Volvo a lansat în urmă cu câteva zile încă un SUV. Este vorba despre noul C40 Recharge, o versiune 100% electrică, cu alură de coupe a lui XC40. Din câte se pare, acesta nu va fi nici pe de parte ultimul SUV dezvoltat de producătorul din Goteborg.
Deși este cunoscut, mai ales, pentru break-urile cu gardă la sol înaltă, pe care le-a denumit Cross Country, Volvo pare că vrea să renunțe încet la acest tip de vehicule, dar și la sedan-uri. Asta în contextul în care 75% dintre clienții actuali preferă SUV-urile.
Într-un interviu pentru publicația Autocar, șeful companiei, Hakan Samuelsson, a declarat că "Avem nevoie de mai puține variante de sedan-uri și break-uri. [...] Trebuie să ne îndepărtăm de aceste tipuri de caroserii. Le vom avea în continuare, dar probabil nu la fel de multe."
În prezent, constructorul suedez de automobile are în portofoliu modele precum V60 și V90 (atât în versiune normală cât și Cross Country), dar și sedan-urile S60 și S90.
Sunt șanse ca, pe viitor, Volvo să renunțe de tot la S60.În același interviu, Samuelsson a dezvăluit că Volvo pregătește cel puțin un SUV de dimensiuni mai mici decât XC40. Acesta ar urma să fie numit fie XC20, fie C20. Arhitectura este furnizată de gigantul Geely, care deține Volvo.
Știm deja că producătorul suedez vrea să treacă la o gamă de modele 100% electrice, iar acest lucru va influența, inclusiv, limbajul de design.
Pe lângă o gardă la sol mai înaltă, viitoarele modele Volvo "Nu vor mai fi atât de pătrățoase, ci vor avea liniile plafonului mai fine," mai susține Samulesson.
via Autocar
O sa ajunga sa isi ia toti ,camion,senilata sau tanc greu sa se simta in siguranta cand invart covrigul prin oras la 30. Ma enerveaza dubla masura,toti caraie cand e vorba de motoare mari,ca cica nu esti ecologist daca nu faci trecerea la hibride si electrice dar isi cumpara boilere de 3 tone si 5 m sa se duca cu ele la mall si sa se chinuie 20min la o parcare laterala.
Hmmm...pentru oras acele "SUV-ri" adica cross-overe, adica niste hatchback-uri usor inaltate merg perfect in urban. Pentru ca le gasesti cu aceeasi amprenta la sol (si masa) ca hatchback-urile in discutie (4,2 -4,3m max.) sau ca sedanurile (pana in 4,5) si, daca nu te arunci prea mult (din bun simt sau franat de buget), poti bifa un SUV la 4,5-4,7m care este (si) mai ergonomic decat un break. Indiferent cum ar veni, te urci nu te cobori in masina iar angaralele de la piata le(!) asezi nu te(!) asezi prin portbagaj pentru ele.
Cum ar veni, dupa punga si dupa gust, poti sa iti cumperi CE VREI si fix DUPA NECESITATI.
Ca nu poti aborda virajele mai vitejeste asta e alta mancare. Chestiunea e.... cam pe unde le poti aborda?
E ca si cum ai zice ca de ce nu face Lamborghini sau Ferrari break...ca nu au clienti pentru ele... logic?
Volvo daca vinde foarte bine SUV si nu prea au clienti pentru sedan, mi se pare normal sa le elimine: Volvo se adreseaza familistilor. Ei au nevoie de spatiu pentru carut+ bagaje. Incearca tu sa bagi in sedan si vezi cam cum iti iese socoteala.
Cat despre germani: exista unii practici care aleg break sau SUV daca au o masina, sau au si break sau SUV plus inca una de figuri la care iti incape doar borseta in portbagaj :))
Dar romanul e cu figuri, la el masina trebuie sa fie frumoasa.
Am vazut ceva poze cu tarani care au bagat televizorul peste copil in spate ca aveau sedan. Sau alti retazi cu patul plimbat in BMW decapotabil.
Astia sunt specimene cu BMW: figuranti care nu au bani de transport, dar iau masini de figuri :))
Vai mama voastra, niste parlitii cu figuri care comenteaza:
https://www.thesun.co.uk/news/9706237/bmw-driver-flat-screen-tv-on-kids-backseat/
https://www.bbc.com/news/uk-england-essex-50306577
Deci iti dai seama cam cine se indreapta la BMW si cine alege Volvo break?
Daca ati judeca putin, tare bine ar fi, dar voi sunteti niste limitati si atat stiti, sa comentati...
Nemtii faceau masini inainte si dominau pietele cu masini bune.
In ultimii ani germanii tai domina cam asa:
Mercedes: cele mai multe recall si amenzi pentru softuri ILEGALE;
BMW: reclame interzise si amenzi pentru cifre umflate de vanzari...si ceva amenzi pentru softuri gresite pe unele modele
Audi: CEO in puscarie si amenzi pentru Dieselgate
VAG: CEO judecat pentru Dieselgate si pacalirea pietelor.
Mercedes+ Audi+ BMW+ VAG: amenzi pentru stabilirea pretului otelului.
Deci despre ce piete vorbesti ca le domina si ce clienti?
Daca toti papagalii care se uita la reclame mincinoase isi iau masini germane, nu ma mira nimic. Asta nu inseamna nimic pentru mine. Iar cand umfli cifrele de vanzari ca sa dai bine, inseamna ca ceva lipseste la unii.
Iar cand unii sustin coruptia si mafia, mai inseamna ca ei sunt la fel.
Fanii/nostalgicii (putinii ramasi/generatiile mai vechi) segmentului vor varsa o lacrima si viata va merge inainte.
Cârnat obosit, pe lumea asta ne putem bucura de sedanuri/break-uri suficient de spaţioase ca să introducem în ele jumătate de casă. Prin urmare, locul/aria predestinat/ă al/a SUV-ului este DOAR în afara carosabilului…Adică mă refer la aventuri 4x4, fratziwear.
Mă rog, mă exprim pur teoretic...Infatuarea/mitocănia urbană nu ţine cont de cutume.
Fă Nel, viaţa merge înainte? A, da, se prăvăleşte către abis…Doar că ţie şi afinilor tăi nu vă funcţionează frânele, caz în care ne va fi asigurat un spectacol total, de neuitat…
Dintre toate mărcile/companiile auto actuale, Volvo este (nu doar pare) cea mai conformistă, automat cea mai detestabilă! Aaa, şi nu vedeţi, dragilor? Toată lumea (inclusiv eu, recunosc) îi blamează pe nemţi (cei de astăzi) cum că ei nu caută decât profitul cu orice preţ (acuzaţia este, totuşi, întemeiată). Da’ când tu, entitatea cea mai “morală”, mărturiseşti cu guriţa ta că vei menţine în producţie doar ceea ce se dovedeşte vandabil, cum poate fi calificată o asemenea atitudine? Ca mercantilism cumva?! Eh, bine, dacă insişti pe temă, îţi vor riposta imediat cu pretextul că nu vor decât să prevină frustrările capitalului. Iată o justificare la fel de tare ca acidul carbonic.
Mmmmm, m-a trăsnit o idee fabuloasă: ce-ar fi să fac eu însumi presiuni asupra unor grupuri de coca & piţ, astfel încât să se doteze cu…Tesla şi Volvo (măcar câteva, dar scopul ar fi atins oricum) ? Păi n-ai decretat de curând, Mafioso, că la mine se remarcă “arta manipulării” ? Poate chiar i-aş convinge, cine ştie?...Şi atunci fiecare zi o voi trăi la intensitate maximă, inclusiv aici, pe AM :)
În definitiv, Mafănikkk, nu uita: cel puţin eu te voi scrijeli pe acest site până când acesta îşi va da ultima suflare…
Esti tare priceput,se vede dupa ce ti-ai luat :))
Eu ma bucur ca nu am bani de tigai sau cotete germane. Prefer un Logan nou decat o troaca germana sh si fara istoric.
Avand in vedere cat sunt de furate si cu multi km inapoi, sunt sanse mari sa fii posesor de masina ciordita si cu 89000 km reali facuti de o bunicuta :))
Dar la cat sunteti voi de cocalari, nu ma mira multe.
Pistol de jucarie ti-ai luat? Am vazut ca e la moda la cocalarii cu BMW