Esential
203 | CP este puterea maxima a noului motor Volvo GTDi. |
300 | Nm este valoarea cuplului motor maxim oferit de acest motor intre 1.750 rpm si 4.000 rpm. |
203 | CP este puterea maxima a noului motor Volvo GTDi. |
300 | Nm este valoarea cuplului motor maxim oferit de acest motor intre 1.750 rpm si 4.000 rpm. |
Suedezii de la Volvo au dezvoltat un nou motor otto, intitulat GTDi, care furnizeaza 203 CP si un cuplu motor maxim de 300 Nm. Puterea maxima este oferita la 6.000 de rotatii pe minut. Acronimul GTDi inseamna Gasolin Turbocharged Direct Injection si prezinta o parte din avantajele tehnologice ale noului propulsor de la Volvo. Astfel, motorul GTDi de 2.0 litri beneficiaza de injectie directa, distributie variabila si un format extrem de compact. Scopul inginerilor Volvo a fost de a dezvolta un motor cu patru cilindri la fel de puternic precum unul cu cinci cilindri, dar la o cilindree de doi litri.
Cuplul motor maxim este oferit inca de la 1.750 rpm, lucru nemaintalnit in randul propulsoarelor otto cu patru cilindri. Valoarea maxima a cuplului motor este oferita pana la 4.000 rpm, iar motorul poate sa ofere 20 Nm suplimentari in regim de overboost. Motorul GTDi respecta normele Euro 5, are un raport de compresie de 10:1 si beneficiaza de un sistem inovator de supraalimentare. Suedezii de la Volvo au regandit modul in care o turbosuflanta este atasata unui motor astfel incat aceasta sa ofere performante maxime la o unitate cu cilindree redusa.
Astfel, turbina a fost integrata in galeria de evacuare, care este realizata din otel si nu a mai fost adaugata prin intermediul unei flanse, asa cum este montata in mod obisnuit. Aceasta inovatie a fost patentata de catre cei de la Volvo si ofera un curs optim pentru gazele de evacuare, care maresc eficienta partii "calde" a turbinei.Noul GTDi va fi montat pe modelele S80, V70 si XC60. In cazul lui S80, acceleratia de la 0 la 100 km/h va fi realizata in 7.9 secunde pentru transmisia manuala si 8.5 secunde pentru transmisia automata Powershift cu sase trepte. Volvo V70 inregistreaza valori cu 0.4 secunde mai mari decat in cazul lui S80 la accelerarea de la 0 la 100 km/h utilizand acelasi motor si aceleasi transmisii, pe cand XC60 are nevoie de 9.6 secunde, utilizand o transmisie automata cu sase rapoarte. Emisiile de C02 ale noului propulsor se situeaza intre 184 si 199 de grame per kilometru, extremele fiind S80 cu transmisie manuala si XC60 cu transmisie automata. Consumul de carburant mediul al noului motor GTDi este de 7.9, respectiv 8.4 litri la 100 kilometri pentru S80 cu transmisie manuala, respectiv automata, pe cand in cazul lui V70 acesta se situeaza la valorile de 8.1, respectiv 8.4 litri la 100 kilometri pentru modelele cu tractiune manuala, respectiv automata.
Volvo XC60 inregistreaza un consum de 8.6 litri la 100 kilometri cu propulsorul GTDi cuplat la o transmisie automata cu sase trepte.Via | AutomobilesReview
Motorul asta a fost motivul pentru care Volvo a amanat lansarea lui S60. Daca nu era asa, Criss, motorul il puteau lua de la Ford inca din perioada de proiectare si lansau mai devreme S60-ul. Insa Ford nu a vrut sa mai dea nimic lui Volvo, pentru ca planuia sa vanda.
Cat despre comparatia cu cei de la Vag (cilindree mica, motoare supraalimentate cu doua turbine), personal nu sunt fan al asa ceva. Sunt motoare cu o tehnica destul de complexa si scumpa (nici nu vreau sa ma gandesc cat ar consta turbinele alea). Poate este o idee preconceputa... astept sa ajunga cu bine pe la 200 000 de km si mai vedem :)
Dar sincer sa fiu, cred ca motorul asta isi are "radacinile" in vechiu GDI de origine Mitsubishi (motorul a fost pe prima generatie S/40 si Mitsubishi Carisma)
P.S.: @krm spune mai sus: "se scot din motoarele de 2l aspirate mult mai multi cai si fara injectie directa"
Ia zi tu ma conferentiare care sunt motoarele alea aspirate de 2l care au cu mult peste 200cp?
Bravo Chinezilor ca ei o sa-l produca.
AndreiRN, Volvo apartine de Ford si nu au motoarele produse de chinezi. Daca ar fi sa ne luam dupa logica ta, Aston Martin are motoare chinezesti....care sunt destul de bune.
Iar despre multiplele premii luate de VAG pt motoarele lor, sunt numai si numai strategii de marketing, si minciuni, pentru ca motoarele lor sunt niste glume morbide. Mai ales cele mici si TDI-urile. Cine a mai intalnit masina careia la 100 000 km sa ii se crape un piston? Am patit eu pe un Golf de 1,6 si inca imi urasc zilele ca am cumparat asa ceva. De motoarele mai mici de la VW nici nu mai zic....sa ai consum de 12% din motor de 1,2? Pentru asta au luat premii?
Iar ovi, eu am avut Volvo T4 din 96 tot cu distributie variabila si motor de 1948 cmc si 200cp, iar la 380 000 km masina mergea fara probleme. Volvo nu se lupta cu masinile care ajung la 100kmh in 3 secunde, ci cu masinile care ajung la sute de mii de km fara probleme....si deocamdata sunt primii cu masina la peste 4 milioane de km.
Volvo in 1994 avea pe modelul 850 motor T5 de 225 Cp si 300NM cuplu asta din motor de 2.3 Turbo , motor care merge cu o presiune de 0.6 Bar , deci loc de CP si NM mai sunt , in conditiile in care motorul rezista la peste 1.3 Bar , . Volvo inca nu apartine de Gelly , dar cand va apartine , aia vin doar cu banii , restu ramane Volvo .
Volvo nu are motore de Ford ci invers . Ford a preluat in 1999 divizia auto de la Volvo . Ford focus ST are motorul de Volvo amintit mai sus , iar Ford Focus RS motor de Volvo S60R . Ford are pe mondeo motor de 2.5T LPT de la Volvo ( 5 cilindrii in linie ) . Laguna 1 motoarele 1.6 si 1.8 sunt de Volvo .
Acest motor de 2.0 si 205 Cp , are la baza motorul 2.0T de pe S40 si nu este un motor proiectat de Ford . Baza acestui motor a intrat in productie prin 1996 . Iar Volvo nu pune accentul pe putere si cate secunde pana la 100 , ci pune accentul pe calitate/pret , confort , ergonomie si mai ales pe emisii .
fac si eu ca cei de la vw... am motor de audi!!!
Google it