Volt şi Leaf se luptă pentru titlul Green Car of the Year 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Zilele acestea s-au ales finaliştii care se vor bate pentru titlul de Green Car of the Year 2011. Cele cinci modele alese de juriul acestei competiţii sunt Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Ford Fiesta, Hyundai Sonata hibrid şi Lincoln MKZ hibrid. Câştigătorul concursului va fi anunţat luna viitoare în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles.
Nissan Leaf este un vehicul electric a cărui autonomie ajunge la 160 de kilometri cu o singură încărcare, iar viteza maximă cu care poate rula este de 140 km/h. Vehiculul dezvoltat de Nissan dispune de un motor electric care oferă 107 cai putere şi este alimentat de la o baterie litiu-ion.
Pentru încărcarea completă a bateriei, posesorii unui astfel de model trebuie să aştepte 8 ore, iar daca timpul nu le permite pot opta pentru o încărcare de 30 de minute, perioadă în care acumulatorul va înmagazina 80 de procente din capacitatea totală.
Chevrolet Volt este cel de-al doilea model electric nominalizat la titlul Green Car of the Year.
Modelul american este capabil să producă 150 de cai putere şi poate dezvolta un cuplu motor de 370 Nm. Motorul electric dispune de o baterie litiu-ion de 16 kwh şi este asistat de un propulsor convenţional de 1.4 litri cu patru cilindri.Hyundai Sonata hibrid este primul model ecologic care îşi face apariţia în curtea constructorului coreean. Spre deosebire de versiunea standard, Sonata hibrid dispune de câteva modificări estetice ale părţii frontale. În modul electric modelul coreean poate rula până la viteze de 113 km/h.
Cel de-al patrulea model care a fost ales să participe în finala Green Car of the Year este Lincoln MKZ hibrid. Modelul american este echipat cu un propulsor de 2.5 litri cu patru cilindri care funcţionează în ciclul Atkinson şi este cuplat la un motor electric. Puterea totală de care dispune Lincoln MKZ hibrid este de 191 de cai putere, iar în modul electric poate rula cu o viteză maximă de 75 km/h.
Ultimul finalist pe lista Green Car of the Year este modelul Ford Fiesta care dispune de propulsorul pe benzină de 1.6 litri. În urma testelor relizate de EPA (United States Environmental Protection Agency) subcompacta celor de la Ford a reuşit să scoată un consum de 5.88 l/100 km. Anul trecut câştigătorul competiţiei a fost Audi A3 TDI, iar în 2008 titlul de Green Car of the Year a fost acordat lui Volkswagen Jetta.
Via | GreenCarReports
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Daca GM pluseaza (financiar vorbind) atunci probabil ca va castiga Volt. Altfel Volt nu e decat o minciuna nesimtita.
Cand citesc :"Chevrolet Volt este cel de-al doilea model electric" ma gandesc daca nu cumva in aceeasi categorie intra si vechea Dacie 1300 a lui tata. Doar are si aia un motor electric. Numai pun la socoteala cel de la stergatoare.
Ford Fiesta n-are nicio sansa , avand consum de aproape 6%
Personal mi-ar place sa traiesc intr-un oras unde sunt doar Leaf-uri pe strazi.