Numele centrului de testare se numeşte AstaZero, se află la o aruncătură de băţ de Goteborg şi, spun cei de la Volvo, are rolul de a pune sistemele de siguranţă futuriste de pe viitoarele modele Volvo în situaţiile cu care acestea se pot întâlni în viaţa de zi cu zi.
"Se pot simula toate tipurile de scenarii din trafic, lucru limitat care la cele mai multe centre de testare. Putem să punem maşinile în situaţii precum aglomeraţia din traficul urban, autostrăzi, şosele cu multe benzi sau diferite tipuri de intersecţii. Condiţiile sunt cruciale pentru a studia modul în care maşinile interacţionează cu obiecte care se mişcă, precum alte maşini, pietoni, biciclete, mopede, motociclete, camioane, autobuze sau chiar animale care pot apărea pe asfalt", spune Pether Wallin, directorul centrului de testare a cărui construcţie a costat 55 de milioane de euro.Centrul de testare AstaZero este construit pe o suprafaţă de doi kilometri pătraţi, iar Volvo face parte dintre iniţiatorii proiectului, alături de guvernul suedez şi de o serie de universităţi din ţara scandinavă. Numele său, este un acronim al expresiei Active Safety Test Area, iar accesul la centrul de testare este deschis prin închiriere oricărui constructor auto, furnizor din industrie sau institut tehnic interesat.
via Volvo
aceasta initiativa o consider f buna,in viitorul apropiat o sa se ajunga la tehnologii f avansate la masini..e normal sa se faca teste.
daca te referi ca alte tari mor de foare,de ce nu faci referire la acele tari care arunca banii aiurea pe armament....esti praff man
BMW: printre cluburi, terase, fara treceri de pietoni/semafoare/linie continua
Mercedes: printre casute cu turnulete si DNA-uri
Audi: printre service-uri si platforme de tractari
pare ca aveti o mica eroare in informatie. 5,7km este "traseul rural" si nu cel de autostrada.
astazero.com
@suleyman...Volvo (printre altii) e partener, plus o gasca intreaga de institutii si companii care au pus la bataie banii
Motivele disparitiei sistemului nu-l comentez dar intentia, chiar daca supusa esecului, a fost singulara in industrie.
Aia cu airbagul din capota este o idee buna pentru protectia pietonilor, dar imbunatatind sistemul de franare automata si astfel se va evita accidentarea pietonilor, atunci nu isi mai avea rostul acel airbag.