu macar sa nu-i opreasca din a continua cautarea de solutii)
Din contra, as spune ca invectivele gratuite sunt specifice unor indivizi de joasa speta precum esti tu. Am cerut anormal ca vreau sa vad cu circula o asemenea masina in conditii reale? Eu zic ca nu !
Dar mai am de visat mult.
MINCIUNICI
Explodeaza sau ia foc?
Iceman, tu esti cel ce a zis ceva de litiu.
Esti sigur ca numai alea ard?
Ia tu o sarma mai groasa de cupru si pune-o lipita de furtunul cu benzina si apoi conecteaza capetele la baterie.
Sa ne povestesti cum a fost.
Ce vrea Volvo sa demonstreze cu chestia asta e ca au mai dezvoltat ceva si, conform unei stiri de acum cateva zile, cand lumea va fi pregatita si va cere asa ceva in serie, atunci se va lansa pe piata. Nu vad ce e rau in asta. Dar am asa o presimtire ca daca acest lucru nu se spunea despre Volvo ci despre Renault-Nissan sau Tesla, era o super stire.