Volvo a creat mașina în care nu te plictisești. Pentru cele 26 de minute pe care le petreci de la birou până acasă

de Bogdan Mirică
Joi, 19.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles interiorul de mașină în care nu te plictisești niciodată. Botezat Concept 26, el este dedicat celor 26 de minute pe care le petreci în trafic.

Știm deja că Volvo lucrează intens la primul său automobil complet autonom, pregătit să debuteze la finalul acestui deceniu. Tehnologia este aproape gata, având în vedere că, în prima zi de presă a Salonului de la Los Angeles, un Volvo XC90 semi-autonom l-a transportat pe primarul orașului la evenimentul auto.

Tot la Salonul de la Los Angeles, Volvo și-a imaginat o formă de a-l ține ocupat pe cel de la volan, în timp ce mașina ajunge singură la destinație. Suedezii gândesc complex, înțelegând că e nevoie și de o experiență interesantă pe durata unei călătorii autonome. Cel de la volan, eliberat de sarcinile convenționale, nu trebuie să se plictisească.

Tocmai asta face noul Volvo Concept 26, prezentat la Los Angeles. Numărul din denumire vine de la timpul mediu pe care îl petrec oamenii în trafic, în timpul navetei de la birou la muncă sau invers. Adică 26 de minute.

”Studiile noastre arată că oamenii vor să folosească timpul petrecut în mașină într-un mod creativ sau își doresc să se relaxeze uitându-se la televizor ori ascultând muzică.

Rularea autonomă va face posibile aceste dorințe. Iar Concept 26 vrea să materializeze aceste cereri”, a declarat Robin Page, vicepreședintele departamentului de design interior Volvo.

Studiile noastre arată că oamenii vor să folosească timpul petrecut în mașină într-un mod creativ sau își doresc să se relaxeze uitându-se la televizor ori ascultând muzică.

Robin Page
vicepreședintele departamentului de design interior Volvo
Totul pornește de la scaunele create special și disponibile cu trei funcții: Drive, Create și Relax. Asta înseamnă că scaunul șoferului se va putea adapta la tipul de activitate pe care acesta și-l dorește. Odată activat modul de rulare autonomă, volanul se retrage, scaunul se înclină iar din bord apare un ecran generos. Aici vor putea urmări emisiunile TV sau anumite seriale pe care le-au pierdut.

Această interfață prietenoasă va revoluționa experiența de la volan și îi va permite șoferului să se ocupe de afacerile sale sau să facă anumite comenzi pe internet.

Tehnologia nu este atât de departe, având în vedere că în 2017 prima flotă de mașini autonome Volvo este programată să debuteze pe străzile din Gotheborg.

Comentarii (6)

  • Acum..sa fim seriosi...chiar s-ar plictisi cineva intr-un volvo ?! :)
    7 2
  • unde era Volvo acum cativa ani? Cati nu au cantat prohodul marcii dupa preluare? Sunt curios, lasand la o parte lipsa de viziune a unor comentatori de pe aici, cam cati bani au bagat chinezii?

    una peste alta....cred ca noii proprietari sunt adevarati businessman-i. Nu stiu cat sunt de constienti ca, practic, au salvat o marca europeana
    A D E V A R A T A dar cu siguranta isi freaca mainile cand vad ca, lasati in pace si cu finantele pe masura, suedezii se pot ridica la nivelul greilor si vechilor din industrie.
    9 0
  • sapphire
    mda 26 de minute pentru un semafor poate...
    5 0
  • Pretul de achizitie platit de Geely catre Ford a fost relativ mic, 1.8 miliarde dolari, dar din 2010 pana astazi cred c-au investit cateva miliarde bune, de abia de acum incep sa le recupereze, cred ca vor reusi, problema pentru unii fani este ca trebuie sa faca si volume, afectand astfel exclusivitatea, dar nu se poate altfel.

    Situatia optimista in care se afla astazi Volvo vine ca o mare palma data lui Ford, pe langa altele, care la sfarsitul anilor "90 detinea o gramada de marci care mai de care, formand PAG ( Premiere Automotive Group), adica Volvo, Jaguar, Aston Martin, Land Rover, Lincoln, adica avea un potential enorm, alaturi si de marca Ford puteau acoperi toate segmentele posibile, VAG ar fi fost pantaloni scurti, daca stiau ce sa faca cu toate aceste marci.
    5 0
  • arogantul
    Dane, de obicei nu sunt de acord cu ce spui, dar aici parca a grait Profetul prin gura ta, curat adevar ai spus.
    4 0
  • @dan_grc

    corect, Ford a gandit cu posteriorul. Nu atunci cand a vandut tot ce a avut european ci pt ca nu au reusit a inteleaga care este specificul pietei europene. Erau alte vremuri...

    Dar asta a corespuns si cu o ofensiva a industriei germane; BMW si VAG (care venea pe cai mari) batandu-se in parte pe colierul cu diamante din UK: RR trecand la BMW si Bentley la VAG. Apoi BMW muta strategic achizitionand LandRover pentru know-how asteptandu-se la un o crestere a popularitatii SUV-urilor. Dupa ce si-au vazut caii in caruta au lasat LR in plata...indienilor; care aveau malai in comparatie cu europenii care isi cautau in dos dupa ceva bistari. Ceea ce nu a fost chiar rau. :)

    Ramane Aston Martin...marca care dupa mine a fost salvata de Ford prin lansarea lui DB7 in 1994.

    restul e istorie...puteau deveni cel mai mare producator pe urmatorii 30 de ani
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru